Отговори
# 405
  • Мнения: 6 347
Мисля, че не схвана изобщо същината и няма смисъл.

# 406
  • София
  • Мнения: 7 680
Прекрасно схванах всичко!
Но си права, че няма смисъл! Joy

# 407
  • Мнения: 6 347
От предпоследния ти пост не личи да си схванала. А и не видях изброените имена да плюят някого или нещо. Че изказаното мнение не изнася на общоприетата мантра е друг въпрос. Wink

# 408
  • София
  • Мнения: 7 368
Не мисля, че децата на Ежко и на Фран са ходили на курсове в СМГ от 2 клас - за това става въпрос. Ако греша, да ме поправят и поднасям искрени извинения Grinning

# 409
  • Мнения: 9 046
Типовите задачи, както ги наричате, не са за наизустяване. Забавната математика (т.нар. състезателна за по-малките класове) развива мозъка в посока, да търси решение по най-рационалния и лесен начин. Ако детето не може да разбере логиката, няма смисъл да се мъчи и наизустява. Това умение е изключително полезно, нарича се комбинативно мислене. Хора с такова, успяват и в кариерата, защото не е нужно да си назубрил тонове материал, а да успееш да се справиш с помощта на това, което знаеш.
В този смисъл, заниманията в ранна възраст с такава математика, са точно като курсове по език или спорт.
Това, че някои родители смятат тези курсове за застраховка, е съвсем друг въпрос!
Допълвам се: Освен това, мисля че с формата на приемния си изпит, АК търси точно такива деца, с такова мислене. Не случайно, всяка година колежът се пълни с деца от СМГ, СС и 107 оу.
А и от форума е видно, Фран, Ежко, Призма.., на всички ви децата са минали през "типовите" задачи , оформили са такова мислене и са успешни колежани.
Айде не плюйте тези, които са помогнали на децата ви да стигнат там, където са сега!

Детето ми учи точно тези задачи. Ще ти дам нагледен пример със задачите с глави и крака.
Оказва се ,че ги решава перфектно защото са ги научили как се изписват. Приемат че ако едните са с 2 крака а другите с 4, има така наречената малка разлика 4-2 = 2.
Тоест ако задачата е че имаш 10 животни /кокошки и котки/ и те имат общо 30 крака.
То 10 умножаваш по по-малкият брои крака 10Х2 = 20
От общите 30-20 = 10 тях делиш на малката разлика и намираш животните с 4 крака.

Та в този пример самото изписване изисква наизустяване и изобщо не е нужно детето да разбира логически задачата. В крайна сметка се оказа, че обяснявах у дома за да схване как ще се сметне задачата ако котките са петкраки Simple Smile

# 410
  • Мнения: 851
Лейка, на Мария информацията е за по-миналата година.
Иначе миналата са били 22 приетите от ЧУ, но не знам колко от тях са се записали. Елица би трябвало да има информация.
Може тенденцията да е увеличаване на интереса на ЧУ към СМГ.
https://bg-mam.ma/p/1116703/38797908

Шегуваш се Simple Smile
Само ако са изявени състезатели виждам някакъв смисъл....иначе не виждам такъв.



 Споделям обратното мнение. В ПЧМГ за момента си има всичко необходимо за състезателите -  чудесни учители по математика - Шаркова, Симеонов, Петя Тодорова, Таня Стоева (която макар да не е известно име успява да води много полезна школа); има разбиране за предаване на проектите; може да се отсъства със седмици за подготовките в БАН; учестие в международни състезания, много добри учители и по останалите предмети. Няма конкуренция, нямало 30 Пети в класа писа някой. Моите наблюдения са, че децата дето се състезават си им човърка отвътре и никаква конкуренция не им трябва. Тук да похваля и най-малкия от години български участник в МОМ от училището, 9 клас, който спечели сребърен медал, наравно с дванадетокласниците.
ПП Редактирам се да допълня, че две деца от ПЧМГ бяха на МОМ тази година.
Както и две деца от ПЧМГ се върнаха с отличия като част от нац. отбор за международната олимпиада по физика.

