Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 май 2019, 14:11 ч.

Отлагане на предучилищна

  • 1 025
  • 26
  •   1
Отговори
  • Мнения: 92
Здравейте, не успях да намеря информация по въпроса и затова се обръщам към вас.
Имам дете на 5г, което септември трябва да започне предучилищна.
Проблемът е, че има забавяне с говора и донякъде с разбирането, заради това. Работи се с логопед по въпроса и напредва бързо, но не съм убедена, че до септември ще е наваксала всичко, което е нужно.
Има ли някакъв вариант да се отложи предучилищната с една година или това се отнася само за първи клас?
Благодаря предварително. Simple Smile

п.с.: На фона на това няма и място за нея, остана 1 за целия квартал.

# 1
  • Мнения: 6 598
Доколкото съм запозната аз, може един път ПГ и после още веднъж първи клас, т.е. може до 2 години да забавите нещата Peace

Но трябва да се явите на комисия, за отлагане.

# 2
  • София
  • Мнения: 4 514
Миналата година бях в сходна ситуация със сина ми. Това, което получих като информация, беше, че детето трябва да е записано в училище или в градина. А ако трябва да се отложи първи клас, трябва да се изкара ТЕЛК.
Тъй като се замотахме със записването в предучилищна, дойде комисия/група от общината да ме търсят и да ми обясняват за ползите от образованието и да искат сметка защо не съм го записала. В крайна сметка го записах в ПГ към кварталното училище, а там отсъстваше по един ден, за да може да си посещава терапиите, на които ходеше. Отделно работеше и с още един логопед, за да си навакса пропуските.

# 3
  • Мнения: 6 598
Не споря и не съм сигурна на 100% но мисля, че това за ТЕЛК-а не е вярно. Може да се изисква медицинска диагноза, но чак ТЕЛК newsm78 .


Най-добре е да се отиде до ресурсния център в града, те са най-запознати по всички въпроси  Peace
 
Иначе Jujetka_, не се знае дали е по-добър вариант отлагането на ПГ дори и да е възможно това. Зависи колко е "изоставането" на детето разбира се.

Моят син е късно проговарящ съответно беден речник и от там по-ниско ниво на разбиране. Аз не го отлагах и не съжалявам, имаше ресурсен учител в ПГ и само в 1 клас който в края на година махнахме по препоръка на класната и ресурсната комисия. Сега е 3 клас и се справя сам, да има затруднения и до сега (нужда от разяснения по някои задачи), по-трудно разказва и съчинява...но смятам, че работата в клас и децата го дърпат в развитието.

# 4
  • Мнения: 161
Здравейте . Аз карах две години предучилищна. Не знам дали може да се пропусне ама знам че може да се повтаря хаха Grinning
Бях много малка . 15 кг .И решиха да ме оставя две години там преди да започна първи клас .

Само това зная ..щом може да се кара две години може би ще има и начин да пропусне една ..

# 5
  • Мнения: 6 598
Здравейте . Аз карах две години предучилищна. Не знам дали може да се пропусне ама знам че може да се повтаря хаха Grinning
Бях много малка . 15 кг .И решиха да ме оставя две години там преди да започна първи клас .

Само това зная ..щом може да се кара две години може би ще има и начин да пропусне една ..

Тоест си била отложена от 1 клас  Wink

Сега предучилищната е две години - 3-та и 4-та група в детската градина  Simple Smile

# 6
  • Мнения: 1 127
Аз съм на мнението на mibobo. Предучилищната е задължителна, така че място ще ви осигурят. Но детето ще дърпа повече ако е в предучилищна група, а не втора група на детската, пък ако не вървят нещата отлагайте след това първи клас.

# 7
  • NE
  • Мнения: 10 901
И мен ме вълнува доколко е възможно да се изчака с предучилищната.
Моят син е на 5 г. и следва да бъде в предучилищна група. Детска градина посещава от 3 годишен, но поради кофликт с учителките и директорката го оставих при нормални педагози отново в 1 група, а той беше за 2 група. Сега следва отново прегрупиране и директорката ме натиска да го местя в 3 група, отново при старите учителки. Не искам да го местя в друга градина защото проблема е в това, че само 2 госпожи не искат да се напънат и да развият поне малко детето. Той има доказан проблем с ушите, който не е сериозен, но дълго време беше с намален слух. Слава богу, нещата се контролират, но е бавно проговарящ. Ако някой може да ми помогне с вратичка да го оставя в 2 група ще съм благодарна.

