Отговори
# 390
  • Мнения: 219
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

# 391
  • София
  • Мнения: 4 102
Лейка, на Мария информацията е за по-миналата година.
Иначе миналата са били 22 приетите от ЧУ, но не знам колко от тях са се записали. Елица би трябвало да има информация.
Може тенденцията да е увеличаване на интереса на ЧУ към СМГ.
https://bg-mam.ma/p/1116703/38797908

Шегуваш се Simple Smile
Само ако са изявени състезатели виждам някакъв смисъл....иначе не виждам такъв.



 Споделям обратното мнение. В ПЧМГ за момента си има всичко необходимо за състезателите -  чудесни учители по математика - Шаркова, Симеонов, Петя Тодорова, Таня Стоева (която макар да не е известно име успява да води много полезна школа); има разбиране за предаване на проектите; може да се отсъства със седмици за подготовките в БАН; учестие в международни състезания, много добри учители и по останалите предмети. Няма конкуренция, нямало 30 Пети в класа писа някой. Моите наблюдения са, че децата дето се състезават си им човърка отвътре и никаква конкуренция не им трябва. Тук да похваля и най-малкия от години български участник в МОМ от училището, 9 клас, който спечели сребърен медал, наравно с дванадетокласниците.
ПП Редактирам се да допълня, че две деца от ПЧМГ бяха на МОМ тази година.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 11:44 от EliG

# 392
  • Мнения: X
Искрено се надявам, че всички са наясно че задачите за ОМТ не са математика!
Абсолютно!
Да, задачите от омт могат да се научат от всяко дете, а повечето от тях просто се наизустяват. А ако детето не е състезател, но все пак попадне в МГ, на него повече не му се налага да решава подобен тип и ги забравя.
Моите три деца така и не успяха да разберат някои типове задачи, които винаги присъстват в тестовете, но пък и не блестят с някакви математически заложби. Считам отделеното време за наизустяването на тези задачи за загубено, а въпросните задачи за тотално безполезни, дори нямат никакво практическо приложение.
Та сложността на омт е безсмислено голяма и е предпоставка за процъфтяването на частни уроци и курсове.
Тази година ще бъде интересно. Състезанието "Питагор" отпадна от календара. Очаквам интригите около ЕК да се завърнат с пълна сила. Smiley
Лично аз смятам, че няма излишни задачи, независимо дали детето е с по-добро или по-лошо логическо мислене по натура. Винаги е тренировка за ума. То и да свириш на цигулка се иска тренировка и повтаряне на мотиви до повръщане, ама никой още не е казал да се спрат уроците по цигулка по тази причина - само като пример, че упоритост и труд са нужни във всяка област. Вроденият талант и наклонност помагат, но не могат да осигурят резултати сами по себе си, без труд. А ако на някое дете дотолкова не му се отдава, че му създава стрес и неприязън, тогава  родителят не бива да го подлага на това, по мое мнение.
А кой те е задължил да ги караш да ги наизустяват и да ги пращаш на този тест, ако го смяташ за загубено време? Това е доброволно, доколкото знам. И явно има предостатъчно желаещи, които не го смятат за загубено време. Иначе всеки тест предполага свикване с формаАта, а не знам някъде някой да е измислил по-добър начин на подбор, когато желаещите с много надвишават местата. В този смисъл не виждам защо да се отменят тези тестове и подготовката за тях, след като има такъв интерес към тях и не мисля, че е само за влизане в СМГ. Който не иска или ги смята за излишни, не си праща детето и това е.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 11:17 от Анонимен

# 393
  • Мнения: 5 425
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

# 394
  • Мнения: 7 277
А кой те е задължил да ги караш да ги наизустяват и да ги пращаш на този тест, ако го смяташ за загубено време?
А къде съм написала, че съм ги карала да ги наизустяват?
Този тип задачи ги пропусках. Решаваха тези, които им се отдават. И тримата се справиха отлично с изпитите по моите разбирания, но с различни резултати според възможностите си. Приеха ги в МГ, което беше и целта.

# 395
  • Мнения: 6 348
Попеа, ако ходенето по курсове точно в СМГ беше както казваш, заради математиката и знанията, а не заради ОМТ, защо всички се бутат там? Има курсове и на други места с не по-малко забележителни учители. Със сигурност има и такива, но са нищожен %.

# 396
  • Мнения: 219
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

# 397
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?

# 398
  • Мнения: 219
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?
Т.е. всеки смята, че останалите са под нивото му? Това е пълно разочарование...не смятам, че трябва да учим децата на това, напротив- трябва да са сплотени, единни, а не единаци. А и как си преценил, че хората са под твоето ниво, след като не ги познаваш? Или просто презумпция..?

# 399
  • Мнения: X
Попеа, ако ходенето по курсове точно в СМГ беше както казваш, заради математиката и знанията, а не заради ОМТ, защо всички се бутат там? Има курсове и на други места с не по-малко забележителни учители. Със сигурност има и такива, но са нищожен %.

Аз лично смятам СМГ за най-доброто място и затова бяхме там, предполагам, че има и други родители на това мнение, и те също затова са там. Социологическо проучване с анкета не съм правила Simple Smile

Скрит текст:
А кой те е задължил да ги караш да ги наизустяват и да ги пращаш на този тест, ако го смяташ за загубено време?
А къде съм написала, че съм ги карала да ги наизустяват?
Този тип задачи ги пропусках. Решаваха тези, които им се отдават. И тримата се справиха отлично с изпитите по моите разбирания, но с различни резултати според възможностите си. Приеха ги в МГ, което беше и целта.

