Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 624
Триъгълникът АМB е правоъгълен и равнобедрен Ако МО е неговата височина и CH е височина в ABC, ще получим че CH:MO=2:3. О е среда на АВ и МО=АО=ВО => АВ=2МО =>. CH=1/3AB
Лицето на ABC e: AB^2.1/6

От друга страна S на ABC е: S на ACL + S на BCL. Тях ги изразяване съответно като: 1/2.AC.CL.sin45 и 1/2BC.CL.sin45.
Като ги съберем се получава: 1/√2(AC+BC).
Изравняваме с горното лице. Повдигаме на втора.  Съобразяваме, че AC^2+BC^2=AB^2 и че 2AC.BC е 4S=2/3AB^2.

Така намираме AB^2 и съответно лицето.
Ако задачата е за 7 клас се предавам.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 16:44 от solnichka

# 16
  • Мнения: 4 464
Задачите изглежда са за настоящите 9то класници... не става с ползване на sin  Simple Smile

# 17
  • Мнения: 2
трапеца:
триъгълник DMO е подобен на тр. DAB
DM:DA=MO:AB=1.5:6=1:4
тр. AMO е подобен на тр. ADC
АМ:AD=MO:DC (AM=3/4 AD, горе получихме, че DM=1/4 DA)
3:4=1,5:DC
DC=2cm

Правоъгълния триъгълник:
ALM е подобен на CLB (ъгъла при C и при А са равни, съответстват на една дъга)
AL:CL=LM:LB
От ъглополовящи
AL:LB=AC:CB (b:a)

Виж оттук не може ли да се изкара a.b колко е Rolling Eyes

Не разбрах последната Confused

# 18
  • Мнения: 4 464
Успях да разпиша решение... но моя 9токласник не би я разбрал... Rolling Eyes много му идват стъпките, цели две подобности, свойства на ъглополовяща и питагорова теорема... а опростяването на израза за R му е непонятно Close
Скрит текст:

# 19
  • Варна
  • Мнения: 1 524
Скрит текст:
трапеца:
триъгълник DMO е подобен на тр. DAB
DM:DA=MO:AB=1.5:6=1:4
тр. AMO е подобен на тр. ADC
АМ:AD=MO:DC (AM=3/4 AD, горе получихме, че DM=1/4 DA)
3:4=1,5:DC
DC=2cm

Правоъгълния триъгълник:
ALM е подобен на CLB (ъгъла при C и при А са равни, съответстват на една дъга)
AL:CL=LM:LB
От ъглополовящи
AL:LB=AC:CB (b:a)

Виж оттук не може ли да се изкара a.b колко е Rolling Eyes
Не разбрах последната Confused

Briell, ние възрастните кой знае колко излишно усложняваме нещата, а да са много по-простички. Аз лично съм поблазнена да изразя по някакъв начин отношението 3 към 2 все да търся като отношението на кои отсечки отговаря. Цялата задача се върти и сучи около тези отношения чрез подобност за триъгълници и свойство на ъглополовящата, която също отношения дава. От изписаното от съфорумците добавям и това, че триъгълник ALC е подобен на BLM (следва от: 1* ъгъл ALC равен на ъгъл MLB като кръстни и 2* ъгъл ACL равен на LBM с обща дъга AM).  Та и там могат зависимости да се изразят, пък някъде да се заместят, съкратят, докато не се получат я  AB и BC на колко са равни или не изникне някъде произведението ми или просто лицето на някой подобен на ABC триъгълник. Ще пробвам с едно точно чертежче да направя (щото тоя от сборника не е много точен) какво би могло да ми подскаже.

# 20
  • Мнения: 90
Задачите изглежда са за настоящите 9то класници... не става с ползване на sin  Simple Smile
sin45 лесно може да се избегне, ако се спуснат височините към АС и ВС от L и се ползва Питагорова теорема за нимране на дължината на височините вместо CL.sin45. След като се направи това, което е описала Солничка се получава
(6.S+4.S)/2=S^2 или S=5

# 21
  • Мнения: 4 464
Разпиши го моля, че нещо не ми става ясно като намерим височините към катетите... влизаме пак в сметки, които не е ясно дали не са по-тегави и от моите...

# 22
  • Мнения: 90
Разпиши го моля, че нещо не ми става ясно като намерим височините към катетите... влизаме пак в сметки, които не е ясно дали не са по-тегави и от моите...
Цитирам по-важните неща, които се ползват после:
Лицето на ABC e: AB^2.1/6

От друга страна S на ABC е: S на ACL + S на BCL.
Като ги съберем се получава: 1/√2(AC+BC).
Изравняваме с горното лице. Повдигаме на втора.  Съобразяваме, че AC^2+BC^2=AB^2 и че 2AC.BC е 4S=2/3AB^2.
AC^2+BC^2=AB^2=6.S
2AC.BC=4.S
1/√2(AC+BC)=S
Последното го вдигаме на втора степен(и двете страни са положителни няма проблем да го направим):
(1/√2(AC+BC))2=S2
(AC2+BC2+2.AC.BC)/2=S2
(6S+4S)/2=S2
S=5

# 23
  • Мнения: 1 837
Моля за решение на задача 22 и 24( решена донякъде). Благодаря предварително!


# 24
  • Варна
  • Мнения: 1 524
Моля за решение на задача 22 и 24( решена донякъде). Благодаря предварително!
Скрит текст:

За 24-та ви липсват май само MD и MF.

Стъпвам на решенията, които сте намерили до момента. Моля да ме извините ако непроверени стойности ползвам и грешен резултат давам, стъпвам просто на решението дадено от теб, мила. Та....

MD и MF са медиани в правоъгълни триъгълници - ADB и AFB. И двата триъгълника имат обща хипотенуза АВ, т.е. MD = MF = AB/2 => MD = MF = 3.5

=>
Периметър MDCF  =   MD  +  DC +  CF  +  FM
Периметър MDCF  =   3.5   +    4  +  1.5  +  3.5

Периметър MDCF  = 12.5

# 25
  • Мнения: 506
Здравейте, моля за отговор на една задача за 7 клас, решили сме я, но ми е важно още едно мнение.

Фирма произвежда сапун и го предлага в два вида опаковки.

                                                            Брой сапуни                      Цена на опаковка
Малка опаковка                                          4                                           3лв.
Голяма опаковка                                        6                                             5лв.

Един ден продали 40 опаковки на обща стойност 140 лв. Колко сапуна са продадени този ден?

# 26
  • Мнения: 133
Здравейте, моля за отговор на една задача за 7 клас, решили сме я, но ми е важно още едно мнение.

Фирма произвежда сапун и го предлага в два вида опаковки.

                                                            Брой сапуни                      Цена на опаковка
Малка опаковка                                          4                                           3лв.
Голяма опаковка                                        6                                             5лв.

Един ден продали 40 опаковки на обща стойност 140 лв. Колко сапуна са продадени този ден?


Броят на продадените малки и големи опаковки може да се намери със система от 2 уравнения с 2 неизвестни, но може и по лесния начин Simple Smile
Ако продадените 40 опаковки бяха всичките малки, щяха да струват 120 лв. Остават 20 лв., които "да разхвърляме" за големи опаковки. Разликата в цената на големите и малките е 2 лв., което означава, че броят на големите опаковки е 20 : 2 =10.
Продали са 30 малки опаковки (120 сапуна) и 10 големи (60 сапуна), или общо 180 сапуна.

Ако искате със система, трябва да решите следните две уравнения, за да намерите броя на малките (м) и големите (г) опаковки:
3м + 5г = 140
м + г = 40

# 27
  • Мнения: 506
Много благодаря! Simple Smile
 Задачата е от класното по математика на сина ми. И той, и аз  получаваме този отговор, но учителката я е отбелязала като грешна и дала съвсем различен отговор. Но се вижда, че първо е написала един отговор, а после го е поправила. Предполагам, че в различните групи, общо 5 на брой , е имало еднотипни задачи, но с различни стойности и от там е дошло объркването.
Важно е за синът ми, защото ако е решил задачата правилно, оценката му ще е отличен, а сега е много добър, а това съответно има значение за срочна/годишна оценка. Утре ще говори с учителката. И друг път се е случвало да има подобни ситуации.
Лека вечер Flowers Hibiscus

# 28
  • София
  • Мнения: 11 292
Не е нужна система, задачата е решима и с линейно уравнение като за 7 клас. Не че изразяването в него не е баш от система, но седмокласниците масово нямат идея какво представлява тя. Ако с х означим продадените малки опакoвки, то 40-х са големите.
=>x.3+(40-x).5  =140
3x+200-5x=140
-2x=-60
x=30 малки опакови
40-30=10 големи
30.4=120 сапуна
10.6=60 сапуна
Сборно 180 сапуна.

Последна редакция: ср, 29 май 2019, 08:03 от пенсионирана русалка

# 29
  • Мнения: 506
Благодаря Русалка, точно такова уравнение е съставил и синът ми, и този отговор е получил. Но аз винаги търся грешка в нас и се чудих какво не довиждаме, радвам се, че младежът я е  решил правилно. И да, няма идея какво е система..

Общи условия

Активация на акаунт