Бойлера гръмна.А сега накъде?

  • 4 845
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 195
Същото се случи и при нас, само че не успя да изгърми, просто "цъфна" отгоре. На другия ден дойде човек да го погледне и каза директно да го носим за бракуване. Доколкото помня, по телефона ни питаха за район понеже имало значение като пращат човек. Явно са на райони и нашия е бил отзивчив. Занесохме го и ни дадоха нов, вариант за връщане на пари не ни беше предложен.

# 16
  • Мнения: X
Всички търговци са на принципа -"Кръв повръщам, пари не връщам"
И да сменят бойлера с нов, пак ще е същата марка и само ще го заобикалят със страх....

# 17
  • Мнения: 6 872
Звучи ужасно. Колко да струва един бойлер, че да не върнат парите и да не се извиненят при гръмнал бойлер, стресната бременна жена, мъж с наранявания и наводнен коридор? Не е шега това нещо.

# 18
  • София
  • Мнения: 1 742
Жалба до КЗП.Звънене в сервиза докато се реши проблема.

# 19
  • Мнения: 1 970
E, какво ще помогне сервиза?
Ще Ви сложат същия боклук, понеже е в гаранция.
На Ваше място бих се свързал с добър адвокат.
Бих завел граждански иск. Адвокатът ще Ви посъветва кой да направи експертиза, трябва Ви независимо вещо лице, което да опише повредите, както и медицинско за нараняванията и изгарянията на мъжа Ви, както и такова, че сте в … сугестационна седмица и свидетел, че сте били в банята, когато се е случило.
Подавате иск за материални щети - почистване, ремонт на инсталацията, нов бойлер и нематериални - преживян уплах и нервно разстройство.
Гарантирам Ви, че незабавно ще Ви поканят да подпишете споразумение и да си оттеглите иска, като компенсацията с нов бойлер с безплатен монтаж ще е първото, което ще предложат.
Не им се връзвайте, съдете ги, ще обжалват, поддържайте си иска, ще им свалите минимум 50 бойлера обезщетение.
Ако беше станала беля щеше да е злополука, тогава държавата щеше да ги съди и да ги осъди...
Не ги мислете , имат си застраховател професионална отговорност.
Нещастници.
КЗП е отделна бира, едното е паралелно с другото.
Хонорара на адвоката ще дойде от присъденото Ви обезщетение, не се съмнявайте....

# 20
  • Мнения: X
трябва Ви независимо вещо лице, което да опише повредите,
Дали е обслужван бойлера?
(На две седмици да е прочистван чрез натискане на лостчето възвратно-предпазния клапан,
който според описания случай не е сработил.)

После се започна с меките връзки,релета,заземяване и т.н.
Преди година и половина пратиха човек,който състави протокол и в него пишеше,че е от инсталацията.
При мен имаше проблем в една разклонителна кутия(относно зануляване), в ново жилище.
Съобразена ли е мощността на бойлера с инсталацията?
(Предишните може да са били около 1500W, а новият да е 3500W.)
Кой е моделът на бойлерът ви "Теси"?
Споделям изчерпателен пост на съфорумец, относно избор на бойлер:
Скрит текст:
Как да изберем най-подходящия бойлер?

На първо място потребителят трябва да си отговори на въпроса: За какви нужди ще ползвам този бойлер?

- за обикновени домакински нужди на семейството;
- за резервен вариант при нужда лятно време (примерно когато спират централното топлоподаване за профилактика);
- за вилата през зимата или лятото;
- за кухнята на домакинството;
- за заведение (кафене, ресторант или др.);
- за битовки в предприятия;
- за производствени нужди;
- за хотели и т.н.

След това е редно да си отговорим на следните въпроси: С какво електрозахранване разполагаме на мястото за монтаж на бойлера - монофазно или трифазно? Има ли отделен предпазител за това, колко ампера е, с какво сечение са проводниците до бойлера, има ли бойлерен ключ...

Отговорите на тези въпроси ще Ви ориентират най-добре, с каква мощност може да е нагревателя на бойлера.
Ако не можете да се справите сами, трябва да повикате квалифициран специалист на помощ.

Ето и няколко известни факта за обемните бойлери:

1. Според хигиенните норми на един човек са необходими 50-70 литра 40 градусова вода за едно къпане.
2. 50 литра 40 градусова вода се получава от около 27 литра, загрети на 60 градуса.
3. През лятото студената вода е с температура 15 градуса, а през зимата - 5 градуса, затова като средна стойност се приема, че водата се загрява от начална температура 10 градуса по Целзий.

От всички тези сметки можем да направим извода, че едно тричленно семейство ще има нужда от 120 литров обемен бойлер с електрически нагревател 3 kW, който да загреят до 65 градуса и ако се остави включен по време на къпанията (едно след друго), би трябвало да им е достатъчен.

Какво значение има дали да е включен или изключен бойлерът по време на къпането?
Когато обемният електрически бойлер е включен по време на ползването на топла вода, терморегулаторът се включва от охлаждането при постъпването на студена вода и нагревателя загрява новопостъпилата вода. Това води до повишаване обема на крайния резултат (40 градусовата вода, с която се къпем).
Накратко - оставете включен бойлера, за да имате повече топла вода.

Когато топлофикациите спират за профилактики, потребителят може да направи компромис и да си избере по-малък бойлер - 30 или 50 литра, като същото се отнася и за вилата.

За кухнята, ако няма връзка с основния бойлер, малък бойлер от 10 литра (за монтаж под или над мивка) е перфектно решение.

Емайлиран или неръждаем бойлер да изберем?

1. Емайлирани: Това са бойлери с водосъдържатели от черен метал, който корозира при контакт с водата, но чрез нанасяне на емайл, корозията бива предотвратена. Качеството на самия емайл е много важен фактор. Този тип водосъдържатели имат и анодна/катодна защита.

Наличие на катодна защита и нейната ефикасност. Катодната защита се използва за допълнителна превенция против протичане на корозионни процеси във водосъдържателя. Тя е нещо, колкото просто като конструкция, толкова и трудно обяснимо като физико-химичен процес. За ефективната катодна защита е важно да се знае само основното: активните елементи на защитата са един или два анодни протектора. Те обезателно трябва да са изработени от специална магнезиева сплав. Всички други сплави не дават ефективна защита! Разположени в противоположните краища на водосъдържателя, те незабележимо, но сигурно защитават целия му обем. Как става това?
Колкото и перфектно да е емайловото покритие винаги има риск от появата на микро пори, както и дефекти на местата на заваръчните шевове, където водата има достъп до основния метал. Тогава във водосъдържателя започват да протичат корозионни процеси.
Причината за корозията винаги се крие в разликата между потенциалите на метала (в конкретния случай черната стомана на водосъдъжателя), и околната му среда (меден електрически нагревател, неръждаема тръба, месингови муфи и др). Тя представлява електрохимичен процес, при който по повърхността на метала възниква отнемане на материал. В резултат на това във водосъдържателя се появяват пробиви, които водят до протичане на бойлера.
Катодната защита от корозия е активен метод за защита и, за разлика от пасивните методи, атакува директно причината за проблема. Методът се основава на взаимозависимостта между потенциала и скоростта на развитие на корозията. Между анодите и дефектната повърхност протичат много слаби токове – измерват се в µS /микросименси/ – обратни на корозионните. Така катодната защита води до намаляване на потенциала и по този начин забавя скоростта на коризия до стойност, пренебрежимо малка от техническа гледна точка.
За ефективната работа на катодната защита е много важна и електропроводимостта на водата. При стойности над 200 µS, каквито са например твърдите води, защитата работи перфектно. При меки води с електропроводимост под 100 µS, каквато е водата в района на София, ефектът от работата на  катодната защита се снижава значително. Затова за такива райони препоръчваме бойлери с неръждаем водосъдържател.


Бойлери с неръждаем/иносков водосъдържател:

Неръждаемите водосъдържатели са значително по-надеждни от емайлираните, често с значително по-дълга гаранция, но и те имат своите недостатъци, като на пример значително по-високата им стойност.
- Нагревателите при бойлерите от неръждаема стомана излизат от стоя по-често, в резултат на електрохимичната корозия.
- Друг важен факт е, че "неръждаем" не означава "вечен". Неръждаемите бойлери също с времето могат да протекат, най-често при заварките, в резултат на високото налягане, което се създава във всеки бойлер.
- Неръждаемите водосъдържатели се по-слабо устойчиви на високо налягане, обичайно издържат до 6 бара, докато емайлираните до 8.  
Бойлерите от неръждаема стомана не се препоръчват за места с варовита вода и вода от сондажи!

Нагреватели елементи при бойлерите
Нагревателните елементи могат да бъдат два вида: “мокър” и “сух”.

Мокрия тип нагревателни елементи са потопени във вода и трябва периодично да се почистват. Един от недостатъците им е че бързо натрупва котлен камък, при което се понижава тяхната ефективност – по-малко топлина отдават. Другия недостатък им е, че при необходимост от подмяна, трябва да се източва водата на водата и отнема доста време.

“Сухите” нагревателни елементи, които нямат пряк контакт с вода са за предпочитане.  Те са трайни и могат да бъдат заменени без източване на водата от резервоара на бойлера. Двата вида нагреватели се предлагат от бойлери теси, като моделите със сухи нагреватели са обикновено по-скъпи от традиционните нагреватели.

Използването на два нагревателни елемента, повишава ефективността на бойлерите. В случай на отказ на един от нагревателите, бойлера може да продължи да се използва като се включва работещия нагревател. При включване на двата отоплителни нагревателя, водата във бойлера може да се затопля по-бързо. Когато се включва само единия нагревател, може да се ползва по-малко електроенергия. При някои модели бойлери това се нарича икономичен режим или ECO функция, която на практика не е нищо повече от ½ от мощността на бойлера.

За повишаване на лекота на управление, удобство и допълнителна ефективност, в съвременните бойлери се внедрява електронно управление. При него температурата може да се регулира с по-малки стойности, и да се изобразява на дисплея на болера. Такива модели е електронен контрол се произвеждат от теси. контрола не се извършва с въртящи се ключови, а с натискане на бутони. Може да се настройва час в който да се включи бойлер (например вечерта) и автоматично поддържане на избраната температурата. В случай на проблеми, на дисплея се показват кодови за грешки.

Последна редакция: пн, 03 юни 2019, 11:21 от Анонимен

# 21
  • Мнения: 230
Като цяло материалът е добре поднесен. Само за уточнение искам да допълня, че водата не е 15 градуса през лятото и 5 градуса през зимата. Наистина се приема, че средната и температура е около 10 градуса Целзий, но това е така, защото тръбопроводите са подземни, а на 50 см под земята температурата е относително постоянна през зимата и лятото (около 10 градуса Целзий). А иначе си има БДС, което изисква водата да се доставя до домовете с температура от 12 градуса Целзий. Сами се сещате, че не се спазва точно.

