Отговори
# 375
  • Мнения: 6 348
Курсовете на организацията на учителите от СМГ СА ЗА ПОЛАГАНЕ НА ИЗПИТА/СЪСТЕЗАНИЕ ОМТ. Хайде да не го отричате. Нали? Немо и сродните сборничета нямат общо още от 2-ри клас с училищната азбукарска математика и са писани от математиците на СМГ. Съгласна съм с Фран. Кандидатстването в СМГ е една истерия всяка година, започваща при болшинството от децата още от 2-ри клас. И е свързана с много, много пари.


И за гордостта да кажа. Хвалипръцковщината е чудна дума. Simple Smile Аз на моето дете му набивам канчето, че се е справило чудесно защото е положило труд. Но това не е повод за гордост, защото пътят му едва сега започва. И е важно да побеждаваш, но още по-важно е положеният труд и знанията, които е придобило. И, че понякога ще губи въпреки трудът. И, че най-важното е да е добър човек. Ааа и накрая...да не обръща внимание на приказките на околните.

# 376
  • София
  • Мнения: 7 369
Скрит текст:
Подготовката за прием в СМГ след 4-ти клас се е превърнала в една голяма машина за пари, за много пари. Единици са като детето на Мария, които вероятно са се скатали от матрицата. Но този устрем към това училище на всяка цена чадото да е там, някой, някога или нещо трябва да го спре.

Чудеса чувам оттук и оттам какво се случва в действителност в периода 5-7 клас. Жалкото е, че всички си мълчат.

Курсове за СМГ започват от първи клас. На никого ли не му светва лампичката?
Слава Богу разговарям напоследък и с нормални родители, които категорично отказват да участват в тази месомелачка. А на тези, които ме питат как и къде да се подготвят за прием след 4-ти клас в смг, категорично им казват да не се забъркват!

… Това, че някой се е вкарал във филм, си е негов проблем...
С цялото ми уважение към автора, но не е само личен проблем, а е обществен, защото този бизнес с частните школи е твърде масов и не касае само СМГ, чиито курсове са популярни от сравнително близкото минало. За съжаление частните школи диктуват тенденции и също са показателни за тенденции в образователната ни система, които не са ОК. Ама никак не са ОК.
 
Да, подкрепям сборници като НЕМО, защото са прекрасни за деца с логическо мислене, на които не им е трудно да решават задачи. Подкрепям и пробните изпити и състезанията, тъй като щом има подбор за прием в дадени училища, кандидатите трябва да се упражняват, но бизнеса с школите - твърдо не.

Затова преди да се каже "моя си работа с тези курсове" трябва да се погледне извън частния интерес и да се види какви са ползите и вредите за всички засегнати - учители, ученици, родители, бедни, богати и т.н.

.♥.Fancy.♥., за истерията СМГ - какъв втори клас, душА Joy - започват от ПУК, най-късно първи клас да се явяват на състезания! За съжаление школата в СМГ не ги взима от първи клас, защото са още бебета, но ако можеха, сигурно нямаше да пропуснат възможността.

# 377
  • Мнения: 2 182
Шарки, предпочитам курсовете и школите за надграждане на училищни/университетски знания да е когато и където избера. Всеки с приоритетите си, транспортирането на децата до 10г не ми е било от съществено значение, с няколко коли и шофьори вкъщи.
А това, че някой си е записал детето на курс с едничка цел влизане в СМГ и е решил, че курсовете му го гарантират, а после е останал разочарован, си е неговият филм. Говоря в ед. ч., но съм наясно, че са много такива. Школите и курсовете за обучение не са мръсна дума, всеки сам трябва да преценява дали да си купи тази услуга. В нашето семейство от 100г действаме така:  решаваме, че някой ще се явява на изпит за сертификат по немски - цоп на курс в Гьоте, по английски - цоп на курс в..., детето иска да тренира - хайде в отбора на... (нищо, че в училище има безплатни тренировки, избираме най-доброто според нас). И математиката, и програмирането, и езиците, и спорта, и всички други науки и професионални умения трябва да се надграждат цял живот. Ние така мислим.

# 378
  • София
  • Мнения: 7 369
Warwick, любопитно ми е защо смяташ, че разочарованието от необходимостта да се посещават курсове е само, когато детето не е прието. Не може ли да е прието, да си харесват СМГ, и пак родителите да не са щастливи от посещението на частни курсове? Аз се сещам за няколко деца, приети в СМГ, без да са ползвали съботно-неделната услуга - форумни деца и деца на познати.