# 411
  • София
  • Мнения: 7 680
Да, навремето , само до преди 4 години нямаше курсове за ПУК, 1ви, 2ри клас.... Joy, което не означава, че децата не са решавали такива задачи и не са ходили на състезания.
Казах, че тази математика е полезна, а курсовете не са застраховка.

# 412
  • Мнения: 20 000
Скрит текст:
Искрено се надявам, че всички са наясно че задачите за ОМТ не са математика!
Абсолютно!
Да, задачите от омт могат да се научат от всяко дете, а повечето от тях просто се наизустяват. А ако детето не е състезател, но все пак попадне в МГ, на него повече не му се налага да решава подобен тип и ги забравя.
Моите три деца така и не успяха да разберат някои типове задачи, които винаги присъстват в тестовете, но пък и не блестят с някакви математически заложби. Считам отделеното време за наизустяването на тези задачи за загубено, а въпросните задачи за тотално безполезни, дори нямат никакво практическо приложение.
Та сложността на омт е безсмислено голяма и е предпоставка за процъфтяването на частни уроци и курсове.
Тази година ще бъде интересно. Състезанието "Питагор" отпадна от календара. Очаквам интригите около ЕК да се завърнат с пълна сила. Smiley
Лично аз смятам, че няма излишни задачи, независимо дали детето е с по-добро или по-лошо логическо мислене по натура. Винаги е тренировка за ума. То и да свириш на цигулка се иска тренировка и повтаряне на мотиви до повръщане, ама никой още не е казал да се спрат уроците по цигулка по тази причина - само като пример, че упоритост и труд са нужни във всяка област. Вроденият талант и наклонност помагат, но не могат да осигурят резултати сами по себе си, без труд. А ако на някое дете дотолкова не му се отдава, че му създава стрес и неприязън, тогава  родителят не бива да го подлага на това, по мое мнение.
Popea, съдиш от собственото си дете най-вероятно.
Само че посещаващите тези курсове са хиляди. Голяма част от тях ходят от втори клас, всяка Божа година и накрая резултатът е плачевен в смисъл на изкарани точки по състезанията.
Няма лошо в развиване на логиката, нито в допълнителни занимания по математика. Само че много родители не могат да преценят, че отрочето им не е за СМГ, а има вероятно други заложби и интереси. Ако имаш затруднения на някакво по-базово ниво, за какви задачи от ОМТ, Читанките, Немо, сборниците на Кортезов говорим изобщо? Ще ходиш на курсовете просто да преписваш от дъската.
Пак ще има някаква полза сигурно, но ще има и пропусната такава, ако детето беше записано на курс според нивото и пропуските му.

Слънчева, истерията с всяка година става по-голяма.За това обаче вина имат и родителите.


# 413
  • Мнения: 5 425
Не мисля, че децата на Ежко и на Фран са ходили на курсове в СМГ от 2 клас - за това става въпрос. Ако греша, да ме поправят и поднасям искрени извинения Grinning
За моите знам със сигурност, че не са помирисвали курсове или частни уроци по математика.
Grinning