# 8
  • Мнения: 867
Моето дете също изостава с говора , ходи на логопед , от септември ще има и ресурсен в градината . Не смятам да отлагам трета подготвинелна група .

# 9
  • Мнения: 92
Тъй, благодаря на всички, които ми отговориха.
Оказа се, че предучилищна НЕ се отлага. Може да се отложи само първи клас и то с комисия. Разбрахме се с директорката, че ако има проблем октомври месец ще говорим за ресурсен учител и каквото друго трябва.

# 10
  • NE
  • Мнения: 10 901
До този извод и аз стигнах след разговор с РУО. Обаче ако е на ресурсно подпомагане, това означава, че ще е със СОП. Освен това ще се наблюдава по-стриктно от комисия - ресурсен, учител, психолог, логопед и ще се дава становище дали покрива ДОС или не.

# 11
  • Мнения: 6 598
Тъй, благодаря на всички, които ми отговориха.
Оказа се, че предучилищна НЕ се отлага. Може да се отложи само първи клас и то с комисия. Разбрахме се с директорката, че ако има проблем октомври месец ще говорим за ресурсен учител и каквото друго трябва.

Успех, желая! Ще се справи детето не се притеснявайте  Hug


До този извод и аз стигнах след разговор с РУО. Обаче ако е на ресурсно подпомагане, това означава, че ще е със СОП. Освен това ще се наблюдава по-стриктно от комисия - ресурсен, учител, психолог, логопед и ще се дава становище дали покрива ДОС или не.

Да, такъв е реда за ползване на такава помощ какво значи обаче нали затова се отпуска допълнителната помощ защото това дете е със Специални Образователни Потребности (СОП).

# 12
  • Мнения: 2 555
Аз не знам каква е системата в България, тъй като живеем в чужбина и мога да правя заключения само от мнения на хора.

От личен опит обаче бих посъветвала авторката до времето, в което детето ще тръгне в първи клас, да впрегне всякаква налична помощ (логопеди, ресурсни учители, психолози и прочие), за да да бъдат преодолени в максимално възможната степен затрудненията на детето. Това изисква работа и у дома, но в момента детето все още няма училищни задължения и извънкласни дейности, така че работа у дома, особено през почивните дни, ми се вижда напълно осъществима, без това да ощетява детето откъм време за игра и забавления.

У дома можете да работите по образователни книжки, съобразени с неговата възраст. Гледайки store.bg, ми се струва, че има голямо разнообразие от такива.

Синът ми работи четири години със специалист по психомоторика и две години и половина с логопед. Отделно, че винаги е ходел на детско заведение. Последната година преди да тръгне на училище, аз също доста се занимавах с него у дома.

Успех!

# 13
  • София
  • Мнения: 4 514
Системата в България е на принципа "всеки се спасява сам". По линия на ресурсно подпомагане ми предлагаха великите 2 астрономически часа седмично, разпределени между логопед, психолог и ресурсен учител, сякаш ми правят промоционална оферта. Това под формата на индивидуална програма в предучилищна група към детска градина - детето да ходело само тия два часа седмично срещу обещанието, че някога и може би ще го включат в обща група. За да бъде ясно сравнението, ще кажа, че в този период той имаше 6 логопедични часа седмично + 2 в групи и още един за хранителна терапия.
Накрая го записах в ПГ към училище и единия ден отсъстваше, за да посещава терапиите, а в останалите дни идваше логопед вкъщи.

# 14
  • Мнения: 2 555
Мисълта ми е авторката да вложи всичките усилия за максимално преодоляване на дефиците на детето, а не да чака. Да работят възможно най-много със специалисти и у дома. Организационно идва нанагорно, особено ако родителите работят, но поне детето няма кой знае какви задължения, което в първи клас драстично се променя.

Общи условия

Активация на акаунт