Браво на тях! Ако не си ги карала това, какъв ти е тогава проблемът с курсовете на СМГ? Останах с впечатление, че искаш отмяна на курсовете заради наизустяването, което аз не споделям като мнение, а ето, че и ти потвърждаваш моето мнение - всеки може да вземе от един такъв курс, каквото сметне за необходимо, и да подмине нещо, което смята за ненужно. Тоест, курсовете са необходими и полезни, а всеки сам си решава дали и какво да вземе от тях.

# 400
  • Мнения: 9 046
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

Аз виждам нездравата конкуренция нагледно. Тя преминава в закона на Джунглата - по силният оцелява. За деца в ранна училищна възраст 1-5 клас - за мен е само негатив.
Може би в по- голяма възраст, когато децата стават по осъзнати и имат вече така наречената вътрешна мотивация,  конкуренцията може да има и своите положителни страни.

# 401
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
...и нека добавя, че до 7-ми клас просто няма достатъчно преподаден материал (и достигната относителна зрялост) за да се направи смислена селекция за каквото и да е профилирано обучение.
ПС А че НВО не става за профилирана селекция може да се сети всеки мислещ човек.

Защо не сме по единни?
Поради приетата култура на състезание. Конкурентите не могат да си сътрудничат пълноценно. И учат и децата си на това.

А това смятате ли, че е добро?

Ако позволите, ще Ви отговоря с въпрос: "Според вас, в трудовата, социалната и семейната сфери, кое е по-важно, да умееш да се сработиш с другите или да можеш да ги побеждаваш?"

А защо трябва да е едно от двете? Те не са взаимно изключващи се.

Не, не са. В случаите, когато околните са под твоето ниво. Дали обаче това е компанията, която искаш?
Т.е. всеки смята, че останалите са под нивото му? Това е пълно разочарование...не смятам, че трябва да учим децата на това, напротив- трябва да са сплотени, единни, а не единаци. А и как си преценил, че хората са под твоето ниво, след като не ги познаваш? Или просто презумпция..?

Подобни типажи рано или късно се намират сред такава група. Било защото активно са я търсили, било поради липса на друга, която да ги приеме. Това докато са от полза на групата. После остават сами.

Аз виждам нездравата конкуренция нагледно. Тя преминава в закона на Джунглата - по силният оцелява.
Според теорията на Дарвин, оцелява ПО-ПРИСПОСОБИМИЯТ. Този който е намерил хармония между силните и слабите си страни и предизвикателствата и възможностите на околна среда.
А според биологията освен вътрешно-видовата конкуренция има и подобно сътрудничество. Диалектика...

# 402
  • София
  • Мнения: 7 368
Лично аз смятам, че няма излишни задачи, независимо дали детето е с по-добро или по-лошо логическо мислене по натура. Винаги е тренировка за ума. То и да свириш на цигулка се иска тренировка и повтаряне на мотиви до повръщане, ама никой още не е казал да се спрат уроците по цигулка по тази причина - само като пример, че упоритост и труд са нужни във всяка област….
Poppea, едно е тренировка на ума, уроци по пиано или школа по карате, съвсем друго е организирана школа, преподаваща материал за приемен изпит в училище. Още повече, когато школата се води от преподаватели от същото училище и малко или много се чувстваш задължен да се запишеш точно в тази школа. Както каза Фенси, защо всички се бутат в школите на СМГ, при положение че има и други? Гледала ли си скоро първокласните теми да видиш как върви записването за курсовете в СМГ за втори клас? Пък то за ума има и ментална аритметика, програмиране за деца, роботика и какво ли още не. Ама ей на - всички трябва да могат да решават рачешки задачи, видиш ли, и затова този интерес към СМГ-ейските курсове.

Другият ми любим бизнес модел е, когато за НВО с години се претупва материалът в училище, за да може да се привлекат ученици за частни уроци в извънучилищно време.

Спортната школа няма нищо общо в разглеждания случай. Нито езиковият курс Pensive

# 403
  • Мнения: 6 348
Попеа, курсове има и в други школи с учители от СМГ. Има курсове и в ПЧМГ.С не по-малко забележителни учители. Но 99% се бутат и редят в ранни зори на опашки за да успеят да попаднат децата им при точно определени имена, имащи висока успеваемост на ОМТ. Предлагам да не си говорим глупости от хиляда и една нощ. Изключения като теб и детето ти сигурно са под 1% от всички курсисти в СМГ. ОМТ и задачите за него не са училищна математика и са гениално измислени за да задвижват всяка година машината за пари.

# 404
  • София
  • Мнения: 7 680
Типовите задачи, както ги наричате, не са за наизустяване. Забавната математика (т.нар. състезателна за по-малките класове) развива мозъка в посока, да търси решение по най-рационалния и лесен начин. Ако детето не може да разбере логиката, няма смисъл да се мъчи и наизустява. Това умение е изключително полезно, нарича се комбинативно мислене. Хора с такова, успяват и в кариерата, защото не е нужно да си назубрил тонове материал, а да успееш да се справиш с помощта на това, което знаеш.
В този смисъл, заниманията в ранна възраст с такава математика, са точно като курсове по език или спорт.
Това, че някои родители смятат тези курсове за застраховка, е съвсем друг въпрос!
Допълвам се: Освен това, мисля че с формата на приемния си изпит, АК търси точно такива деца, с такова мислене. Не случайно, всяка година колежът се пълни с деца от СМГ, СС и 107 оу.
А и от форума е видно, Фран, Ежко, Призма.., на всички ви децата са минали през "типовите" задачи , оформили са такова мислене и са успешни колежани.
Айде не плюйте тези, които са помогнали на децата ви да стигнат там, където са сега!

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 12:42 от Слънчевата

Общи условия

Активация на акаунт