Отговори
# 435
  • Мнения: 6 382
Само кафе и други безинтересни течности, но някой ден, като пораснат децата, може да се видим на по бира.

В интерес на истината - аз попрехвърлих съдържанието от учебника на Ежко. Има интересни теми за дискусия. Не е ли хубаво в час (и извън час) децата да се упражняват да мислят и говорят върху тях. Например “морален ли е абортът”, и др. такива от съдържанието. Не го приемайте като “против ДГ” - не казвам, че не се прави в държавното образУ** - просто тема за размисъл.

О, да. Темите безспорно са интересни. Наказание и награда, за екологията, за смъртта и убийството, за свободата и т.н.

Дразни ме абсолютизирането и опитите за конфронтация. Има една приказка с извинение "нашето лайно е парфюм". Чуждото явно не е. Wink
Далеч не смятам, че АК е толкова идеално, както е в представите на рекламния агент, а елитните  държавни гимназии толкова изпаднали.

Попеа, освен това чисто статистически децата успяващи на Запад и идващи от ДГ са много повече от всеки випуск на АК. Но друго си е да се каже във форум с тържествен тон, че видиш ли само АК може да ти го даде.

# 436
  • Мнения: X
Дразни ме абсолютизирането и опитите за конфронтация. Има една приказка с извинение "нашето лайно е парфюм". Чуждото явно не е. Wink
Далеч не смятам, че АК е толкова идеално, както е представите на рекламния агент, а елитните  държавни гимназии толкова изпаднали.
Фактите говорят сами за себе си - и децата от АК са на същите места (преобладаващо Холандия, след случката Брекзит) и със същата реализация, както и тези от всички държавни английски гимназии, както и някои деца от държавни немски гимназии, по една или друга причина предпочели да учат на английски. Със същия заем за следване и същите материални терзания за родителите в зависимост от конкретния материален статус. Повечето (от моя опит) от децата от държавните немски са в Германия или Австрия, да отбележа, без заеми за следване. Ежко говори за справяне на Запад като за нещо извънземно, постижимо само за избрани единици, а това в момента е обичайно явление, правят го хиляди деца, и далеч не само от София, ами и от добрите провинциални ДГ.  Смешно е да говорим за "справяне на Запад" в съвременните условия на България - ЕС, отворени граници, свободно образование при същите условия, както за местните, възможности за работа и т.н., и т.н.  
Друг е въпросът кой и дали, и защо иска "справяне на Запад", това е друга тема.

Последна редакция: чт, 29 авг 2019, 10:41 от Анонимен

# 437
  • Мнения: 5 425
Ежко никъде не е писал за "справяне НА ЗАПАД"

Явно Ежко сам не знае какво е написал:


Като цялата горна сметка, както и обоснованото самочувствие, че ще се справи на Запад (щото вече го е доказал на практика), надали щяха да са възможни, ако идваше от ДГ.
Бързо се изтри, но не достатъчно Wink

Намерих го за дребнаво от моя страна.
Но какво пък - класически пример за strawman. Сиреч преиначаване и вадене от контекст.
Ставаше дума за конкретен пример на неща получавани в ЧГ: натрупан самостоятелен опит за живот и учене на запад по (станали традиционни) обменни програми. И съответното самочувствие, че ще се справи. Нещо, което пречи на доста възпитаници на ДГ да поискат да ОПИТАТ. Справка (предишни мнения в темата).
Липсата на самостоятелен опит извън България е пречка НАВСЯКЪДЕ. Не само на запад

# 438
  • Мнения: 24 467
Добре де, в крайна сметка колко "на запад" е западът?
Не за друго, а защото ако вървиш достатъчно дълго "на запад" ще стигнеш и подминеш Америка, Япония, Русия и пак тука ще си дойдеш.
Да конкретизираме за какво си говорим.
Понеже "на запад" заминаха да учат, работят и се оправят съвсем прилично и деца от държавни училища, към момента вече възрастни хора, разбира се, пълнолетни.

Апропо - обменни програми ползваха и ползват и децата от затънтените провинциални гимназии, дори далеч не само езиковите такива. Лично познавам деца от провинциални МГ, отишли по такива програми в САЩ и Великобритания.

Виж, "самочувствието" е нещо съвсем различно. Такова могат да имат и често пъти имат хора, които понятие си нямат от собствените възможности, сили и знания, често пъти точно по тази причина, както и такива с прекомерно високо его /за мен, лично то не е пропорционално на съдържателен пълнеж/ поради вид домашно възпитание. Що народ познавам с високо самочувствие за справяне /"на запад" и къде ли още не/ и самомнение, от всякакви населени места, училища и социални прослойки. Тук темите също гъмжат от хора с космическо самочувствие - тези са най-веселите и ми образуват най-много бръчки край устата от смях.

Последна редакция: чт, 29 авг 2019, 11:17 от Judy

# 439
  • София
  • Мнения: 5 467
Ежко, моля да поясниш как "сметката" се дължи на ЧУ - как на практика се придобиват тези знания и умения? Не е заяждане, наистина не ми е ясно.

# 440
  • Мнения: X
Ежко никъде не е писал за "справяне НА ЗАПАД"

Явно Ежко сам не знае какво е написал:


Като цялата горна сметка, както и обоснованото самочувствие, че ще се справи на Запад (щото вече го е доказал на практика), надали щяха да са възможни, ако идваше от ДГ.
Бързо се изтри, но не достатъчно Wink

Намерих го за дребнаво от моя страна.
Но какво пък - класически пример за strawman. Сиреч вадене от контекст.
Ставаше дума за конкретен пример на неща получавани в ЧГ: натрупан самостоятелен опит за живот и учене на запад по (станали традиционни) обменни програми. И съответното самочувствие, че ще се справи. Нещо, което пречи на доста възпитаници на ДГ да поискат да ОПИТАТ. Справка (предишни мнения в темата).
Точно обратното е, не само поискват, не само опитват, ами дори и се справят. Справка - освен постът на Джуди и хиляди постове в десетки теми в този форум за образование в чужбина. И друга справка - реалът около мен, който няма как да постна тук, разбира се.

Първо се помъчи да се откажеш от собствените си думи,  не се получи. След това реферираш към нещо, което го няма тук - я ми посочи къде е написано в тази тема, че на децата от ДГ нещо им пречи да поискат да опитат, от представители на самите тези деца, не от родители на деца в началния курс, които нямат никакъв опит по въпроса. Защото ако ти си мислиш, че те не смеят, значи, ти живееш в някаква тотална заблуда относно реала и всякакво твое мнение по въпроса е неадекватно. Което, всъщност, обяснява ситуацията.

Ежко, ти си неспасяем случай Simple Smile
Ти му казваш, че в действителност, в реала, като факт, наистина, хиляди деца от ДГ не само смеят, не само опитват, ами и действително, в реала, наистина, като факт - СЕ СПРАВЯТ. То ти обяснява, че :
Липсата на самостоятелен опит извън България е пречка НАВСЯКЪДЕ. Не само на запад
И това какво общо има с децата от ДГ и тезата ти за справянето им? Може и да имат такъв опит, нищо че са от ДГ, може и да нямат. Но обективно, реално и като факт - СЕ СПРАВЯТ, независимо ти какво смяташ по въпроса. От мен, толкова. Ленин и международното положение нито ги разбирам, нито ме интересуват.

Последна редакция: чт, 29 авг 2019, 11:26 от Анонимен

# 441
  • Мнения: 5 425
Ежко, моля да поясниш как се  "сметката" се дължи на ЧУ - как на практика се придобиват тези знания и умения? Не е заяждане, наистина не ми е ясно.
Не съм сигурен точно как се е получило при големия. Предполагам капка по капка. За дисконтиран паричен поток съм чувал да се споменава около защитата на някакво искане за финансиране на клубна дейност, в няколко проекта, поне единия по география. AI u Data Mining дойдоха от някакъв проект по биология (за геном идеше реч).
Идеята да се приложи подхода към кандидатстването май дойде от някаква книжнина, препоръчана от академик адвайзърите. Образованието като инвестиция или нещо в този смисъл.
Сложно е да се проследи всяко нещо, което е допринесло, но резултатът се вижда с просто око когато си поговориш с колежани от горните курсове.

# 442
  • София
  • Мнения: 5 788
На мен много ми харесват всички предмети от т.нар. философски цикъл. Едно време ние не сме учили повечето от тях, а според мен са интересни. По новата програма са ги махнали и са оставили само философията (както ние като бяхме ученици)...

# 443
  • София
  • Мнения: 5 467

Ставаше дума за конкретен пример на неща получавани в ЧГ: натрупан самостоятелен опит за живот и учене на запад по (станали традиционни) обменни програми. И съответното самочувствие, че ще се справи. Нещо, което пречи на доста възпитаници на ДГ да поискат да ОПИТАТ. Справка (предишни мнения в темата).
Липсата на самостоятелен опит извън България е пречка НАВСЯКЪДЕ. Не само на запад

 У нас знам за две програми за обмен на ученици: Assist и Yes. Нито една от двете не е резервирана за ученици от ЧГ. Кандидатстват, класират се и заминават и по двете програми както деца от ЧГ, така и деца от ДГ, както от София, така и от страната. Всички заминаващи имат желанието и самоувствието, че ще се справят. Предполагам, че всички успяват.

# 444
  • Мнения: 5 425

Ставаше дума за конкретен пример на неща получавани в ЧГ: натрупан самостоятелен опит за живот и учене на запад по (станали традиционни) обменни програми. И съответното самочувствие, че ще се справи. Нещо, което пречи на доста възпитаници на ДГ да поискат да ОПИТАТ. Справка (предишни мнения в темата).
Липсата на самостоятелен опит извън България е пречка НАВСЯКЪДЕ. Не само на запад

 У нас знам за две програми за обмен на ученици: Assist и Yes. Нито една от двете не е резервирана за ученици от ЧГ. Кандидатстват, класират се и заминават и по двете програми както деца от ЧГ, така и деца от ДГ, както от София, така и от страната. Всички заминаващи имат желанието и самоувствието, че ще се справят. Предполагам, че всички успяват.
Обща подготовка, помагаща при конкурса. Споделяне на опит с предишни участници. Насърчаване от учители и съветници. Помощ при уреждането на административните въпроси, преди и след обмена.
За резултатите - погледни състава на групите по Асист.
А има и други програми.

# 445
  • Мнения: X
Офф: опитът на Ежко да изтрие поста си и да се откаже от думите си за мен е много важен сигнал за моралните качества на този човек, независимо колко учебника по етика, естетика и обща философия е чел.  С много хора съм спорила в този форум, грешила съм и съм го признавала, и те са грешили и са го признавали, но такова нещо не ми се е случвало.  За мен е достатъчно основание да го изключва от кръга на хората, с които дискутирам.

# 446
  • Мнения: 6 387
Може си някой да ми дефинира "справя се" и "успява" на Запад.
Защото ми се струва, че да си завършил и да клепеш някъде там не е кой знае какъв успех.

# 447
  • Мнения: 24 467
Аз пък още чакам за дефиниция и на "Запад", моля.

# 448
  • София
  • Мнения: 7 378
Може си някой да ми дефинира "справя се" и "успява" на Запад.
Защото ми се струва, че да си завършил и да клепеш някъде там не е кой знае какъв успех.
Зависи какво разбираш под успех. В някои университети се завършва доста трудно и има много високи изисквания. Особено за техническите специалности. Прочети постовете на Русалка по-назад. Според мен си е повод да кажеш “ей, вярно, постигнах нещо голямо. Защо? Защото е важно за мен и за бъдещето ми.”

А и после - да намериш работа, да пребориш местната конкуренция, да си купиш жилище, да създадеш семейство. Тези неща не се случват като детска игра за всеки, поставен в чужди условия.

# 449
  • София
  • Мнения: 16 549
И когато го кажеш, изведнъж си четкаш егото.

Общи условия

Активация на акаунт