Имало едно време в Чукурова | ВВ, Кьосем - исторически и костюмни драми №15

  • 26 913
  • 743
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 3 634
Хубави почивни дни!  Hug

Още съм под влияние на афиша за втори сезон, продължавам да го гледам и го чакам да ми „проговори“.
Като няма фрагман, има още постери. Бяха много и в началото ни питаха кой избираме, но те стават разбираеми за нас едва сега. Чрез тези, които ни показаха в началото могат да се видят още неща в този за втори сезон и сега ще използвам някои от тях за още малко просветление.
Във всички е използван още един „език“, този на светлите и тъмни цветове, развит и като светло/ тъмно чрез използване на различна светлина при снимането, които не сме използвали, за да разберем какво още ни казват с новия постер.

Ето как са показани двата свята, които се срещат и взаимодействат: светли тонове за идващите от Истанбул и тъмни за завареното в Чукурова. 

Преди събирането им,



а тук, след началото на разказа, поставено с телефонното обаждане на Хюнкяр. Вече всички герои са „потопени“ в чукуровската действителност, в която господар е Демир с всичко, което означава това. Светло и тъмно са събрани в едно: под облак, под земята. Освен дрехите на героите – светли и тъмни, те се различават по осветлението върху лицата им. Демир и Хюнкяр са свързани с тъмните си половини от лицата, между тях има тъмно поле. Сянка има и върху лицата на Зюлейха и Йълмаз,  светлите им половини са обърнати настрани. 



Постерите с такова съдържание са много и те са знакови за сериала, правят го бързо разпознаваем. Затова виждаме един от вариантите и в клипа за Сеул.
https://twitter.com/i/status/1156596154014060544

В постера за втори сезон светло и тъмно са с важна роля:
Фекели и Хюнкяр представят двете крайности. Върху Фекели има най-много бяло: ръкавите и предницата на ризата, а неговото лице е най-светло от всички. Докато Хюнкяр е в черна дреха, върху която бялото е само тънки ивици; лицето и е наполовина тъмно и тя с тази тъмна част е обърната към случващото се, другата половина е светла.
По отношение на облеклото между Йълмаз и Демир има равновесие: ризата на Йълмаз е по-светла, но пък сакото на Демир е в по-светъл тон. Различното е в това, че само в Йълмаз е показано от това чисто бяло, което носи и Фекели, а върху неговото лице няма сянка. Демир и Хюнкяр са един до друг и свързани с тъмните си половини. Но, и това е важно, Демир е обърнал гръб на Хюнкяр, сякаш тъкмо заради това. Сега съм склонна да тълкувам по по-друг начин неговата поза: докато е обърнал гръб на майка си, той сякаш прави усилие да се обърне, за да покаже на Зюлейха и сам да я вижда със светлата част от  лицето си. На този постер Демир е най-драматичният герой: той е в опит да се откъсне (да си тръгне) от едно и да се обърне към друго. Може би това сложно движение изразява позата. Никой друг от героите не прави такова сложно движение.
Зюлейха е решена по изцяло различен начин от останалите герои. Тя е светла, но не чрез цветове от дрехите, а чрез откритата част от тялото си, светлата кожа, естествената Зюлейха. Тя е светла от това да е естествена жена, тъкмо това, което я прави героиня на модерното време. Зюлейха следва естествените пориви в себе си за разлика от Хюнкяр, подчинена на културните догми.
С лилавия цвят на роклята в постера с шахматната игра в присъствието на Демир е подчертана позицията и на господарка до своя съпруг господар.В присъствието на Йълмаз, обаче, и на фона на цялата сцена от постера за втори сезон, този цвят събужда и други значения. Сега тя е „господарката“, която ще взима решения между двамата мъже, както и за всичко останало, „господарка“ по-скоро с това да взима решения, да имат сила нейното мислене и нейната дума.  Облечена в тази рокля, Зюлейха не е Зюлейха от началото на сериала. В тази рокля Зюлейха е вече съпругата на Демир, била с него в Париж, която рокля тя беше облякла при връщането от сватбеното пътешествие с Демир и обяваването на бременността (от Йълмаз). Това друго съдържание в сравнение с това от шахматния постер, както на цвета и роклята, така и на позицията на Зюлейха между двамата, ни подсещат, че Зюлейха ще взима решения като съпруга на Демир, но майка на детето на Йълмаз, и след всичко случило се през първи сезон. Сега тази рокля я сближава с Демир по един начин и я отдалечава от Йълмаз, но я сближава по друг с Йълмаз и я отдалечава от Демир. Така Зюлейха е на еднакво разстояние от двамата мъже.

