Пазарът на недвижими имоти-какво се случва реално? - 37

  • 47 340
  • 764
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Само да вметна, че никога да няма бутаница и винаги да има свободни местенца да си седнеш без някой да ти виси до главата, е лукс, който може да се постигне с много повече рейсове/тролеи/трамваи, а това пък значи с много повече пари. Е, няма кой да даде много повече пари за супер комфорт, освен ако искащите такъв комфорт не са съгласни на билетче по 2 евро Twisted Evil

Скрит текст:
Повече  тролеи, и рейсове значи да има още по-малко коли на улицата, защото и да ги има тези тролеи ии рейсове, те все пак трябва някъде да ходят. А и две евро няма да стигнат Simple Smile С билетче от 2,10  в Брюксел метрото е тъпкано в пиков час, нито е по-чисто, нито е по-комфортно  от нашето, напротив, много по-стари мотриси и станции, но е пълно с костюмари от институциите. Някак си не им е под достойнството да се бутат в метрото с всякакви, ти да видиш....
Скрит текст:
който иска да си кара колата, който иска да се вози с гт. Точка.
[/b
]
Съгласна,  но при следните условия:  зони във всички централни райони 24/7, данък за кола 2000 евро на година плюс 180 % данък за новозакупен автомобил, 1000 евро гражданска на година, задължително документ за осигурено паркомясто или гараж при закупуването на автомобила, иначе няма автомобил. И който иска, да си кара колата при това положение.
Я да видим дали съм разбрал правилно - искаш масово и поголовно увеличение на разходите да притежаваш автомобил. Хубаво. А какво се предлага като алтернатива? Може ли аз от друга страна да поискам масово и поголовно увеличение на цените на билети и карти за градски транспорт, както и на броя и качеството на контрол по нередовни пътници? Така, че на мен ще ми е по-удобно да може една малка част от жителите да си позволят да използват ГТ.
За мен това, което ти искаш е същото като аз да си поискам едва ли не градския транпорт да стане лукс и да могат да си го позволят малко хора, за да не е тъпканица вътре и да е комфортно пътуването. Все пак някои хора си мислят, че по право им се полага да се возят в ГТ (това са твои думи, само че за автомобилите в преден пост), да си ходят пеш. Wink
[/spoiler]
Не е същото просто защото ГТ е в състояние да вози 50-100 души едновременно, а твоята кола - максимум 5 души, ама ти я лашкаш сам, тоест  в масовия случай е 1 човек. Така че колкото е по-достъпен ГТ, толкова повече хора ще могат да се придвижват едновременно, толкова ще е по-бързо и толкова по-малко ще са задръстванията, съответно колкото по--скъпо и рестриктивно е да имаш личен автомобил, толкова по-малко хора ще имат, а и да имат, няма да ги  карат всеки ден. В комбинация от двете означава много по-малко задръствания с много повече превозени хора. А това е целта в големия град, хората да бъдат превозени от т. А до т. Б, не е да се осигури комфорта на личния автомобил на всеки от милионите живеещи, което е невъзможно. В големия град такива като тебе са милиони, не можеш да очакваш някой лично с теб да се съобразява, градът е и на другите и се търсят оптимални решения за масата от хора. У ваше село може да е друго, не знам. За справяне с трафика в големите градове ГТ трябва да е максимално достъпен и комфортен, а ограниченията за лични автомобили максимално големи. Изпитано и доказано  във всички европейски столици. Ама знам, че експерт в урбанизма като тебе  знае по-добре от всички, та можеш да си спестиш, че не вярваш в това. Същата работа като с магистралите.
А ти искаш, не искаш, общината няма други полезни ходове. Тя няма как да осигури широки улици за милионите като теб, няма нито място, нито пари за това, да не говорим, че широките улици означават още повече коли и пак задръстване, колкото и да оспорваш това.
Браво, Fuckforlife, взе ми думите от клавиатурата.
Рорреа иска с всички сили да унищожи икономиката ни, хората да не са в състояние да ходят на работа, а децата да не могат да ходят парка. Тенк ю, евала дето го измисли.

Който пък няма кола, е обречен 24/7/365 да бъде в София.

Извинявай, че дишаме въздуха ти. Аз вече като идвам в София, ще си нося в чантичка от село

Ха-ха - поредната разбирачка -
За ходенето на работа - ти да си чувала, че има ГТ в София? И даже стотици хиляди го ползват, представи си, да ходят на работа всеки ден.  У  ваше село може и да няма, не знам, но тук има трамваи, тролеи, автобуси, има и метро - вземи веднъж се повози, да видиш какво е, не боли Wink. И метрото спира на 100 метра от входа на Борисовата градина.
И да си чувала, че има автобуси и влакове, нови автобуси с климатици, и нови влакове с хубави вагони. Даже до морето има нощен луксозен спален експрес. Има даже и самолети,  и с тях може да идеш до Германия или Франция за уик-енда, за по 50-100 лева билет. Явно в твоя живот не съществува никакво друго превозно средство освен лек автомобил, но обективно и извън тебе в света съществуват много и различни други варианти. За колелото даже и не споменавам. И колкото е по-развита дадена икономика, толкова повече и по-удобни други варианти има. Справка Германия, Холандия, Дания, Франция, Швеция и т.н. Подай си носа извън вашето село да ги видиш.
Ти като идваш в София какво си носиш, си е твоя работа, но тук ще се съобразяваш с правилата на големия град. У ваше село какви правила си създавате, не знам, имате си община и кмет, и аз ако идвам, ще се съобразявам с тях.
Аз съм забелязала (от мои близки и познати), че хората в провинцията от малки градчета и села, ходят на 200 метра с колата, а 500 метра пеша им се вижда като дъъълът път. Спират си където им дойде на ума. Така са си се научили просто, няма и кой да ги глобява. Като дойдат в големния град, те просто нямат идея как да ползват градски транспорт, страх ги е да не се загубят, знам ли?! Иначе сигурно 90% от автобусите в София са нови и климатизирани.
 

Точно така е, и аз съм го забелязала от мои познати. А тук постовете на Румка и Фък го потвърждават. Специално за тях: на сайта на ЦГМ има разписания, маршрути и часове на пристигане на ГТ, вкл. метро, имате интернет и четете български - можете да се информирате за всеки вид ГТ и да го ползвате.  https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 13:57 от Анонимен

# 346
  • Мнения: 1 718
Стига глупости, почти нищо от това, което пишеш не е вярно.
ГТ вози 50-100 души, а автомобилът само 5 максимум. По същата логика, погледнато по-мащабно трябва и рейсовете да се забранят, защото возят само 50-100 души, вместо да извозват цял квартал наведнъж... Работата със задръстванията няма как да се оправи само с рестрикции, истината е, че градът е просто пренаселен с цялото това уплътняване на всяко незастроено място, т.е. няма как да няма задръствания. Логика. Нали знаеш, че ако теоретично всички започнат да използват само градски транспорт, то мрежата в момента ще се окаже крайно недостатъчна. Кой дава гаранция, че с увеличаване на мрежата на градския транпорт няма пак да стават задръствания??
"За справяне с трафика в големите градове ГТ трябва да е максилано достъпен и комфортен" - що бе, дай да мислим още по-мащабно, за да няма няма никакъв трафика викам направо всички да се придвижват пеш. За какво ти е този градски транспорт? Викам и тях да ги ограничим, за да се стимулира ходенето пеш - абсолютно същата логика.
"общината няма други полезни ходове. Тя няма как да осигури широки улици за милионите като теб, няма нито място, нито пари за това," - ааа ето къде било разковничето. Как нямало място в софийското поле за разширение, бе? Ти чуваш ли се какви небивалици дрънкаш? То точно тук се корени проблемът и съм го казвал и друг път - уплътняването на града, вместо да се разширява настрани! Въпросът даже не е толкова до пари, а до държавна политика и планиране, което изцяло липсва!
Между другото не знам откъде ти хрумна въобще това умозаключение, че по-широки улици означава автоматично повече автомобили? И това ли е доказано от някой незнаен урбанист, а? Щото аз нещо не съм много убеден. Това са празни твърдения. Напротив - по-широки улици = по-малко задръстване. Хората с малко логическа мисъл могат да направят това умозаключение.

