Третокласници 2020/2021

  • 33 574
  • 749
  •   1
Отговори
# 390
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Аз няма да карам детето след четвърти клас да кандидаства в математическата. На курсове ще преценя дали да го запиша догодина. Но му давам да решава по-сложни задачи, за да му цъка пипето. Обаче онзи ден не успя да разбере типа задачи
x+y+z =19
x+y = 10
y+z = 11
Бяха с картинки вместо букви. Показвах му как да замества, реших няколко задачи, ама явно блокира. Но днес ми светна как да му ги улесня и пак ще пробваме уикенда, а пък може и той да се е светнал.

# 391
  • Мнения: 1 109
Аз няма да карам детето след четвърти клас да кандидаства в математическата. На курсове ще преценя дали да го запиша догодина. Но му давам да решава по-сложни задачи, за да му цъка пипето. Обаче онзи ден не успя да разбере типа задачи
x+y+z =19
x+y = 10
y+z = 11
Бяха с картинки вместо букви. Показвах му как да замества, реших няколко задачи, ама явно блокира. Но днес ми светна как да му ги улесня и пак ще пробваме уикенда, а пък може и той да се е светнал.
 
Кажи как ще му го обясниш, че и ние циклим на същото от 2 седмици Wink. В Немо и Математическа читанка има ли примерни решения и обяснения? Всъщност МЧ май е от 3-ти нагоре.

# 392
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Ще сесе пробвам не с три различни, а с два, примерно x+y+y, като y+y е равно на нещо си. Да видим дали ще се светне, че стойността и неизвестните имат еднаква тежест. Ще пробвам и с неща от бита. Примерно шоколад, сок и чипс струват еди си колко и така по горните уравнения. Или ще включа котките ни, те без това са три.

# 393
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 195
Опитай (ако не си) със скоби.
(x+y)+z=19
x+y=10

# 394
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Опитай (ако не си) със скоби.
(x+y)+z=19
x+y=10
И това ще пробвам, но трябва да се светне, че стойността като число е равна на стойността като знак. Все в един момент ще го разбере. В училище решават по-прости задачи, т.е. с еднакви символи.

# 395
  • Мнения: 1 109
Опитай (ако не си) със скоби.
(x+y)+z=19
x+y=10

Скобите са още мираж. Ние решаваме от вида на СМТ - примерно "Една дъвка и два бонбона струват 1 лв. Една дъвка и един бонбон струват 80 ст. Колко стотинки струва една дъвка?" Първо трябва да направи сам уравнението. Пише ги едно под друго двете уравнения, визуално като му ги посоча едната дъвка + един бонбон, че ги има и в двете го разбира, но връзката как да замести с 80 ст. от второто в първото уравнение не може още да я направи сам. Има си чалъми в учителската професия, виждам че госпожата в училище успява да им налее на децата доста неща в главата, които аз явно не успявам да обясня.

П.С. Кажете за Немо дали има решения. Гледам го от известно време и се чудя дали си заслужава да купя още един сборник, при положение, че купените вече не можем да изрешим, а нее като да не полагаме усилия Cry.
 

# 396
  • София
  • Мнения: 13 724
Не знам какви сборници имате, ама Немо е от тия дето най-много си заслужават. Състезателната математика е различна от общообразователната. Не е по-високо стъпало, а е по-различна.
Ceca, какви са тези задачи с х, у и z? Така са зададени за второкласници ли? Много чудно... Дай една да ги видим.

# 397
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
X, y, z са мои интерпретации за поста. При тях са картинки - слънце, луна, звезда...

# 398
  • София
  • Мнения: 13 724
X, y, z са мои интерпретации за поста. При тях са картинки - слънце, луна, звезда...

Еее, ама това е много различно Simple Smile Слънце, луна и звезди са разбираеми за тях. Понеже не даваш конкретна задача допускам, че са от типа на везната, а те такива решават от 1 клас. Сравняваш някакви неща. Дали ще слагаш на везната x, y или луни и звезди е все тая. Обяснявай с предмети, реални на масата. Трябва да видя дали в Немо няма тема за везната. Проблемът според мен е, че днешните деца не са виждали кантар, механичен. Всичко е електронно и изобщо не могат да си представят. Поне моето не можеше. Обяснявах с люлките, дето се уравновесяват две деца Simple Smile

# 399
  • София
  • Мнения: 1 041
И ние в къщи караме по Немо и съм много доволна. Някъде към 6-та тема сме, но иначе от обясненията и аз и децата сме доволни. И ние имаме други сборници, но определени Немо и те самите винаги го предпочитат. Между другото за СМТ една от последните задачки ги решиха като се сетиха, че са въпросните рачешки задачки от Немо.
Децата в училище по някакви европроекти имат Забавна математика два пъти седмично по 1 час и бях приятно изненадана когато ми казаха, че решават задачи от Немото. Жалко, че ще е някъде само до февруари месец.
А въпросните задачи, които коментирате ги има още от 1-ви клас. Онзи ден се сещам, че с дребното решавахме СМТ и имаше едно слънчице = 1...и после надолу следват едно след друго уравнения, в които заместваш картинката с числото от по-горното , което си намерил ( ама как го обясних ) . Иначе и на мен са ми трудни да ги обяснявам на каките във втори клас, едната зацепи, ама другата не много.

# 400
  • Мнения: 1 109
Не знам какви сборници имате, ама Немо е от тия дето най-много си заслужават. Състезателната математика е различна от общообразователната. Не е по-високо стъпало, а е по-различна.
Ceca, какви са тези задачи с х, у и z? Така са зададени за второкласници ли? Много чудно... Дай една да ги видим.

Имаме Умник-Математик, Състезателна математика на Георги Господинов и И второкласник може да реши.. на Кортезов. В момента работим по първия  + теми от предходни години от СМТ. Купих ги и трите, защото без да съм ги разгледала не знам какво им е съдържанието и кой точно ще ни свърши работа. Умник-математик с еоказа най-подходящ, защото задачите са градирани - почват от лесните и вървят към трудните. За Немо специално питам дали има и решения, защото и аз като вас явно се затруднявам да обяснявам на детски език - искам ми се да го прочета от някъде как им се поднася материала.

# 401
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
X, y, z са мои интерпретации за поста. При тях са картинки - слънце, луна, звезда...

Еее, ама това е много различно Simple Smile Слънце, луна и звезди са разбираеми за тях. Понеже не даваш конкретна задача допускам, че са от типа на везната, а те такива решават от 1 клас. Сравняваш някакви неща. Дали ще слагаш на везната x, y или луни и звезди е все тая. Обяснявай с предмети, реални на масата. Трябва да видя дали в Немо няма тема за везната. Проблемът според мен е, че днешните деца не са виждали кантар, механичен. Всичко е електронно и изобщо не могат да си представят. Поне моето не можеше. Обяснявах с люлките, дето се уравновесяват две деца Simple Smile
Задачата е реална от Софийското състезание през 2017. Просто тук няма как да напиша луни, звезди и т.н. за това дадох пример с x,y,z, даже написах, че при тях са символи. Знам как да обяснявам и написах по-назад, ще смятаме шоколади и подобни и т.н. В неделя се затрудни, от тогава не съм го питала, може да му се е изяснило вече. Ще видим тез дни.
Немо и ние имаме, хич не му стана ясно с квадратчеатата - намислих си едно число, прибваих еди си колко, извадих еди си колко. Накрая просто седна и сметна задачата без квадратчета като от резултата събираше или изваждаше съответното число, т.е. обръщаше в обратен ред знаците. Сега ще видя едни задачи от там с отсечки от рода - Ани, Бети, Габи и Ива колко са високи. Задачите с кой къде се е наредил на опашка ги разбра, ама там е лесно с писане на чертички.
Забелязвам и един проблем - не разписва задачите, защото рядко го правят в клас, но малко по малко ще свикне.

# 402
  • Мнения: 1 109
И ние в къщи караме по Немо и съм много доволна.

значи да вървя д акупувам и него Wink. Ох, ще ме изселят от вкъщи скоро....

# 403
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
При нас решаването на задачи е по-скоро за упражнение на мозъка. Няма проблеми със сложността на задачите в училище. Аз му давам по-сложни като ги подбирам, за да помисли малко, решаваме ги заедно като след това аз му давам същите задачи, но с различно условие. Така проверявам дали нещо е разбрал.

# 404
  • София
  • Мнения: 4 041
Ох, напоследък имам чувството, че или масово децата са с математическа насоченост или майките на деца с математическа насоченост са по-активни от другите Simple Smile Вижте сега какво раздвижване в темата има по повод на задача, а иначе със седмици си циклим на една и съща страница Grinning Мойте са много далеч от математиката и от математическите състезания, покриват училищния материал, малката все още без проблеми, но няма никакъв ищах за нещо по-задълбочено (не че бих могла да й го подсигуря аз). Дайте им народни танци и художествена гимнастика Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт