Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 30 858
  • 802
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 3 648
Здравейте! От началните постова разбрах, ме е имало някакни протести, но за какво точно не разбрах. Може ли да ми напишете в кратце за кое точно става въпрос?

# 556
  • Мнения: 2 865
М/у профилираните разликата е 144 часа, което никак не е малко.

# 557
  • Мнения: 672
Поправете ме, ако греша, но часовете в таблицата се отнасят до т.нар. Раздел А. Съществуват още Раздел Б (избираеми) и В(факултативни), от които идват още часове за език при профил Чужди езици.

# 558
  • София
  • Мнения: 922
Честит имен ден на празнуващите! Бъдете винаги здрави, щастливи и успешни!

# 559
  • Мнения: 6 926
Поправете ме, ако греша, но часовете в таблицата се отнасят до т.нар. Раздел А. Съществуват още Раздел Б (избираеми) и В(факултативни), от които идват още часове за език при профил Чужди езици.
Точно така. Но с посочения минимум трябва да се достигне нивото от табличката на предната страница. Затова се надявам, че в ЕГ може и до С1 да се стигне при добро желание.

# 560
  • Мнения: 21 455
Поправете ме, ако греша, но часовете в таблицата се отнасят до т.нар. Раздел А. Съществуват още Раздел Б (избираеми) и В(факултативни), от които идват още часове за език при профил Чужди езици.
Това съм обяснявала нееднократно, че е по-важно дали езикът е профилиращ предмет, а не дали начинът на изучаване е ИИЧЕ или РИЧЕ и че въпросните 144 ( 148 ) часа са разлика само в броя на часовете за общообразователна подготовка. 
Изобщо, прави ми впечатление, че често се смесват профилиране и начин на изучаване на езика. Допълнителни часове по първи чужд език ( ИУЧ за профилирана и ФУЧ за допълнителна подготовка, ФУЧ са пожелателни, докато ИУЧ са задължителни в случая) може да има и при РИЧЕ, ако езикът е профилиращ. Съответно може да е избран вариант ИИЧЕ, но ако паралелката е професионална, ИУЧ отиват за професионална подготовка - отраслова, специфична, разширена. Естествено, ако конкретизираме за профил Чужди езици, трябва да добавим и възможността за изучаване на общообразователни предмети на чужд език. Но в случая става дума за друго.
Точно така. Но с посочения минимум трябва да се достигне нивото от табличката на предната страница. Затова се надявам, че в ЕГ може и до С1 да се стигне при добро желание.
И аз смятам така, въпреки че на пръв поглед в двете наредби е заложено определено ниво. Смятам, че то е фиксирано като минимум, обвързано е с ООП и задължителните модули от ПП, но  при пълноценно използване на избираемите модули от профилираната подготовка по език може да се гони С1. Говоря за профилирана паралелка, в която езикът е профилиращ предмет.

# 561
  • Мнения: 3 049
Не е добре, че е заложен безобразно нисък минимум и останалото зависи от фактори като наличие на достатъчно учители и отдадеността на същите, решения на директорКи за разпределени на избираемите модули, които могат да се водят от съображения далече от тези кое е най-добро за децата...
И при това какво е положението ще разбереш, когато нищо не можеш да направиш ...

Последна редакция: чт, 15 авг 2019, 15:15 от solnichka

# 562
  • Мнения: 8 229
Е, ако единият профилиращ предмет е език, то задължително ще има часове по него от раздел Б за профилирана подготовка. Нали във втората степен учат основно профилиращи предмети. Значи във всяка чуждоезикова паралелка имат достатъчно часове да гонят на ниво.

# 563
  • Мнения: 6 926
Така е, но ако не е разписано, че при профил някой си език трябва да се достигне С1, а не В2.1, то стигаме до въпрос на желание на учител/училище.
Не съм стигнала още да прочета учебните програми. Може и да го пише някъде. Тогава нямаме повод за притеснения.

# 564
  • Мнения: 3 049
Е, ако единият профилиращ предмет е език, то задължително ще има часове по него от раздел Б за профилирана подготовка. Нали във втората степен учат основно профилиращи предмети. Значи във всяка чуждоезикова паралелка имат достатъчно часове да гонят на ниво.

Това, което е в таблицата за гимазиален етап СА часовете, които получават децата на база на това, че езикът им е профилиращия предмет.
По раздел Б може да има часове по езика още, но може и да няма...
Поправете ме, ако не съм разбрала.

# 565
  • Мнения: 6 926
Не, има едни 720 часа в 11кл. и 620 часа в 12 клас, които са за раздел Б. Част от тях също ще са за език.
Пример рамков план в ЕГ:

# 566
  • Мнения: 3 049
Не, има едни 720 часа в 11кл. и 620 часа в 12 клас, които са за раздел Б. Част от тях също ще са за език.

А гарантирано ли е част и каква точно част от тях да се използват за език?

Факултативните и те не са малко, ако се използват.

Скрит текст:
Досега само в 6 клас видях използване на факултативния час. Говоря за чисто физически да се провеждат. Дотогава заложените се случваха по 1-2 часа на срок. Но това е друга тема.

Редакция: Всъщност гледам бройката. Раздел Б са профилиращите предмети (в грешка съм била). Горе чуждият език е този, който всички ще учат, така или иначе.
 Та тези 720 часа ще се разпределят между 3-те или 4-те профилиращи предмети, където задължително е езика за тези паралелки.
Пак не е малка и е притеснителната свободата на училищата за избор от 3 до 8 часа на седмица, защото едни 5 часа разлика са си много.

Последна редакция: чт, 15 авг 2019, 16:24 от solnichka

# 567
  • Мнения: 21 455
Профилираната подготовка се осъществява в ИУЧ.
 Всеки от профилиращите предмети се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 8 часа седмично. Всеки профилиращ учебен предмет се състои от задължителни и избираеми модули. Задължителните модули се изучават в ХI клас със 144 учебни часа годишно и в ХII клас - със 124 учебни часа годишно, а избираемите модули се изучават в ХI клас - с не повече от 144 учебни часа и не по -малко от 36 учебни часа годишно, и в ХII клас - с не повече от 124 учебни часа и не по-малко от 31 учебни часа годишно.

ФУЧ не са задължителни, дори няма оценка по тях.

# 568
  • Мнения: 3 049
...
ФУЧ не са задължителни, дори няма оценка по тях.

Обаче като се заложат е редно да се провеждат...
Аз обяснявах на третокласник разликата между избираем предмет (нали така се наричаше) и да си избираш дали да отидеш или не. Ама трябваше на учителя да се обясни, явно.

# 569
  • Мнения: 21 455
Мисълта ми беше по-скоро, че учениците не могат да бъдат задължени да ги посещават и по тази причина не могат да се разглеждат като сигурен допълнителен начин за обучение за разлика от ИУЧ.

Общи условия

Активация на акаунт