Разделянето на фоновото поле на две виждаме още в горните два постера, както и акцента върху двете половини на човешкото тяло. Светлите бягащи герои попадат в „тъмното“, за което са използвани само главите на Хюнкяр и Демир или тялото от кръста нагоре на героите. Това не е случайно. По този начин е подчертано пространството не толкова като физическо такова, където ще протекат събитията, колкото това пространство като мисловно.
В постера за втори сезон фонът също е от два пояса.
Единият пояс покрива долната половина на телата на героите, той е в лилаво, цвета на Зюлейха, който сякаш „изтича“ от нейната рокля/тяло. За мен тук е поставен въпросът за „вкореняването“. Знаем, че лявата половина от героите искат „изкореняването“ на Яман, докато дясната начело с Хюнкяр работи за „вкореняване“. Кой от двата рода ще успее да постигне това чрез Зюлейха? От постера може да се каже, че успяват всички, защото „вкореняването“ става с долната половина на човешкото тяло. Знаем също, че „коренчето“ е Аднан, който всъщност е Йълмаз. Сега всички са под лилавата рокля, но на финала трябва да остане само един, който ще даде името на рода. Въпросът с други думи е кой род ще наследи промените в Чукурова.
И как ще стане това ни подсказват чрез втория пояс на фона, а именно, чрез умни решения на жените, чрез спечелване на жените, чрез мислене в духа и в полза на жените. Ако долният пояс обхваща долницата, в горния виждаме тази половина на човешкото тяло, която е над кръста, там са сърцето и главата, умът и чувствата. Сега вече съм убедена, че мотивите от този фон са свързани с пауна, не с перата, а с разперената опашка на тази птица. Видяхме двете жени, господарката на света на Демир преди – Хюнкяр, и новата – Зюлейха, облечени в дрехи с мотив паун на вечерта с наддаването за възглавничката с пауна.
Паунът се свързва с богини, покровителки на брака, на омъжените жени, помагащи на бременни и родилки.
Разперената опашка на пауна се е приемала за олицетворение на цялото звездно небе.
Идеята за движение отдолу нагоре, от земята към небето, от тъмно към светло на този небесен фон е разкрита напълно чрез най-светлата ивица в постера, в която попадат главите на героите. По този елемент разликата между постера за втори сезон и горните за първи, е очевидна. Когато главите са на светло, трябва да очакваме промяна в мисленето. 



Така постерът за втори сезон включва случилото се в първи,
показано в долното поле,
и неговото продължение, когато ще играят роля жените - и Зюлейха, и Хюнкяр,
и те самите или в духа на женското мислене ще се взимат решенията.


# 406
  • Мнения: 2 503
Здравейте! Hug

Ваня, добре съм благодаря!
Това лято повечко ангажименти и затова така.

Лу, може да се каже- да. Пък и четейки ви, съм наясно за какво иде реч. Grinning

Фрагът нещо много объркан, почти нищо не се разбира. Според мен Демир гори конака на Шермин, защото му е казала къде е Зюлейха. Grinning
Лично аз много се надявам Зюлейха да не е направила аборт. Дори да не обича Демир, бебето е и нейно, не само негово. 
Мисля си, че се очертава много интересен сезон. Дано се окажа права.

