Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 21 май 2019, 17:17 ч.

СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 61 099
  • 693
  •   4
Отговори
# 660
  • Мнения: 1 216
Колко близнаци имате във випуска, завършващ 7 клас? 🙂

# 661
  • Мнения: 4 384
В нашия випуск децата имаха избор между КМ и ИТ и около половината избраха КМ и си се чувстват съвсем добре, изучавайки този предмет.
А другата половина не се чувстваше добре Simple Smile, но след възможността за избор всички бяха доволни и всички научиха полезни неща. Никой не иска да отпадне КМ, не зная защо това не се разбира от харесващите км. Това, което искахме в пети клас беше разпределение по нива, обяснения за начинаещите, възможност за повече упражнения, а не трупане на нов материал върху неусвоени неща. Дори просто явяване на РС на преподавателя ни може би щеше да е достатъчно, за да ни чуе и разбере. Нищо от това не се случи. Някои групи са имали късмет с учител, други - не. Учебна програма не ми предоставиха, а я поисках. Единственото решение в края на пети клас, за да не затъват и да не се чувстват като супер тъпи децата от половината випуск беше избор между два предмета за вид компютърни компетентности. И след като за нас беше "свирен мача", за другите випуски не трябваше да се допуска същия проблем. Но ето, на, те отново имат проблем, който не се решава и децата са потърпевши.

Warwick, 5 двойки близнаци има в нашия випуск. По две от всеки пол и една разнополова двойка.

# 662
  • София
  • Мнения: 6 821
Искам да кажа, че много деца харесват този предмет, въпреки че напоследък в темата се пишат преобладаващо отрицателни мнения.

# 663
  • София
  • Мнения: 158
Искам да кажа, че много деца харесват този предмет, въпреки че напоследък в темата се пишат преобладаващо отрицателни мнения.
И моята дъщеря е абсолютно доброволно и осъзнато от избралите КМ. Не се е занимавала преди това с програмиране и се справя много добре. В пети клас клас ходеше на школа при Яшу и може би това много и помогна за полагане на основите. В училищното КМ нещата текат с много по-бавно темпо, отколкото в школата. Може би и поради тази причина тя се отказа от школата в шести клас, но си продължи в училище. Никога не е изпитвала затруднения.

# 664
  • Sofiq
  • Мнения: 691
Мисля,че неглижирането на проблема е най-големият проблем. Не може 4 поредни години да идват представители на част от  випуска с описание на проблема, а ти да повтаряш, че проблем няма.
Не може и да обясняваш, че децата трябва да учат C++ от 5 клас и че това се знае при входа, а всъщност предметът да се гласува от ПС - година за година. Ами информирайте ги тези хора - децата им ще учат КМ, по всяка вероятност някои ще се затруднят, ако попаднат при определени учители оценките им по предмета вероятно ще са ниски (2, 3  хич не са рядкост ) и детето им може да се чувства непълноценно, без да има вина.  
Да, може и да е обратното и децата да ходят на школа по предмета, да напредват и дори да ходят на състезания. Но кой знае предварително какво ще се случи и как ще се чувства детето му? Гаранция няма.
Десетки родители са говорили с мен, споделяли са шок и разочарование: "...ама нали е математическа гимназия, а не гимназия по програмиране - защо децата ни нямат време да обърнат внимание на математиката, а се мъчат с КМ, не може ли КМ да е само школа?"
Не споделям мнението на ръководството, че "който има шест по математика, има шест и по КМ"- това е невярно. Има прекрасни математици, които просто не им се отдава предмета или поне не и с малкото време за упражнение и  при липсата на официален учебник и програма. Особено и яко няма и тате не разбират материята и няма кого да питат вкъщи.
Резултатът - деца, които евентуално биха проявили интерес в 8-9 клас към този материал, сега още в 5-6 се отвращават
навеки от идеята за програмиране и са загубени завинаги за каузата. Тези деца се убеждават че не желаят да продължат в СМГ (забележете, не заради математиката)  - какво печели училището от това? Не проумявам. Че нали оттам чакаме да дойдат софтуерните специалисти, ако не оттам - откъде? България губи при всяко отказало се от тази насока на развитие дете. Жалко, наистина.

Моето дете няма проблеми с КМ. То е от децата, които могат да учат КМ по 8 часа на ден, с кой да е преподавател и да пърха с крила от щастие.
Но това не променя моето отношение към проблема. Смятам, че щетите върху детското съзнание в тази възраст са значими и не е за подценяване какъв характер и самочувствие изграждат учениците. Жестоко е да кажеш, за деца влезли с труд и усилия, че "мястото им не е там", само защото не разбират нарапеният им предмет. Чух такива изказвания от някои родители и не проумявам що за мнения са това. Става дума за деца! Влезли, изкарали две години в училище, свикнали с класа си и дошли без грам идея, че ще се сблъскат с това. Дължим им съчувствие, не злорадство.
 
А тези, които насочват децата си след 8 клас към СМГ, бих казала  : избирате профил математика и информатика, помислете три пъти дали това е мястото за вашето дете и да напомня, че от десети клас нататък по информатика ще се изучава материал, който по думите на учителите от СМГ е "смъкнат" от студентския материал от Факултета по математика и информатика. Тежка материя е за училище.
Късмет и мъдър избор на всички !

# 665
  • Мнения: 402
А тези, които насочват децата си след 8 клас към СМГ, бих казала  : избирате профил математика и информатика, помислете три пъти дали това е мястото за вашето дете и да напомня, че от десети клас нататък по информатика ще се изучава материал, който по думите на учителите от СМГ е "смъкнат" от студентския материал от Факултета по математика и информатика. Тежка материя е за училище.
Късмет и мъдър избор на всички !
До 10 кл. включително часовете по информатика са много малко по 1 или 2 на срок, така че не се случва нищо страшно или тежко.