# 347
  • София
  • Мнения: 226
От 5 години следя темата, имам 2-3 мнения през това време. Ще си позволя да напиша нещо, което слагам в скрит текст, че не е по темата, и касае единствено потребител Рорреа:

Скрит текст:
Но съм на път да се откажа да я следя, защото ми идва в повече меродавното мнение на Рорреа по всички въпроси. Не пропуска да се захване с всяко мнение, различно от нейното, независимо кой потребител го е изказал и да налива размисли до откат. От логорея ли страдате? Госпожо, моля Ви, спрете се най-сетне. Кому е нужно все Вие да сте 'отгоре', освен на Вас? Не знам с какво се занимавате, какво работите и не ме интересува, но ми прави впечатление, че едва ли не целодневно сте във форума и пишете къде ли не. Започвам да се чудя кога отделяте време да си свършите служебните задължения... Не ми отговаряйте, не държа да знам.


Единственото мнение по темата за пазара на недвижими имоти в последните 10-ина страници е на tomeva.

# 348
  • Мнения: 9 913
Аз съм живяла в София 15 години, все пак. Не падам от Марс. Wink Случвало се е да се возя на автобуси, трамваи, дори - на тролеи!!! И на метро, забравих. И на самолет, ама не в София.

# 349
  • Мнения: 9 713
Еееее тоя софийски градски транспорт го изкарахте извънземен, толкова приятен и удобен, направо е изумяващо защо хората не го ползват. Хайде нека първо стане такъв и с удоволствие ще оставя колата, защото честно казано и аз предпочитам просто да си се возя пред това да шофирам. Да, факт е, че се подобрява ГТ, метрото също е супер, но според мен сме далеч още от момента, в който ще е оправдано да се затегнат ограниченията за автомобили, защото има приемлива алтернатива. Иначе не разбирам защо толкова бавно върви модернизацията. Сега ще кажете, че защото плащам ниски данъци. Еми да ги вдигнат бе. Да, не е нормално да плащам годишен данък колкото да направя две пазарувания в Кауфланд. Само дето съм почти убедена, че колкото и да вдигат данъците, положението няма съществено да се подобри. То освен модернизация си трябва и оптимизация, ама там е по-трудно, защото ще трябва малко акъл да се вложи. А това, че можело и с колело да се придвижваш не знам как да коментирам. Наистина ли мислите, че в Сф има условия да стигнеш от точка А до точка Б с колело? Аз лично не бих си рискувала така живота.

# 350
  • Мнения: 3 968
Попеа, приеми, че има хора с разнообразни интереси, които излизат и от кварталната улица, не са се фанатизирали в един квартал до края на дните си. Рядко съм виждала толкова ограничено мислене, чак ми става тъжно.
Колата е незаменимо удобство, хората ще си ги ползват, колкото и да е скъпо. 

# 351
  • Мнения: 9 713
Аз пък веднага мога да дам предложение за известно намаляване на автомобилите без зони и особени акробатики - да затегнат ГТП като в другите страни и доста автомобили ще отпаднат.

# 352
  • Мнения: 9 884
LaughingLaughingLaughing
https://www.youtube.com/watch?v=Tt1UlZXj4Y8

1931 г. е завършена книгата!