# 379
  • Мнения: 7 277
Апропо, курсовете в СМГ са от 2 до 7 клас. И не са ЗА СМГ, а по математика.
Хахаха! Извини ме моля, че в 10 вечерта на чаша вино съм допуснала тези важни неточности.😂

# 380
  • Мнения: X
У нас никой няма времето да развозва по курсове и уроци, затова делегирах на ЧУ да компенсира с курсове на място.

Но уважавам всеки родител, който може да си позволи това “транспортно” време.

Би било странно да не уважаваш,  след като първите две си ги развозвала до откат (по твои собствени думи) - то все едно да не уважаваш себе си.  Съгласна съм, че това е голям плюс на ЧУ, но само до 7 клас, защото след това сами си пътуват. И ако живеят на удобно място, пътуването е пренебрежимо, защото СМГ е на удобно място в центъра с добър транспорт, а спортни и езикови школи има предостатъчно из центъра и около него. Стига детето да има желание.  

Курсовете на организацията на учителите от СМГ СА ЗА ПОЛАГАНЕ НА ИЗПИТА/СЪСТЕЗАНИЕ ОМТ. Хайде да не го отричате. Нали? Немо и сродните сборничета нямат общо още от 2-ри клас с училищната азбукарска математика и са писани от математиците на СМГ. Съгласна съм с Фран. Кандидатстването в СМГ е една истерия всяка година, започваща при болшинството от децата още от 2-ри клас. И е свързана с много, много пари.


И за гордостта да кажа. Хвалипръцковщината е чудна дума. Simple Smile Аз на моето дете му набивам канчето, че се е справило чудесно защото е положило труд. Но това не е повод за гордост, защото пътят му едва сега започва. И е важно да побеждаваш, но още по-важно е положеният труд и знанията, които е придобило. И, че понякога ще губи въпреки трудът. И, че най-важното е да е добър човек. Ааа и накрая...да не обръща внимание на приказките на околните.
За първото - курсовете може и да са затова, но ползата от тях е много по-широка, по мое мнение. За мен те са просто едно поддържане на ниво и тренировка по мат в добавка на училищните, независимо кое е училището. Няма вредно занимание с мат, разбира се, ако на детето му допада. Парите за курсове купуват знания и умения, които после се отплащат, независимо дали е кандидатствало в СМГ или не. Това е моето мнение, доказано на практика с вече голямо дете. Говоря за деца, насочени към СТЕМ, не към хуманитарните науки.  

По второто - децата имат право да се чувстват удовлетворени и ние с тях, и това им дава увереност и сили занапред, но да се хвалят или парадират с това е съвсем друго нещо и не мисля, че Мария това имаше предвид.

Warwick, любопитно ми е защо смяташ, че разочарованието от необходимостта да се посещават курсове е само, когато детето не е прието. Не може ли да е прието, да си харесват СМГ, и пак родителите да не са щастливи от посещението на частни курсове? Аз се сещам за няколко деца, приети в СМГ, без да са ползвали съботно-неделната услуга - форумни деца и деца на познати.

Аз лично съм много доволна от курсовете на СМГ и то без изобщо да сме имали намерение да учи някога там. И помня, че местата се свършваха буквално часове след като ги обявяваха.  
Апропо, курсовете в СМГ са от 2 до 7 клас. И не са ЗА СМГ, а по математика.
Хахаха! Извини ме моля, че в 10 вечерта на чаша вино съм допуснала тези важни неточности.😂
По наше време имаше курсове и в гимназията, сега не знам как е.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 10:18 от Анонимен

# 381
  • Мнения: 9 046
Искренно се надявам, че всички са наясно че задчите за ОМТ не са математика! Ако имате някакви съмнения можете да попитате всеки един преподавател по математика.
Развитие ма логика- да. Математика твърдо -не.
Тези задачи могат да се научат от всяко едно дете. Независимо дали има логическа мисъл или не. Въпроса е че едно ще ги научи за 1 час а друго за 10 часа.

# 382
  • Мнения: X
Математика и логика са свързани, а за причините едно дете има развито логическо мислене  аз не се наемам да съдя - дали е вродено, придобито или и двете. Ако има интерес към материята - математика и логика, не виждам причина да не се занимава с това на курсове, в СМГ или извън СМГ. И мисля, че ще е голяма загуба да няма такива курсове, те по наше време се запълваха мигновено, което говори, че е имало голям интерес и съответно нужда от тях. Предполагам, че и сега е така. И между другото, много уважавам автор(к)ите на НЕМО Simple Smile

В този смисъл съм съгласна с Warwick, че курсовете в СМГ имат много по-широко приложение от едното влизане в СМГ.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 10:37 от Анонимен

# 383
  • Мнения: 5 425
Тези задачи могат да се научат от всяко едно дете. Независимо дали има логическа мисъл или не. Въпроса е че едно ще ги научи за 1 час а друго за 10 часа.
И това дете, което вложило десет пъти повече време (а родителите му пари за частни уроци), за да влезе в СМГ, ще се налага и за в бъдеще да влага десет пъти повече време, за да поддържа нивото. За сметка на предмети и дейности, "които не са важни".
Подборът (даже когато е отрицателен) е винаги от полза. Нещо, което "амбициозните" родители не могат да разберат. Оттам и курсовете "подготвящи за прием".

