Частни училища - информативна тема 28

  • 30 682
  • 759
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 12 051
Иначе това е начинът, но пък тогава страда българския. С усилия може и да не е много пострадал, но все пак не е на нивото на ученик в българско училище на същата възраст.

Ясно ми е, че моят опит е трудно приложим. Беше в градинска възраст и в училище извън БГ по британската система, където се започва с целенасочени усилия по ограмотяване на децата от 4 годишна възраст. Т.е. българският не пострада много, защото още не бяхме започнали с него. Мисълта ми беше, че е възможно всичко да се развива по естествен път и не е задължително ранноезиковото обучение да ограбва едва ли не детството.


Eстествено, че не е нужно да ограбва детството. Има естествено дву и триезични деца. Само уточнявах, че в чуждестранните училища у нас се учи на чужд език, но в междучасията българчетата си говорят на български и не виждам как някой може да ги накара да говорят на чуждия и тогава. А българският страда, доколкото всеки има един основен и доминиращ език, и мисълта, а от там словореда и други неща се повлияват и на другите. С времето се компенсира, но цялата история си има и минуси (не задължително при всички едни и същи, но ги има).

# 676
  • Мнения: 5 866
summmertime, това, че теб този експеримент с "прогресивни" паралелки не те засяга, не означава, че не съществува. Да той тръгна от настояването на родители от Прогресивното, временно приютени в сградата ви на база приятелството между Дончев и Джонев, да продължат да се възползват от добрите условия и прогресивната методика. Дончев видя пазарна ниша и реши да дели випуските от тук нататък на нормални и прогресивни. Това са фактите. Как се развива експеримента ти ще кажеш. За мен това е печалбарство.

И сега колкото и да не ти изнася, е редно да се гледа цялата класация на НВО, заедно с държавните училища. Изолирането само в класация на ЧУ е неинформативно и води до лъжливи изводи. Българско школо не е никак зле(но на база старички резултати Wink ), но внимателно анализиране на таблицата, показва трайни посредствени резултати по Мат. Както някой каза, под 60 точки тази година си е много, много ниско ниво. Освен това, колкото и да съм писала за реалностите в ПБ, следва да отбележим, след много внимателен анализ, че в доста от годините в същата класация бие Българско школо. Включително и тази - при това с много.  За това си има причини и в двете училища. И ако беше поне малко искрена, щеше да ги посочиш, така както аз пиша за причините на ПБ. Та не е хубаво да говорим наедро. Сега, всеки може да каже, че класацията на НВО е неинформативна. Да, за една година. Така аз преди време се подлъгах по едно рязко избухване на ПБ до десето място заедно с ДУ. Но когато гледаш цялостната тенденция. Когато гледаш тенденция по всеки предмет, можеш да си направиш изводи за качеството и нивото, което в повечето случаи после се надгражда с уроци. Ако основата е ниска, каквито и уроци да посещаваш, трудно догонваш тези с по-добра база за надграждане. За мен БШ е малко като КО. Цифрите говорят едно, потребителите друго. И се чудиш на кого да вярваш. Легенди!

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 09:41 от .♥.Fancy.♥.

# 677
  • Мнения: 347
Ето, аз сега ще похваля нашето училище Wink

Имат обновена библиотека (трябва да я видя лично!), уютна, светла, дори дъщеря ми възклицава един ден колко била хубава. На първия учебен ден всяко дете, вместо цветя, занесе по една книжка (за възрастта 3-7 клас.) И мисля, че инициативата заслужава адмирации.

Фенси,
не знам защо ме наричаш неискрена. Ти казваш точно същото като мен, що се отнася до Експеримента с Прогресивното. Не разбирам и това, прощавай за силната дума, злорадство. БШ никого не въвежда в заблуждение, нито променя в движение обещаното. Който иска в прогресивна, знае къде отива. Просто паралелна форма на обучение за желаещите, а НЕ печалбарство.
Освен това, да сравняваш БШ и КО, поставяйки ги на една линия, е малко несериозно.

Не виждам причини и да “оправдавам” училището. Когато кандидатствахме, помня, че в някакви класации беше на 5 място. Сравнявам ЧУ с ЧУ, защото е по-коректно. Но и в общата картинка с ДУ е добре. Аз не се фиксирам върху класациите, защото те са само някакъв ориентир.
Много е изписано в темата за и против класациите като критерий. Който иска, може да гледа, сравнява и анализира, колкото си иска. Но ако решението се взимаше само на тази база, тогава тази тема нямаше да я има и никой нямаше да търси личните мнения и впечатления.

Таа, както писах по-горе, но явно не си обърнала внимание, в училището се работи по посока засилване на мстематиката и науките. Има и 4 часа профилиране, в задължителните. Дори директорката беше ни споменала нещо за сътрудничество с учители на СМГ. Но аз не идвам да пиша за всяко нещо, за което разбера. Предпочитам да споделям лични наблюдения.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 09:57 от summmertime

# 678
  • Мнения: 333
Обмисляхме местене след 4 клас, но в ПЧМГ не успя да влезе, в КО го приеха, но ни е много, много далеч. Обиколихме и огледахме още няколко варианта пък си останахме в старото.
СМГ/107/125 защо не обмисляхте? Любопитно ми е, дали изборът е само по навик, защото виждам една тенденция при родители, чиито деца са били в частни и са решили децата им да учат МАТ да ги насочват към ПЧМГ, а тези от държавни към СМГ, без това да е обвързано с доходите на семействата.

# 679
  • Мнения: 5 866
В предишния си пост говореше в паралел с ПБ. А реалностите сочат, че БШ не са по-добри. Напротив. И написах, че не си искрена, защото аз обяснение на тези резултати в твоите постове не виждам. Виждам само хвалби и някакви внушения колко е идеално всичко. Да плюем ПБ, а да хвалим Школото... и после да се окаже, че първото има по-добри резултати в доста от последните няколко години... ами не е реално.  
За мен не е по-коректно да сравняваш само ЧУ. Дори го смятам за по-некоректно. Защото в ЧУ сме отишли с идеята да получим срещу парите си по-добро образование. А се оказва, че някои не се справят с тази задача по-добре от доста ДУ.
За прогресивния експеримент аз в твоя пост видях само омаловажаване на фактите. Нищо друго.
То и ПБ когато ние кандидатствахме беше на 7-мо или 6-то място. Но това нищо не значи. Както и нищо не значи класирането на БШ в изкуствената класация само на ЧУ.

За мен извън СС и Питагор, училищата които си заслужват да бъдата погледнати са Дорис Тенеди, ЕСПА, Ерих Кестнер. Дрита не я включвам, защото просто не съм се интересувала и анализирала.

Евростар престават да съществуват ли?

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 09:58 от .♥.Fancy.♥.

# 680
  • Мнения: X
Скрит текст:
Обмисляхме местене след 4 клас, но в ПЧМГ не успя да влезе, в КО го приеха, но ни е много, много далеч. Обиколихме и огледахме още няколко варианта пък си останахме в старото.
СМГ/107/125 защо не обмисляхте? Любопитно ми е, дали изборът е само по навик, защото виждам една тенденция при родители, чиито деца са били в частни и са решили децата им да учат МАТ да ги насочват към ПЧМГ, а тези от държавни към СМГ, без това да е обвързано с доходите на семействата.
И аз споделям това наблюдение и не само за МАТ, а изобщо при избор на ЧУ или ДУ. Познавам родители с много възможности и деца в ДУ, както и родители с деца в ЧУ, които финансово изнемогват, но държат да е в ЧУ. В реала, не във форума, да не се засегне някой сега Simple Smile И ми е интересен отговорът, макар и да имам свое обяснение.
Скрит текст:
В предишния си пост говореше в паралел с ПБ. А реалностите сочат, че БШ не са по-добри. Напротив. И написах, че не си искрена, защото аз обяснение на тези резултати в твоите постове не виждам. Виждам само хвалби и някакви внушения колко е идеално всичко. Да плюем ПБ, а да хвалим Школото... и после да се окаже, че първото има по-добри резултати в доста от последните няколко години... ами не е реално.  
За мен не е по-коректно да сравняваш само ЧУ. Дори го смятам за по-некоректно. Защото в ЧУ сме отишли с идеята да получим срещу парите си по-добро образование. А се оказва, че някои не се справят с тази задача по-добре от доста ДУ.
Скрит текст:
За прогресивния експеримент аз в твоя пост видях само омаловажаване на фактите. Нищо друго.
То и ПБ когато ние кандидатствахме беше на 7-мо или 6-то място. Но това нищо не значи. Както и нищо не значи класирането на БШ в изкуствената класация само на ЧУ.
Всъщност, мисля, че не е така. По законите на статистиката си права, но това е човешка психология, не статистика. По мое мнение, дадено семейство първо решава, че ще е ЧУ, а после кое точно, според обстоятелствата. Това е субективно решение, въз основа на много индивидуални съображения, и затова за него обективните закони не важат.  И след като е решило, че ще е ЧУ, ДУ изобщо не стои, независимо от класации или други евентуални фактори в негова полза. И затова на тази база наистина  е по-добре да се гледа само класацията на ЧУ, защото тя може да се ползва за база за решение, след като ДУ е изключено по презумпция. Представи си, че за тези родители в София няма други училища освен ЧУ, това е единствената съвкупност, от която да избират, и затова и се облягат на класация на ЧУ само.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 14:45 от Анонимен

# 681
  • София
  • Мнения: 16 174
Попеа, питала съм, отговорът е, че искали техните деца да получили тяхното образование (вкл. същите основни и средни училища) - явно го намират за достатъчно. Аз съм на другия полюс - знам, колко много не знам и искам да науча повече, и същото се отнася за поне 2 от 3-те ми деца. Куриозното е, че точно същите родители най-много се оплакват от групичките на тежкарите или на мамите-кифли с дъщери-кифли.

