- Хора, които поръчват, но са несериозни и не си взимат пратката от куриерската фирма, която ги обслужва. Тези хора в най-често наблюдаваните случаи си измислят всевъзможни истории, които включват цитати: "В чужбина съм, не мога" "Никога не съм поръчвала" "Ще си го взем, бе споко аз да не съм ти тука някой случаен, те ме знаят" "Аз съм сестра й, ще и кажа" в следствие на тези проведени разговори търговеца се оказва блокиран.
- Хора, които правят фалшиви поръчки, за по голям оборот на куриерската фирма. Тъй като всяка куриерска фирма се разделя на много офиси, всеки отделен офис се управлява самостоятелно. Когато има спад на пратките минаващи през един офис те трябва да бъдат увеличени. Как става това? Плащат на някого да направи поръчки във всевъзможни сайтове, които той в крайна сметка не взима. Така търговеца е задължен да заплати куриерската услуга в двете посоки, което означава двоен доход за една пратка, която в последствие пак ще бъде продадена и отново изпратена към същата куриерска фирма.
- Конкуренция!!! Конкурентните фирми правят същото като куриерските фирми, но с цел натрупване на излишни разходи.
- Приятел на доставчика. Обикновено разговора протича така "Жоро поредната пратка, слизай долу съм" "Абе, няма да го взимам, не ми харесва. Препакетирай го да изглежда като старото и кажи, че не си ме намерил" И отново след като 15-20-100 човека са разиграни за чужд каприз, пратката се връща при търговеца.
Какво се случва в чужбина? (НЕ навсякъде)
Хората плащат предварително, получават продукта, ако им хареса го взимат, ако не търговеца му връща парите, а клиента си заплаща куриерската услуга.
Този метод подпомага развитието на икономиката на държавата, в следствие на което когато се развива една фирма има повече работни места.
След цялата лекция с разяснения по въпроса Ви питам две неща:
Как, според вас, да се пазим от тези некоректни поръчвачи (защото КУПУВАЧИ със сигурност не са)?
Според Вас трябва ли промяна в закона (предложения)?