# 384
  • Мнения: 9 046
Тези задачи могат да се научат от всяко едно дете. Независимо дали има логическа мисъл или не. Въпроса е че едно ще ги научи за 1 час а друго за 10 часа.
И това дете, което вложило десет пъти повече време (а родителите му пари за частни уроци), за да влезе в СМГ, ще се налага и за в бъдеще да влага десет пъти повече време, за да поддържа нивото. За сметка на предмети и дейности, "които не са важни".
Подборът (даже когато е отрицателен) е винаги от полза. Нещо, което "амбициозните" родители не могат да разберат. Оттам и курсовете "подготвящи за прием".
Тази година от 160 деца завършили 7 клас 90-80 не продължават в СМГ в 8 клас. Или не са успяли или не е тяхното училище.

# 385
  • Мнения: X
Тези задачи могат да се научат от всяко едно дете. Независимо дали има логическа мисъл или не. Въпроса е че едно ще ги научи за 1 час а друго за 10 часа.
И това дете, което вложило десет пъти повече време (а родителите му пари за частни уроци), за да влезе в СМГ, ще се налага и за в бъдеще да влага десет пъти повече време, за да поддържа нивото. За сметка на предмети и дейности, "които не са важни".
Подборът (даже когато е отрицателен) е винаги от полза. Нещо, което "амбициозните" родители не могат да разберат. Оттам и курсовете "подготвящи за прием".
На теб какво ти влиза в работата всъщност как едно дете поддържа нивото си? Твоите деца нали са гениални и без труд постигат космическо ниво по всички предмети, браво на тях, да са ти живи и здрави! Но има други деца, не толкова гениални и затова имат нужда от повече труд, което на теб изобщо не ти влиза в работата.  

# 386
  • Мнения: 7 277
Искрено се надявам, че всички са наясно че задачите за ОМТ не са математика!
Абсолютно!
Да, задачите от омт могат да се научат от всяко дете, а повечето от тях просто се наизустяват. А ако детето не е състезател, но все пак попадне в МГ, на него повече не му се налага да решава подобен тип и ги забравя.
Моите три деца така и не успяха да разберат някои типове задачи, които винаги присъстват в тестовете, но пък и не блестят с някакви математически заложби. Считам отделеното време за наизустяването на тези задачи за загубено, а въпросните задачи за тотално безполезни, дори нямат никакво практическо приложение.
Та сложността на омт е безсмислено голяма и е предпоставка за процъфтяването на частни уроци и курсове.
Тази година ще бъде интересно. Състезанието "Питагор" отпадна от календара. Очаквам интригите около ЕК да се завърнат с пълна сила. Smiley

# 387
  • Мнения: 219
Здравейте, аз съм нова в БГ-мама. Започнах да чета в някои групи по повод НВО-кандидатстване, класирания и т.н. Интерсно и полезно. Синът ми беше в СМГ 5-7 клас и сега отново е приет там. Та от три години вече наблюдавам родителите и тяхното отношение към останалите родители. Не съм очарована! Имам усещането, че всеки се чувства малко "по-" от останалите (не знам защо), всеки гледа да се добере до някаква информация и да я запази само  за себе си. Сигурно има някои от вас, които членуват в двете ФБ групи на випуск 2024- за три години там каква информация се обмени? Никаква! Във ФБ групата на класа ни-също. Та, през цялото време се чудя защо ли се получава така? Защо не сме по единни? А в повечето форуми като се спомене думата СМГ и настава раздор, обмяна на по-малко или повече остри реплики. Повечето от вас членуват в тези групи. Защо е така? Струва ми се, че родителите в другите у-ща са по-благоразположени един към друг, обменят информация, защото тя, в крайна сметка, е полезна за децата!
Малко дълго се получи...

# 388
  • Мнения: 5 425
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

# 389
  • София
  • Мнения: 1 287
Тази година от 160 деца завършили 7 клас 90-80 не продължават в СМГ в 8 клас. Или не са успяли или не е тяхното училище.

Само че цифрите са на обратно. И тази година, бих казала,  е малко безпрецедентна. Покрай лесните матури, приемът се реши от малките грешки, дори и технически, които някои са допуснали или не са допуснали. И повечето не продължили всъщност са искали да продължат. Всъщност май не познавам такива, които не са искали.

Общи условия

Активация на акаунт