Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Етажната собственост - такава, каквато си я направим 8

  • 3 792
  • 112
  •   1
Отговори
  • BG
  • Мнения: 2 130
1 тема
2 тема
3 тема
4 тема
5 тема
6 тема
7 тема


ЗУЕС

НАРЕДБА ЗА БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКИЯ НАДЗОР НА АСАНСЬОРИ

Правилата са ясни  Hug Pushpin

Споделяме опит!
Помагаме си!
Не правим реклама на професионални домоуправители!

за домоуправителите с либоф Mr. Green

Цитат
отговорностите са ясно разписани в ЗУЕС

а минусите ...  Stuck Out Tongue
да ти звъннат в 2 през нощта за да ти кажат, че в мазето има вода... от два дена   Crazy
същото, но защото някой е откраднал виното от мазето.  Rolling Eyes  без да разбие двете ключалки  Whistling
че на някой му липсва фикуса от междуетажната площадка, по паднали листа е проследен до изтривалката на апартаментХХХ, да съдействам да им го върнат  Satisfied в апартамента нямаше фикус.
общуването с институциите си е също голяма "тръпка";
а колко пъти трябваше да доказвам, че входа ни е на 6 етажа и има партерен етаж с магазини дори не ми се припомня   ooooh! !

Какъв е добрият домоуправител?
Със сигурност той е един от нас. Човек, който има нашето доверие и уважение. Готов
да посвети свободното си време на общите ни проблеми.
Домоуправителят знае:
кои са собствениците в етажната собственост;
какво е състоянието на общите части;
кои са наемателите в сградата;
как да разпредели различните вноски и задълженията между обитателите;
колко има в общата каса;
какви са изискванията за сигурност и безопасност в сградата;
към кого да се обърне, ако възникне проблем.
Домоуправителят умее:
да разговаря с всеки от нас;
да балансира между различните интереси в етажната собственост;
да ни представлява и защитава пред администрацията и операторите на обществени услуги.
Домоуправителят прави животът ни заедно:
по-подреден;
по-малко конфликтен;
по-защитен.

С благодарност към st. Dobri! Hug

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 2 456
Тези номера с водата ,която се начислява на съседи има ли я и при електропреносните дружества? Сметката за ток за декември беше много по-висока от нормалните, а потреблението е същото.

# 2
  • Мнения: 47 850
Мисля, че не.
Май няма общ електромер, мисля.

# 3
  • Мнения: 1 593
Здравейте.
Чисто нов блок с акт 16 от преди две седмици. От 18 апартамента, около десет са продадени, но не съм сигурен, останалите още се продават. Не се познаваме, не знаем кои апартаменти са продадени, кои са празни. Блокът още не е населен, но хората вече ползват асансьора и осветлението на стълбището.
Въпросът ми е-какво се прави от тук нататък. Кой ще плаща тока за  асансьора и стълбището. Трябва ли да се ходи до Енергото да се открива партида за тока за стълбището и асансьора. Домоуправител как ще избираме след като не можем да се съберем. Изобщо как започва всичко от нулата за един чисто нов блок, ако някой може да ми обясни ще съм благодарен.

# 4
  • Мнения: 912
Преди 17 г при нас беше така.Понеже сме първите, които реално се нанесоха, бележка май бях залепила всички хора да се обадят като си идват до апартаментите, за да подготвяме документи.Звънкаха ми един по един, записвах им телефони, по някой лев май дадоха и така постепенно....Но някой трябва да поеме инициативата..
Аз да питам подготвяме си едни документи за продажба на абонатната, от 60 апартамента, 10 са на фирма, която се дърпа засега.Имат ли право да откажат да разпишат, вече го направиха, при условие, че сме мнозинство останалите?

# 5
  • Мнения: 81
Здравейте на всички!
Ако нямат основание няма за какво да се дърпат да се подпишат.
А относно новите кооперации някой от строителите поемат ангажимента да заплащат разходите на докато се нанесат всички. И след това самите вие си провеждате събрание на Етажната Собственост и си избирате домоуправител може и външен или така наречените професионални домоуправтели.

# 6
  • Мнения: 15 349
Преди малко по БНТ чух, че ако обитаваш апартамент по-малко от 30 дни в годината, не дължиш за режийните на входа. Колко дължиш обаче, ако примерно три месеца не ползваш жилището?

# 7
  • Мнения: 81
Ако жилището не се обитава повече 30 дни се дължат само за ремонтите по-общите части ( асансьор,покрив,смяна на тръби и д-р./.

# 8
  • Мнения: 15 349
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?

# 9
  • София
  • Мнения: 3 941
Това може да го реши само ОС. По закон е по-малко от 30 дни годишно и не дължиш режийни. Иначе се почва всеки да си смята кога бил на почивка, кога го нямало и става мазало

# 10
  • София
  • Мнения: 3 014
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?
чл. 51 от закона за Етажната собственост
(3) (Изм.  - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от  30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие  50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал.  1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).

# 11
  • Мнения: 47 850
Точно. За времето на отсъствие не си освободен изцяло от режийните, плащаш ПОЛОВИНАТА от тях..това е важно уточнение, което в питането не е споменато, явно неточно инфо по тв.
За останалите месеци си дължи всичко.
Условия има за това плащане на 1/2 от режийните ЗА ВРЕМЕТО НА ОТСЪСТВИЕ -  да е решено такова освобождаване , плюс уведомяване.

Лично за мен не си заслужават "разправиите "..

# 12
  • Мнения: 3 300
А нашият вход на ОС взе решение да се заплаща по една месечна такса и на необитаемите апартаменти.
Понеже блокът е стар, всички собственици се познаваме, нямаше никакви проблеми. Неживеещите при нас собственици дори даваха сумата за цялата година наведнъж. После постепенно апартаментите станаха обитаеми - къде дойдоха деца и внуци, къде наематели. Сега имаме само един необитаем апартамент.
Мотивът за решението беше, че чистачката мие целия вход, видеонаблюдението пази всички апартаменти и т.н.

# 13
  • Мнения: 912
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?
Ако два месеца не си в жилището е трябвало да уведомиш писмено и дължиш за периода 50% от таксата за режийни за това жилище
 Аз да попитам как тълкувате закона относно определяне таксата за фонд Ремонти-  първо се казва, че средствата се събират съобразно идеални части, а после в чл.11 Правомощия на общото събрание, се казва, че  То може да определя размера на вноска фонд Ремонт?

# 14
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 27 620
няма противоречие.
минималната вноска трябва да е не по-малка от 1% от МРЗ.
ако обаче решите за най-малкия имот да е 10 лева, а не 6,5 (мисля, че толкова е сега) никой не може да ви спре.
за останалите имоти се преизчислява пропорционално.

ако приемем, че имате два размера имоти - 5% и 10% от идеалните части, то ако вноската от малките е 6,50, от големите ще е 13лв.
ако на събранието решите да са 10 за малките, съответно за големите ще са 20лв.
Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт