Частни училища - информативна тема 28

  • 30 830
  • 759
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 5 898
Добре е да не се изпада в крайности. Да, гледаш общата картинка, но накрая решението се свежда до избор между няколко частни училища. Класациите са ориентир и издават по-скоро бъговете в системата. 3-то място, но участниците 2-3-ма. Някое Кърджалийско училище в топ 3, казвам го като пример, не помня фактите, но имаше някакви такива смешки... Или ЧУ, което по един предмет е на 3-то, по друг - на 63-то място. Пак цифрите са условни, но имаше подобни случаи. Накрая събираш мнения и трупаш лични впечатления. Къде е тук когнитивният дисонанс? Wink


Е, случая на БШ не е такъв всъщност. Нито се явява с 2-ма, нито има особени разлики в двата предмета. Класацията е ориентир и в случая на БШ показва тенденция, която в последните години не е блестяща. Особено в паралел с ПБ. Което е още по-смешното, знаейки от кухнята нещата в ПБ. На база десетилетие назад вероятно е била.  Wink

Дадох пример с прехвалено училище, което се оказа въздух под налягане (Също и по твои споделени наблюдения тук). Ама да ти призная, аз още преди ти се чудех, докато хвалеше все още ПБ, защото се бях поинтересувала от училището. Преди кандидатстването ни. Е, не съм те нападала и обвинявала в неискреност тогава, въпреки различното ми мнение, защото не ми е било моя работа да те съдя, а и всеки си знае от какво е доволен и от какво - не.

А аз сега пък ти се чудя точно по същите причини. Wink И пак особено в паралел с ПБ.

В ПБ си има и много чудесни неща. И съм ги посочвала през годините. Заради тях го хвалех. В момента в който те отпаднаха, и нас вече ни нямаше там. Simple Smile И нито за ден не съм се самозалъгвала колко е идеално всичко. Аз от теб за БШ една критика не съм чула.

Но нямам желание да продължавам тази комуникация в която си повтаряме вече 5 поста едно и също.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 10:37 от .♥.Fancy.♥.

# 691
  • Мнения: X
Добре е да не се изпада в крайности. Да, гледаш общата картинка, но накрая решението се свежда до избор между няколко частни училища. Класациите са ориентир и издават по-скоро бъговете в системата. 3-то място, но участниците 2-3-ма. Някое Кърджалийско училище в топ 3, казвам го като пример, не помня фактите, но имаше някакви такива смешки... Или ЧУ, което по един предмет е на 3-то, по друг - на 63-то място. Пак цифрите са условни, но имаше подобни случаи. Накрая събираш мнения и трупаш лични впечатления. Къде е тук когнитивният дисонанс? Wink


В това, че от СМГ, 107-мо и още едно-две ДУ се явяват всички 100-ина ученика и са в първата десятка на НВО и по двата предмета, преди огромната маса ЧУ, и това в продължение на доста години.  
И няма никакъв начин да им помагат учители, защото изпита се провежда в други училища , нещо, което на село не е възможно и не се прави.  А ако някое случайно ЧУ (изключвам СС и другото, Питагор ли беше) е наред с тях, то е именно с 1-2 деца. И в това, че ако се сравни колко от ДУ и колко от ЧУ отиват в елините гимназии след 7 клас, класацията определено не е в полза на ЧУ. Сега чакам Ежко да обясни как НВО не е измерител за нищо, за емнайсти път. Или как то не е заради училището, а е заради амбициозните родители, които ги пращат на уроци. И като стъпиш на това, няма никакъв когнитивен дисонанс Wink

# 692
  • София
  • Мнения: 16 193
Аз, след великите постижения на Златоградската гимназия тази година по ДЗИ математика, за които знам как са "постигнати",  на никакви класации по НВО и ДЗИ не вярвам. Dunno.

