Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 30 808
  • 802
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 586
А това с места за всички има е голяма глупост... Реално не е така. И си мисля, че щом входа в университета е измислен с прием от няколко варианта, все нещо може и за седми клас да се измисли. При мен е ясно, че повече няма да преживея тази кампания, но се занимавам тук да пиша, защото мисля че е задължително нещо да се промени. 7 клас беше ад. Детето е почивало само на Великден и на Коледа. Учителите по разказвателните предмети сякаш нарочно не им влезнаха в положение.. Накрая прегря.... Но по скоро от стреса, понеже където и да отиде с който и да се видим, само за това се говорише. Дори и множеството обаждания с пожелания за успех се отразиха негативно. Такава важност се предаде на цялата работа, пликове бланки регламент, че по чувствителните деца сериозно могат да се сринат.
По мое време никога не е имало такъв стрес, но пак се изучих, кому е нужно.
Отделно майките много психясваме. Ако знаеш, че ще има и друг шанс няма цяла година да трепериш да не се разболее, че и мач спряха накрая да играят и на всяко излизане му се повтаряше:" внимавай ръцете са ти важни... Ако стане нещо с как ще пишеш. Точки дават за оформление, а и могат да не се оценят за нечетливост"

# 106
  • София
  • Мнения: 4 035
Като ще искаме идеално равни условия за всички, тогава да ги поставим в обща зала, да им осигурим едни и същи квестори и един единствен проверяващ тезата и преразказа по БЕЛ. За цялата страна.


Тук изобщо не става въпрос за равни условия, става въпрос за въпрос за елементарния шанс за равен старт, просто да могат да се явят, ако нещо ги е възпрепятствало на първата дата.

# 107
  • София
  • Мнения: 5 009
Като ще искаме идеално равни условия за всички, тогава да ги поставим в обща зала, да им осигурим едни и същи квестори и един единствен проверяващ тезата и преразказа по БЕЛ. За цялата страна.


Тук изобщо не става въпрос за равни условия, става въпрос за въпрос за елементарния шанс за равен старт, просто да могат да се явят, ако нещо ги е възпрепятствало на първата дата.

Ясно е това. Коментарът е към "науката за тестовете", която не позволява втора дата, защото вторият тест нямало как да бъде равен на първия. Като търсят такава прецизност МОН, да я приложат подобаващо. А не на един му правили ремонт в съседство по време на НВО, друг бил в стая с 40 четиридесет градуса жега, на терти квесторите му пречили, a на четвърти неясно защо от тезата или от преразказа му взети точки.

# 108
  • Мнения: 6 925
Търсих в нета, но така и не намерих нещо по въпроса за науката за тестовете. Къде мога да прочета повече инфо по въпроса и какъв специалист може да ми разясни подробности?

# 109
  • Мнения: 6 586
А, може да се обърнем към нАучните работници в МОН.

# 110
  • София
  • Мнения: 5 009
Търсих в нета, но така и не намерих нещо по въпроса за науката за тестовете. Къде мога да прочета повече инфо по въпроса и какъв специалист може да ми разясни подробности?

Значи ей сега потърсих в гугъл. Първо ми излезе как се прави тест за овулация, по - надолу и един линк към файл от Сава Керелезов / Център за оценяване в НБУ. Може там да се провери.

# 111
  • София
  • Мнения: 3 561
Тезата им с това, че вторият тест няма как да е същата трудност като първия може да бъде оборена буквално с едно изречение - те подготвят няколко варианта тестове за първата дата, от които се прави избор. Това означава ли, че тези варианти са с различна трудност?!

# 112
  • София
  • Мнения: 5 009
Тезата им с това, че вторият тест няма как да е същата трудност като първия може да бъде оборена буквално с едно изречение - те подготвя няколко варианта тестове за първата дата, от които се прави избор. Това означава ли, че тези варианти са с различна трудност?!

Може и да са, важното е, че каквото и да се падне, е едно и също за всички.

# 113
  • Мнения: 6 925
Тезата е оборима с влизането на годишните оценки от различни учители с различни критерии в бала.
Прост пример: От 5 до 6 са 11 точки разлика. Нима не могат да направят 2 теста по един предмет с по-малка разлика от 5,5 точки като трудност?

# 114
  • Мнения: 801


Някой вижда ли ги изобщо тези други два варианта? Какво като казват, че са изтеглили първи или втори вариант?

# 115
  • Мнения: 815
Предполагам, че задачите в различните варианти са аналогични. При 2 дати, тестовете трябва да са с различен тип задачи.  След първата дата и публикуването на задачите, би било подсказка за тези, които ще се явят на втора дата. Затова текстовите задачи и тези с пълно описание би следвало да са различни при наличие на две дати. Материалът е обширен, така че не би трябвало да се затруднят, естествено, ако имат желание да се напънат.

# 116
  • Мнения: 7 154
Отделно майките много психясваме.
От опита който имам, а той не е малък, изтерясването и психясването на майки/бащи около нво е личен избор.
Възрастни хора сме, можем и да не го допуснем или поне да направим така, че детето да мине през седми клас леко, без преумора и напрежение.

Ако знаеш, че ще има и друг шанс няма цяла година да трепериш да не се разболее, че и мач спряха накрая да играят и на всяко излизане му се повтаряше:" внимавай ръцете са ти важни...
Човек може да си счупи ръката и вкъщи. Съгласна съм, че втора дата на НВО може да означава и спокойствие, но не гарантира, че гипсът ще бъде махнат дотогава. Simple Smile

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 13:04 от Фран

# 117
  • София
  • Мнения: 7 190
Тезата на МОН най-вероятно съвсем не се изчерпва с идентичността по сложност на два теста.
Ако допуснат такова нещо, автоматично ще трябва да се появят втори дати за изпитите по рисуване, по музика, по история и т.н. в специализираните училища.
Между другото от вчера си мисля, че АК също нямат две дати.
А паралелите с университетите не са валидни. И без това тези в БГ едва се запълват.
Да уточня, че не бия контра; давам ви възможна гледна точка на ответната страна. Емпатията е важно нещо. Колкото и да съм "за" втора дата, никак не съм убедена, че с лека ръка бих я разрешила, ако аз бях на мястото на тези в МОН.
Затова и вчера питах за други държави. Трябва да намерим информация за работещи практики по темата два изпита, за предпочитане в ЕС. Тогава вече бихме прозвучали по-сериозно.

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 13:15 от Red

# 118
  • Мнения: 6 925
Фран, говориш от позицията на човек в голям град (с набор от добри училища) и човек, който е финансово независим (спокоен). Дори едното ако не е изпълнено, напрежението и притеснението трудно би могло да се пренебрегне.

# 119
  • Мнения: 21 455
Тезата на МОН най-вероятно съвсем не се изчерпва с идентичността по сложност на два теста.
Ако допуснат такова нещо, автоматично ще трябва да се появят втори дати за изпитите по рисуване, по музика, по история и т.н. в специализираните училища.
Както и за НВО в четвърти и десети клас. За някои ученици от тези класове НВО ще е от значение. А изпити за проверка на способностите има и за държавния план-прием.

Общи условия

Активация на акаунт