# 414
  • Мнения: 7 277
Не мисля, че децата на Ежко и на Фран са ходили на курсове в СМГ от 2 клас - за това става въпрос. Ако греша, да ме поправят и поднасям искрени извинения Grinning
Отговарям, защото съм спомената.
И двете ми дъщери посещаваха курсовете към смг в 4-ти клас. Малката със сигурност и от трети. Аз обаче доста се занимавах и с двете. Но колко да е доста, в рамките на една учебна година, не от ПУК, първи, втори или дори трети клас.
Голямата беше приета с максимален брой точки, но тогава изпитът се състоеше от три задачи за три часа. Мисля, че и късметът беше с нея, защото й се паднаха от теми, от които решаваше с удоволствие.
Малката дъщеря беше в първите 40-50 деца по резултати, а може би и по-напред, не ми се ровят резултати, имам ги някъде из записаните файлове. Тогава изпитът вече беше по новия формат.
За сина си до трети клас не съм имала никакви амбиции за смг. Нито е посещавал курсове преди това, нито сме решавали задачи вкъщи, защото единственото което искаше е да рита футболна топка. Нормални занимания и желания на едно момче в тази възраст. Малко преди началото на учебната година преди трети клас, го записах в пчмг, просто ей така, да видя как ще се справя и дали ще му е интересно. Едва втори срок на 4-ти клас напредна много, благодарение и на индивидуални уроци давани му от студент. Пробва се на омт и надмина себе си/тук много се гордея с него/.
Взеха, че го приеха в пчмг и го записахме с идеята, че ако нещо не ни харесва, ще го местим. Към момента нямам нито една забележка към училището, а натовареността му откъм домашни е точно толкова, колкото може да поеме без да мрънка.Smiley

Айде не плюйте тези, които са помогнали на децата ви да стигнат там, където са сега!
Доста силни думи. Да "плюеш по учител"...Леле. Позволявала съм си да коментирам даден учител, но да плюя по него, никога!

Иначе говорех предимно за трудността на омт към момента, сравнявайки я с тази преди години. И твърдя, че е умишлена за да може да върви бизнеса с уроците и школите. Нищо повече.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 13:35 от Фран

# 415
  • София
  • Мнения: 7 680
Фран, мисля, че това с трудността е двустранен процес. Истерията от страна на родителите, поражда необходимостта за повишаване на трудността.
Отделно, на тези курсове ходят деца, които се пробват в СМГ, а нямат дадености за това.
СМГ може да си направи ако иска и ОМТ с висша математика. Училището има нужда от определени деца и определя праг, а това че на всички им се иска да го прескочат, пак казвам е друг въпрос.

# 416
  • Мнения: 7 277
Fancy, съгласна съм с теб, някои не схващат. Sweat Smile

Слънчева, истерията с всяка година става по-голяма.
И надхвърля всякакви разумни граници.

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 14:01 от Фран

# 417
  • Мнения: X
Споделям мнението на Слънчевата, когато има много повече желаещи от местата, трябва да има и начин за отсяване. И да, вероятнмо има и родители, които натискат децата си в посока ОМТ/СМГ или изобщо мат, без децата да имат наклонност за това. Но това не е моя работа, а на тези родители. Те отговарят за децата си и изборът си е техен, и си носят последиците от него.

Попеа, курсове има и в други школи с учители от СМГ. Има курсове и в ПЧМГ.С не по-малко забележителни учители. Но 99% се бутат и редят в ранни зори на опашки за да успеят да попаднат децата им при точно определени имена, имащи висока успеваемост на ОМТ. Предлагам да не си говорим глупости от хиляда и една нощ. Изключения като теб и детето ти сигурно са под 1% от всички курсисти в СМГ. ОМТ и задачите за него не са училищна математика и са гениално измислени за да задвижват всяка година машината за пари.

Казах вече, че за мен СМГ е еталон и аз естествено съм се стремила към него за подготовка по мат - текуща, за трениране, не за изпити, освен в гимназията. Нямам забележки по наученото, нещо повече, смятам го за много полезно за развитието на сина ми. Тъй като половината ми рода са възпитаници на СМГ и ФМИ, съответно имам и личен кръг с такава нагласа. Нямам нищо против учителите от СМГ да изкарват пари с курсове, уроци, учебници или каквато и да е друга допълнителна дейност, даже приветствам  това. Заслужили са си ги, според мен, че и отгоре. Не виждам нищо от 1001 нощ, СМГ имат име и престиж, и си го защитават, а родителите имат различни мотиви, за да са на тези курсове, но това си е тяхна работа, все пак, на родителите. Машина за пари, казваш - ами ако нямаше такъв интерес към СМГ, тази машина няма никакъв начин да бъде задвижена. А защо има такъв интерес към СМГ, можеш и сама да си отговориш - защото парите са много по-малко от тези за ЧУ, а резултатите са (поне) същите.  И за мен тези пари по-добре похарчени от парите за ЧУ - лично мнение, всеки е свободен да си има друго. И не е само наш патент това, по подобен начин в Британия родители пращат децата си на уроци и курсове, за да влязат в определени добри ДУ, за които има много повече желаещи от местата в тях. СМГ имат право на това, на който не му харесва, е свободен да си прати детето в ПЧМГ или друго ЧУ, или другаде, и не е длъжен да налива пари в тази машина. За мен въпросът е приключен с това.
Fancy, съгласна съм с теб, някои не схващат. Sweat Smile

Кое, че е в пъти по-евтино да платиш курс в СМГ, отколкото ЧУ ли? И хората се стремят да получат същия или съпоставим продукт на по-ниска цена, нормално е, според мен. А и много хора изобщо не могат да си позволят ЧУ, а искат все пак да образоват децата си.  А вие като смятате, че е машина за пари, не сте длъжни да наливате в нея и сте свободни да си дадете децата в ЧУ. Къде е драмата, не разбирам.  

Последна редакция: ср, 31 юли 2019, 14:10 от Анонимен

# 418
  • Мнения: 2
Извинете, че така се включвам в разговора ви, чета форума отскоро покрай сагата с НВО и сигурно скоро ще престана. Искам и аз да изразя мнението си за тези курсове на СМГ, с уговорката, че ние нямаме интерес към МГ. (Детето си избра ЕГ и влезе където искаше.) Тази година записах дъщеря ми на курса им, който уж е подготовка за НВО. Комбинирана група, събота, с български и математика. Търсех курс, на който деца, които се справят добре с математиката да надградят нещо и да им е интересно. Мислех си, че щом е към СМГ сигурно ще е за по-напреднали поне по мат. Останахме много разочаровани. По мат. учеха с няколко урока назад от учебната програма. Защото имало неразбрали... Чудесно! Ама разбралите какво да правят през това време? Да стоят и да скучаят? Поне преподавателят обяснявал интересно... Все пак можеха да си кажат, че курсът им е помощен към училище за неразбралите, щеше да ми е полезно да знам. И докато за курса по мат. отчитам, че е с минимални ползи, то по български беше тотална загуба на време! Учителката... сигурно жената си знае материала, но не притежаваше основното умение за всеки учител - да предаде знанията си. Крайно незаинтересована, обяснява набързичко или просто общо за групата и който има въпроси, да се оправя. И тестчета по формата на матурите. Чудничко, ама какво ще научиш ако попълваш тестове и чак след една седмица разбереш къде си сбъркал? Ще се научиш да бъркаш? Обаче така е по-лесно за преподавателя, а и времето трябва да се запълни с нещо... Още след първия модул исках да приключим с това, избрахме друга школа и детето тръгна на втори уроци. Там много бързо попълни пропуските си. Все пак пожела да ходи от време на време и на курсовете от СМГ, предимно заради учителя по математика, но и също така защото се притесняваше, че на много малко уроци ще ходи, за разлика от съучениците си, но поне се съгласи с мен, че когато има нужда да се наспи събота, просто няма да ходи, а пробните изпити ще ги сведем до минимум. И без това седмокласниците бяха под голямо напрежение тази година и един курс, който не носи ползи просто се явява излишен в картинката.
Не знам как е курсът за малките ученици, нямам впечатления. Но този за 7 клас беше безполезен. Може би ако някой ми беше казал това навреме, или ако бях прочела тук някои от мненията щях да спестя много време на детето ми, което време би могло да бъде оползотворено правилно.
Надявам се, че никого не засягам с поста си, това е само мое мнение и не искам да го налагам на никого.

# 419
  • София
  • Мнения: 7 368
Може ли линк за Британия с платените курсове, които подготвят за прием в дадено добро ДУ? (Нали изключваме разни online tutorials, каквито от едно време можеха да се ползват, свалят и т.н.). Ще ми бъде интересно.

Общи условия

Активация на акаунт