Частни училища - информативна тема 28

  • 30 903
  • 759
  •   1
Отговори
# 600
  • Countryside
  • Мнения: 11 631
Никъде не съм казала, че училищата твърдят, че децата говорят свободно в 3клас. Просто всички ЧУ училища имат претенции, че наблягат на езиците(в частност английски), а това означава децата И да говорят. Мисля, че дори с 10ч седмично е възможно да се отпуснат децата и да водят елементарен разговор, дори да не 100% правилно граматически. Не претендирам да съм напълно запозната, просто споделям впечатления.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 11:37 от Сиренце

# 601
  • Мнения: 5 425
Честита кампания по набиране на ученици за ПУК...

Закъсня с констатацията. Още преди дни казах, че има училища стартирали на 15.09 с желание да изпреварят всички останали.
Имах предвид кампанията в тази тема...

Знам. Wink
И аз виждам сериозна кампания от новичките(училища/родители). Бързат, бързат. Simple Smile Хахаха(внимавай със следващия си пост).
Отделно, че теб и твоята кампания никой не може да те стигне. Професионалист си.
Не съм сигурен, че е кампания, нито че е недостижима. Ако има някаква сила, тя идва именно от това, че не е професионална. С което дразни някои индивиди.

# 602
  • Мнения: 5 898

Не съм сигурен, че е кампания, нито че е недостижима. Ако има някаква сила, тя идва именно от това, че не е професионална. С което дразни някои индивиди.

Хахахахаах! Наистина не знаеш кога да спреш.

Никъде не съм казала, че училищата твърдят, че децата говорят свободно в 3клас. Просто всички ЧУ училища имат претенции, че наблягат на езиците(в частност английски), а това означава децата И да говорят. Мисля, че дори с 10ч седмично е възможно да се отпуснат децата и да водят елементарен разговор, дори да не 100% правилно граматически. Не претендирам да съм напълно запозната, просто споделям впечатления.

Значи, да наблягането на английски точно това означава. Езикът да бъде овладян. Въпросът е защо се очаква децата да говорят свободно във 2-3 клас? Упс, сега пък стана елементарен разговор, а не свободно говорене. Между двете неща има една камара учебници, години учене и проведени разговори на езика.
Както ти е казала Дъждец, виж във всяко училище в кой клас кой Кеймридж изпит се покрива. Влез на сайта на Кеймбридж. Там има семпъли на изпити с видео на реални деца в изпитна обстановка. Спикинга е много показателен какво се очаква от децата като ниво на владеене на езика. Е за СС мога да кажа, че изпълняват очакванията прекрасно. И което е по-важно не за единици деца на випуск, а за повечето.

# 603
  • Countryside
  • Мнения: 11 631
Имах предвид елементарен разговор за нас, но за дете си е точно свободно говорене, от сорта на разговор за любимо филмче, приятелче, играчка. Нямам очаквания да разтягат свободно локуми за Шекспир.

# 604
  • Мнения: 6 303
Като сме по темата за потенциала на децата... започвам да ср чудя дали да не преглътна локцията и да търся нещо по-подходящо за точно моето дете. Поне дотук е под средното ниво с езиците (80% от групата говори свободно немски, а той не).
Пипи, тези наистина ще да са деца чудо …. На 5 г. говорят свободно немски Thinking Ако е така наистина, не виждам защо трябва да подценяваш своето дете. "Проблемът" не е в него Stuck Out Tongue Winking Eye.

В Киндероазе повечето деца от групата, да не кажа всички, говореха немски на 4 годишна възраст. Всъщност, всички говореха. Е, свободно, какво значи свободно, те на 4 и български не могат както трябва да говорят. Разбира се, че българският им беше по-силен, но разбираха на немски всичко, каквото им говореше учителят, а той беше германец и не знаеше дума български и си им говореше нормална реч, а не просто команди. И децата можеха да си изразят мислите, колкото може това едно 4 -годишно дете. Така че не е чудо.

Друг е въпросът, че после се забравя изключително бързо, ако детето излезе от тази среда.
На 5 години вече в малкия ПУК на Дойче шуле децата, дошли от Киндероазе, си говореха на немски почти както и на български. Колкото речник може да има 5 -годишно дете, не казвам, че са можели да четат Гьоте в оригинал.

# 605
  • Мнения: 234
В Киндероазе повечето деца от групата, да не кажа всички, говореха немски на 4 годишна възраст. Всъщност, всички говореха. Е, свободно, какво значи свободно, те на 4 и български не могат както трябва да говорят. Разбира се, че българският им беше по-силен, но разбираха на немски всичко, каквото им говореше учителят, а той беше германец и не знаеше дума български; и можеха да си изразят мислите, колкото може това едно 4 -годишно дете. Така че не е чудо.

Друг е въпросът, че после се забравя изключително бързо, ако детето излезе от тази среда.
На 5 години вече в малкия ПУК на Дойче шуле децата, дошли от Киндероазе, си говореха на немски почти както и на български. Колкото речник може да има 5 -годишно дете, не казвам, че са можели да четат Гьоте в оригинал.

Може да се постигне, но не е никаква драма ако не се - това го казвам за успокоение на родители, които явно се тревожат, че децата им изостават от новата норма. Имах подобна тревога когато в предучилищна се оказа, че детето ми почти единствено не е учило английски в детската градина (като изключим един месец в Хелен Дорон, за което вече разказах). В рамките на ПУК навакса.

Ето, че и Американският Колеж приема ученици без критерий владеене на английски - вярно, трудно им е сигурно в 8 клас да зпочнат с езика от 0 (то колко пък да е 0 де), но пък компенсират на принципа 80/20 за една година това, което другите са учили 7-8 и повече.

# 606
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
На мен немският не ми беше критерий, а само бонус, затова бях ок, че в ПУК ще го сменим (пък някакви занимания с немски можем да измислим). Ноо като се събрахме с родители и всички започнаха кое дете за колко седмици проговорило “отлично” езика и... не е приятно твоето да изостава. Пък си мисля, че не е “глупаво” дете като слушам как разсъждава и измисля приказки. А да, и почти всички деца ходят на уроци, едно ходи на още 2 езика, масово на поне още 1. Моето дете на едно айкидо не иска допълнително да ходи, вика ми “как след градина И на айкидо, нали ще бъда изморен?!” Simple Smile) Та или аь трябва да натискам повече, или да приема, че ше сме назад спрямо новите норми. Едно време до 7г беше ок на нищо да не ходиш, сега ако на 5 не си поне на два езика и два спорта, не ставаш...

# 607
  • Мнения: 5 898
Оф, оставете децата до 1 клас да си живеят детството бе хора.
Моето ходи в Хелън Дорон. Да ви кажа, доволна съм. Но не толкова от езика, колкото от социализацията и комуникацията И с други деца в игрова обстановка, освен тези от градината. Е имаше някакъв речников запас, който отиде на кино след една година ПУК в ПБ и "чудесната" мис Яна. Накрая на годината не знаеха дори азбуката. А за Фоникс мис Яна не беше и чувала. Та в 1 клас дойде нова учителка, която започна от АБ-то. После 2-клас навакса всичко в новото училище.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 12:52 от .♥.Fancy.♥.

# 608
  • Мнения: 8 266
Никъде не съм казала, че училищата твърдят, че децата говорят свободно в 3клас. Просто всички ЧУ училища имат претенции, че наблягат на езиците(в частност английски), а това означава децата И да говорят. Мисля, че дори с 10ч седмично е възможно да се отпуснат децата и да водят елементарен разговор, дори да не 100% правилно граматически. Не претендирам да съм напълно запозната, просто споделям впечатления.

Май на всички е известно къде учи детето ми Simple Smile
Постъпи е училище без дума английски. Беше в немска детска градина. И макар у дома да говорим английски реших ,че няма изобщо идея как се преподава език. Затова всичко оставих на училището.
При избора на училище езика не влияеше по никакъв начин. Нямах нито идея , нито очаквания за това. Колкото научи - толкова.
След 4 години детето се справя повече от чудесно. Води нормален разговор, може да си поръча в магазин, ресторант, може да разкаже случка. Понякога не достатъчно граматически вярно, но абсолютно разбираемо.
Няма притеснения да пита и говори с чужденци. Доколкото съм наясно тази година ще премине изпита Flyers - което в А2. Вкъщи отделя не повече от 10-15 минути на седмица по език. Преговаряли сме заедно 2 пъти граматиката - знае я чудесно на теория , понякога я бърка на практика.

# 609
  • София
  • Мнения: 12 051
Свободно владеене на език на 4г., частни уроци в ДГ, занимания по 2-3 езика, търсене на потенциал в 2-годишните... Тази тема е изключително вредна за младите родители и направо опасна за децата им.

# 610
  • София
  • Мнения: 17 301
Аййй, Пипи, какви са тия родители, ти ми отвя шапката Grinning Не им се връзвай, момиче, гледай си детето и не давай ухо на такива щуротии! Hug

# 611
  • софия
  • Мнения: 4 985
Свободно владеене на език на 4г., частни уроци в ДГ, занимания по 2-3 езика, търсене на потенциал в 2-годишните... Тази тема е изключително вредна за младите родители и направо опасна за децата им.
Съгласна!
Може би трябва да се сложи предупредителен банер като при цигарите!

# 612
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Хах разсмяхте ме.  Принципно и аз съм на мнение, че най-важно за децата до 6-7г е свободната игра (навън). Но тенденцията е друга и както казах горе- не е приятно да изостава детето ти. Но проблемът е у мен, детето си се чувства чудесно и без 10 допълнителни занимания и не вярвам да има някаква “пропаст” догодина между него и ходещите на уроци сега.
Бтв майката, чието дете учи три езика, ми каза, че съм закъсняла да въведа английския. Все си мислех, че един език на 5г е достатъчен...

# 613
  • Мнения: 5 639
Свободно владеене на език на 4г., частни уроци в ДГ, занимания по 2-3 езика, търсене на потенциал в 2-годишните... Тази тема е изключително вредна за младите родители и направо опасна за децата им.

Допреди последните десетина страници от тази тема подозирах, но не бях съвсем сигурен, че съм най-задръстения баща. Никакви нива по английски, да не говорим немски, никакви такива.

Сега отивам да си прережа вените Simple Smile

# 614
  • Мнения: 5 898
Е хайде сега, тук имаше възхищения по наизустяването и минаването цели 3 пъти на Азбуката на мисленето. Че и частни уроци. Wink

Общи условия

Активация на акаунт