Хубав ден от мен! Heart Eyes

# 407
  • Мнения: 28 116
Привет! Hug

Благодаря ви за споделеното! bouquet
Да, Ира, очакват ни отново бурни страсти - Шермин и Хюнкар са първите им жертви Mr. Green
Катя, за руския превод! bouquet Аз все още имам надежда, че Зюлейха се е отказала от аборта. Ако Демир, прибирайки се, научава от Шермин къде е отишла Зюлейха и да запали конака ѝ - възможно е, струва ми се прекалено.
Зюлейха никога не е искала Демир, а след обвиненията, че не е негово и заплахите му, коя жена ще иска да роди детето въпреки тях.
Не зная как ще се понасят, ако има аборт.
Ваня, толкова хубаво си разказала постерите, благодаря ти! bouquet

Има голям репортаж от Кападокия с Мурат в Milliyet от журналистката Йозлем Юлкю

http://www.milliyet.com.tr/pazar/benim-guvecimi-yiyen-baskasinin … -begenmez-6021462

# 408
  • Мнения: 3 634
Здравейте! Hug

Лучия, благодаря за интервюто.
Прочетох го с гугъл, доста добре се разбира.
Странна птица е Мурат.   

От това дали детето ще види бял свят, зависи развоят нататък. Аз нямам никакво колебание, че аборт няма да има, независимо дали Зюлейха ще се откаже или Демир ще я спре. Аборт би размърдал сериозно представата, която съм си изградила за  Зюлейха дотук и логиката, с която следя сюжета. Но каквото покажат, това ще е. 

С този поглед Демир ще я чака до финала, предупредени сме.  Grinning
(след срещата с Йълмаз):
„...Приех съдбата си, Демир. Но ако чакаш някой ден да се влюбя в теб, не чакай...“
„...Аз не моля любов от теб, Зюлейха. Аз съм влюбен в теб. И това ми стига. Но един ден ще разбереш наистина колко те обичам.
И ти ще се влюбиш в мен. Търпеливо ще чакам този ден. Даже до последния си дъх.“
 

# 409
  • Мнения: 28 116
Привет! Hug

Интервю със Селин Йенинджи в превод на руски език

https://vk.com/@cukurova_mavi-ya-giperaktivna

Телевизионен репортаж от Кападокия

https://www.instagram.com/p/B1pV0ccAra1/

Сериалът с Танер Йолмез "Mucize Doktor" започва на 5 септември, четвъртък, по Фокс тв. Вече имаме сериозна конкуренция. Wink



Да видим нашите ще се натъкмят ли до 12 септември, снимките на втори сезон трябваше да започнат през тази седмица.

Сега видях - Мурат от снощи е в Адана newsm10



Уточнил е и защо е там Joy

Последна редакция: вт, 27 авг 2019, 12:31 от LU4IQ

# 410
  • Мнения: 3 634
Здравейте!  Hug

Лучия, благодаря за инфото.
Хубаво интервю със Селин, талантлива и амбициозна, пожелавам и успех!
Чудото доктор е хубаво, че е по същото време, ще отскачаме при него да ни успокоява нервите.  Grinning
Като гледам Мурат на първата снимка за сезона, щедро ни обещават ред сълзи, ред ...

Разкошен нов постер.
Подреждането на пъзела е последвано от разопаковане и откриване на картина.
Постерът е публикуван в инстаграм отново като пъзел.
Разкриване на истината, това е смисълът на всичко.
Ако през първия сезон истината излезе наяве за Яман, във втория тя ще стане ясна и за Фекели - Йълмаз.
И това, което още е интересно, че новият постер е поставен пред първия - вижда се фона.
С това новата история е изнесена като най-важна,
като първа
или в някакво друго нейно качество пред другата,
в която участници са всички. Но там отсъства Мюжгян!?
Мюжгян е в опасно червено.
След обувките, които го съдържаха дискретно, сега червеното става основен нейн цвят.
Поглед, втренчен напред.
Много сила се чувства в този образ.
Сега Йълмаз е между Зюлейха и Мжгян.
Обърнат с гръб към Мюжгян, малко е застъпването между тях, той е отворен към Зюлейха.  