# 22
  • Мнения: 7 006
Здравейте на всички!
Нямам намерение да спестявам името на бойлера - ТЕСИ.Купихме го преди три години и оттогава бял ден не сме видяли с него.Първо стрелката не работеше,после индикатора отдолу спря да свети.После се започна с меките връзки,релета,заземяване и т.н. През цялото време си кореспондирахме със сервиза и оттам намираха всякакви оправдания да не дойдат.Преди година и половина пратиха човек,който състави протокол и в него пишеше,че е от инсталацията.Предния бойлер 10 години не му повлия инсталацията,а по-предния беше единствения,който баба и дядо са купували за този апартамент и е изкъпал три поколения.Днес майка ми решава,че преди да легне да почива следобяд ще влезе в банята и казва:"Ама този бойлер защо така тече?" Втурваме се с мъжо и гледаме как от горната страна водата буквално извира.Изключихме го от таблото,пуснахме крановете да се изтича горещата вода и гледаме стрелката е след червената графа.Майка ми звъни на техника(същия,който състави протокола),който може да дойде най-рано след три дни.Ние с ММ седим и наблюдаваме бойлера как си извира и по едно време видях как горната част на бойлера изхвърча с все сила и вода започна да блика отвсякъде.Разхвърчаха се някакви неща и звука си беше точно гърмеж.Чакаме бебе този месец и се надявам улахата да не повлияе,защото бая се стреснах.ММ е изгорен по главата и гърба.Звъннах на сервиза и им казах за случая и те ми казаха,че ще пратят някой по-другата седмица.Бойлера е в гаранция.Идвал е и човек,който работи на частно и каза,че проблема си е изцяло в бойлера,но от ТЕСИ не искат и да чуят.Сега водихме преговори как да станат нещата оттук нататък.Бойлера не става за нищо и не искам да го ремонтират,а да си го вземат.Само че ние няма как да стоим две седмици без вода.Затова по-добре е да си купим друг бойлер.Но ако решим преждевременно да си купим нов,този сегашния нямало смисъл да го гледат.Служителката каза,че може с касовата бележка и да отида на място и да се направи проверка.Звъннах в Технополис отдел Рекламация и там жената ми каза,че трябва да настоявам и да им звъня докато дойдат.Също каза,че е доста несериозно да неглижират така проблема.Ако ми го сменят,същия проблем може да се появи пак и тогава да не изкараме такъв късмет.На вас случвало ли ви се е подобно нещо и какво направихте? На коя марка да заложим с оглед сигурността ни? Благодаря предварително!

Никога Теси!Никога!!!
Преди 4 год.купих 30 л. от тях,понеже не намирах такъв който да е неръждавейка.След две години ръждяса и протече.Отново купих Теси,поради необходимостта(размери на нишата и пр.)..Точно след две години,25 месеца употреба,отново изби ръжда и проби.
Този път дадох 400 лв,и си поръчах неръждавейка от Шишков.Преди не знаех,че правят и по поръчка,инак щях да си спестя много ядове и нерви.
Та,никога Теси!Никога!
Успех в избора!

# 23
  • Мнения: 29
Да,правили сме профилактика на клапана.Вчера се свързаха с мен от  ТЕСИ и доста културно проведохме разговор,в който описах всичко хронологично как се случило.Човека ми обясни,че сервиза е задължен да се отзове при спешен случай и да ми предоставят всякаква информация по обслужването на ел. уреда.Също така ми каза,че мога да направя рекламация на място в магазина и те също могат да ми съдействат да се свържат със сервиза.После ми каза,че ще сесвърже с друг сервиз,който да се погрижи за проблема.Още същия ден ми се обадиха от двата сервиза и бяха буквално побеснели.Дойдоха от единия сервиз двама възрастни господа,които започнаха да ми викат,че не ги интересувало предишните ми проблеми и бойлера сега просто си бил протекал Grinning Grinning Grinning Просто си протекал Grinning Grinning Влезе единия с инструментите с надеждата да го поправи,през това време другия ми се караше,че тоците ни били безобразни и всичко е по наша вина.Всъщност,ако повредата е по наша вина трябва да им заплатим затова,че са идвали до тук.Излезе другия човек от банята и почнаха да се почесват какво да правят.Снимаха документи,пращаха снимки някъде и накрая излязоха и казаха да отидем да си вземем протокол за замяна,а бойлера да го занесем в магазина.Обадих се в магазина,защото няма как нито да го занеса,нито да си взема новия.Жената каза,че няма нужда да го носим,а може да го изхвърлим,а новия ще го докарат безплатно до вратата.От Технополис имаме ваучери,които получаваме срещу стари ел уреди и могат да вземат стария бойлер,ако не го изхвърлим.Днес в сервиза са казали на майка ми да занесе бойлера в магазина заедно със старите части,които сме сменяли.Тя им обясни,че сме се уговорили с магазина и няма такова нещо.Те и казали,че като знае толкова много другия път сама да се оправя,а не да сме вдигали на крак всички сервизи. Grinning Grinning Grinning Старият модел бойлер беше gcv 80 35 30 b11 tsr .Майка ми е успяла да види,че новият е с копче и сами си настройваме температурата,а не както стария - фабрично и нямаше копче.Старият го бяхме купили за 180 лв,а на този е била сложена цена 450 лв,което може и да не е за успокоение,но все пак някой се погрижи за проблема.Гаранцията се подновява от нови пет години,а не се продължава старата,което ми се стори малко странно.Иначе разказах на моята адвокатка и тя ми обясни,че е малко след дъжд качулка.Трябвало е да не чакам три години,за да се свържа с фирмата производител.А и нямам доказателствени документи от частни фирми,извършващи диагностика на таблото и инсталацията ни.Основно мога да имам претенции към сервиза.Посъветва ме да се обръщам към магазина,а не да се моля на сервизите.Също така ме посъветва да не се занимавам дни преди да постъпя за раждане.Така или иначе сме решили да проучим  сериозно въпроса с марките и ако трябва ще го сменим след раждането и т.н. Също така сме решили да се интересуваме повече от техниката,която постъпва в дома ни.Затова всяко едно ваше мнение е много важно за нас.Последното изречение прозвуча като слоган на мобилен оператор,но си е истина.

# 24
  • Мнения: 7 006
Специално за бойлерите,не знам дали марката е толкова важна,но водосъдържателя да е неръждавайка

# 25
  • Мнения: 19 473
Аз съм доволна от Елдом - неръждавейка.

# 26
  • Мнения: X
Старият модел бойлер беше gcv 80 35 30 b11 tsr .Майка ми е успяла да види,че новият е с копче и сами си настройваме температурата,а не както стария - фабрично и нямаше копче.
Затова всяко едно ваше мнение е много важно за нас.
Имал е "копче", но е отдолу:
Скрит текст:
Препоръчвам БОЙЛЕР ЕЛДОМ 80, 3 KW, НЕРЪЖДАЕМ
http://www.eldominvest.com/bg/product/402.html
Водата в бургас не е "твърда":
https://vik-burgas.com/uploads/documents/page/74/Informacia_za_k … oto_na_vodata.pdf
Обаче,
1. Квалифициран ел. техник да прозвъни, оправи ел.инсталацията, за което да състави протокол.
2. Преди водомера монтирайте регулатор на налягане за водата.
Скрит текст:



Относно бойлерите на Шишков съм чела, че 10г гаранция не покрива електрическата част .
Скрит текст:
https://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=10&t=46539&start=10
пп
Скрит текст:
https://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=15621&start=10

Последна редакция: вт, 04 юни 2019, 19:33 от Анонимен

# 27
  • Мнения: 7 006
Олее,ако и тоя се скапе ще се гръмна..Но просто мястото изисква малък бойлер,а няма малки неръждавейки..УжасТ!

# 28
  • Мнения: X
Какво?,
В какъв регион (твърдост вода) е монтиран бойлера?
Скрит текст:
За 30л Елдомовският, независимо, че не е неръждавейка,
то  водосъдържателя е с покритие от износоустойчив циркониев емайл.
Скрит текст:
"Елдом" трябва да се замислят поне за почерпка, заради рекламите, които им правя. Smirk

# 29
  • Мнения: 230
И ако мога да добавя, не се лъжете по бойлерите с електронен блок и разни дисплеи. Бойлерът е толкова просто устроена машина, че не си заслужава риска от допълнителни повреди и в електрониката, която със сигурност при нас няма да е най-надеждната на света.

Общи условия

Активация на акаунт