Отговори
# 120
  • Мнения: 2 182
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.
Което още веднъж опровергава твърденията, че АЕ в съвременни условия се учи само ако си в АЕГ.
Както и да е!
Отделно от това, че челните места в страната по резултати от НВО се държи от МГ, то и в челната тройка на София, след СМГ, на второ и трето място са училища със застъпено засилено изучаване на математика. В едното има паралелка с подбор след 4 клас- 107 ОУ, за 145то не знам имат ли подбор...
145-то заради паралелките на Шилер, може би...?

# 121
  • София
  • Мнения: 20 050
МГ-тата имат прием след 4-ти клас по Наредба 10. Май само МГ, Велико Търново не се възползва от тази възможност.
Направи ми впечатление, че МГ-та дори в малки градове имат по-добри резултати от доста софийски училища с претенции. А в топ 20 на България по точки от НВО има само 4 частни, от които едното е само с двама ученика.
С ДЗИ е по-сложна класацията заради различните предмети на втората матура, но ако сложим средноаритметична стойност от всички изкарани резултати на дзи на едно училище, то СМГ е първенец, следван от АК и НЕГ.
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.

Интересно как направи маркираната статистика.. И на матурата по БЕЛ, и на втората матура средният резултат на НЕГ е по-висок от този на АК. Да не говорим, че випускът е по-голям и такива сметки не са много показателни. Да не говорим и че  най-веротно като в минали години в статистиката за втора матура на НЕГ отсъстват няколко , обикновено 5-6 пълни шестици, на хора от лайстунг, освободени по двустранна спогодба от втори ДЗИ заради пълен брой точки на немска матура 15/15. Нямам пред себе си файлове, но имам спомени за съвсем различна подредба на първите 3 училища сборно по двете матури - НЕГ (5,64 и 5,60), СМГ (5,44 и 5,76), 164 ГПИЕ (5,54 и 5,575) и АК (5,51 и 5,58). Ако имаш датайлни разбивки, поискани по съответния ред, можеш да погледнеш дали има разлика между броя деца, положили БЕЛ и тези с втора матура. Ако има такива деца, то те са с пълни шестици, които обаче НЕ са отразени в средната оценка.

По повод английския, много зрелостници (не само от НЕГ) тази година заложиха на английски, смятайки, че нещата ще са като миналата година и шестиците ще валят като из ведро. Неслучайно миналата година в челото по втора матура бяха все училища с английски. Но тазгодишните зрелостници бяха неприятно изненадани не само със скапана и неграмотно направена матура, ами и с режещо оценяване в добавка - виж само резултата на Колежа. А хората в НЕГ специално, отправили се към Германия и специалности с квоти, си правят сметката за  най-сигурния път към максималната диплома, оттам и изборът на ДЗИ английски..И все пак моите, а и доста ученици около тях, си бяха на немски. Нямам идея точно колко са се явили от випуска, но си имаше деца пред 2 АЕГ.

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 16:24 от пенсионирана русалка

# 122
  • Мнения: 3 532
Не виждам повод за революционни изводи от първите места на МГ-тата и със сигурност не ги прави оазиси на образованието.
Значи в 4-ти клас се обират отличниците от останалите училища на града. Тази извадка от имена, дори и да си беше останала по старите училища пак щеше да е на върха. На останалите по другите училища и сега да събереш първите двама от клас и общо да им правиш средноаритметично ще докараш резултат като на МГ-тата.

# 123
  • Мнения: 2 182
Скрит текст:
От таблицата се вижда, че като цяло има една група от 20-ина училища, които трайно са в горния край на класацията, като една част заемат местата до 10 вкл., а друга - от 11 до 30, а вътре в тези групи си сменят позициите по години, с изключение на СМГ, които твърдо са 1-ви.  Предвид факта, че класирането на НВО зависи от един куп други фактори, освен училището, такива размествания са нормални, но все пак присъствието в челото в продължение на години е показателно за нивото в дадено училище.
Показателно е основно за нивото на амбициите на родителите от съответното училище.
Скрит текст:
НВО по БЕЛ не става без външни курсове и уроци. Така е направено. А устойчивостта идва от омагьосания кръг - високи резултати на НВО, висока репутация, повече кандидати с амбициозни родители, високи резултати на НВО.
А образованието далеч не е само перфектни резултати на посредствени тестове. Били те даже SAT. За НВО да не говорим.
ПС за да не хванете грешната посока:
- добрите резултати на SAT не означават лошо училище. Просто не означават непременно добро.
- в семейството нямаме проблеми със SAT, матури или каквото още там. Но не ги надценяваме като показатели.
Което всъщност е най-важното за средата в училището, по мое мнение. А средата в училището е най-важното за успехите на детето  Simple Smile Лично мнение, който има друго, се свободен да си го има и прилага на практика. В излишни спорове няма да влизам.

Намирам РОДИТЕЛСКИТЕ амбиции, базирани на дефинирани от Филанкишиев ОБЩОВАЛИДНИ критерии за успех, за много вредни.
Колко големи са родителските амбиции на тези, които плащат над 12К на година само за училищни такси? Дай по скалата от 1 до 10. И колко тъпи са децата от първите 5 ДУ, изкарали фантастични резултати само с родителски амбиции? Дай по същата скала.

# 124
  • Мнения: 7 285
А къде е тази таблица, в която са тези данни?
На компютъра на Мария. Smile

Предполагам, че инфото е взето с писмо за достъп до обществена информация. Всеки може да изисква такава от РУО или МОН.
Мария може да реши да я сподели с нас и ние дружно да й благодарим. Ако ли пък не, ще ни я преразказва. Smiley

# 125
  • Мнения: 7 685
Според мен правенето на подбор би се отразило добре на образованието ни. Писах го и някъде преди, но ще се повторя. Сега по кварталните училища във всеки клас да има по 1-2ма отличника. Те в общия случай стават обект на подигравки и вариантите са или да търпят, или да станат като масата. Ако във всеки квартал на София или във всеки град освен МГ има и по едно училище с подбор (било то език, математика (не чак за нивото на МГ), бел, чп/чо), то в тези паралелки ще се концентрират децата с интереси и някак ще се увличат едно от друго. Лошото е, че по другите училища ще останат деца, на които не им се учи особено. Но в крайна сметка те и сега не си учат, просто няма да тормозят или увличат и децата, на които им се учи, но по някаква причина не са ученици на МГ.
Аз не се интересувам от ЧУ до 7-ми клас. Освен ПЧМГ и СС другите правят ли някакъв подбор за прием? Например Веда е сравнително напред в класацията на НВО, следвано от Дорис Тенеди, ПЧОУ, Бургас и Еспа. В училищата от топ 50 на страната по НВО се обучават 3324 ученика, от които само 322 са от ЧУ.

МГ-тата имат прием след 4-ти клас по Наредба 10. Май само МГ, Велико Търново не се възползва от тази възможност.
Направи ми впечатление, че МГ-та дори в малки градове имат по-добри резултати от доста софийски училища с претенции. А в топ 20 на България по точки от НВО има само 4 частни, от които едното е само с двама ученика.
С ДЗИ е по-сложна класацията заради различните предмети на втората матура, но ако сложим средноаритметична стойност от всички изкарани резултати на дзи на едно училище, то СМГ е първенец, следван от АК и НЕГ.
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.


Интересно как направи маркираната статистика..
Не особено коректно, както написах, но по друг начин не зная как може да се направи обща класация. В ексел взех средните резултати по всеки един предмет за всяко едно училище (нулите, т.е. където никой не се е явил не ги отчитам естествено) и им направих средно аритметично. Така за СМГ излезе 5,77, за АК 5,70, а за НЕГ 5,66.

Русалке, дописала си се, и аз ще се допиша. Естествено, че е така за АЕ. Аз също търся паралелка с профил АЕ за дъщеря ми, защото смятам, че това би било най-лесния и сигурен начин за висока оценка. И не намирам за лошо да се прави така, просто досега ми се струваше, че НЕГ избираха НЕ за втора матура, както са направили с първите си езици 73, 164 и ФЕГ.

Фран, права си. Но точно в тази тема не бих я споделила, защото ме спуквате от обиди и гадно отношение.

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 16:31 от maria77bg

# 126
  • Мнения: 7 285
Но точно в тази тема не бих я споделила, защото ме спуквате от обиди и гадно отношение.
Е, ако беше много обидена нямаше да пишеш тук. Smiley
В момента демонстрираш, че имаш нещо, което ние нямаме, преразказваш ни го, коментираш си си го, а и на всичкото отгоре най-вероятно очакваш и отговори от нас.
Твоя воля и право, разбира се.
Позволявам си да коментирам, защото първо, темата е за всичко и второ, можеш да бъдеш полезна на някого, въпреки, че аз не разбирам полезността на тези таблици, понеже както казах ДУ не ме интересува, а вече и ЧУ в периода 5-7 клас също.

# 127
  • София
  • Мнения: 20 050
Нищо гадно не виждам в отношението си, Мария, а предполагам, че с множественото число ме визираш, попитах нормално как е направена такава статистика, понеже определено смятам, че не е много показеателна, нагоре обясних част от причините. Ако почти цял випуск от СМГ се е явил примерно на математика ( не казвам, че е така, нямам бройките), как справянето му с матура на ниво задължителна подготовка по изучаван 5 години като профилиран предмет ще е сравнимо със средна оценка от втори ДЗИ другаде, където децата са се явили на  различни предмети - езици, математика, биология, химия, физика, история, география, философия.. Да не говорим как някои са вързани заради избора (или попадането по бал) на втори език в 7 клас. Примерно има деца от ЕГ с руски, португалски, италиански като втори,  учили обаче навън активно английскипрез петте гимназиални години и решили  съответно да следват на Острова или в Холандия. През последната година по този повод теглят своеобразен сиктир на немски/френски/испански и го карат през просото, съответно не са склонни да го изберат за матура. Да, но и на английски, където са много добре предвид сертификатните нива за С2, не могат да се явят, понеже не са го изучавали в училище.С руски не рискуват и избират география, философия, история и сие.. А една матура отвлечена като философската или една с множество дати като тази по история не е подходяща за сравнение с тази по мат или английски. Единствената, на която се явяват всички и е еданаква, е тази по БЕЛ. Като дори и тя не е прецизен ориентир при сравнение, понеже си остава факторът брой ученици. Но за нея винаги скачат някои хора, че не била показателна.. Интересно как някога, до преди 4-5 години, когато АК беше на позиция 1, си беше показателна и този факт се изтъкваше по всички теми.

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 16:45 от пенсионирана русалка

# 128
  • Мнения: 7 685
Русалке, не визирах теб, ама грам!
Ако обърнеш предните две страници, както и първите 2 теми, яко се забавляват на мой гръб (основно хората, на които смг им е трън в очите, пък аз си го харесвам и наминах да се изфукам с него Simple Smile ).

Фран, започнах да пиша тук, защото си видях таблицата и исках да ти кажа, че не ми е станало приятно да я споделяш без да ми кажеш. Сега ще си пиша, забранено ли ми е? Изтрий ме, аз нямам проблем и да ми затриеш всички постове в тази тема, дори ще съм ти много благодарна. Правилно си ме разбрала, че не ми е приятно да съм тук.

# 129
  • Мнения: 7 285
Интересно как някога,  до преди 4-5 години, когато АК беше на позиция 1, си беше показателна и този факт се изтъкваше по всички теми.
Чак по всички теми ли? Satisfied
Абе споменаваше се често този факт, предимно в темата за АК и при някой разгорещен спор в темата за СМГ сигурно. Но сега наистина всички мълчат и чакат.

Сега ще си пиша, забранено ли ми е? Изтрий ме, аз нямам проблем и да ми затриеш всички постове в тази тема, дори ще съм ти много благодарна. Правилно си ме разбрала, че не ми е приятно да съм тук.
Тук достъпът е свободен. Не, не е забранено да пишеш, всеки може да пише, ако има какво да каже, всички са добре дошли. Винаги съм го казвала и пак ще го кажа: Един си тръгва, друг идва. Чудо голямо, че някой напуснал темата.
Постове се трият поради нарушаване на правилата. Аз защо да те трия? Редактирай се, ако искаш.

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 16:52 от Фран

# 130
  • София
  • Мнения: 20 050
Фран,  нека съм по-прецизна  тогава - по всички горещи Wink, темата за АК, тази за частните, за СМГ, предхождащата тази като замисъл за дискусия на тема държавно срещу частно (май пусната някога от Лени).

Мария, ОК, аз останах с друго усещане. И за протокола само, аз харесвам СМГ и не ми е трън в очите.