Последна редакция: вт, 27 авг 2019, 20:04 от vanja@

# 411
  • Мнения: 28 116
Ваня bouquet, писали са "Втори сезон много скоро", което за мен не е повече от две седмици Laughing





Освен ярко червеното, което изпъква, и което сякаш е акцента на картината, погледът на Мюжган е изпълнен с решителност.



Семеен портрет на двата рода, но родителите тук липсват, вместо тях - червената Мюжган.

# 412
  • Мнения: 3 634
Лучия, да, думата е решителност. Имах предвид същото, но лошо съм се изразила.

Направиха ми впечатление още някои неща.

Обеците на Мюжгян: те са в същата форма като фигурите от десена на роклята на Хюнкяр на вечерта с наддаването за възглавничката.
Като десен обаче мотивите са пълен кръг, докато обеците – са полукръг. Фигурата е паун с разперена опашка.

Казват ни и още нещо с цветовете, може би:
Лилавият цвят е комбинация от червено и синьо.
Червеното е цветът на кръвта, на агресията, на афекта и още други значения. Но тук е важно това, че червеното е обратно на синьото, който цвят се свързва с покой, с хладен ум, с вода и т.н. Чистото червено от роклята на Мюжгян подготвя да очакваме доста бурни реакции. Докато поведението на Зюлейха може да се очаква като комбинация от двата цвята, която говори за уравновесеност.

Има и един ефект, постигнат от това, че лицето на Мюжгян е като нарисувано, то е като от картина; докато лицето на Зюлейха е реалистично, естествено, като от фотография. Всъщност от четирите лица само  на това на Мюжгян виждам този ефект. Нямам идея какъв е смисълът, но някакъв смисъл има. Мюжгян стои някак отделно от другите трима и сякаш остава на картината, докато другите продължават да действат като все още живи фигури. Нещо такова.   

# 413
  • Мнения: 2 503
Добро утро!

Благодаря ви за споделеното!

Ваня,
частта за Мюгян от последния ти пост ме накара да погледна още един път картината и наистина това прави силно впечталене.
Сякаш образа на Мюжгян може и да се размаже, докато при другите не виждам такава "опасност".
Сякаш този образ е добавен в последния момент, набързо.
Въобще не ми се отдава да разчитам символи, но четейки теб, на мен ми дойде това на акъла. Grinning

Нека вече да пуснат официален фраг и да погадаем върху него.
                                        Hug

Хубав ден!

# 414
  • Мнения: 3 246
Здравейте Simple Smile,
Благодаря за коментарите! Много интересни разсъждения и анализи! Напълно съм съгласна и аз и нямам много какво да добавя.
Ирина Hug добре дошла отново! Flowers Hibiscus
Само едно-две неща: от предишния постер - облеклото на Демир, Йълмаз и Фекели. Йълмаз и Фекели са с чисто бели ризи, а отгоре черен елек за Фекели и черно сако със ситни бели райета за Йълмаз. Белите ризи са близо до сърцето, а тъмните - връхни. Но разликата в цветовете е голяма. Според мен това показва, че като цяло същността на героите, ценностната система е в позитивния/бял спектър, но вследствие на някакви емоции и ситуации мотивацията на героите и действията могат да бъдат разрушителни. Демир - близо до тялото е светла риза, но сивкава, не е бяла...което за мен значи изначално преплитане на позитивно и негативно в характера, също така и сакото не е твърде тъмно, което означава, че при него действията, следствие на дадена ситуация кореспондира с характера му.
Мюжгян - войнствена, решителна. И двамата с Демир стоят някак си на заден план, докато на преден изпъкват Зюлейха и Йълмаз. Интересна ми е реакцията на Мюжгян. Интересно ми е и какво ще бъд отношението на замесените към Саббахатин, който знае всичко и можеше да се намеси, но не го стори и целенасочено съдействаше за обособяването на двете двойки.
Кога ли ще започне сериалът? Не е ли време вече да обявят нещо, да дадат фраг? Thinking
Хубав ден! Simple Smile

# 415
  • Мнения: 3 634
Здравейте!  Hug

Ирина, Дана, крайно време е да ни дадат един фрагман.

