СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 87 003
  • 847
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 4 585
А СМГ децата имат право да избират 2 допълнителни ПП ли за 11 и 12 клас или това е само за сегашните единадестокласници?

# 676
  • Мнения: 2 182
А СМГ децата имат право да избират 2 допълнителни ПП ли за 11 и 12 клас или това е само за сегашните единадестокласници?
По новата програма, от набор 2003, в 11 и 12 клас ще изучават още 1 или 2 ПП. Броят им също се определя чрез анкета сред учениците.

# 677
  • Мнения: 2 993
да, напр в смг и испанската и 1 аег избират, и се чака все пак да видят дали ще се сформират групи. а някои паралелки, напр. във 2аег, си ги знаят 3ти и 4ти профил още при кандидатстването.

# 678
  • София
  • Мнения: 16 335
Знаят си, ама и те избират наново.

# 679
  • София
  • Мнения: 3 731
А как децата да разберат дали харесват КМ. Моето го откри в СМГ. Помислете и за такива деца преди да препоръчвате на всички да избират ИТ.
Ето според мен разликата. Моето дете в 5-7 клас ще научи един език за програмиране. Следващият ще научи за месец, а след това едва ли език за програмиране ще му отнеме повече от седмица. Моето дете три години ще учи алгоритми и всичко, което е в основата за програмирането. В осми клас ще започне да учи нов език - но моето ще учи само нов синтаксис. Т.е. в края на октомври, моето дете ще е научило всичко. А тези, които не са учили С++ ще ревнат в един глас, че им е трудно. Ама тогава вече няма да има кой да ги чуе. Така че късогледството в 6 клас може да изиграе много лоша шега на децата в осми. Даже няма да повдигам въпроса за състезанията, които носят пари за гимназията.
Ако детето учи ИТ, то учи как се работи с чужд готов софтуер. Ама това се променя с дни и месеци. След 5 години, когато излязат на пазара на труда, това което са учили сега ще е само спомен. Ограниченията в това да работиш през интерфейс са огромни. Но е лесно - за някои.

# 680
  • София
  • Мнения: 1 134
А как децата да разберат дали харесват КМ. Моето го откри в СМГ. Помислете и за такива деца преди да препоръчвате на всички да избират ИТ.

Валя, моля те, посочи ми поне един потребител, който е препоръчал всички да избират ИТ.
Хората се борят да има избор. Защото в момента няма. Никой не е казал да се махне изобщо КМ, а искат да имат избор между КМ и ИТ.

# 681
  • Мнения: 7 689
Не прочетох тук съвет всички да избират ИТ. Прочетох оплаквания, за неразбиране и желание за промяна - било то в организацията (по нива), било то в начин на преподаване, било то във възможност за избор след пети клас.
В осми клас влизат и външни деца. Мислиш ли, че е нормално да не започват от нула? И изобщо няма да споменавам колко деца са принудени да ходят на външни школи, за да се справят в училище. А пък от ходещите по състезания едва ли има и едно, което да е подготвено в час (иуч+фуч). Всички са подготвени от школи (било то частни или към смг).
Именно това отношение, как едни ще "ревнат" е потресаващо. Ако се преподава качествено, никой няма да "ревне". И моето е с В2 по АЕ, но в 8ми клас почват от 0 езика. Значи ли това, че неучилите езика трябва да бъдат пришпорвани и пренебрегвани и да се учи от поне В1, без да реват, че не знаят език, щото моето е учило 8 години преди тях по школи езика?

# 682
  • sofia
  • Мнения: 1 652
Има ли школа по програмиране към СМГ, която да се води от учители в СМГ или са само външни лекторите? Защото школите по МАТ, химия, биология  и др. се водят от учители в училището, няма нужда от външен ресурс.

# 683
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Впрочем, няколко деветокласника от СМГ ми бяха споделили проблема си с Информатиката миналата година по повод факта, че не са учили в СМГ до 7 клас, а след него са влезли там и да се сблъскали с материята.  

Малко лирично отклонение. Моята дъщеря се прехвърли от училище, където бяха изучавали нещо смешно, не помня какво, но нещо, което не дава никаква основа и представа от програмиране. Не съм й помагала в наваксването в СМГ. Мисля че чете само зеления учебник. След около месец бе наваксала. Беше при учител, чието име прочетох тук в негативен контекст като "не обяснява добре". Не писах преди, защото частния ми пример все пак е за по-голяма възраст, а тук се обсъждаше 5-7 клас.
И още едно лирическо отклонение. Синът ми в 5-и клас в друго училище започна да учи СИП програмиране (може да не се е водило СИП, някакви избираеми часове) Пишеха на С++. Декември месец разбрах, че не разбира нищо. Обяснявах му един ден. Оттам се оправя сам. По негова инициатива после сам прочете въпросния гореспоменат зелен учебник и според мен сега си се справя прилично.
Иначе съм абсолютно съгласна с делене на нива, както и с избирателност на двата предмета сред по-малките.

# 684
  • Мнения: 14 493
Аз оставам с впечатление, че проблемът в голяма степен е с конкретен учител, колкото повече чета.
А и от разговори с приятелка, чието дете е в по-долен клас пак при същата госпожа.
Въпросната Десислава Рачева беше в НПМГ до преди няколко години (преди да си вдигне дърмите към СМГ)  и "преподаваше" на детето ми тогава. Беше си същата и нищо не научаваха при нея.

# 685
  • Мнения: 7 689
Тинки, наборът на дъщеря ти не са учили КМ в периода 5-7 клас. Те си учат информатика само в гимназиален етап и то по старата програма. За първи път се вкарва КМ в 5-ти клас във випуска, който сега завърши 8 клас.

# 686
  • София
  • Мнения: 3 731
Никъде не делят децата на нива. Нито по КМ, нито по език.

# 687
  • Мнения: 2 182
В гимназиален етап разликата в нивата на децата е още по-осезаема. Голяма част години наред са посещавали курсове, имаме медалисти от състезания и олимпиади. И няма драми.

# 688
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Няма да коментирам изказването как език за програмиране "се учи за месец". За месец ще научите само синтаксис на супер елементарни неща и с тях няма да излезете на пазара на труда, нито  с три години КМ в 5-7 клас.
Родители програмисти споделиха, че част от нещата, които се учат по КМ в СМГ са много отдавна "out of use" или с други думи, са неща от учебник от миналия век. Да не говорим, че на учениците им липсва доста теория и разбиране какво правят и защо.
Моето дете се записа на външна школа, за подготовка за състезания и първата работа на преподавателите там бе да помолят любезно  децата да забравят какво са учили в училище и да започнат да учат от начало,като се почне от синтаксиса.
Да, в СМГ им дават една основа на наистина супер базово ниво, но това не е "учене на език" и е добре това да е ясно на родителите, за да не останат с някакви погрешни впечатления за получаваните знания.

# 689
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Няма да коментирам изказването как език за програмиране "се учи за месец". За месец ще научите само синтаксис на супер елементарни неща и с тях няма да излезете на пазара на труда, нито  с три години КМ в 5-7 клас.
Toва ако е свързано с моя пост, аз за излизане на пазара на труда даже не смея да си мисля. Мислим с теб в много различни категории. Аз не слушам "родители програмисти".
Програмирането е средство. Скоро и нишата на кодерите ще се заеме от AI. Въпросът е децата да се научат на алгоритмично мислене. Базови неща - масиви, графи, дървета, търсене, да си нулират променливите Wink. На какъв език ще пишат е някакво техникалити, което не ме вълнува.  Синтаксисът и в Гугъл ще го намериш, но алгоритъмът там го няма. С++ е добра база за начало.

Общи условия

Активация на акаунт