Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 юни 2019, 15:55 ч.

91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 5 496
  • 95
  •   8
Отговори
# 15
  • Мнения: 737
Понеже и аз съм със същата дилема, малко по-горе поставих въпроса за ДСД паралелките, защото ми се струва, че в тези паралелки нещата не са чак токова "розови" колкото в лайстунг. Знам, че би отнело много време на някой да седне и да разказва подробно за ДСД през годините и да оценява плюсове и минуси, и да сравнява, .... Знам! Но и мисля, че ако все пак някой се заеме с тази задача, то това би била много полезна информация за бъдещите гимназисти. Дори може да се постне на първа страница! Защото в това училище ми се струва, че виреят две училища: едното добро, другото - не чак толкова! Или греша? Не съм вътре и няма как да знам.
Знам само, че на дните на отворени врати всеки ми мрънкаше като питах за ДСД и прехвърляше разговора в посока да ми разказва колко е хубаво в лайстунг.
Благодаря! Може и на лични!

# 16
  • София
  • Мнения: 11 269
Не знам кой и какво е мрънкал по темата ДСД,  но знам,  че от тези класове има предостатъчно доказали се в годините  деца. Гледате ДЗИ като ориентир - та в общата оценка участват два лайстунг класа и пет ДСД. Ако картинката в петте беше толкова зле,  резултатите нямаше да са такива вече години наред.
Има си и минуси несъмнено,  то къде ли няма, но не мисля,  че е редно да се подхранва това разделение. В тази връзка ще споделя нещо,  което мислих да премълча и което помрачи за миг емоцията ми на церемонията по дипломирането. Зад мен седеше майка, която явно е родител на дете от двата класа на немския отдел. Някъде около средата на децата от класа на г-жа Крумова дамата изкоментира "бързо да минават тия от ДСД,  че да дойде ред на нашите,  истинските отличници".И когато дойде детето й по-късно при нея с дипломата,  отново се изяви с реплика"Защо няма за теб книга за отличен успех,  свършиха заради тези преди теб! ".Ми не, не са,  просто почти всички деца в НЕГ завършват с отличен успех,  така че явно е решено книгите да се връчват само на тези с 6.00 от целия курс на обучение. И беше видно,  че не са свършили,  на катедрата имаше още.. Но трябва да се изкажем... Ако чете тук и се разпознае,  дано се усети колко неуместни са подобни изказвания.

# 17
  • Мнения: 864
АК  и НЕГ са две различни магистрали. Много зависи какво бъдеще планира за себе си детето. Децата от АК следват в Америка и рядко се връщат в България. Децата от НЕГ може да поемат отвъдокеанските самолети, но е по-вероятно да следват в Европа и да се реализират именно в този континент. От тук претегляйте "за" и "против". Въпрос на лични ценности и приоритети.

Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 12:01 от Шарлот

# 18
  • На планетата Земя
  • Мнения: 5 061
kassii, мисля, че грешите. ВСИЧКИ 180 деца, приемани ежегодно в гимназията, са УНИКАЛНИ.

Аз съм учила преди години в НЕГ, лайстунг влезе като структура в годината след завършването ни и нямам все още лични наблюдения, ще видя как е, що е с дъщерята сега. Дори да беше останала в ДСД паралелка, щяхме да сме абсолютно доволни и нямаше да съжаляваме.

Това, което училището дава, е една прекрасна среда, раждаща мислещи и успяващи, открити към света деца, независимо дали са в лайстунг или дсд.
Не споделям това изкуствено разделение, поставяно от родителите по изкуствен начин. Погледнете резултатите на децата в края на 12 клас!

А дилемата АК и НЕГ според мен е от съвсем друго естество - едното училище частно, другото държавно ... и въобще ... лайстунгът ви е най-малкият проблем.  Heart Eyes

Хахаха, Русалке, имала си интересна съседка. hahaha Да им имам и истинските отличници и чудото!  Joy Аз чух за оплаквания от друга майка, че няма превод от немски на български за родителите. Ами учете бе!  Mr. Green


Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 12:09 от Mileto

# 19
  • София
  • Мнения: 2 796
Е, стига де, Русалка, откровено тъпо и крещящо комплексарско изказване, ще ти помрачи емоцията. Wink

Шарлот, и от АК повечето остават да учат в Европа. Америка става все по-недостъпна финансово. Вече не сме им екзотична страна и стипендиите са силно орязани.

# 20
  • София
  • Мнения: 11 269
Санака,  затова написах "само  за миг" Joy

# 21
  • София
  • Мнения: 257
Странно ми е как в някои въпроси ( не само в тази тема, разбира се) аз лично усещам леко не позитивна провокативност. Така чух, така разбрах, я ме убедете в противното, моля. Ами аз пък ви казвам, че няма разлика в децата в 91НЕГ - без значение дали са лайстунг или ДСД. Така както някои изобщо не кандидатстват за лайстунг, така както не всички приети се записват там и така , както накрая винаги има и отново прехвърлили се в ДСД. Нали ги ,,виждам'' сега като студентчета в Германия: ами рамо до рамо се   '' блъскат'' в унитата и ако някой ми каже, че им е лесно на децата  там , ха, познайте колко ще му повярвам....

# 22
  • На планетата Земя
  • Мнения: 5 061
Така е, Даниен.

Русалке, вие книга взеМАхте ли, не казА  Mr. Green

# 23
  • София
  • Мнения: 2 752
Абсурдно е да се делят децата. Всички влезли са интелигентни знаещи и можещи деца, а влизането им в конкретната паралелка е и въпрос на късмет и личен избор. В набора на сина ми има и не особено напъващи се деца в лайстунг, както и много знаещи и можещи в ДСД, та е нелепо да се правят такива квалификации. За едни немската система е привилегия, за други ненужно усложнение.

# 24
  • Мнения: 737
Благодаря ви за мненията!
Имам конкрети въпроси, несвързани с отношенията между децата (разбира се, че са уникални и прекрасни всички).
1. Кои предмети и по какви учебници се изучават на немски език в периода 9-12 кл. в ДСД? (за лайстунг знам. Всички за тях разкават)
2. Влизат ли германци в часовете на ДСД в 8-ми, а и в горните класове.
3. Да, различен подход, курсови работи, проекти, ... това чух на дните на отвирени врати но от лайстунг децата. Как е при ДСД?
Благодаря!

# 25
  • На планетата Земя
  • Мнения: 5 061
Kassii, ето учебниците за 2018/2019 година.

http://91neg.bg/za-uchenici-i-roditeli/uchebnici/

Тази година в 8 клас от началото на втори срок при тях влиза немски преподавател 2 пъти в седмицата.

# 26
  • София
  • Мнения: 11 269
В девети само няма немец в ДСД. В десети,  единайсти и 12-ти има отново,  тъй като подготовката за ДСД се прави паралелно  от бг и от немски преподавател. От скоро,  не знам точно откога,  но четох на страницата на немския отдел,  има аустауш и за ДСД. Проекти винаги е имало,  голямата ми дъщеря беше по такъв в Мюнхен,  едната близначка в Хале, техни съученици другаде. .. На PAD  олимпиадата  с награда престой в Германия ежегодно се класират деца от ДСД,  такива участват и в Jugend debattiert,  Jugend forscht,  Jugend musiziert, пеят в хора,  участват в театъра. Кандидатстват и за ДААД стипендия.

Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 13:34 от пенсионирана русалка

# 27
  • Мнения: 737
Ако се съди по учебниците, история и химия са предметите с преведени на немски учебници и вероятно се преподават на немски в 9, 10 клас. Всичко друго си е като в кварталното СУ (като съдържание на уч. програма и учебниците, разбира се. Не коментирам средата, качеството на преподавателите и т.н.). МОН! за ДСД. Правилно ли съм разбрала?
Извинявам се ако въпросите ми ви се струват неуместни, но наистина с опитвам да разбера системата в НЕГ, да осъзная какво всъщност предствляват тези ДСД паралелки. Защото за лайстунг някак си говориха повече на дните на отворени врати, накак по-ясно стана. За ДСД-то ... тцъ.
След презентацията, на личната среща с ученици и преподаватели беше едно ... "ами то зависиии, ами ако има преподаватели, ами ако ...., ми учат то МОН ама могат да ползват ако искат и учебниците на лайстунг, ...." - за ДСД питах конкретно. Т.е. някак си все ми увъртаха на конкретните въпроси.
Дано ме разбирате правилно (дано се изказвам достатъчно добре Simple Smile )

# 28
  • София
  • Мнения: 11 269
Каси,  за ДСД достатъчно е писано в темите, и хубаво,  и не толкова.  Който се интересува, може да  потърси. И съответно да намери за себе си прилики/разлики с кварталното.

# 29
  • столицата
  • Мнения: 1 748
Ние сме доволни от ДСД паралелката. В 9 клас учат всички .разказвателни на немски без един. Май беше географията.
Децата са мотивирани. Взаимно се подкрепят. Минус е ,че нямат екскурзии в НЕГ. Няма и обмен в 9 клас за ДСД.
Госпожата по биология се занимава много сериозно с желаещите да участват в олимпиадата като ги викаше за подготовка в съботните дни. Има хор. Могат да се запишат и при немеца за групата по театър дори да са ДСД.
Математиката започва малко да изостава, защото часовете са малко. Но пък детето е доволно от учителите си досега. Казва, че обясняват добре. Все пак не е СМГ.
По НЕ правиха проекти.
Друго не се сещам. Питайте

Общи условия

Активация на акаунт