Обеците на Мюжгян



могат да се видят като мотив в плетената дантела на кърпата на Азизе.
На първата снимка по-ясно се вижда композицията:
кръг, около който има по няколко такива мотива.





Така вече всички централни героини са ни показани с нещо паунско:
без значение на възрастта, родовата принадлежност или местопроизхода.
Общото между тях е да са жени.
Впечатление са правили перата на пауна заради подобното на око петно.
Но в сериала изборът е върху друг популярен мотив - разперената опашка на птицата.
И то тази част, която е в началото и близо до тялото.
Виждаме я преработена художествено и в ръкоделия, и в промишленото производство,
а във фона на първия постер -
в стила на ар деко с неговото предпочитание към геометрия и контрастни цветове.

# 416
  • Мнения: 3 457
Паното - фон на героите наистина е  свързано с пауново перо - повече геометрично, отколкото цветово. В Исляма паунът е космически символ (подреденост и цялост), създадения от Бог Дух и Сила. Цветово, аз вече писах на предната страница - тъмносиньото в съчетание с жълтата охра, е знак за война. Значи предстои преподреждане на космоса в Чукурова. И в центъра на тази война и нов ред вече стои Зюлейха, тя е централната фигура в постера. Другите фигури, независимо дали са обърнали тяло към нея или са с гръб към нея, вече стоят на втори план. На мен това ми допада, Grinning достатъчно я мачкаха миналия сезон, време й е да постави началото на нова история. Тя стои изправена и с поглед напред и нагоре. А роклята й е в цвят maroon, чиято особеност е в съчетаването на червено с кафяво. В психологически план означава силно и контролирано действие, което се носи като послание най-вече от кафявото. Така че, аз очаквам една силна и достойна млада жена да действа обмислено и внимателно (без спонтанните изблици и ревове от първи сезон).
Що се отнася до втория постер, в който са само двете оформени семейства, то тук забележителното е разкъсаната хартия която открехва картината (затваряща видимото в определена рамка). А червеното на Мюжгян, изложено на погледа, е особено с това, че символизира инстинкта за надмощие, когато се е изплъзнал от контрол. То води до сляпата страст, омразата, адската любов, което ... означава, че ни предстои да видим и една различна от досегашното Мюжгян.
Така виждам аз основните теми на двата постера. За сюжета ще гадаем, разбира се.
Между другото, дали "изтърваният" фрагман няма да бъде променен, имайки предвид поредното убийство при комшиите и ултиматума на бащицата към техния СЕМ за забрана показване на насилие. Може и да има някаква връзка. newsm78  

# 417
  • Мнения: 28 116
Привет! Hug
Благодаря ви за споделеното! Нашите днес вече снимат,



тази снимка е от Мурат, от първи сезон



Няма нито дата, нито тийзър, нищо. А имат заснети серии Rolling Eyes Арабите, които пуснаха фрагмана, писали, че втори сезон ще започне на 19 септември.

# 418
  • Мнения: 3 634
Здравейте в четвъртък, все по-близо до септември!  Hug

Няма тийзър, няма фрагман, но пък има постери, които са много интересни и оригинални. Много харесвам работата на TIMS&B извън самите епизоди.

Двата постера за новия сезон са отделни, но между тях има връзка. Това е основната група: Йълмаз – Зюлейха – Демир, която се повтаря буквално в композицията и на двата постера.

Разликата идва от другите представени във всяка от  композициите, което задава за всеки от постерите различна тема.

В първия постер това е присъствието на Хюнкяр и Фекели.
Този постер задава много въпроси и дава някои  отговори. На него виждаме днешното състояние. Първият въпрос, който човек си задава, е как двамата влюбени през 30-те, били тогава близки душевно, са станали двете крайности. И кое е събитието, дало началото на днешните събития: телефонното обаждане на Хюнкяр или неслучилото се признание в любов на Фекели? Според мен, второто. Хюнкяр се е съпротивлявала, но е била оставена и е прекарала живота си сред две поколения „Яман“: бащиното и семейството на Аднан. Така от „Аднан“ се е родил „Демир“, трето поколение "Яман". Жените са най-верните поддръжници на реда, създаден от мъжете. Демир като син е получавал двойна доза „Яман“: и от баща си, и от майка си. Липсата на смелост у Фекели е метафора за историческото време, което в неговата младост още не е настъпило. Дали днес той ще успее да отстрани от Хюнкяр яманското и да я върне към „неговата Яман“? Фекели действа в тази посока: разкри и събитията около убийството и ролята на Демир, предполагам, че ще бъдат разкрити нови неизвестни за нея събития във връзка с Аднан и вероятно участието на Демир, които ще компрометират в нейните очи и Аднан. Така Фекели работи за разрив между майка и син, който обслужва неговата цел: да превърне Демир от собственик на Чукурова в притежаващ само едно парче земя. Но в крайна сметка, това е полезно за Демир, който, стоящ по-далеч от майка си, ще може да мисли и действа самостоятелно.
Двете крайни фигури от предходното поколение, фланкиращи тройката главни герои, гледат в различни посоки:
Фекели е загледан напред в бъдещето,
докато Хюнкяр следи с поглед случващото се.
Кой какво ще успее да види?  



На втория постер виждаме без промяна централната група.
Новото лице е Мюжгян. Тя е отделена от другите чрез външния си вид, чрез различната техника и начина на изразяване между потретната живопис и портретната фотография. Това е постигнато не само чрез нейния образ, но и чрез поставенянето на композицията в рамка, характерна за една картина.
Тук прави впечатление и още нещо. В начина, по който е направена оригиналната публикация – като пъзел, лицето на Йълмаз е разполовено между полето с Мюжгян и това на основната тройка герои. Това е различно от публикацията на първия постер, където цялото лице на Йълмаз е в полето с тримата герои. Създава се усещането, че Мюжгян иска да притегли към себе си Йълмаз и така да бъде довършен с четка и бои семейният портрет; да задържи Йълмаз в семейството и далече от конфликта с Демир. Явно това ще бъде нейната борба.  






 
Възможно е основната група от тримата да бъде използвана и в следващи постери.
Защото героите, които играят роля в събитията са много повече.

Докато пиша, той се появи.
На третия постер:
нов етап в отношенията.

Липсва картината!
Лицето на Мюжгян не е от картина, а напълно реалистично.
Всички герои, вкл. Мюжгян, са на фона от първия постер.
Връзката между Зюлейха и Йълмаз се разкъсва.
Но:
Йълмаз се е отдалечил от Мюжгян.
Обаче, лицето на Йълмаз остава изцяло и полуобърнато към Зюлейха, както е на първия постер;
а половината от лицето, с която присъстваше до Мюжгян на втория постер, вече я няма.







Последна редакция: чт, 29 авг 2019, 13:18 от vanja@

# 419
  • Мнения: 28 116
Привет! Hug

Картината скъсана посредата Shocked Съвсем малко от Зюлейха са оставили при Йълмаз.


Здравейте в четвъртък, все по-близо до септември!  Hug

Няма тийзър, няма фрагман, но пък има постери, които са много интересни и оригинални. Много харесвам работата на TIMS&B извън самите епизоди.

Възможно е основната група от тримата да бъде използвана и в следващи постери.
Защото героите, които играят роля в събитията са много повече.

Докато пиша, той се появи.






Ваня bouquet newsm10

Общи условия

Активация на акаунт