30.06 - 10.07.2019 СЕДМИ КЛАС. Подаване на заявления

  • 103 149
  • 1 839
  •   1
Отговори
# 1 485
  • София
  • Мнения: 7 684
Една статия,  във връзка пустото профилиране, “взимане на занаята в ръце “ и прочее модни тенденции
http://kultura.bg/web/%d0%bb%d0%b0%d0%b1%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%bd … 0%b7%d0%b8%d1%8f/[/video]
Ако излезем от идеалистичните си представи, трябва да признаем, че държавата закъсня с намесата си. Харесва ни или не, нещата отдавна излязоха от контрол.
Който е учил икономика във ВУЗ си спомня вероятно някои доста гранични икономически теории, прилагани във времето, за контрол числеността на населението. Какво остава за някакво си образование... Последното го казвам със съжаление!

# 1 486
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 646
Моето мнение е, че не можем да планираме до такава голяма степен живота на децата си. Животът сега е много динамичен и предлага толкова много възможности! За каквото и да помислим за детето си и го направим, не знаем каква изненада ще го чака след 5,6 и повече години.
 Съдя и по моето дете, и по деца на мои приятелки.
Дъщеря им завърши английска гимназия, не можа да влезе Кетъринг, защото в английската, заради повишените изисквания, оценките са по-ниски, отколкото в ТОХ-а примерно, независимо, че знанията са повече. Но пък една студентска бригада предопредели бъдещето й, тя учи половин година в Италия по програма Еразъм, и сега работи там, без никога преди да е учила италиански. И никога не е искала да живее в чужбина. Просто любов. Първата й работа беше точно кетъринг, сега не иска и да чуе за такова нещо, никакви сватбени агенции не желае повече. Прецени, че напрежението й идва твърде много. Така че всичко което е искала и за което е съжалявала, не си е струвало.
 По тази причина и не се вживявам особено за седмокласника, каквото има да става, ще стане. Аз съм направила достатъчното.

# 1 487
  • Мнения: 561
Над 50% от завършилите ВУЗ работят на места, за които не се изисква висше образование и пак такъв е процентът (средният) на тези, които не работят по завършената си специалност!
Вие обсъждате как се формира професионално дете 8-12 клас. Ми не се, в по-голямата си част, по скромното ми мнение, особено в гимназиите. Дали ще е ЕГ или НГДЕК няма да има значение за професионалния му избор, сигурен съм, както и че прословутата обща култура е отживелица във връзка с професионалната реализация. Simple Smile

# 1 488
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 105
Днес дочетох книгата "Когато порасна, искам да стана чужденец" на Ели Цонова. Много малка част от историите са за хора, които работят по това, което са учили. Покрай тази тема ми беше ясно за АГ, за 32-ро училище, споменавани в училище Simple Smile Интересното е, че не чух нищо положително за университетите, СУ основно негативно, освен за НБУ и АУ в Благоевград.

Дъщеря ми също не е ориентирана какво иска, затова стремежът е АГ и език. Надявам се с течение на времето интересите й да се избистрят.

# 1 489
  • Мнения: 126
Синът ми ясно заяви, че иска с програмиране да се занимава. Езиците ги учи в школи извънкласно. Англ. го говори доста добре, а немския е на ниво В1- В2. Подкрепяйте децата каквото и да решат, езици се учат.... завършила съм АГ, и медицина, а се занимавам със съвсем различно нещо Wink

# 1 490
  • Мнения: 817
Много малко деца са наясно в какво поприще искат да се развиват занапред. Дори за тези, които сега си мислят, че са наясно, не е сигурно какво ще решат след 5 години. Да не говорим, че голяма част от обкръжението ми, не работи точно по специалността, завършена в университета. Това, което е важно за нас в момента, е да попаднат на възможно най-доброто място и среда. Оттам нататък кой колко ще "граби" от това, което му се предлага, си е в техни ръци. Дори да се преориентира, когато човек има амбиция, нещата му се получават. Blush

# 1 491
  • Варна
  • Мнения: 2 098
В един от предишните дни, enrique доста настоятелно търсеше информация за документите, които се изискват при записване в ЕГ. Днес гледам, че Първа ЕГ са написали на сайта си какво искат, кога и къде ще записват за първо, за второ класиране, работно време. Та, ако още чете тук, може да се информира.

