[/b
За мен това, което ти искаш е същото като аз да си поискам едва ли не градския транпорт да стане лукс и да могат да си го позволят малко хора, за да не е тъпканица вътре и да е комфортно пътуването. Все пак някои хора си мислят, че по право им се полага да се возят в ГТ (това са твои думи, само че за автомобилите в преден пост), да си ходят пеш.
Не е същото просто защото ГТ е в състояние да вози 50-100 души едновременно, а твоята кола - максимум 5 души, ама ти я лашкаш сам, тоест в масовия случай е 1 човек. Така че колкото е по-достъпен ГТ, толкова повече хора ще могат да се придвижват едновременно, толкова ще е по-бързо и толкова по-малко ще са задръстванията, съответно колкото по--скъпо и рестриктивно е да имаш личен автомобил, толкова по-малко хора ще имат, а и да имат, няма да ги карат всеки ден. В комбинация от двете означава много по-малко задръствания с много повече превозени хора. А това е целта в големия град, хората да бъдат превозени от т. А до т. Б, не е да се осигури комфорта на личния автомобил на всеки от милионите живеещи, което е невъзможно. В големия град такива като тебе са милиони, не можеш да очакваш някой лично с теб да се съобразява, градът е и на другите и се търсят оптимални решения за масата от хора. У ваше село може да е друго, не знам. За справяне с трафика в големите градове ГТ трябва да е максимално достъпен и комфортен, а ограниченията за лични автомобили максимално големи. Изпитано и доказано във всички европейски столици. Ама знам, че експерт в урбанизма като тебе знае по-добре от всички, та можеш да си спестиш, че не вярваш в това. Същата работа като с магистралите.
А ти искаш, не искаш, общината няма други полезни ходове. Тя няма как да осигури широки улици за милионите като теб, няма нито място, нито пари за това, да не говорим, че широките улици означават още повече коли и пак задръстване, колкото и да оспорваш това.
Рорреа иска с всички сили да унищожи икономиката ни, хората да не са в състояние да ходят на работа, а децата да не могат да ходят парка. Тенк ю, евала дето го измисли.
Който пък няма кола, е обречен 24/7/365 да бъде в София.
Извинявай, че дишаме въздуха ти. Аз вече като идвам в София, ще си нося в чантичка от село
Ха-ха - поредната разбирачка -
За ходенето на работа - ти да си чувала, че има ГТ в София? И даже стотици хиляди го ползват, представи си, да ходят на работа всеки ден. У ваше село може и да няма, не знам, но тук има трамваи, тролеи, автобуси, има и метро - вземи веднъж се повози, да видиш какво е, не боли . И метрото спира на 100 метра от входа на Борисовата градина.
И да си чувала, че има автобуси и влакове, нови автобуси с климатици, и нови влакове с хубави вагони. Даже до морето има нощен луксозен спален експрес. Има даже и самолети, и с тях може да идеш до Германия или Франция за уик-енда, за по 50-100 лева билет. Явно в твоя живот не съществува никакво друго превозно средство освен лек автомобил, но обективно и извън тебе в света съществуват много и различни други варианти. За колелото даже и не споменавам. И колкото е по-развита дадена икономика, толкова повече и по-удобни други варианти има. Справка Германия, Холандия, Дания, Франция, Швеция и т.н. Подай си носа извън вашето село да ги видиш.
Ти като идваш в София какво си носиш, си е твоя работа, но тук ще се съобразяваш с правилата на големия град. У ваше село какви правила си създавате, не знам, имате си община и кмет, и аз ако идвам, ще се съобразявам с тях.
Точно така е, и аз съм го забелязала от мои познати. А тук постовете на Румка и Фък го потвърждават. Специално за тях: на сайта на ЦГМ има разписания, маршрути и часове на пристигане на ГТ, вкл. метро, имате интернет и четете български - можете да се информирате за всеки вид ГТ и да го ползвате. https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules