Онлайн некоректни поръчвачи, купувачи!

  • 1 269
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте, не можах да намеря много информация по тази тема, въпреки че съм сигурна, че има. Хората, които се занимават с онлайн търговия са наясно с този огромен проблем, за който има само едно единствено решение. Проблемът е разделен на няколко подкатегории:
- Хора, които поръчват, но са несериозни и не си взимат пратката от куриерската фирма, която ги обслужва. Тези хора в най-често наблюдаваните случаи си измислят всевъзможни истории, които включват цитати: "В чужбина съм, не мога" "Никога не съм поръчвала" "Ще си го взем, бе споко аз да не съм ти тука някой случаен, те ме знаят" "Аз съм сестра й, ще и кажа" в следствие на тези проведени разговори търговеца се оказва блокиран.
- Хора, които правят фалшиви поръчки, за по голям оборот на куриерската фирма. Тъй като всяка куриерска фирма се разделя на много офиси, всеки отделен офис се управлява самостоятелно. Когато има спад на пратките минаващи през един офис те трябва да бъдат увеличени. Как става това? Плащат на някого да направи поръчки във всевъзможни сайтове, които той в крайна сметка не взима. Така търговеца е задължен да заплати куриерската услуга в двете посоки, което означава двоен доход за една пратка, която в последствие пак ще бъде продадена и отново изпратена към същата куриерска фирма.
- Конкуренция!!! Конкурентните фирми правят същото като куриерските фирми, но с цел натрупване на излишни разходи.
- Приятел на доставчика. Обикновено разговора протича така "Жоро поредната пратка, слизай долу съм" "Абе, няма да го взимам, не ми харесва. Препакетирай го да изглежда като старото и кажи, че не си ме намерил" И отново след като 15-20-100 човека са разиграни за чужд каприз, пратката се връща при търговеца.

Какво се случва в чужбина? (НЕ навсякъде)
Хората плащат предварително, получават продукта, ако им хареса го взимат, ако не търговеца му връща парите, а клиента си заплаща куриерската услуга.
Този метод подпомага развитието на икономиката на държавата, в следствие на което когато се развива една фирма има повече работни места.

След цялата лекция с разяснения по въпроса Ви питам две неща:
Как, според вас, да се пазим от тези некоректни поръчвачи (защото КУПУВАЧИ със сигурност не са)?
Според Вас трябва ли промяна в закона (предложения)?

Последна редакция: сб, 22 юни 2019, 17:44 от Не се сърди, човече

# 1
  • Мнения: X
И каква промяна в закона според Вас трябва.В чужбина плащали предварително,но ако не ти хареса ти връщат парите,а купувача си поема доставката.Ами тук същото е с опцията “наложен платеж”-получаваш,виждаш и преценяш,съответно плащаш или не.Защо гледате само от страна на търговец?А колко некоректни търговци/сайтове има?Поръчваш даден артикул,а получаваш китайски парцал/обувки и т.н.Много ясно,че в такъв случай ще откажа да платя пратката,след като не си отговаря на описанието.А пратка пък с условие аз да заплатя куриерските и в двете посоки,ако я откажа,директно я връщам и продавача да си поема разходите.Ако е това,което съм поръчала ще си я взема,но някой си да ми поставя условия да му плащам доставките,ако артикула не е това на снимката-еми няма как да стане.

# 2
  • Мнения: 4
И каква промяна в закона според Вас трябва.В чужбина плащали предварително,но ако не ти хареса ти връщат парите,а купувача си поема доставката.Ами тук същото е с опцията “наложен платеж”-получаваш,виждаш и преценяш,съответно плащаш или не.Защо гледате само от страна на търговец?А колко некоректни търговци/сайтове има?Поръчваш даден артикул,а получаваш китайски парцал/обувки и т.н.Много ясно,че в такъв случай ще откажа да платя пратката,след като не си отговаря на описанието.А пратка пък с условие аз да заплатя куриерските и в двете посоки,ако я откажа,директно я връщам и продавача да си поема разходите.Ако е това,което съм поръчала ще си я взема,но някой си да ми поставя условия да му плащам доставките,ако артикула не е това на снимката-еми няма как да стане.

Здравейте, както по закон разходите трябва да са за клиента, освен ако търговеца не разпореди друго, така и по закон продуктът трябва да е идентичен с показания в сайта.

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Приемаш го като риск на бизнеса и толкова.
Ако не ти харесва - смени си работата.

# 4
  • Мнения: 47 352
Тези разходи не са ли калкулирани в цената?

Аз в момента съм в обратната ситуация. Поръчах сет ножове с магнитна лента, дойде само магнитната лента. Грешка било, не е сет. Е, да, ама с доставката платих три пъти повече, отколкото струва тази лента.
Сега ми предлагат да ми върнат парите, а 8-те лева за куриер да са за моя сметка. Защо? Вината не е моя за това, че някой е объркал при описанието на артикула или при подаването на информация.
Нямах опция преглед, но дори да имах, пак трябваше платя пътните.
Ето заради такива номера се ядосват клиентите и после правят глупости.
И става дума за един от най-големите онлайн магазини, не някой начинаещ, който да кажем още не знае какво прави.