Последна редакция: пн, 08 юли 2019, 19:36 от julisa

# 1 492
  • София
  • Мнения: 6 785
Шарлот, не е лесен избора ви. На тази възраст не са много децата, които знаят със сигурност с какво искат да се занимават в бъдеще, а и тези които имат някакво виждане сега след няколко години, когато съзреят, може да се обърнат точно в противоположната посока. За НГДЕК - живота ме е срещал с хора, които са я завършили и сега са философ, сценарист, журналист, хирург. Имате още няколко дни да решите, дъщеря ти да помисли какво би и било по-интересно и приятно да учи сега. А за след това, не би било пречка това дали е била ЕГ или ДЕК.

# 1 493
  • Варна
  • Мнения: 3 375
Julisa,  благодаря. Тъкмо се чудих кога да висна пред ЛЛ,  спестиха ми усилията Wink
По последните обсъждания,  искрено съжалявам че във Варна няма свястно училище за хуманитарни науки. Затова детето ще учи в ЕГ, а след това ако все още е заинтересована в тази посока, ще мислим за университет. Но пак няма угодия,  искаше профил БЕЛ,  но не и в комбинация с история.. Simple Smile

# 1 494
  • Мнения: 2 323
Това ми е най-голямата мъка и на мен, ако Хуманитарната във Варна беше читаво училище изобщо нямаше да се замисля... Като нареждахме заедно желанията изключихме МГ, всичко с немски и всичко с профил Математика и ИТ...остава доста ограничен избор за съжаление, но искам да учи това, което й е на сърце, надявам се още на първо класиране да успее да влезе и да се свършва!

# 1 495
  • София
  • Мнения: 1 287
Шарлот, стискам палци на дъщеря ти да направи правилния избор. Може би като излезе 1во класиране и види алтернативата, то тогава везните сами ще наклонят в точната посока. Hug
Аз съм на мнение, че децата не са съвсем зряло ориентирани в избора си на тази възраст и може би имат нужда от малко помощ. Ето например  моята девойка  - иска СМГ и ако не е там, ще се мре. Не обича програмиране, а това е един от профилиращите предмети. Питам я защо иска да учи там, като мрази компютърно моделиране - така иска и точка. Наясно съм, че е  повлияна от емоционални подбуди, но дори и не иска да помисли трезво. Мечтата й от малка е да следва медицина и не се е променила досега с времето. Има реален шанс да я приемат в НПМГ в паралелката с химия и биология и й казвам, че това е може би нейното, но не иска. Не иска и да чуе и дори да преговаря и за АК, а имаме срок до края на седмицата да вземем окончателно решение. Въобще големи страсти ще бушуват при нас тези дни. Ние с баща й сме решили да се съобразим с нея в крайна сметка, но се чудя дали е съвсем правилно всъщност?

# 1 496
  • Варна
  • Мнения: 1 146
Хуманитарната можеше да бъде много хубаво училище. Защо така се получи с нея...не знам.
Моята дъщеря иска да учи медицина, че и специалност си е избрала...Но и тя е наясно, че тепърва ще се избистрят намеренията и е твърде рисковано отсега да се "профилира". Затова и не избра Трета, а предпочете ЕГ. Там ще има мното повече възможности за избор.

# 1 497
  • Мнения: 817
Интерсно ми е, как има деца, които  са успели да се реализират в доста "сложни" професии, изискващи дълги години университетско учене и специализации, и завършили т. нар. 2 или 3 ешалон гимназии. И такива, завършили топ училища, продължили учението си в университет, но без желаната реализация. Къде се крие разковничето на успеха за децата ни? В семейството, училището, средата, всичо съвкупно? Как можем да им помогнем да преминат през това, което им предстои? Без да ги ограничаваме и същевременно да не им позволяваме да залитат по грешния път. Въпреки че, залитането понякога, е много по-ползотворно от правия път.
P.S. Пропуснах нещо, в кото вярвам- Съдбата? Grinning

Последна редакция: пн, 08 юли 2019, 20:39 от petenka1983

# 1 498
  • София
  • Мнения: 2 130
Къде се крие разковничето на успеха за децата ни?

В определението за успех 😀

# 1 499
  • Мнения: 5 005
За мен успешно може да е щастливото дете - учещо в училище, в което ходи с радост, с нормални учители, при подкрепящо  семейство и добронамерени връстници. Един от тези фактори ако е травмиращ, в тийнеджърската възраст, в която всичко резонира с крайна острота, младата личност се накърнява. Тази хармония се опитваме да намерим и не от амбиция, а от страх (от неуспех) сме толкова вкопчени в идеята за точното училище.

Общи условия

Активация на акаунт