# 682
  • София
  • Мнения: 6 175
... Ако основата е ниска, каквито и уроци да посещаваш, трудно догонваш тези с по-добра база за надграждане...
Ето такива изказвания породиха у мен навремето, чувство за обреченост на децата ми. Ами убедих се от опит, че не са толкова фатални нещата. Да, наложи се да посещава курсове веднъж в седмицата седмокласничката, но бяха напълно достатъчни, за да се справи идеално и дори не съм убедена, че бяха нужни предвид резултатите на ПИ в началото и края.

Обмисляхме местене след 4 клас, но в ПЧМГ не успя да влезе, в КО го приеха, но ни е много, много далеч. Обиколихме и огледахме още няколко варианта пък си останахме в старото.
СМГ/107/125 защо не обмисляхте? Любопитно ми е, дали изборът е само по навик, защото виждам една тенденция при родители, чиито деца са били в частни и са решили децата им да учат МАТ да ги насочват към ПЧМГ, а тези от държавни към СМГ, без това да е обвързано с доходите на семействата.
И аз споделям това наблюдение и не само за МАТ, а изобщо при избор на ЧУ или ДУ. Познавам родители с много възможности и деца в ДУ, както и родители с деца в ЧУ, които финансово изнемогват, но държат да е в ЧУ. В реала, не във форума, да не се засегне някой сега Simple Smile И ми е интересен отговорът, макар и да имам свое обяснение.
Кандидатства в СМГ, макар аз да бях против. Добре, че и за там не му стигна резултата. ММ настояваше и за СМГ, и за ПЧМГ, аз смятах, че там ще го премажат. Сега се запозна с някои деца от ПЧМГ и му харесаха, така че може и да съм бъркала. Така и така, явно не е за там, щом не е влязъл. 107 и 125 са ни безкрайно далеч. И докато в КО все пак се обсъждаше училищен транспорт поне от западните квартали, то логистиката за предните две щеше да е безумна. Още не сме стигнали до там, да сменяме жилището, заради училищата на децата, макар че ми мина тази идея Stuck Out Tongue Winking Eye

# 683
  • Мнения: 5 866
Попеа, има резон в това, което казваш. Макар аз да не съм точно този случай. Но от друга страна в момента обсъждаме общата тема образование и резултати по НВО. Та е крайно неинформативно да се изолираш в класация на ЧУ, само защото там ти харесва как стоиш. Освен това после всички пак се състезават заедно и повечето отиват в държавни гимназии. Та зависи от целите. Ако искаш да си се капсулираш и успокояваш колко си добър - ок.

M_I_A, и в кое училище искаше детето и в кое влезе?
Защото аз говоря за подготовка за максимални балове все пак, стигащи за СМГ и Немската на първо класиране. Wink Иначе за английските и някои други влизат на "10-то класиране" и с доста посредствени.

# 684
  • София
  • Мнения: 6 175
Синът ми беше в ДУ в ПУК и 1-клас.  В ПУК всичко беше розово, защото бяха 15 деца в групата в ДУ. Другите от района си бяха в ДГ.
 В първи клас се побърка. Той е със сензорни проблеми и виковете и тичането на 24 деца го напрягаха много. А на една учителка в ДУ, ако детето няма академични проблеми или не е агресивно не я интересува повече. Все се надявах да го преодолее, но като ми се появи и една директорка, която да тропа по масата, че паралелката от английска ще се трансформира в руска и нямало никаква друга алтернатива, решихме да ги сменяме. Бях с огромни предрасъдъци по отношение на частното образование... Ами рахатясах психически, макар финансово да е натоварващо. Разбира се случаят е индивидуален.

# 685
  • Мнения: X
Попеа, има резон в това, което казваш. Макар аз да не съм точно този случай. Но от друга страна в момента обсъждаме общата тема образование и резултати по НВО. Та е крайно неинформативно да се изолираш в класация на ЧУ, само защото там ти харесва как стоиш. Освен това после всички пак се състезават заедно и повечето отиват в държавни гимназии. Та зависи от целите. Ако искаш да си се капсулираш и успокояваш колко си добър - ок.