# 5
  • Мнения: 4
Тези разходи не са ли калкулирани в цената?

Аз в момента съм в обратната ситуация. Поръчах сет ножове с магнитна лента, дойде само магнитната лента. Грешка било, не е сет. Е, да, ама с доставката платих три пъти повече, отколкото струва тази лента.
Сега ми предлагат да ми върнат парите, а 8-те лева за куриер да са за моя сметка. Защо? Вината не е моя за това, че някой е объркал при описанието на артикула или при подаването на информация.
Нямах опция преглед, но дори да имах, пак трябваше платя пътните.
Ето заради такива номера се ядосват клиентите и после правят глупости.
И става дума за един от най-големите онлайн магазини, не някой начинаещ, който да кажем още не знае какво прави.


Разбирам Ви, това от страна на търговец е недопустимо. В случая Вие сте си в правото, тъй като това е тяхна грешка, а който прави грешки трябва да си носи отговорността. Имайки предвид казаното, пояснявам, че големите онлайн магазини ( ПР. Емаг ) се състоят от много малки фирми, които използват един общ сайт. 

# 6
  • Мнения: 10 352
Тук скоро няма да се научим да плащаме предварително (както е навсякъде по света). Ако ви се случва често и това е прекалено голям разход за вас - насочете се  изцяло навън, работете само онлайн, с чужбина.

# 7
  • Мнения: 47 352
Elunaria, аз в 99% от случаите плащам предваерително, защото не винаги има вариант за плащане на куриер с карта. Но вече мисля да тегля и да давам след като видя какво получавам. И след като въобще се окаже налично. Много взеха да стават "грешките" и в крайна сметка магазинът е на 0, куриерската фирма на +, само аз съм -.
Затова си мисля, че за да се стигне до момента на предварителното плащане, трябва първи да се стигне до
 гарантиране на сигурността на клиентите.

# 8
  • Мнения: 10 352
Масово се плаща с наложен платеж, дори има сайтове, които предлагат единствено такава опция. Не мисля, че има място за спор в случаят. Единици са тези, които плащат с карта, ако има вариант за плащане на куриера.
Нормално е докато има такава опция, хората да се възползват. Аз също се възползвам.

Друг проблем е, че няма и опция като Пейпал (които веднага ще разрешат спора в полза на клиента, дори при минимално оплакване), или пък ако има, най-често трябва да платиш и всички такси, които навсякъде по света си се поемат от продавача, само при нас - от клиента, т.е. ако плащаш с ПП, цената леко се увеличава, именно заради таксите.

И двете страни (у нас) има много какво да учат...

Последна редакция: нд, 23 юни 2019, 16:02 от Elunaria

# 9
  • Мнения: 24 511
Аз често плащам с карта, защото живеем далеч от банкомат, и не е много сигурно, че като дойде поръчката, ще разполагам с кеш. Става дума обикновено за утвърдени сайтове и фирми, които оперират от години в страната или чужбина. При такива плащам предварително и мога да кажа, че, доколкото съм забелязала от онлайн-банкирането ми, теглене на сумата от сметката ми не се осъществява, докато не си получа пратката. Т.е. сумата вероятно е блокирана, но продавачът няма достъп до нея, докато не се получи уведомление, че пратката е получена и приета.

# 10
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 13 780
На мен винаги ми звънят по телефона преди да ми изпратят нещо поръчано за потвърждаване. Веднъж съм връщала едни панталони на Ефреа, че ми бяха къси и те ми ги смениха. Куриерските разходи си ги разделихме - връщането платих аз, новото изпращане - те.
Масово дрехи и бельо не си отговарят на ръстовите таблици за размерите.
От емаг повече не бих поръчала нищо поради силното завишаване на цените на стоките. Същите стоки, които продават съм ги намирала понякога и на половин цена от тяхната.

# 11
  • Мнения: 4
Тук скоро няма да се научим да плащаме предварително (както е навсякъде по света). Ако ви се случва често и това е прекалено голям разход за вас - насочете се  изцяло навън, работете само онлайн, с чужбина.

Ние работим и с чужбина, където такъв проблем нямаме. Не желаем да товарим коректните клиенти да заплащат надценка, за да си компенсирам аз излишния разход. Става въпрос за хора, които не отиват дори да си потърсят пратките, а правят поръчки НАСТОЯТЕЛНО ПРИ ТОВА ( с потвърждение по телефона, в писмен вид и т.н.).

Elunaria, аз в 99% от случаите плащам предваерително, защото не винаги има вариант за плащане на куриер с карта. Но вече мисля да тегля и да давам след като видя какво получавам. И след като въобще се окаже налично. Много взеха да стават "грешките" и в крайна сметка магазинът е на 0, куриерската фирма на +, само аз съм -.
Затова си мисля, че за да се стигне до момента на предварителното плащане, трябва първи да се стигне до
 гарантиране на сигурността на клиентите.

Ние нямаме прегледана и не взета пратка, но напоследък се случва да имаме фалшиви поръчки (поръчано, платено, но неблаговолило да вземе поръчката). Друго, което прави впечатление е, че малолетни правят поръчки, на които доставчика им ги дава, в следствие на което родителите им се разправят с нас (по телефона не можем да разберем от имената възрастта им).

Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 21:26 от Не се сърди, човече

Общи условия

Активация на акаунт