# 693
  • Мнения: 5 898
Аз, след великите постижения на Златоградската гимназия тази година по ДЗИ математика, за които знам как са "постигнати",  на никакви класации по НВО и ДЗИ не вярвам. Dunno.

О, Шарки историята помни още много такива примери. Преди години имаше случай с Кърджали мисля и баш в тази тема хора ме обвиняваха, че нямам право да се съмнявам. В провинцията с 2-3 училища нещата са коренно различни от тези в София. Там квестори са роднини и приятели. В столицата това е изключително трудно да се случи. И този фактор не играе такава роля. Тук по-голяма роля има функцията на курса и частния учител.

# 694
  • Мнения: X
Аз, след великите постижения на Златоградската гимназия тази година по ДЗИ математика, за които знам как са "постигнати",  на никакви класации по НВО и ДЗИ не вярвам. Dunno.

О, Шарки историята помни още много такива примери. Преди години имаше случай с Кърджали мисля и баш в тази тема хора ме обвиняваха, че нямам право да се съмнявам. В провинцията с 2-3 училища нещата са коренно различни от тези в София. Там квестори са роднини и приятели. В столицата това е изключително трудно да се случи. И този фактор не играе такава роля. Тук по-голяма роля има функцията на курса и частния учител.
Точно така е. Изпитите са в други училища и квестори са напълно непознати учители, така че резултатите за София са реални, а дали Шарки им вярва, това няма никакво значение за тяхната реалност. То и щраусът не вярва, че пред него има лъв, понеже не го вижда с главата в пясъка. Ама лъвът си е там Simple Smile

# 695
  • София
  • Мнения: 16 193
Мен наличието на тези две Българии ме "убива": значи, 50% от децата, които учат в най-големите градове, могат да бъдат независимо оценявани, а останалите 50% - силно подбутнати. После на едните дипломите ниски, на другите - слънце. А на знания, точно обратното. И като отчетеш относителната тежест на дипломата и ДЗИ за кандидатстването в европейски университети, и да ти се доповръща.

# 696
  • Мнения: X
Мен наличието на тези две Българии ме "убива": значи, 50% от децата, които учат в най-големите градове, могат да бъдат независимо оценявани, а останалите 50% - силно подбутнати. После на едните дипломите ниски, на другите - слънце. А на знания, точно обратното. И като отчетеш относителната тежест на дипломата и ДЗИ за кандидатстването в европейски университети, и да ти се доповръща.
Че това да не е само в България?! Постнах ти дискусия за САЩ, и там е същото - отиваш в някакъв забутан хай-скул в Уисконсин и изкарваш максимално ГПА, с което кандидатстваш в университет, а от топ-хай-скул в Ню Йорк ще изкараш ГПА с 30-40 % по-нисък и пак кандидатстваш с него. И питат дали си струва.

А ти нали каза, че вас МОН-ската диплома от АК не ви интересува, само в САЩ и никъде другаде ще учи? Какво те интересуват европейските университети и кандидатстването в тях?

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:11 от Анонимен

# 697
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Summertime, как си позволяваш да харесваш и хвалиш друго учичилище извън тези, които Fancy горе е препоръчала?! Още малко като rainy ще станеш- да си позитивна и да имаш различно мнение. Аман.

Да не съм оф топик, някой с опит от Меридиан 22 знае ли защо е толкова зле базата на тяхната ДГ? Минавах оттам и беше зловещо- стари беседки тип неподдържана държавна, една единствена пързалка, непочистени занемарени площи... да не би да не функционира вече градината? За училището някой питаше горе, но никой не се включи Sad доколкото знам английският е на ниво, но никакви подробности.

# 698
  • София
  • Мнения: 16 193
До преди 7 г. цялата им база беше такава, моето лично мненеие е, че собствениците никак не обичат да харчат за поддръжа и ремонти (правили сме многократни запитвания кое кога ще се оправи). Интересите им са артистични, това че няма къде и на какво да се играе навън, не им е толкова важно.

Цитат на: Poppea в октомври 09, 2019, 11:04:34
Цитат
А ти нали каза, че вас МОН-ската диплома от АК не ви интересува, само в САЩ и никъде другаде ще учи? Какво те интересуват европейските университети и кандидатстването в тях?
Това, че нещо не ме засяга лично, не значи, че не ме ядосва като некоректна практика и че не трябва да се опитаме да го поправим.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:15 от Sharky*

# 699
  • София
  • Мнения: 6 182
.♥.Fancy.♥. седмокласничката искаше АК и там учи в момента. Изпратихме я на курсове за НВО, защото не вярвахме, че може да влезе в АК. Шегувахме се с нея, че се гласи да влиза с взлом. Те пък взеха, че я приеха. Продължих да настоявам да си се яви на НВО. Хем да не се отпуска, хем някак мислех, че първия успех е чиста случайност. Именно защото отвсякъде ми повтаряха, че пропуските не могат да се наваксат. Изкара бал достатъчен за всяко училище. Само паралелката СМГ с немски, нямаше да покрие на първо класиране. С треторазрядно ДУ от 1 до 4 клас и второразрядно частно 5-7 клас. Аз пак си я смятам за функционално неграмотна, ама до момента някак се оправя и започвам да имам чувството, че повечето са на нейното дередже, с малки изключения от наистина брилянтни деца Joy

# 700
  • Мнения: 347
Добре е да не се изпада в крайности. Да, гледаш общата картинка, но накрая решението се свежда до избор между няколко частни училища. Класациите са ориентир и издават по-скоро бъговете в системата. 3-то място, но участниците 2-3-ма. Някое Кърджалийско училище в топ 3, казвам го като пример, не помня фактите, но имаше някакви такива смешки... Или ЧУ, което по един предмет е на 3-то, по друг - на 63-то място. Пак цифрите са условни, но имаше подобни случаи. Накрая събираш мнения и трупаш лични впечатления. Къде е тук когнитивният дисонанс? Wink


В това, че от СМГ, 107-мо и още едно-две ДУ се явяват всички 100-ина ученика и са в първата десятка на НВО и по двата предмета, преди огромната маса ЧУ, и това в продължение на доста години.  
И няма никакъв начин да им помагат учители, защото изпита се провежда в други училища , нещо, което на село не е възможно и не се прави.  А ако някое случайно ЧУ (изключвам СС и другото, Питагор ли беше) е наред с тях, то е именно с 1-2 деца. И в това, че ако се сравни колко от ДУ и колко от ЧУ отиват в елините гимназии след 7 клас, класацията определено не е в полза на ЧУ. Сега чакам Ежко да обясни как НВО не е измерител за нищо, за емнайсти път. Или как то не е заради училището, а е заради амбициозните родители, които ги пращат на уроци. И като стъпиш на това, няма никакъв когнитивен дисонанс Wink
Поппеа, изобщо не визирах държавните училища в контекста на отговора ти.

Между другото, като говорим за искреност, наскоро разбрах от майки в СС, че масово се посещават курсове, но това е факт, който умишлено се премълчава. Нещо като неписан вътрешен пакт. Казвам го, защото и това е от значение за резултата на училището. Много е лесно това високомерие - отсяваш на входа, пресяваш, изключваш, накрая външни уроци, иначе си топ училището. Не ме разбирайте погрешно, казаното не е срещу вас - майки, които искат най-доброто образование за децата си, а е негодувание срещу самозабравилите се собственици и ръководство.

Пипи, развесели ме, хаха!

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:59 от summmertime

# 701
  • Мнения: 5 425
А ти нали каза, че вас МОН-ската диплома от АК не ви интересува, само в САЩ и никъде другаде ще учи?

Първата част е моя. Втората не знам откъде се е взела. Продължавам да поддържам, че МОН-ската диплома не ми е интересна изобщо.

.♥.Fancy.♥. седмокласничката искаше АК и там учи в момента. Изпратихме я на курсове за НВО, защото не вярвахме, че може да влезе в АК. Шегувахме се с нея, че се гласи да влиза с взлом. Те пък взеха, че я приеха. Продължих да настоявам да си се яви на НВО. Хем да не се отпуска, хем някак мислех, че първия успех е чиста случайност. Именно защото отвсякъде ми повтаряха, че пропуските не могат да се наваксат. Изкара бал достатъчен за всяко училище. Само паралелката СМГ с немски, нямаше да покрие на първо класиране. С треторазрядно ДУ от 1 до 4 клас и второразрядно частно 5-7 клас. Аз пак си я смятам за функционално неграмотна, ама до момента някак се оправя и започвам да имам чувството, че повечето са на нейното дередже, с малки изключения от наистина брилянтни деца Joy

MIA - едно способно дете, с правилните курсове за НВО ще изкара високи резултати на оценяването. Даже бих казал, че самоувереността (напр. на СМГ-ейци), че знаят математиката от и до и не се нуждаят от курсове по НВО, би им изиграла лоша шега. Защото от една много ниска летва нататък, НВО не е за знания по математика, а за спазване на запетайките в изискванията.
НО:
- как НВО измерва полученото цялостно образование? Напр. мотивация, умения и навици за учене? Или дупките в предметите, които не са балообразуващи? И не, даже мама да виси отгоре 24/7 като хеликоптер, резултата няма да е същия (губи се елемента на самостоятелност)
- как се компенсира използването на чужд език от края на началното образование, вместо години по-късно?

Ученето в ДУ не е края на света, разбира се. Но идва на цената на много загубено време в училище.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:55 от Ezhko

# 702
  • Мнения: X
Скрит текст:
До преди 7 г. цялата им база беше такава, моето лично мненеие е, че собствениците никак не обичат да харчат за поддръжа и ремонти (правили сме многократни запитвания кое кога ще се оправи). Интересите им са артистични, това че няма къде и на какво да се играе навън, не им е толкова важно.
Цитат на: Poppea в октомври 09, 2019, 11:04:34
Цитат
А ти нали каза, че вас МОН-ската диплома от АК не ви интересува, само в САЩ и никъде другаде ще учи? Какво те интересуват европейските университети и кандидатстването в тях?
Това, че нещо не ме засяга лично, не значи, че не ме ядосва като некоректна практика и че не трябва да се опитаме да го поправим.
Това са празни приказки, защото:  1) при положението на периферните населени места и училищата в тях това  е невъзможно и 2) навсякъде е така, и в САЩ, и в Европа. Нарича се процес на урбанизация и е много напреднал в развитите страни. В Китай се случва в момента.
А кое те засяга лично има време да се разбере Wink  
А ти нали каза, че вас МОН-ската диплома от АК не ви интересува, само в САЩ и никъде другаде ще учи?

Първата част е моя. Втората не знам откъде се е взела. Продължавам да поддържам, че МОН-ската диплома не ми е интересна изобщо.
И двете части са си на Шарки. Това, че и ти споделяш първата част не значи, че не я споделя и твоето АК алтер-его Wink
А би ли споделил как щяха да го приемат твоя син в ОК без МОН-ската диплома, само с тази за САЩ?

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:33 от Анонимен

# 703
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз, след великите постижения на Златоградската гимназия тази година по ДЗИ математика, за които знам как са "постигнати",  на никакви класации по НВО и ДЗИ не вярвам. Dunno.

О, Шарки историята помни още много такива примери. Преди години имаше случай с Кърджали мисля и баш в тази тема хора ме обвиняваха, че нямам право да се съмнявам. В провинцията с 2-3 училища нещата са коренно различни от тези в София. Там квестори са роднини и приятели. В столицата това е изключително трудно да се случи. И този фактор не играе такава роля. Тук по-голяма роля има функцията на курса и частния учител.
Точно така е. Изпитите са в други училища и квестори са напълно непознати учители, така че резултатите за София са реални, а дали Шарки им вярва, това няма никакво значение за тяхната реалност. То и щраусът не вярва, че пред него има лъв, понеже не го вижда с главата в пясъка. Ама лъвът си е там Simple Smile
От няколко години НВО се провеждат в училището, в което учи съответното дете. Само квесторите са външни за училището.

# 704
  • Мнения: X
Скрит текст:
Аз, след великите постижения на Златоградската гимназия тази година по ДЗИ математика, за които знам как са "постигнати",  на никакви класации по НВО и ДЗИ не вярвам. Dunno.

О, Шарки историята помни още много такива примери. Преди години имаше случай с Кърджали мисля и баш в тази тема хора ме обвиняваха, че нямам право да се съмнявам. В провинцията с 2-3 училища нещата са коренно различни от тези в София. Там квестори са роднини и приятели. В столицата това е изключително трудно да се случи. И този фактор не играе такава роля. Тук по-голяма роля има функцията на курса и частния учител.
Точно така е. Изпитите са в други училища и квестори са напълно непознати учители, така че резултатите за София са реални, а дали Шарки им вярва, това няма никакво значение за тяхната реалност. То и щраусът не вярва, че пред него има лъв, понеже не го вижда с главата в пясъка. Ама лъвът си е там Simple Smile
От няколко години НВО се провеждат в училището, в което учи съответното дете. Само квесторите са външни за училището.
[/quote]
Благодаря за уточнението, само не разбрах то как променя извода за реалността на резултатите.
Скрит текст:
Добре е да не се изпада в крайности. Да, гледаш общата картинка, но накрая решението се свежда до избор между няколко частни училища. Класациите са ориентир и издават по-скоро бъговете в системата. 3-то място, но участниците 2-3-ма. Някое Кърджалийско училище в топ 3, казвам го като пример, не помня фактите, но имаше някакви такива смешки... Или ЧУ, което по един предмет е на 3-то, по друг - на 63-то място. Пак цифрите са условни, но имаше подобни случаи. Накрая събираш мнения и трупаш лични впечатления. Къде е тук когнитивният дисонанс? Wink


В това, че от СМГ, 107-мо и още едно-две ДУ се явяват всички 100-ина ученика и са в първата десятка на НВО и по двата предмета, преди огромната маса ЧУ, и това в продължение на доста години.  
И няма никакъв начин да им помагат учители, защото изпита се провежда в други училища , нещо, което на село не е възможно и не се прави.  А ако някое случайно ЧУ (изключвам СС и другото, Питагор ли беше) е наред с тях, то е именно с 1-2 деца. И в това, че ако се сравни колко от ДУ и колко от ЧУ отиват в елините гимназии след 7 клас, класацията определено не е в полза на ЧУ. Сега чакам Ежко да обясни как НВО не е измерител за нищо, за емнайсти път. Или как то не е заради училището, а е заради амбициозните родители, които ги пращат на уроци. И като стъпиш на това, няма никакъв когнитивен дисонанс Wink
Поппеа, изобщо не визирах държавните училища в контекста на отговора ти.

Между другото, като говорим за искреност, наското разбрах от майки в СС, че масово се посещават курсове, но това е факт, който умишлено се премълчава. Нещо като неписан вътрешен пакт. Казвам го, защото и това е от значение за резултата на училището. Много е лесно това високомерие - отсяваш на входа, пресяваш, изключваш, накрая външни уроци, иначе си топ училището. Не ме разбирайте погрешно, казаното не е срещу вас - майки, които искат най-доброто образование за децата си, а е негодувание срещу самозабравилите се собственици и ръководство.

Пипи, развесели ме, хаха!
Да, разбирам те, вътре в съвкупността на ЧУ няма когнитивен дисонанс.  Всъщност, това се опитвах да кажа на Фенси - темата за когнитивния дисонанс е в един по-друг контекст Simple Smile

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:43 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт