Частни училища - информативна тема 28

  • 30 794
  • 759
  •   1
Отговори
# 585
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Сиренце да искаш свободно говорене по езика в 3 клас според мен е свръх очакване. Но всеки с претенциите си.
Аз всъщност нямам претенции, само чета какво пишат самите училища на страниците си и какво пишат родителите тук. При 10ч на седмица няма как да е другояче, макар че часовете не са толкова малко и ако говорят изцяло на английски в тези часове, мисля за една година ще говорят свободно.

Не е въпросът в усвояването на високо ниво(вкл. и граматически) на езика, а по-скоро децата да се отпускат да говорят. Естествено, че няма да е 100% правилно в началото. Но ще свикнат да говорят, а това е много важно за бъдещото усвояване на езика.

# 586
  • Мнения: 5 425
Честита кампания по набиране на ученици за ПУК...

# 587
  • Мнения: 18
Като сме по темата за потенциала на децата... започвам да ср чудя дали да не преглътна локцията и да търся нещо по-подходящо за точно моето дете. Поне дотук е под средното ниво с езиците (80% от групата говори свободно немски, а той не). Концентрацията е на ниво само когато му е интересно, иначе лесно се разсейва. С рисувнето е много назад. Събира и изважда до 7 (повече не съм пробвала) и основен интерес има към природата- може да върви 4 часа в планината без да се измори, да се занимава навън с камъчета, кестени, растения с часове.
Тоест трябва да търся нещо с много излети, планинатство, науки, математика.. ама не съм чула за такова, освен Прогресивно и Изи малко да се доближават, ама май не изпълняват каквото обещават. Идеи?

1:1 с това което мисля за моето дете Simple Smile но не се отчайвам... все си мисля, че в някакъв момент аз или учител ще намерим начин да му фокусираме вниманието върху каквото му е интересно

Иначе да Simple Smile Още един татко с дете малко над 2 години. От рано проучвам статистики и прочие. Имам желание и възможност да му помогна много и да отделям много часове и дни в продължение на години стига да го влече и да иска да се развива в посока обвързана с математика. Аз самият кажи речи повече от половината живот съм все в сфери свързани с нея и имам доста книги, списания и знания които да му предам лично стига да то да има интерес в тази насока. За "светата троица" попитах след прочитане на всички мнения в темата и създаван на впечатление че трите училища изпъкват над рояка от (не малко от тях безсмислени) частни училища. Като цяло приоритет не виждам да ми е нито на мен нито на жената детето да учи език преди 1/2 клас. Аз дори предпочитам да не го обвързвам с това а да се занимава само с български и математика. По тази логика в момента стигам до Питагор и СС. Ще следя статистиките им в следващите 3 години и ще видя малкия колко откликва на профила им и колко му се занимава/отдава математиката. Не съм фанатизиран, но ако има желание и възможност не искам да пропускам нищо. Относно концентрацията коментирана от съфорумничката - при нас най-бруталната концентрация е като има оркестри, народна музика, военен парад  ИЛИ  тати нещо сглобява с отвертки. От друга страна последните 2-3 месеца има някакви вдъхновяващи заключения изискващи  булево съчетание на три независими факта, което ме обнадеждява сериозно за потенциала. От всичко най-много ме е страх да не го прегоря и за това не му давам зор.

# 588
  • Мнения: 19 294
Сиренце, училищата са писали на страниците си, че говорят във 2-3кл свободно така ли?
Да знаеш, че и в СС не говорят свободно в тази възраст.
За да се ориентираш, виж кое ниво по Кеймбридж покриват в трети клас, отвори примерни писмени тестове и клипчета с устния изпит и ще добиеш представа.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 11:10 от Дъждец

# 589
  • Мнения: 5 887
Сиренце да искаш свободно говорене по езика в 3 клас според мен е свръх очакване. Но всеки с претенциите си.
Аз всъщност нямам претенции, само чета какво пишат самите училища на страниците си и какво пишат родителите тук. При 10ч на седмица няма как да е другояче, макар че часовете не са толкова малко и ако говорят изцяло на английски в тези часове, мисля за една година ще говорят свободно.

Не е въпросът в усвояването на високо ниво(вкл. и граматически) на езика, а по-скоро децата да се отпускат да говорят. Естествено, че няма да е 100% правилно в началото. Но ще свикнат да говорят, а това е много важно за бъдещото усвояване на езика.

Би ли дала линк на сайт на училище, което ти обещава, че в 3-ти клас ще говори свободно?

Изказването ти показва пълно непознаване на структурата на тези 10 часа, които са по 40-45 мин. А в началните класове и по-малко.
Та ако един курс примерно в така любимият на Изи BC e 4/3 календарни часа на седмица, то в посочените училища имаме 10 УЧЕБНИ часа, което е 7,50/6,66 астрономични. В BC самоподготовката е отделно. В училищата, част учебните часове са отделени именно за тази самоподготовка.

# 590
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Проучвайте, но наистина не насилвайте и характеризирайте детето още, то е на 2. Занимания- колкото му е интересно, без насилване. За чуждия език не сте съвсем прав- по принцип ако се започне преди 4-5г е най-добре, защото учат по естествен начин, а не чрез паралел и “превод” от родния език. Разбира се не школи с чинове, а говорене на езика, игри и тн.
Аз от СС се отказах именно поради отзивите тук- много снобски са мненията и настояването винаги по всичко да са номер едно. Имаме такива майки в ЧДГ и отсега са с надменното отношение, ние не сме такива хора чак и няма да е подходящо за нас. Иначе за много амбициозни гонещи номер 1 на всяк цена сигурно е супер.
Напоследък се споменава доста Меридиан 22, а няма отзиви за него-беше ми отпаднало като по-посредствено, но сега го поставят в топ 5 по английски.. има ли нещо вярно?

# 591
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето на 2 има други, по-важни житейски задачи за решаване, няма нужда отсега да следиш училищата. От две до шест има два пъти по толкова години, колкото е живяло до момента. Все едно човек с дете на 6 да проучва университети и компании за работа.

# 592
  • Мнения: 5 887
Честита кампания по набиране на ученици за ПУК...

Закъсня с констатацията. Още преди дни казах, че има училища стартирали на 15.09 с желание да изпреварят всички останали.

https://www.facebook.com/103198793416120/posts/811846079218051/

# 593
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Детето на 2 има други, по-важни житейски задачи за решаване, няма нужда отсега да следиш училищата. От две до шест има два пъти по толкова години, колкото е живяло до момента. Все едно човек с дете на 6 да проучва университети и компании за работа.
така е, но пък се оказв, че има училища, в които ако не влезеш на 2, не можеш никога (Азбуки например). Така че го разбирам човека. Аз май на 3.5 г започнах проучването и за някои места беше късно :Д Да не говорим за проблема с немския- добре е човек да е наясно, че няма нито едно ЧУ с немски в източните райони още преди детето да тръгне на градина.
Абсурдно е, не отричам, ама так се получава. Не че ако започнеш проучване на 6г си загубен, вероятно пак се намират читави училища.

# 594
  • София
  • Мнения: 16 190
Аз имам лични наблюдения за  началното в Меридиан-22,  от преди 7 г., така че не знам колко може да са съотносими към сегашния момент (или за след 5 г. за детето на Сейпиенти). Синът ми се беше паднал в класа на Добрева, зам.-директорката на училището с ресор 1-4 клас. Възрастна, но изключително добра като методика. По английски нямам спомен коя беше учителката, но явно ще да е била добра, защото дребния си говореше спокойно на английски точно след 3 клас, когато започнахме да го оставяме в детските клубове на круизните кораби (а там се налага да проговориш, че иначе няма как да познаят какво мислиш). Освен това стигна до национален кръг на Кенгуруто по английски в 4 клас.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 15:33 от Sharky*

# 595
  • София
  • Мнения: 62 595
От тази гледна точка да, съгласна съм откъде идват кахърите. Моделът е на училището в Горна баня - от детската градина се опитват да гарантират влизане в училището, защото училището предпочита първо своите кадри от ДГ. Но според мен пак въпросът опира до търсенето на добра среда, не толкова единствено фокус върху академични постижения.

# 596
  • Мнения: 5 887
Оф, стига с това свободно говорене. Нали на всички ни е ясно, че първо е до дете, и второ до възможности за постоянна комуникация с някой английскоговорящ.
Дъщеря ми още в 1 клас си се оправяше сама в чужбина в магазини и ресторанти и в комуникацията и с леля-англичанка. Ама това не го имам за свободно говорене. И не го очаквам от всяко дете. Щото моето става и му се включва копчето за бърборино. И не спира докато легне. И когато майка му мучи и не желае да говори с него поради изтощение, минава на английски с леля си от нямай къде.

# 597
  • Мнения: 5 425
Честита кампания по набиране на ученици за ПУК...

Закъсня с констатацията. Още преди дни казах, че има училища стартирали на 15.09 с желание да изпреварят всички останали.
Имах предвид кампанията в тази тема...

# 598
  • Мнения: 5 887
Честита кампания по набиране на ученици за ПУК...

Закъсня с констатацията. Още преди дни казах, че има училища стартирали на 15.09 с желание да изпреварят всички останали.
Имах предвид кампанията в тази тема...

Знам. Wink
И аз виждам сериозна кампания от новичките(училища/родители). Бързат, бързат. Simple Smile Хахаха(внимавай със следващия си пост).
Отделно, че теб и твоята кампания никой не може да те стигне. Професионалист си.

# 599
  • Мнения: 19 294
Тъкмо мислех да допълня за говоренето и Фенси е писала.
Има деца, които ходят и на езикови лагери лятото или дълги почивки и естествено са по-напред.
По-горе описах общия случай и какво се очаква от тях на изпитите за ниво.

Общи условия

Активация на акаунт