За края не мисли, в 10 клас си вече ти

  • 41 974
  • 739
  •   1
Отговори
# 480
  • Русе
  • Мнения: 11 919
Нас ник'ви параметри и триъгълници не ни плашат Sunglasses но пък синковците са в "шок и ужас" от неочаквани срещи с тях Smiling Imp
  И да добавя. Някои синковци даже отказват да приемат, че има такива неща във Вселената, хем лично съм ги обяснявала с примери по всичките там му начини.

# 481
  • София
  • Мнения: 4 042
  Не ме плашете така! Добре, че Ганис обясни какво е да решаваш триъгълник!  Crazy Почти бях скочила да го събудя моя, че знам ли. Ако кажете и какво е параметри, може и до обяд да спи.  Laughing Laughing
  Иначе при нас нещата вървят лежерно. Има проблясъци на организация, примерно два пъти потърси и говори с учител за някакъв СИП. Същевременно един чадър, един суитшърт и картата за транспорта паднаха жертви някъде.  ooooh!

# 482
  • Бургас
  • Мнения: 156
Здравейте,
Търся учебниците на Просвета по География и икономика по новата програма за:
*8 клас /и първа част за 9 клас с ИИЧЕ/
Скрит текст:
*9 клас /и втора част за 9 клас с ИИЧЕ/
Скрит текст:
Благодаря Simple Smile

# 483
  • Мнения: 5 160
ganis, за параметрите - часовете по МАТ са малко. Имат повече часове по История.
Миналата година на параметричната задача, НВО 7 клас, имаше и деца от МГ, които не бяха посочили в отговор две стойности, а само една. А това НВО все пак е за кандидатстване.
По-добре да няма такива:
За кои стойности на параметъра m уравнението 3(x + 2)2 – 2|x + 2| + m = 0 има:
а) две решения;
б) три решения и да се намерят тези решения.
 Simple Smile

# 484
  • Мнения: 21 455
Зависи. В някои училища часовете по математика не са никак малко, а допускам, че цитираният пример е точно от такова училище. Simple Smile
Съдейки по модела, съм на мнението на Ганис по отношение на трудността.

# 485
  • София
  • Мнения: 4 042
Ооо, това са параметри... Не ги знам.
  Ама помня от едно време, че винаги е по-добре алгебрична от геометрична задача. Говоря за обикновените задачи от Б група, не за Национален кръг на олимпиада. Алгебрата може да е трудна, дълга и уморителна, но има точен алгоритъм и трудно бъркаш. (Ако си внимателен и пунктуален, разбира се, не ако гледаш де кацат враните, докато пишеш!) При геометрията може така да се оплетеш, че да не видиш очевидното.
  Но пък като знам НВО  и матури досега с каква сложност са, няма да се изненадам и ако нашите ги накарат да оцветяват нещо. Joy

# 486
  • София
  • Мнения: 5 019
aunt Ogg, радвам се, че се появи, липсваше!

Днес това е моята тема за размисъл:

https://m.facebook.com/watch/?v=377359519869004&_rdr

Последна редакция: сб, 28 сеп 2019, 15:52 от Prizma

# 487
  • София
  • Мнения: 5 131
Безкрайно ми е болно как МОН иска да опростачи знанията по математика. Не мога да повярвам, че едва ли не по новата програма понятието параметър е забранено, но явно е факт. Параметърът е толкова тънко и важно понятие. Задачите с параметър предполагат освен прилагане на знанията и много мислене и комбинативност. Аз лично решавам задачи с параметър в час.

# 488
  • Русе
  • Мнения: 11 919
ganis, във вашето училище са деца, които са доста над средното ниво не само като възможности ,но и като мотивация. Говорила съм с майка от училището. Казва - всички са добри в класа.

. И аз съм ги обяснявала, но в резултат има някакви смътни представи.Ако си седне на задника и се концентрира може и да намери начин, но потокът от информация е толкоз голям, че според мен са си изградили система за избирателно допускане до съзнанието. Мисля, че съм учила много по-малко от него, мислила съм много повече и съм си решавала задачите без допълнителни усилия на всички нива на обучението си.
 
  Миналата седмица обикалях из Пирин и в групата се оказа и едно девойче от класа на Светослав. От отличничките. И тя каза, че едвам издрапва по математика.Две години се опитвам да нацеля стила на учителката, за да го подготвям за контролните. В момента ,в който го оставя се получава двойка. Когато поработя здравата изкарва 4, което е една доста добра оценка за випуска. Виждам, че не им дава кой знае какви задачи, обаче няма степенуване по трудност. Всички са долу горе еднакво сложни или са много изрази, за които не им остава време.Не е въпросът да изучат безброй начини и тънкости, а да могат да боравят с основния математически апарат и най-вече да разсъждават. Това за съжаление не го видях никъде, а е сменил доста учители, включително съм го изпращала и за индивидуална работа при учител, който отбеляза, че основата му е добра. Има деца, които се справят имат нюх и усет към предмета и родителите им даже не знаят какво се учи по математика. Обаче останалите, така и не научават.

# 489
  • София
  • Мнения: 4 042
  Призма,  Hug. Тук съм си, но започнах още една работа и малко ми е лудница. Нямам време даже да викам по децата. Simple Smile
  За математиката, според мен, трябва обем. Достатъчно много задачи, достатъчно много време целенасочени занимания. Има деца, които по-лесно "схващат", има такива, на които им е много трудно. И в двата случая трябват много упражнения.
  Наборът навремето имаше всеки ден около час домашни. Понякога бяха 3 задачи, понякога са били 60. Във втория случай много мрънкаше, че били тъпи, скучни, промивали му мозъка и вместо за час ги решаваше за 3 часа. Но всеки ден решаваше! Когато това ежедневно решаване отпадна и остана около час домашни седмично, нещата започнаха да вървят назад. Той пак ги разбира, пак му е лесно, но нещата не са автоматизирани. Когато му трябва да "види" нещо тънко, той го пропуска. Или нещо, което знае, не е услужливо на повърхността, а се сеща, като види решението.
  От друга страна малкото не е баш математик. Справя се, но трудно, едва успя да се закачи в мат. паралелка. Въпреки това ежедневното решаване си проличава. Когато се занимава редовно, резултатите са отлични-и като оценки, и като самочувствие, и като лекота на решаване. Остане ли без упражнения, следва стремглав спад.
  Та каквото и да си говорим, работа му е майката!  Laughing Само не знам как с тези 2 или 3 часа седмично ще стане. Или пък се очаква съвестните тийнове да седнат и да се занимават ежедневно и самостоятелно? Има подозрения, че има и такива, но не съм ги срещала лично.  Joy Joy Joy

# 490
  • Русе
  • Мнения: 11 919
Сигурно няма дете, дет в седми клас да е решило повече задачи от моето дете. Всички предварителни изпити , които си разменяхме тук и в групата и няколко сборника бяха не просто решени, а пререшавани по няколко пъти с всичките му там обяснения и чертежи. Резултатът ..... Абе долу горе разбра за какво иде реч. Когато трябва да повтаря нещо, той си създава някакъв механизъм без да внимава. Туй с многото работа не работи толкоз линейно навсякъде. Обикоовено на входните нива се представя отлично, без да е работил през лятото по повечето предмети. Сякаш нещо като отлежи някъде и достига до някакви си дълбини. За мен неговото мислене или каквото там прави, си остава все още загадка

# 491
  • София
  • Мнения: 4 042
  Амбърче, не говоря за 7-и клас. Говоря за 5, 6, и 7-и клас, че и преди това. През ваканциите да му се събираше месец макс без задачи, като е имал по разни подготовки по 7-8 часа дневно.
  Това не значи, че малкото, примерно, ако решава по 5 часа всеки ден, и ще стане състезател. Но ежедневното решаване, постоянно, през всичките години, ще му даде възможност да "научи" нещата поне като за матура. Хайде, да не изкара 100т., но поне над 80 да изкара. Ако остане на 10 задачи седмично, като е брат му в момента, надали и 50 ще върже.
  Ти знаеш най-добре Светльо колко време прекарваше в залата. Ако ходеше 2 часа седмично, пак щеше да е по-добър от масата деца, но надали щеше да е на световно ниво. Ако моето ходи всеки ден да тренира, пак няма да стане шампион, но със сигурност ще се научи да прескача коза ли , кон ли, онова животно там, и да прави 15 набирания.  hahaha

# 492
  • Русе
  • Мнения: 11 919
Имахме един съсед - математик. Докато му се оплаквам от Светослав и математиката, ми каза - то не е за учител твоето дете. За психолог е. Защото игнорира съзнателно или несъзнателно. Не знам и аз вече.
      
     Полека лека му давам да си взема решенията сам. Въпреки че отй от край време си е правил,каквото реши.С голямо нетърпение чака пълнолетието си, защото съм му обещала пълна самостоятелност ако иска. Ама не знам дали аз ще устискам още две години. Може и по-рано да вдигна ръце. За някои неща проявява зрялост, ама за други - наивитет голям. Но промяна има.

# 493
  • София
  • Мнения: 5 019
И аз съм на мнение, че с повече тренировки нещата се подобряват. Защо в 7 клас се ходи на школа по БЕЛ? Защото това са  2-3 часа допълнително разяснения и упражняване на материала, дори и в училище учителят да преподава добре. Другото важно нещо е контролът - едно е да имаш всяка седмица контролно и така да се държиш във форма, вместваш се във време и т.н. , и съвсем друго е да правиш 2-3 контролни на срок. Но и това зависи от хорариума. При 2-3 часа седмично кое по-напред - преподаване, упражняване или контролни? 4-5 или 6 часа на седмица за предмети като математика, физика, химия, чужд език и БЕЛ ми се струва оптимален вариант, стига учителят и учебната програма да ги осмислят.

# 494
  • Мнения: 229
Някой интересувал ли се е , как ще се смята дипломата в 12- ти клас. Кои оценки ще се взимат от първи гимназиален етап. Това НВО от 10 клас ще влиза ли, като балообразуваща оценка при смятането на дипломата. Това ще е важно за кандидатстващите в чужбина.

Общи условия

Активация на акаунт