Скрит текст:
M_I_A, и в кое училище искаше детето и в кое влезе?
Защото аз говоря за подготовка за максимални балове все пак, стигащи за СМГ и Немската на първо класиране. Wink Иначе за английските и някои други влизат на "10-то класиране" и с доста посредствени.
Всъщност си права, но естествена част от човешката психология е човек да се стреми да бяга от когнитивния дисонанс Simple Smile Много рядко има хора, достатъчно силни да се изправят срещу него и да се помъчат да променят нещата, за да изчезне той в действителността, а не само в мозъка им. Огромната част предпочитат да престанат да забелязват предпоставките за него, а от там и самия него. Това по принцип, за всяка житейска ситуация се отнася, и за конкретната - също.
И всъщност темата е за ЧУ и я гледат родители, решили да са в ЧУ (виж предишния ми коментар), а не за това къде са по-високи резултатите на НВО, така че и чисто формално пак само класацията на ЧУ трябва да се гледа Simple Smile
Не казвам, че не съм съгласна с теб, само казвам да се опиташ да се поставиш в обувките на огромната част от участниците в тази тема.
Случаят на МИА е много индивидуален наистина. Като се замислих, то всеки случай е индивидуален, всъщност Simple Smile

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 10:23 от Анонимен

# 686
  • Мнения: 5 866
Синът ми беше в ДУ в ПУК и 1-клас.  В ПУК всичко беше розово, защото бяха 15 деца в групата в ДУ. Другите от района си бяха в ДГ.
 В първи клас се побърка. Той е със сензорни проблеми и виковете и тичането на 24 деца го напрягаха много. А на една учителка в ДУ, ако детето няма академични проблеми или не е агресивно не я интересува повече. Все се надявах да го преодолее, но като ми се появи и една директорка, която да тропа по масата, че паралелката от английска ще се трансформира в руска и нямало никаква друга алтернатива, решихме да ги сменяме. Бях с огромни предрасъдъци по отношение на частното образование... Ами рахатясах психически, макар финансово да е натоварващо. Разбира се случаят е индивидуален.

Ужас! Пожелавам детето да е спокойно и щастливо.

Попеа, аз се поставям и ми е разбираемо. Макар да не съм точно този случай. Мразя да си затварям очичките, като Оле. Simple Smile

# 687
  • Мнения: 19 289
Ако човек има възможност за ПЧМГ за периода 5-7 клас, не виждам на какво отгоре да избере СМГ?
Миа специално няколко пъти каза, че предпочита по-малки класове. В СМГ по колко са-28-30?
Електронен дневник не се води, контролни не се връщат, дават им се по 300 дати  да учат по история, товарят ги по музика и т.н. неща, които в ПЧМГ със сигурност са спестени.

# 688
  • Мнения: 347
Добре е да не се изпада в крайности. Да, гледаш общата картинка, но накрая решението се свежда до избор между няколко частни училища. Класациите са ориентир и издават по-скоро бъговете в системата. 3-то място, но участниците 2-3-ма. Някое Кърджалийско училище в топ 3, казвам го като пример, не помня фактите, но имаше някакви такива смешки... Или ЧУ, което по един предмет е на 3-то, по друг - на 63-то място. Пак цифрите са условни, но имаше подобни случаи. Накрая събираш мнения и трупаш лични впечатления. Къде е тук когнитивният дисонанс? Wink

Фенси,
Паралели никакви не съм правила.

Дадох пример с прехвалено училище, което се оказа въздух под налягане (Също и по твои споделени наблюдения тук). Ама да ти призная, аз още преди ти се чудех, докато хвалеше все още ПБ, защото се бях поинтересувала от училището. Преди кандидатстването ни. Е, не съм те нападала и обвинявала в неискреност тогава, въпреки различното ми мнение, защото не ми е било моя работа да те съдя, а и всеки си знае от какво е доволен и от какво - не.

# 689
  • Мнения: X
Скрит текст:
Синът ми беше в ДУ в ПУК и 1-клас.  В ПУК всичко беше розово, защото бяха 15 деца в групата в ДУ. Другите от района си бяха в ДГ.
 В първи клас се побърка. Той е със сензорни проблеми и виковете и тичането на 24 деца го напрягаха много. А на една учителка в ДУ, ако детето няма академични проблеми или не е агресивно не я интересува повече. Все се надявах да го преодолее, но като ми се появи и една директорка, която да тропа по масата, че паралелката от английска ще се трансформира в руска и нямало никаква друга алтернатива, решихме да ги сменяме. Бях с огромни предрасъдъци по отношение на частното образование... Ами рахатясах психически, макар финансово да е натоварващо. Разбира се случаят е индивидуален.

Ужас! Пожелавам детето да е спокойно и щастливо.

Попеа, аз се поставям и ми е разбираемо. Макар да не съм точно този случай. Мразя да си затварям очичките, като Оле. Simple Smile
И аз това пожелавам на МИА!
И аз така - явно Шарки неслучайно ни обърка, няколко пъти при това Simple Smile Но според мен, ние сме в изключенията, а и вероятно и ние понякога си затваряме очите. Искаме или не.

Общи условия

Активация на акаунт