Отговори
# 270
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 858
кажете моля няколко специалности, които са изключително и невъзможно да бъдат придобити другаде освен в Холандия, Германия и Цюрих и обучението там е невъзможно да бъде постигнато другаде. Не се заяждам. Интересът ми е искрен, тъй като просто не разбирам предимството да учиш комуникации или бизнес в Холандия вместо тук или в Испания напр.

Например ако детето ми желае да учи нещо, свързано с химия, бих го изпратила да учи в Германия. Защо точно там, защото там е Мека-та на химията. До 80-те години на миналият век, постиженията в областта на химията са се публикували само на немски. Диплома по химия от там те изкарва едни гърди напред в индустрията. Бих държала да завърши и Ph.D., защото хора с такова образование се търсят. От къде знам...от години работя в най-големите химични компании в света, гледам какви хора и с каква степен се търсят.

# 271
  • София
  • Мнения: 62 595
Титина, чакай малко, какво означава да държиш да завърши това или онова? Те са вече големи хора, сами си вземат решенията. А може изобщо да не иска да ходи точно в Германия, какво ще направиш тогава - ще се запинеш, че или Германия или нищо? Преди докторската има бакалавърска и магистърска, има личен живот, професионален дори, повечето не чакат само да студентстват до пиейчди-то, ако изобщо стигнат до него, женят се, деца раждат... Има толкова много неизвестни в живота след гимназия, какво искаме и държим като родители вече може да няма нищо общо с желанията и житейските обстоятелства на децата ни.

# 272
  • София
  • Мнения: 7 277
Хмм, Андариел, има деца, на които им е ясно с какво искат да се занимават и не е лошо да знаят кои държави имат съответната индустрия и университетско образование за това. Определени специалности наистина са застъпени по-добре на конкретни места и мисля, че точно такава информация визираше Лейка.

По повод нейния пост - бизнес администрация наистина може да се учи по-добре извън България в няколко световно известни университета. Освен че начинът на преподаване и ангажиране на студентите е различен, преподават и хора от самия бизнес. Преподават се най-големите новости. Хората са позитивно настроени, няма го присъщия за нас негативизъм. И после възможностите за работа са повече.

За много други специалности пък възнаграждението в чужбина е по-нормално в сравнение с тук. Знаете ли колко получава специалист по екология в България например Sad ? Или как се оправя с финансите graduate student тук и в САЩ.

# 273
  • Мнения: 5 425
За бакалавър бизнес администрация, Американският​ университет в Благоевград си е много ОК. Особено в съчетание с Икономика (ако ще се остава в България след това).

# 274
  • Мнения: 3 916
Всъщност-никой не знае дали ще се остава или не. Понякога е решение за една нощ едно заминаване, друг път е плод на куп обстоятелства. Боб не хвърляме все още.
Не ми е ясно по каква причина са ми местени постове в тази тема, аз допир с частното образование нямам за сега. И в темата за МОН си бях по темата-а именно-промените от МОН по материал спрямо поредния експериментален набор, който се движи в нищото, няма никаква представа дали и какво би могъл да учи, как точно ще се профилира и т.н.

# 275
  • София
  • Мнения: 7 277
Ох, аз се сещам как се преподаваше маркетинг в УНСС и същото - в Щатски университет. Тук - суха теория. Там - базирано на case studies, реални ситуации и търсене на реални решения. Тук - малко или нищо съществено не ти остава в главата, освен някои теоретични понятия. Там - три пъти повече часове, разделени в подобласти и пълно с примери от реални бизнес ситуации. Преподавателят тук - винаги на нож със студентите. Те я мразят, тя се държи странно. Там - точно обратното.

# 276
  • Мнения: 3 916
Този тип поведение се наблюдава и в гимназиите. Държавните. Както казах, с частни допир нямам.

# 277
  • София
  • Мнения: 7 277
Този тип поведение се наблюдава и в гимназиите. Държавните. Както казах, с частни допир нямам.
Нямам идея защо е така, ако е вярно Sad

# 278
  • Мнения: 234
Ох, аз се сещам как се преподаваше маркетинг в УНСС и същото - в Щатски университет. Тук - суха теория. Там - базирано на case studies, реални ситуации и търсене на реални решения. Тук - малко или нищо съществено не ти остава в главата, освен някои теоретични понятия. Там - три пъти повече часове, разделени в подобласти и пълно с примери от реални бизнес ситуации. Преподавателят тук - винаги на нож със студентите. Те я мразят, тя се държи странно. Там - точно обратното.

В един параграф есенцията на отговора на въпроса на Leika_moja. Имам две познати семейства, чиито деца останаха да следват в България - едното журналистика в СУ, другото бизнес администрация пак там. И двете са разочаровани от начина на преподаване, който явно не е мръднал много последните 30 години. И двете обмислят "да се прехвърлят" някъде в чужбина, но сега е по-сложно отколкото ако го бяха планирали още в гимназията. Та и на мен ми е далеч тази дилема, но следя с интерес дискусията, защото всъщност избора на училище за средното образование до голяма степен предопределя възможностите им за висше образование.

# 279
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Познавам успешно реализирани тук и навън ,завършили наши университети- лекари, софтуерни специалисти, математик ,преподаващ в университет в Англия.  Както и завършили в чужд университет, нераализирали се тук.То и навън от университет до университет има разлика.Доста важен елемент е и мотивацията на студента да учи именно определена специалност. Най-добрите университети ще предложат отлични лаборатории и се предполага добри специалисти в областта.
 Обаче си мисля, при положение че днес най-развитите технологии се финансират в частни компании и съответно се предполага, че привличат най-добрите специалисти, дали университетите, където и да било имат предишните възможности да осигурят най-добрите практики. Знам че някои университети успяха да излязат на пазара и то успешно с разработки от моята практика, не знам обаче дали разработчиците не се отделиха в собствен проект.

# 280
  • Мнения: 7 162
Напомням, че темата е за всичко около нашите деца: тук обсъждаме предучилищно, основно, средно и висше образование, като се допускат и са разрешени и други дискусии по различни теми. Най-общо казано в тази тема не се правят забележки от рода: Темата съвсем се измести! Този пост не е по темата. Моля, върнете се към темата! и т.н. Защото тази тема е без тема.
Обсъждането на университети също е добре дошло. Който не намира дискусията за полезна или се дразни поради някаква причина на определени потребители/постове е свободен да напусне.
Други подобни теми, с по-свободни дискусии са Училищният блиц и наборните теми.
Всички останали теми следя по-изкъсо и държа съдържанието на постовете да се доближават до заглавието и първоначалния замисъл на автора.

# 281
  • софия
  • Мнения: 4 991
Ох, аз се сещам как се преподаваше маркетинг в УНСС и същото - в Щатски университет. Тук - суха теория. Там - базирано на case studies, реални ситуации и търсене на реални решения. Тук - малко или нищо съществено не ти остава в главата, освен някои теоретични понятия. Там - три пъти повече часове, разделени в подобласти и пълно с примери от реални бизнес ситуации. Преподавателят тук - винаги на нож със студентите. Те я мразят, тя се държи странно. Там - точно обратното.

В един параграф есенцията на отговора на въпроса на Leika_moja. Имам две познати семейства, чиито деца останаха да следват в България - едното журналистика в СУ, другото бизнес администрация пак там. И двете са разочаровани от начина на преподаване, който явно не е мръднал много последните 30 години. И двете обмислят "да се прехвърлят" някъде в чужбина, но сега е по-сложно отколкото ако го бяха планирали още в гимназията. Та и на мен ми е далеч тази дилема, но следя с интерес дискусията, защото всъщност избора на училище за средното образование до голяма степен предопределя възможностите им за висше образование.
Всъщност, може да се учи “навън” с диплома от което и да е училище в България. Нещото, което би могло да спъне запътил се натам ученик е езика. Нужно е да се покрият необходимите изисквания за език, за диплома от средно и готово. Друг е въпроса после колко комфортно ще се чуства човек с научения език за да учи на него. Според мен това е един не/малък проблем, заради който доста от отпадналите отпадат.
И разбира се, определени високи летви ( унита и специалности) си остават високи летви, за да успееш там има значение къде си учил-тоест има значение колко и какво си научил, но документално всяка диплома от горно нандолнище ти върши работа. (Не визирам някои случаи като медицина например, където искат ( май) определен хорариум по определени соециалности)

# 282
  • Мнения: 3 916
Всъщност това вече може и да не е така за набор 2003, които както писах, са първи по експеримента на МОН с профилиране в 10 клас. Все още нищо не се знае, предстои да се види. На тазгодишното изложение (образователно) се вдигаха безпомощно рамене на въпросите какво би могъл да следва.

# 283
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 858
Титина, чакай малко, какво означава да държиш да завърши това или онова?
Вземи прочети какво съм написала: ако детето ми иска да учи химия....другото са твои интерпретации.

# 284
  • софия
  • Мнения: 4 991
Всъщност това вече може и да не е така за набор 2003, които както писах, са първи по експеримента на МОН с профилиране в 10 клас. Все още нищо не се знае, предстои да се види. На тазгодишното изложение (образователно) се вдигаха безпомощно рамене на въпросите какво би могъл да следва.
Промяната за която говориш ще канализира избора на принципа на хорариума, както при примера, който дадох за медицина. Училищата пак няма да имат емблематично значение, ще има значение избрания профил. Но дори езиковите гимназии предлагат профил “математика” ..... тъй че.... никой няма да откаже на някой от долно нанадолнище, само защото е от долно нанадолнище.

Общи условия

Активация на акаунт