Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 64 089
  • 799
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 47 988
138 има силна паралелка с китайски, zanda ksurik пише активно във форума и споделя доста неща

# 331
  • София
  • Мнения: 2 428
127 има нов, млад и амбициозен директор, очаквам да видя как ще го развие. За сега има добри индикации

# 332
  • София
  • Мнения: 1 391
Здравейте момичета.
От два дни съм се захванала да правя списък с училища за кандидатстване. И тъй като локацията на училищата ни е много важна, събирам мнения за 127 СУ и 138 СУЗИЕ. Ще съм благодарна на всякаква информация за тези две училища, защото само за тях нямам инфо. Интересува ме на какво ниво са ученето, дисциплината и преподаването в тези училища, и дали от 9-ти клас се учат някои предмети на АЕ. Изчела съм цялата тема, сега ще се върна и на предишната, но и всяка допълнителна информация ще ми е добре дошла Simple Smile
Дъщеря ми е осми клас в 127-мо паралелка с първи  английски. Езиковото обучение е на отлично ниво, но за другите предмети нищо не мога да кажа, защото учат много малко от тях тази година. Всъщност, мога да говоря много по отншение на един от преподавател по математика, но ще се въздържа, поне за сега. Като материална база - малка сграда, в която се опитват да обособят максимален брой кабинети. За нас  локацията също беше много важна и поне за сега, не съжалаваме за избора си.

# 333
  • София
  • Мнения: 7 191
Мисля, че ние малко сме се изкривили на тема "безпристрастен прием".
В една друга развита европейска държава, в която имам близки, е съвършено нормално приемът да бъде на база преценка от директор. Това е в широк обхват - от начално училище, през гимназия от пети клас, до финалното попълване на бройки след изпит за специализирано училище след осми клас.
В този смисъл считам, че в ПГД явно има мислещи хора и са решили, че е по-добре да дадат по-голям шанс на деца, които имат изявен интерес към техните паралелки, отколкото да смятат точки като машини.
Поздравления за което. 😊

# 334
  • София
  • Мнения: 2 437
Включвам се и аз тук като една вече почти изтрещяла седмокласна майка Simple Smile. Ще се върна да чета назад, но може ли мнение за 133 училище? Може би по-конкретно за френската паралелка - имат ли разказвателни предмети на езика от 9 клас, как е атмосферата като цяло? Няма причина конкретна, но го харесвам училището, а и е на много удобно място, което за мен също е важно при избор на гимназия. Сериозно го обмислям като вариант за синковеца.

# 335
  • София
  • Мнения: 1 058
Включвам се и аз с молба за информация за НТБГ. Някой може ли да даде повече информация?

# 336
  • София
  • Мнения: 3 679
Включвам се и аз тук като една вече почти изтрещяла седмокласна майка Simple Smile. Ще се върна да чета назад, но може ли мнение за 133 училище? Може би по-конкретно за френската паралелка - имат ли разказвателни предмети на езика от 9 клас, как е атмосферата като цяло? Няма причина конкретна, но го харесвам училището, а и е на много удобно място, което за мен също е важно при избор на гимназия. Сериозно го обмислям като вариант за синковеца.
Сина ми е в 133 то но руски/ английски.За този един срок който бяха в училище аз лично съм доволна от всичко- учители, преподаване, изисквания....
Надявам се и занапред да е така
п.с. записах го в смесено училище а такава стана,учи дистанционно и пак няма вземане даване с момичета😄

# 337
  • София
  • Мнения: 2 437
vnd благодаря за споделеното, нищо че не е за френската паралелка. А в руската ще имат ли разказвателни на езика?

# 338
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
133-то-преди месец търсеха с обява учител по химия  с френски език или руски език .  Дали ще намерят-ще се разбере.
Наличната химичка -много добър учител -е с английски. Преди две години английската паралелка завършиха с химия и география на АЕ. Но реално уроците на езика не са постоянно. Учат си и на български.   Учителката по география вече се пенсионира.
Т.к им разглеждах учебни материали за различните паралелки в Школо-  в гимназията имат Философски цикъл на френски-преподавателката пуска  материали на ФрЕ.
Има и материал по История на АЕ-за английската паралелка.
Другото неясно-досега,години наред вървяха чужд език плюс профил Математика, а  какви ще са бъдещите профили-не пише.
В крайна сметка-зависи с какви преподаватели ще разполагат.

# 339
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 003
Включвам се и аз с молба за информация за НТБГ. Някой може ли да даде повече информация?
Сина ми миналата година беше приет в НТБГ. Имайки предвид ситуацията през тази учебна година не бих казала, че имам много впечатления, но той е доволен. Класа, учителите, училището - всичко му харесва и ходи /ходеше/ с желание, а за мен това е най - важното.Организацията в училището е добра и за сега съм с добри впечатления.

# 340
  • София
  • Мнения: 1 058
Много, много благодаря! А каква паралелка е? Доволен ли е от съучениците си?

# 341
  • София
  • Мнения: 1 044
Още едно положително мнение за НТБГ.  На сайта на гимназията има публикувани учебните планове  на всички специалности. Прочетете ги и ще можете да се ориентирате какво се учи и дали на детето му харесва.

Всички паралелки са с интензивно изучаване на език (ИИЧЕ) като за всяка специалност езикът е различен - напр. за банково дело има 4 паралелки - по една с английски, немски, френски и руски, но електронната търговия е само с английски и руски. Счетоводството е само с руски, а застрахователното дело е само с немски. Така, че при избора освен специалност ще трябва да обърнете и внимание на езика. Разпределението можете да го видите от план-приема на сайта на РУО. Първата година се учи езика като в езикова гимназия като се почва от азбуката, учат и БЕЛ, математика, философия, физкултура и 2 специални предмета. В горните класове учат сериозно доста специални предмети в зависимост от избраната специалност. Паралелките са с квоти - по равно момчета и момичета.

Дъщеря ми завършва 8 клас - учи се сериозно (даже и дистанционно), организацията е добра, хубав клас са, тъкмо се позапознаха и сработиха и почнаха да се събират и излизат и дойде карантината. Надявам се наесен да са присъствено вече в училище.

Имаме приятелско дете, което е 2 курс студентка по икономика след завършване на НТБГ и казва, че сега го кара студентстването на автопилот, толкова добра основа и е дала гимназията. При моя приятелка са идвали по-големи ученици от НТБГ на стаж и каза, че са били много добре подготвени и мотивирани деца.

Аз принципно исках друго за дъщеря ми, тъй като не исках да се специализира твърде рано, но това беше нейния осъзнат и категоричен избор. В тази възраст лесно сменят предпочитанията си и ако после поиска да се занимава с наука, медицина или нещо друго различно, ще и бъде много трудно да се подготви за кандидатстване (не, че не е възможно), но в крайна сметка познанията по бизнес никога не са излишни.

# 342
  • Мнения: 3 491
А вие как разбрахте,  че децата имат интерес към икономически специалности в тази възраст? Любопитно ми е как се ориентирахте към гимназията.

# 343
  • София
  • Мнения: 1 044
А вие как разбрахте,  че децата имат интерес към икономически специалности в тази възраст? Любопитно ми е как се ориентирахте към гимназията.

Ами самото дете си го избра (аз лично друго исках за нея). Някои са си ориентирани, независимо че уж са малки в 7 клас да правят такива избори. Има деца, които на тази възраст си имат интерес към определени области - компютри, автомобили, проектиране, изобразително изкуство, графичен дизайн, готварство и с ясно съзнание се ориентират към професионална гимназия, независимо че някои от тях изкарват бал и за високобалови училища. Самото дете си го показва. Аз лично имам няколко деца в близкото си обкръжение, които точно така избраха професионална гимназия и са много щастливи с избора си. Моята от малка си е роден търговец, наследила го е от баба си, която имаше магазин. От малка все нещо купува, продава, все нещо пресмята от гл.т. приходи, разходи, интересува се от разни бизнес теми. Тя сама си реши, че иска в НТБГ, сама си проучи учебните планове и си избра специалност и си изкара бала, за да влезе там.

# 344
  • Мнения: 3 491
Яна, благодаря.
Ех, че хубаво! Браво на децата, които са ориентирани. Много е впечатляващо, когато  си следват от малки определен път,  искат конкретно училище. А не родителите да се чувстват отговорни за един или друг избор, когато им стоварят на главата те да избират.

Общи условия

Активация на акаунт