91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 65 638
  • 743
  •   1
Отговори
# 570
  • България
  • Мнения: 2 164
Нямах други очаквания.
Още в началото изразих съмнения по въпроса.

# 571
  • София
  • Мнения: 495
Ама да не вземе някой да си помисли, че досега са имали часове по БЕЛ и МАТ, като казах за НЕ, моля ви се 😩! Днес нещо като час по МАТ за първи път. Може и по БЕЛ до м. май да ни се получи. Гледах онзи ден министърът на образованието, отчитащ небивалите успехи на дистанционното обучението  по някой от сутрешните блокове,  как отговори на въпроса какво става с подгответата в езиковите. В смисъл как се очаква да постигнат някакво ниво в осми клас при дадената ситуация. Ми, каза буквално, че в взиковите отдавна търсели алтернативни начини за обучение по езика и не разчитали на училището. Та така.

# 572
  • Мнения: 1 336
Някой ентусиаст има ли, който да поеме инициативата за “проект” за увеличаване на часовете по 1-ви чужд език догодина в 9ти клас  да наваксаме поне малко усиленото учене понастоящем ...? Тъкмо ще поправим малко и това недоразумение с намаляването им по “новата програма”, а и да свалим тежестта на историята с 4те часа седмично, че ще истОрясат с толкова много часове....?
Шарлотхен, Magsyn - дайте тон и ние ще ви последваме: и без това много малко ни трябва🙏 хиляди елитни ще ни подкрепят!

# 573
  • Мнения: 4 956
Напълно съгласна, но според мен не е моментът сега. Текст винаги може да се нахвърли. Но сега гори пожар. В МОН кахър са им матурите - от 4-токласни до 12-токласни. Непредвидимо е развитието на ситуацията. Ако не успеят да организират и проведат матури, може и  нулева година да се обяви. Да изчакаме, бивайки в бойна готовност.

# 574
  • Мнения: 4 956
Ама да не вземе някой да си помисли, че досега са имали часове по БЕЛ и МАТ, като казах за НЕ, моля ви се 😩! Днес нещо като час по МАТ за първи път. Може и по БЕЛ до м. май да ни се получи. Гледах онзи ден министърът на образованието, отчитащ небивалите успехи на дистанционното обучението  по някой от сутрешните блокове,  как отговори на въпроса какво става с подгответата в езиковите. В смисъл как се очаква да постигнат някакво ниво в осми клас при дадената ситуация. Ми, каза буквално, че в взиковите отдавна търсели алтернативни начини за обучение по езика и не разчитали на училището. Та така.

Изпуснала съм го това. Такова изказване си е за оставка. Директно признава, че в гимназиите не се научава нищо и процъфтява сивият сектор. Пак казвам - лош е моментът. Други са приоритетите и даже най-скандалните изказания се оттичат без последици!

# 575
  • Мнения: 20 022
За пореден път става ясно, че ръководството на НЕГ е застинало някъде в каменната ера.
Като чета как се случват нещата в СМГ, ми става болно за децата в НЕГ.
Защо не се съберете (виртуално) и не се оплачете първо на директора, а ако няма резултат, някъде в инспектората?

# 576
  • тук-там
  • Мнения: 7 043
Жалбите в Инспектората вършат работа, особено ако са групови.

# 577
  • България
  • Мнения: 2 164
Защо да се оплакваме на директора? Нали не мислите, че нещата не зависят от нея? Ако тя имаше намерение да въведе повече електронно обучение в училището, отдавна да го е направила.
Оплакването в инспектората ми изглежда по-смислено.

# 578
  • София
  • Мнения: 20 036
Последното нещо, което бих направила, е да се оплача на директора. Та тя е в основата на това бездействие и безхаберие..Затова и отделни учители спасяват по единично положението (не всички, а тези, които имат желанието, разбира се), като го правят по своя инициатива, а не организирано и съгласувано с управата като в СМГ. Ще  ви дам един пример за "активността" на дамата. Софи, ще се сетиш веднага за кого говоря в следващите редове Wink
Скрит текст:
. Една приятелка е кординатор  на доброволци  по един от проектите на "Америка за България" тук. Дъщеря ми беше доброволка там цяла година. Хората имат практиката да презентират дейността на доброволците (изцяло ученици от столични гимназии като АК, СМГ, НЕГ, ФЕГ и сие) си по училищата, сертификатите , които дават, естеството на работа и т.н,  във връзка с което дъщеря ми попита класната си какъв е редът за искане на позволение в рамките на час това да се случи и в НЕГ, примерно в коридора/салона с техен представител и маса с брошури.  Жената й казала - официално питане до директора в писмен вид.. Казах на девойката, че това е загубена кауза, ама тя реши да се пробва. Подаде молбата  с цялата информация  и с координати на лицето за контакт (име, телелефон, мейл), с описание на дейността и на позитивите, които тя носи на децата, секретарка й даде входящ номер и я посъветва да чака..Колко ли, никой не може да даде отговор на този въпрос. И до ден днешен не знам да има отговор, дори и отхвърляне да е с едно-две учтиви изречения на мейл. Никой не я задължава да се съгласи, да, но някак ми се струва, че е редно да има ответ някакъв. Няма такова нещо, а  въпросната молба е подадена през ноември 2018. От училището между другото доста деца са доброволци там, но не на база информация в гимназията, а  по веригата  "приятел каза на приятел". В един момент класната беше попитала дъщеря ми дали има развитие, явно и тя си е знаела, че  поредната "хартийка" ще остане непрочетена/неразгледана....
Оптимизмът още не ме е напуснал във формата на надежда след пенсионирането й гимназията да  случи на ръководство, подобно на това в СМГ. Иначе има и добри учители (някои са се пуснали по течението, ама  добрият ръководител ще съумее да стегне нещата и по този параграф), и можещи деца. Какво му трябва на едно училище повече - качественото ръководство, добрите учители и мотивираните деца са прекрасна комбинация..