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 16:53 от пенсионирана русалка

# 131
  • Мнения: X
За таблицата разбрах, но за мен тя не е толкова съществена, защото общите изводи са ясни и без нея, а подробностите не са важни, според мен. И да, ако МГ са с подбор след 4 клас, е логично да имат най-високи резултати, както и което и да е друго училище с подбор. Но на мен някак ми се струва твърде рано да се прави подбор с изпити след 4 клас, да не говорим за 1 клас, макар че виждам, че това е тенденция и за ДУ, и за ЧУ.


Аз не се интересувам от ЧУ до 7-ми клас. Освен ПЧМГ и СС другите правят ли някакъв подбор за прием? Например Веда е сравнително напред в класацията на НВО, следвано от Дорис Тенеди, ПЧОУ, Бургас и Еспа. В училищата от топ 50 на страната по НВО се обучават 3324 ученика, от които само 322 са от ЧУ.
По-интересно ми беше, че повечето от учениците на НЕГ са предпочели втора матура по АЕ, а не по НЕ. Но това си е тяхно право, естествено.

 
За ЧУ сме го коментирали и преди, така и не се изясни  дали всичките им ученици се явяват на НВО след 7 клас или само тези, които искат да отидат в ДУ, защото се установи, че уж е задължително, ама санкции няма и децата, които са сигурни, че ще останат в системата на ЧУ и след 7 клас, могат да не се явяват изобщо и вероятно го правят, след като от някои ЧУ има по 1-2-3 явили се деца. Другото е да допуснем, че имат само по 1-2-3 ученици в 7 клас.
Английският език е открай време предпочитан като втора матура за всички, които го изучават, русалка е обяснила защо.
Фран,  нека съм по-прецизна  тогава - по всички горещи Wink, темата за АК, тази за частните, за СМГ, предхождащата тази като замисъл за дискусия на тема държавно срещу частно (май пусната някога от Лени).

Мария, ОК, аз останах с друго усещане. И за протокола само, аз харесвам СМГ и не ми е трън в очите.
Така си беше Laughing
И аз съм фен на СМГ, за протокола, и на НЕГ също, пак за протокола Simple Smile

# 132
  • София
  • Мнения: 20 050
Мария, мисля, че и минали години в НЕГ много деца се явяваха на английски, но за тази съм убедена, че са повече заради очакването нещата да се случат като миналата година. Ама не биде..

И няма как НЕГ да се сравнява със 73-то по този показател. В 73-то на випуск има една или две паралелки с английски ( в зависимост от годината), а в НЕГ са  6 от всичките  7, само една е с руски. Отделно по старата система в НЕГ английският се почваше в 9 клас от В1-В2, а в 73-то от  АБ. Далеч съм от мисълта, че  до С2 по английски са стигнали децата от НЕГ с обучението в училището, но една солидна база до 7 клас, едно добро стартово ниво в гимназията и някакъв все пак регулярен тренинг с учебници за високи нива 5-6 часа в седмицата и в допълнение учене навън по школи, комбинирани с правото да се явиш на ДЗИ по този предмет (нещо, което в другите училища е силно ограничено заради броя паралелки с втори английски) обясняват нещата, които те учудват.

# 133
  • Мнения: 7 285
Фран, започнах да пиша тук, защото си видях таблицата и исках да ти кажа, че не ми е станало приятно да я споделяш без да ми кажеш.
Последно от мен по тази тема. Както казах вече, не знаех, че таблицата е твоя. А и да съм знаела, не знаех, че трябва да те питам.
Тук съм споделяла десетки пробни изпити от СМГ. И какво? Трябваше да питам Иван Симеонов ли? Дали мога да му разпространявам задачите без самото СМГ да ги публикува официално. Щом теста е попаднал в поне едно дете,  значи може да бъде разпространяван публично. Аналогично разсъждавам и за твоята таблица. Споделила си я с хиляди членове във фейсбук група, нормално е тя да види бял свят и извън тази група.
Направете си нова тайна група, създайте си правила, приемайте само избрани членове и си споделяйте в нея каквото искате. Вероятно само така ще успеете да я опазите.

# 134
  • Мнения: X
русалка е права, за избор на втора матура по английски е определящо дали детето е изучавало този език в училище, а в много от паралелките на езиковите не се изучава. Ние обаче търсехме точно такава опция с цел да научи друг език на високо ниво и да сложи добра основа на трети. А английски научи по време на, но извън гимназията, но с добра основа до 7 клас. Искам да кажа, че това зависи и от конкретното желание на ученика (или родителя, или и двамата Simple Smile).

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 17:16 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт