Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Мнения: 20
Така, един мой близък познат има сестра, която е в 7 клас и са им дали следната задача за домашно. Такава задача, ще има и на класното. Лично аз не успях да намеря логическо решение (математиката не ми е сила).

Задачата:
Мария чисти стаята за 6 часа, а майка и за 2 часа. За колко общо часа са изчистили двете стаята?

Мога да попитам за отговора, даден в учебника, ако това наистина ще ви помогне. Идеята е не да откриете отговора, а как се решава. Ще съм ви много благодарен.

# 31
  • Мнения: 624
За x часа.

За един час едната чисти 1/6 от стаята, а другата 1/2.

1/6.x+1/2.x=1
x=1,5 часа или 1 час и 30 минути.

Пиша и се ядосвам, че моето диване си ги мисли нЕкви на ум, получава отговора и не мога да му обясня, че му трябва и уравнението, освен ако не е над нещата и не му трябват 8 от 10-те точки за задачата.

# 32
  • Мнения: 20
За x часа.

За един час едната чисти 1/6 от стаята, а другата 1/2.

1/6.x+1/2.x=1
x=1,5 часа или 1 час и 30 минути.

Пиша и се ядосвам, че моето диване си ги мисли нЕкви на ум, получава отговора и не мога да му обясня, че му трябва и уравнението, освен ако не е над нещата и не му трябват 8 от 10-те точки за задачата.


Благодаря ви много ^^

# 33
  • Мнения: 1 837
Моля за помощ отново, благодаря предварително!

# 34
  • Мнения: 90
Скрит текст:
Моля за помощ отново, благодаря предварително!
2000m/min=120km/h
40min=2/3h
A) (1-0,25).120=90km/h
Б) Нека са останали х км преди да тръгне по заобиколен път.
x/120 + 2/3 = (x+30)/90
x=120km
Планувано път 3х=360km, но изминат 360+30=390km
В) 360/120=3 часа е трябало да мине пътя, ако няма ремонт

# 35
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 229
Може ли малко разяснения за Б подточка на предната задача.

Поправям се, схванах я.

# 36
  • СОФИЯ
  • Мнения: 387
Здравейте , моля за помощ за следната задача: колко са възможностите за брой на пресечните точки на 7 отсечки?

# 37
  • Мнения: 90
Здравейте , моля за помощ за следната задача: колко са възможностите за брой на пресечните точки на 7 отсечки?
Най-малко 0 и най-много 7.6/2=21, т.е. има общо 22 възможности от 0 до 21 включително.

# 38
  • София
  • Мнения: 1 629

Моля за помощ, задачата е за трети клас.

# 39
  • Мнения: 90
Скрит текст:

Моля за помощ, задачата е за трети клас.
а) У=х, С=х-2, Т=3.х
У+С+Т=33
х-2+х+3х=33
5х-2=33
х=7
С=5, У=7, Т=21
б) Тръгваме отзад напред:
8+1=9
9.2=18
18+2=20
От нещо сме махнали третина и е останало 20. Две части са 20, то една част е 20:2=10, значи преди това са били 3.10=30
30+3=33
Подобно по-горе 33:3=11, 11.4=44 книжки
в) Предполагаме, че номерацията е от 1 до броя на рисунките(тука може да се спори дали не може и по друг начин да се номерира)
От 1 до 9 има 9 едноцифрени числа и са използвани 9 цифри. 41-9=32 цифри за двуцифрени числа, т.е. те са 32:2=16. Общо 9+16=25 рисунки

# 40
  • София
  • Мнения: 2 111
Сборници= х
У=х+2
Т=3(х+2)
х+(х+2)+3(х+2)=33, х=5

Б) използвах рачешкия метод:
На 4 рафт = 8 книги

На 3 рафт = 8+1+1=10
Казват, че са оставили половината плюс още една книга. Половината от остатъка е 8+1, а след това добавяме още 1.

На 2 рафт = събираме книгите от 3 и 4 рафт, към тях добавяме 2 и така получаваме две третинки:
10+8+2=20
Една третинка е 20÷2=10
На втори рафт книгите са 10+2=12

На 1ви рафт:
Събираме книгите от 4,3,2 рафт и добвяме 3, за да получим три четвъртинки:
12+10+8+3=33
33÷3=11 една четвъртинка
На 1 рафт книгите са 11+3=14

Общо книгите са: 8+10+12+14=44
44-33=11 книжки с приказки

В)1-9 първите 9 цифри са първите 9 рисунки
41-9 =32
32:2=16
16+9=25

D2018, така е, когато вместо кафе решаваме задачи! Joy
Ще каже човек, че заедно сме ги решавали... Joy

# 41
  • Варна
  • Мнения: 16 027
Бихте ли ми казали в кой клас се учат дроби по съвременните програми? Че една позната е изпаднала в ужас, твърди, че ги учели в първи клас...

# 42
  • Мнения: 15 529
В пети.

# 43
  • Варна
  • Мнения: 16 027
Много благодаря за скоростния отговор.

# 44
  • Мнения: 4 464
В първи учат "що е то?" части от цяло... ей така информативно, в един урок. По музика учат нотите, все пак разбират какво значи половинка и четвъртинка Simple Smile Втори клас с умножение и деление пак стигат до "части от цяло", а при рачешките задачи, ако правиш запис като за завършил гимназия (мама и тати), ще е с дроби, но ако решаваш като второкласник, ще си е само с умножение/деление...
Аз от една позната чух и за "О, ужас! В трети клас учат деление с опашка, не мога да го обясня на детето! Много са малки да го разберат това!". Ами детето си има учител, който го обяснява в клас по подходящ начин за съответната възраст... а и ние сме били по-малки като възраст в 3ти клас, започвахме 6 годишни... и нямам спомен да е било драма Simple Smile

Последна редакция: вт, 04 юни 2019, 10:38 от peneva_a

Общи условия

Активация на акаунт