# 353
  • Мнения: X
Май само Poppea е в час от всички пишещи. Истината е в обществения транспорт, автомобилът трябва да е и ЩЕ стане лукс, ама голям лукс в бъдеще. Всъщност след 10-20 години притежаването на собствен автомобил ще бъде отживелица.
Купувам тия дни ново жилище и нямам търпение да се нанесем, та да почна да си ходя на работа пеш или с ГТ. Шофирането в София е адски натоварващо и неприятно занимание.

# 354
  • Мнения: X
Аз пък веднага мога да дам предложение за известно намаляване на автомобилите без зони и особени акробатики - да затегнат ГТП като в другите страни и доста автомобили ще отпаднат.
И това да. Освен че са много, са и много стари. Всякакви мерки трябват и нито една не е излишна
Toва, че нещо не харесва конкретно на теб, не го прави общовалидно, нали Simple Smile
.
Да, така е. Да приема ли, че конкретно на теб трафикът в София, задръстванията, часовете, необходими за придвижване, изгорелите газове и колите по тротоарите ти харесват?  

# 355
  • Мнения: X
Май само Poppea е в час от всички пишещи. Истината е в обществения транспорт, автомобилът трябва да е и ЩЕ стане лукс, ама голям лукс в бъдеще. Всъщност след 10-20 години притежаването на собствен автомобил ще бъде отживелица.
Купувам тия дни ново жилище и нямам търпение да се нанесем, та да почна да си ходя на работа пеш или с ГТ. Шофирането в София е адски натоварващо и неприятно занимание.
+ 100 000
Аз кола ползвам само за извънградско или ако мога да мина по околовръстното. В центъра на Сф - никога.

# 356
  • Мнения: 3 968
Toва, че нещо не харесва конкретно на теб, не го прави общовалидно, нали Simple Smile
.
Да, така е. Да приема ли, че конкретно на теб трафикът в София, задръстванията, часовете, необходими за придвижване, изгорелите газове и колите по тротоарите ти харесват?  

Часове са ми били необходими единствено когато ползвах ГТ. Сега са ми нужни по-малко от 20 минути за регулярните ми спирки. Абсолютно безсмислена загуба на време. Ценя си го.
Коли по тротоарите почти не виждам.
Трафикът изобщо не ми пречи. Такъв съпровожда всички големи градове, неизменно, независимо дали имат организиран ГТ или не.

# 357
  • Мнения: 1 718
Според мен и ГТ трябва да стане лукс и да могат много малко хора да го ползват, демек да е супер скъп. Даже най-добре да се върнем 70-те години на 19-ти век и да няма нито автомобили, нито градски транспорт. Мисля, че така ще е най-еко. Grinning Grinning

# 358
  • София
  • Мнения: 226
Всъщност личните нападки са забранени във форума, както и спама, така че вместо да се нахвърляте върху Попея, да вземете да погледнете себе си ли?

eternity, запознай се с функционирането на форума преди да пишеш смешни заплахи за напускане и да “докладваш” все едно си на пазара!

Прочела съм ги обстойно. Вие също написахнте за 'спам'-а. А Рорреа в последните страници на темата точно спами и 'набива канчета'

За нечелите правилата пускам извадки:

Цитат
Идеята на форума е да се помага на потребителите, а не да се използва за празни приказки и лични разговори. За свободна комуникация може да използвате съответните спамо-чат теми в групите, където има такива, а за личните разговори ползвайте функцията за лични съобщения!
- т.6 от Правилата;

Цитат
Потребители, които умишлено подклаждат спорове и тенденциозно насаждат неприязън към потребител или група потребители, ще бъдат предупреждавани и/или наказвани.
- т.10 от Правилата.

Иначе -да, има и други потребители в темата, които за съжаление влизат в диалог с Рорреа, но моето мнение е, че просто й се подвеждат...

# 359
  • Мнения: 5 646
Само метрото става за нещо. Ама е на рядко из града. Колите дълго няма да имат алтернатива. За мен такава са само такситата.

Общи условия

Активация на акаунт