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 09:11 от пенсионирана русалка

# 579
  • Мнения: 20 022
Не съм наясно с реда за оплакване. Затова споменах директора, но така или иначе ако обсъдите въпроса, ето излизат идеи кое е по-добре.
Абсурдно е да се чака да наваксват осмоскласниците догодина, а сега нищо да не правят. Те така или иначе ще имат да наваксват. Има страшно много часове, изпуснати заради грипните ваканции, отделно вече минаха две седмици с ДО, а може да се удължи още месец и нещо.
Как така час по немски във виртуална стая за първи път на 30.март?!!!

# 580
  • София
  • Мнения: 3 811
...
Оптимизмът още не ме е напуснал във формата на надежда след пенсионирането й гимназията да  случи на ръководство, подобно на това в СМГ. Иначе има и добри учители (някои са се пуснали по течението, ама  добрият ръководител ще съумее да стегне нещата и по този параграф), и можещи деца. Какво му трябва на едно училище повече - качественото ръководство, добрите учители и мотивираните деца са прекрасна комбинация..
Кога се очаква това пенсиониране, че разочарованието от едно от най-елитните училища вече се усеща осезаемо не само в тази тема?
Сравнение със СМГ изобщо не може да се прави за съжаление. Там не само директорът, но и повечето учители се стараят да върви обучението.

# 581
  • София
  • Мнения: 1 287
Ами всъщност виртуална стая при нас по немски въобще не е имало още. Няма как да се навакса изпуснатото. Изключително разочароващо и немислимо е да се случва подобно нещо в гимназия като НЕГ.

# 582
  • София
  • Мнения: 5 352
Не смея да погледна в темата за СМГ!
При нас цари едно подхвърляне на материал, пренебрежително,  но пък изискващо! Не са си мръднали пръста!
Заплати получават като за преподаване на всички класове, във всички часове,  а минават метър с по един писмен урок, разпратен към всички циркулярно! Някои в 23 часа и то 10 дена след началото на дистанционното "обучение"!
Трябвало лежерно да го даваме,  да не се претоварваме.
Казах ви, Катранджиева я няма. И никога не я е имало!
Училището е на самотек.
Тези деца не са случили на ръководство и губят - и мотивация, и ритъм, и всичко...

# 583
  • София
  • Мнения: 20 036
Нямам, за жалост,  идея кога ще се пенсионира. Sad  Възрастово би трябвало да е сега някъде..Колкото по-скоро, толкова по-добре, че да може наследникът й да оправи тази организационна бъркотия, в която децата  въпреки това успяват да се справят на ниво и на състезания, и на олимпиади, и на ДЗИ, и на сертификатния изпит, и на конкурсните за прием в  наши унита.. И нямам предвид само  въпроса с онлайн обучението, а и доста други неща  -  ел.дневник, актуален сайт, притискане на някои учители до стената да си вършат работата и  при нормални условия... Напоследък чувам, че  учители, за които  само до преди година-две нищо лошо не можех да кажа, също се поскатават. Ми така  ще е  като няма контрол отгоре, просто и те  решават да  карат по по-тънката лайсна.
Не защитавам НЕГ изобщо, но нека  признаем, че  и СМГ  изживя своята криза с ръководството преди време,  сега е  наистина стабилна с това ново и отговорно ръководство. Иначе и там имаше доста неразбории, оплаквания от работата на  определени учители, от напускането на качествени такива.. И хич не е сигурно, че към този момент с необходимостта от онлайн обучение в ИП щяха да са на същото това организационно ниво и при другото ръководство и конфликтите между двата лагера. Затова моят съвет е да се задействате в посока решаване  проблемите на НЕГ, а не да сравнявате с това къде как е. Ако някой оформи нещо към инспектората, без грам колебание  ще поставя моя подпис в подкрепа на исканията за промяна, независимо, че  няма да е с особена тежест, понеже нямам вече деца  в училището. И  за подсказка - оплаквания там все пак има  някакъв шанс да успеят, особено ако са гарнирани с някакви връзки.  Така изчезна по бързата процедура учител по мат преди години..

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 14:44 от пенсионирана русалка

# 584
  • Мнения: 1 263
ЗаСлон,  точно в.10-та. Каквото е присъственото обучение,  такова е и дистанционното. Просто сега родителите виждат реалността.

Общи условия

Активация на акаунт