# 666
  • Sofiq
  • Мнения: 691
Затова съм и написала - след 10 клас. Надявам се, не смятате, че учениците след 10 клас ще сменят училището, само защото профилираните предмети започват да се изучават стабилно в 11 и 12 клас (и се изучават основно те и езици през тези две финални години) по новата програма.
Впрочем, няколко деветокласника от СМГ ми бяха споделили проблема си с Информатиката миналата година по повод факта, че не са учили в СМГ до 7 клас, а след него са влезли там и да се сблъскали с материята.  Едното момче бе състезател по физика, момичето се готвеше да кандидатства медицина в Германия и едно момиче, ориентирано към хуманитарните науки. И трите деца бяха отчаяни и се чудеха как ще изкарат тройка по предмета и как това би се отразило на успеха им и кандидатстване в чужбина в бъдещ етап. И тримата бяха много ядосани, че не са проучили какво точно ще учат в СМГ (ядосани бяха И на родителите си, че не са прочели добре ) и се притесняваха, че с новата програма в 11 и 12 клас няма да учат точно предметите, които им трябват като хорариум. Питаха ме как точно се очаква от това училище да излязат бъдещи студенти за лекари, и инженери и други специалисти.  

Аз лично съм ок с това да има гимназия насочена тясно към софтуерните науки, даже очаквам доста по-богата програма още от 8 клас, с професионална паралелка (Директорът обмисля такава).

Но считам, че родителите и учениците не са  информирани какво точно се учи в училището, понеже карат на спомени отпреди години за СМГ, когато само математиката е била акцента. Затова и пиша тук, за да се ориентират родители и ученици и да преценят (макар че в седми клас е рано за подобна преценка, по мое мнение ).

Последна редакция: ср, 01 юли 2020, 10:32 от elica1051

# 667
  • София
  • Мнения: 9 460
elica1051 напълно съм съгласна с теб. Именно затова писах, че при нас беше реално от огромна полза сблъсъка с КМ и ориентирането ни дали и доколко всяка една от близначките може да се справи с това.
Николета в момента е напълно наясно, какво ще изучава в СМГ и е ок с това, но Ваня именно най-вече заради програмирането, не толкова математиката няма да учи там. Тоест няма да се възползвам от предимството на близнаците и като цяло избягвам математически паралелки с профил мат и програмиране за нея именно поради тази причина. Има вариант вместо програмиране да е физика вторият профилиращ предмет в матеманическите паралелки, мисля че мернах на няколко места подобен избор в други училища. Знам, че винаги СМГ е бил с профил мат и инф, но може би за някои деца ще е по-подходщо да има и  профил мат с физика, с оглед кандидатстване в университет след това.

# 668
  • Мнения: 61

Не споделям мнението на ръководството, че "който има шест по математика, има шест и по КМ"- това е невярно. Има прекрасни математици, които просто не им се отдава предмета или поне не и с малкото време за упражнение и  при липсата на официален учебник и програма. Особено и яко няма и тате не разбират материята и няма кого да питат вкъщи.
Резултатът - деца, които евентуално биха проявили интерес в 8-9 клас към този материал, сега още в 5-6 се отвращават
навеки от идеята за програмиране и са загубени завинаги за каузата.

Абсолютно споделям! Моето дете е едно от тези- харесва математиката, но след всичките неразбории, нерви и от това, че Рачева ги караше да се чувстват тъпи, намрази този предмет (КМ) и никога няма да се върне към него с желание. Това го декларирахме и пред директора, но нищо не се променя...

# 669
  • Мнения: 1 692
а нали е информатика, а не програмиране, профилът? някой знае ли какво учат в 11 и 12 клас?

мен пък не ме кефи, че вторият е зик на английския може да е само немски, какъвто и друг да беше, все щеше да ми е по-готино.

профилът с физика наистина е много интересна идея, близко са двете много, за инженерни специалности, това обсъждаме в темата на нпмг. може би всъщност не искат да се намесват в територията на нпмг или пък няма как да осигурят кадри за преподаване.

# 670
  • София
  • Мнения: 9 460
След VII клас СМГ приема за учебната 2020/2021 година шест паралелки в профил "Математически" с първи профилиращ предмет "математика" и втори профилиращ предмет "информатика":

Ето от тук може да се видят профилите - https://www.mon.bg/bg/100598
Точно програмиране си е. Аз специално проучих преди окончетелно да се откажем от предимството за близнаци за Ваня какво точно ще се изучава.

# 671
  • София
  • Мнения: 6 821
Аз оставам с впечатление, че проблемът в голяма степен е с конкретен учител, колкото повече чета.
А и от разговори с приятелка, чието дете е в по-долен клас пак при същата госпожа.

# 672
  • Мнения: 61
Аз оставам с впечатление, че проблемът в голяма степен е с конкретен учител, колкото повече чета.
А и от разговори с приятелка, чието дете е в по-долен клас пак при същата госпожа.

Точно така! Рачева. И въпреки всички оплаквания на родители, тя си е все там!

# 673
  • Мнения: 1 216
В края на 10 клас учениците избраха 3 и 4 ПП измежду всички общообразователни, без БЕЛ и ИТ. Бъдещите лекари и хуманитаристи избират предметите, които са им нужни за нататък.
В СМГ първите 2 профилиращи предмета са ясни от самото начало и проблем на самите родители и деца е, че се записват в гимназията, знаейки че не искат да се занимават с математика и програмиране.

# 674
  • Мнения: 4 384
Рачева не е предавала на нашия випуск в пети клас. И въпреки това половината деца се отказаха от км.

Общи условия

Активация на акаунт