СЕДМИ клас 2019/2020 - Началото, тема 2

  • 35 555
  • 743
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 5 550
Кое натежава при избора ви къде да отиде на пробен? Школите са много и съм в тотална чуденка.
Добри ПИ правят Регалия, Милениум, Бултест, Образователни технологии

# 301
  • Мнения: 4 490
Защо ще го ореже? Просто в ЕГ ще влязат деца с по-ниска математика.
Не е нужно да са някакви извънземни задачи, а просто последните 1-2 да са усложнени. Навремето и при кандидатстване в ЕГ при моя набор беше така. Последната задача беше най-трудна и я решаваха много малко деца.
Напълно съм съгласна
Винаги трябва да има поне една по-сложна задача, за да могат да се отличат най-добрите математици
Ако всички са с бал близък до максималния, ще е трудно пресяването

# 302
  • Мнения: 6 990
А какво се случва, ако двама кандидати с еднакъв бал се борят за едно място?

# 303
  • Мнения: X
Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка.

# 304
  • Мнения: 3 481
Кат проЗ инженер да питам  - това, че в моделите пише време за работа 150мин, и никъде не се споменава ни модул, ни част .., означава ли, че ще получат всичко на куп и ще работят 150 мин без прекъсване?
Възможно е, но не е сигурно. И миналата година  в моделите беше обявено същото времетраене, но после се оказа, че все пак изпитите са разделени на части.
Хм, да очакваме ли титаните на мисълта, да оставят първа част/модул с 20 задачи, но много лесни  с по три минути на задача, чакащи децата в стреса, да объркат някоя сметка чисто технически и после просто да са намалили задачите за 90-те минути, където не мисля, че времето е проблем. Това ще бъде голям майтап.  Open Mouth Laughing

# 305
  • Бургас
  • Мнения: 10 661
Дидева, какво бихме правили без теб, просто не знам! Злато си!  Simple Smile

# 306
  • Мнения: X
В интерес на истината ми мина подобна идея през главата. Че може първата част да остане с 20 задачи, а втората да е само с трите, но с по-висока трудност и повечко подточки. Ще видим.

# 307
  • Мнения: 6 990
Благодаря, Дидева!

# 308
  • Мнения: 3 481
Някой ще каже, че сме все недоволни, ама това не е добре, защото ако не си решил нещо, а се ползва в следваща подточка, това те блокира два пъти.

Другият минус може да дойде, ако увеличат значението на разписването в точкуването, защото сборът си остава 100. (ако трите задачи носят 30-35 точки не на базата на повече подточки).

# 309
  • София
  • Мнения: 6 554
Дидева, благодаря за информацията! Безценна си!

Лекси, подобна дилема има и при нас, само че с танци. Решихме да кандидатства в хореографското още тази година, за да може тази година да види как е и да прецени дали наистина иска да е там. Интересът му към танците се засилва с всяка изминала година и всяко състезание. Предстои да видим дали сме взели правилно решение, но поне на този етап изглежда разумно.

# 310
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
По отношение на спортните у-ща - знам, че в много чужди университети дават стипендии и свободен прием за добри спортисти.

# 311
  • Мнения: 1 060
Хайде и аз в новата тема!
Ние на 11.09. ще имаме родителска среща и ще видя класната дали ще каже нещо ново или ще е стандартното като всяка година!

# 312
  • София
  • Мнения: 320
За спортните и художествените училища. Какъв е проблема ако реши, че не му се спортува, пее или рисува? Ако дойде този момент - училища бол. В почти всички паралелки ежегодно има новопостъпили деца, дори и в топ гимназиите.
Ако влезе във френската или китайската например и установи, че не му харесва езика, пет години ли ще го мъчи този език? Защото е с висок бал и средата е важна..
На моето дете ще му дам шанс да учи и търси това, което му харесва, дори ако трябва да смени няколко училища в гимназиален етап.
Лекси, спортните училища вече учат с пълна пара. Другата седмица са входящите тестове. Освен НВО още куп състезания чакат децата.

# 313
  • Мнения: 50 648
Ако детето спортува сериозно, определено спортното/хореографското си е опция. Да, познатото дете беше именно със стипендия в чужбина. Моето е в езикова гимназия. Не може да се сравни езика, да, но и спорта също Wink
Активен спортист на ниво национални състезания и отбори просто не виждам как ще учи и тренира, с кирливите 5 дена отсъствия или там колкото бяха. Това е за деца, дето си тренират за хоби и кеф.

# 314
  • Мнения: 5 431
Не са точно 6-8 дни
Дните за спортна подготовка и състезания се извиняват с бележки от клуба или федерацията, ограничението е до броя извинени отсъствия, които може да направи всеки ученик.

Общи условия

Активация на акаунт