СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 87 029
  • 847
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 2 182
М, да, като по-назад, където при споменаването на преподавателите беше реагирано с "Ужас!" Въх, голям ужас, няма що.....
Е, сега, човек чете и отсява. Тук все пак пишат и хора с актуални преки наблюдения, та има и полезно инфо😉
А и не видях питането да е за отзиви, а само за имена, явно има от къде другаде да си съберат отзиви.

# 646
  • София
  • Мнения: 994
По математика (за 5 клас) вероятно Илиана Цветкова и Надежда Буюклиева.
И третият учител най-вероятно ще е Даяна Давидова.

# 647
  • Мнения: 4 585
А, тази година ще има ли руска паралелка от 5 клас или ще бъдат 2 немски и 4 английски?

# 648
  • Мнения: 7 354
Няма да има руска паралелка.

# 649
  • София
  • Мнения: 3 129
Няма да има руска паралелка.

Това пък защо?То като цяло се съмнявам да има много желаещи ,но все пак ми е странно.

# 650
  • Мнения: 2 182
Няма да има руска паралелка.

Това пък защо?То като цяло се съмнявам да има много желаещи ,но все пак ми е странно.
В смисъл, че ако имаше руска паралелка, нямаше да се  напълни? 😁 Историята не помни такъв случай.

# 651
  • Мнения: 7 288
Доколкото помня, миналата година само на две деца първо желание им беше паралелката с руски език./по-запознатите да ме поправят, ако греша/
На останалите деца, които попаднаха в нея, руски език беше трето или второ желание.
Така, че в този смисъл, който най-вероятно визира и zori_g_n няма не много, ами никакви желаещи за нея.
Браво, че са я махнали! Сега остава и КМ-то да оправят. Simple Smile

# 652
  • Мнения: 2 182
Във всяко класиране някои влизат по 1-во, други - по м-найсто желание. Само паралелките, в които не се запишат достатъчно деца, се закриват. Руската винаги е била пълна. Ръководството така е решило, вероятно и поради липса на преподавател. Ако я пуснат като 7-ма паралелка, пак ще се напълни, сигурна съм. 🙂
Коментирахме преди време, че езикът в СМГ не е водещ, само инструмент.

# 653
  • София
  • Мнения: 12 910
КМ -то просто трябва да има избор дали да го изучават. Както писах вече едната ми дъщеря няма проблем с него и много си го харесва като предмет, аз също съм доволна от изучаването. Другата точно обратното, по никакъв начин не можеше да се справи с него и се радвам, че нашият випуск имаше възможност за избор благодаренеи не усилията на maria77bg.
След седми клас така или иначе е с профил математика и информатика. Ще е от полза децата да се запознаят и преди това за да могат по-лесно да преценят дали това е подходящото за тях място според мен.

# 654
  • Мнения: 35 946
Всяка една наука/предмет, в случая КМ, може да се изучи, когато се поднесе подходящо за възрастта, започне се от началото и се върви полека и систематично.
Ако от първия час се очаква от децата да имат знания, то наистина няма как да стане....
Все едно някой да ми даде да чета книга без да познавам буквите...

# 655
  • София
  • Мнения: 12 910
Всяка една наука/предмет, в случая КМ, може да се изучи, когато се поднесе подподящо за възрастта, започне се от началото и се върви полека и систематично.
Ако от първия час се очаква от децата да имат знания, то наистина няма как да стане....
Все едно някой да ми даде да чета книга без да познавам буквите...
Може би зависи от учителя, защото на приятелка детето, което дотогава не беше изучавало програмиране изобщо и моята отчасти се справиха. Признавам, че дъщеря ми имаше някаква идея от кратко посещение на Телерик преди това, от програмиране и е имало случаи да помагам с дебъгването или някаква идея с кода основно в пети клас, но след това вече нещата потръгнаха. Може би наистина началото е плашещо, защото и тя имаше период в който смяташе, че не се справя и не може да го разбере и обмисляше да не го запише за следващата година. В случая причината при нея беше най-вече защото не е свикнала нещо да я затруднява и да се налага да положи съзнателни усилия за да го разбере. От шести клас вече не е имала затруднения, единствено накрая на седми клас по-сложните рекурсии я затрудниха , но за тях и аз смятам, че им беше рано. Имаше деца, съзтезатели, които и с тях се справяха разбира се.
За полека и систематично аз смятам, че на фона на бързото преподаване на материал в школата по програмиране от Яшу към СМГ и предполагам в Телерик, в училище доста по-бавно и плавно се случваха нещата.  Може би наистина за дете, което няма опит началото е трудно, но после мисля, че темпото беше нормално.

# 656
  • Мнения: 73
Браво, че са я махнали [паралелката с руски]! Сега остава и КМ-то да оправят. Simple Smile
Фран, недей с лошо, а !..! Hands Point Up

# 657
  • Мнения: 7 288
Браво, че са я махнали [паралелката с руски]! Сега остава и КМ-то да оправят. Simple Smile
Фран, недей с лошо, а !..! Hands Point Up
Лошо или добро? Всеки пречупва информацията през собствената си призма, а немалко хора виждат/четат/разбират това, което им е угодно.
Целта на форума е да бъдем полезни. В този смисъл не разбирам полезността на твоя пост. Като няма какво да кажеш, по-добре си замълчи. И моля, не ми размахвай пръст!😂
Влязох да кажа, че доста родители “преглъщаха” руския език. Естествено, че руската паралелка винаги ще е пълна, но повечето родители нямат избор, а децата са положили огромен труд да попаднат в смг. Така, че се записват.
Радвам се да чуя, че тази паралелка отпада.
За КМ нямам никакви преки впечатления, но немалко се пише и чува тук и там.
Проблемите се решават, когато се даде повече гласност. Надявам се и с този да е така.😃

Последна редакция: вт, 30 юни 2020, 22:46 от Фран

# 658
  • София
  • Мнения: 9 545
В нашия випуск децата имаха избор между КМ и ИТ и около половината избраха КМ и си се чувстват съвсем добре, изучавайки този предмет.

# 659
  • София
  • Мнения: 1 134
В нашия випуск децата имаха избор между КМ и ИТ и около половината избраха КМ и си се чувстват съвсем добре, изучавайки този предмет.
Това беше много добър вариант. Моите близначки се разделиха и едната избра ИТ, другата КМ. И двете бяха щастливи с избора си. Тази, която избра КМ не е пипвала програмиране преди да влезе в СМГ, а в накрая на пети клас ходеше и на състезания и добре се справяше. Другата в пети клас никак не се справяше, просто не разбираше (бяха при една и съща учителка) и когато в 6ти клас стана ясно, че може да избира, беше истински щастлива. Научи ценни неща в ИТ ФУЧ. За мен това беше добра практика, жалко, че се отказаха от нея.

Последна редакция: вт, 30 юни 2020, 20:55 от esma

Общи условия

Активация на акаунт