Отговори
# 630
  • софия
  • Мнения: 4 991
Ежко, защо АК е чак на четвърто място, а на първите три места са държавни гимназии? П.П. https://www.danybon.com/obrazovanie/klasacia-gimnazii-maturi-2019/
Не съм Ежко, но да  отговоря?!
Защото очевидно на матурите са се показали резултати като за четвърто място! На чист български това означава, че преди АК има три училища показали по-висок резултат със съответна разлика: 0,13 с 1-во място, 0,09 с второ място и 0,03 с трето място! ( уау).
Това, което не се казва на чист български е, че АК не е най-доброто училище. Другото неизказано на глас мнение, е че децата в АК са с посредствени знания и капаци на очите.
Доволна?
Ниско грамотни не ги прави в никакъв случай обаче "добра среда". Първо. И второ-учат точно всякакви, особено в основните, все пак има райониране.
Точно това имам предвид. При районирането в хубав и скъп квартал трудно ще попадне дете на чистачка. А и да може да се заобиколи районирането пак хората, които полагат много финансови и времеви усилия да запишат детето си в хубаво държавно училище каквото няма в техния район надали са глупави. В 20-то трудно ще намериш дете на чистачка например.
Това за чистачката, е казано в смисъла на “‘подбрана” стеда ли? Тоест там няма ниско образовани или там са все надути?

# 631
  • Мнения: X
Там няма деца на необразовани хора и особено сега след като се спазва районирането средата ще стане още по-добра. П.П. Ежко, шансът дете отраснало в кофти среда да мисли и разсъждава по кофти начин е голям. Изключения винаги има. Едно наистина будно и умно дете може да отрасне в кофти среда и пак да стане човек от него. Но това е по-скоро рядкост. Много по-добре е детето ти расте в добра среда.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 15:10 от Анонимен

# 632
  • Мнения: 5 916
Стига бе! До НДК не живеят нискообразовани? Хайде помисли пак.

# 633
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 376
Ежко, излиза, че децата трябва да се бунтуват  без да пречат, някак незабележимо. А те с бягството дори не се бунтуват или да си проветряват хормоните - просто решават по някакви причини да избягат от час.
Андариел, отново:
Необходимост от бунт изпитват робите. Свободните хора заявяват и защитават правата си. Ако говорим за удобство, вторите са решително по-неудобни за разни и разнообразни диктаторчета. И много им пречат.
А просто решават, по някакви (неясни и за тях самите) причини, да избягат от час само ударени от хормоните шилета.

Стана ми любопитно ...
От единственото конкретно описано участие в управлението, излиза, че правата им се свеждат до това как да си изпълняват задълженията, наложени от училището. Дори и за къде май няма голям избор. newsm78 Ами ако участват в някакви допълнителни обществено полезни дейности, с ученици от други учебни заведения, без надзора на учител от тяхното училище? Могат ли и как ще им се отрази, ако го направят? newsm78 newsm78 newsm78

Избор и предложения за  допълнителни занимания, но + дали да участват изобщо на тях (или да търсят съмишленици извън кръга на съучениците си), имат доста ученици и в държавните училища.

# 634
  • софия
  • Мнения: 4 991
Понеже колежа не е най-доброто училище пък все трябва да има обяснение защо едни хора решават да дадат едни пари, ето една супер малка част. И ще помоля NikoT да посочи едно училище в, което ученици в 12 кл ще са в 6 сутринта на училище доброволно...
https://www.facebook.com/americancollegeofsofia/

# 635
  • София
  • Мнения: 62 595
Амели, не е само АК. Ученици от НЕГ отделят доста от времето си да пеят в хора на гимназията и не си скъпят труда. Но някак не го смятам за рекорд, а за нещо в реда на нещата - иска, имат условия и се включват доброволно. Със сигурност родители с деца в други гимназии могат да дадат примери от подобен характер. Ако не беше повдигнала въпроса с конкретния пример хич нямаше и да се сетя.

# 636
  • Мнения: 646
Най-добре децата на чистачките и други обявени в бг мама за нискокултурни граждани да не се образоват изобщо, да не вземе аристокрацията да се омеша с плебса по случайност. Една снобария е завилняла... вместо да гледаш да издърпаш давещите се - дай да им отрежем въжето.

# 637
  • В офиса
  • Мнения: 4 029
По предложение на РУА, или на учениците са AP-тата? Хубава идея. Мен двустепенната система ме ужасява.

Шарки, благодаря, ласкаеш ме. Вкъщи си говорим на най-различни теми. С приятелите на детето също. Каквото знам, е от такива разговори на ежедневна база. Имам 4 деца в училищна и предучилищна възраст, както и силно ангажираща работа (имам и 1-2-3 хобита, само за протокола) И да искам, няма как да следя. Свободното си време, доколкото имам, го уплътнявам по друг начин. А аз и не искам да следя. Не знам какво учат по програма. Не знам как се кандидатства където и да е. Няма и да науча. Не проверявам домашни, не изпитвам. Децата ми са много по-самостоятелни от връстниците си. Лош родител съм, уви. Но пък съм любопитен човек и си говоря с децата, те пък ми имат доверие. Което е хубаво.
След време може би бих участвала в родителска асоциация, където наистина се правят реални неща за децата. Наистина активното и ангажирано поведение е важно. Не съм по красивите и помпозни приказки. Не съм и по отчитането на работа.

# 638
  • Мнения: 3 916
Най-добре децата на чистачките и други обявени в бг мама за нискокултурни граждани да не се образоват изобщо, да не вземе аристокрацията да се омеша с плебса по случайност. Една снобария е завилняла... вместо да гледаш да издърпаш давещите се - дай да им отрежем въжето.

Е това е голяма част от населението на елитните гимназии. Не всички, но доста голям процент са такава среда.

# 639
  • София
  • Мнения: 9 560
Там няма деца на необразовани хора и особено сега след като се спазва районирането средата ще стане още по-добра. П.П. Ежко, шансът дете отраснало в кофти среда да мисли и разсъждава по кофти начин е голям. Изключения винаги има. Едно наистина будно и умно дете може да отрасне в кофти среда и пак да стане човек от него. Но това е по-скоро рядкост. Много по-добре е детето ти расте в добра среда.

Леле, това ми заприлича на Игрите на глада (родители с тинейджъри ще са наясно). Окръг 12 (Люлин), 11 (Младост).... 1(центъра на София). И в ценъра са концентрирани само достойните, образовани и интелигентни и в никакъв случай там не трабва да се допускат разни тъмни субекти от Обеля, защото ще развалят средата.

Мислех да отговоря сериозно на Тинкърбел, но последната дискусия толкова ме развесели, че ми се отщя. Както се казва много исках, но нямах желание Simple Smile

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 15:46 от rosi_ta

# 640
  • Мнения: X
Понеже колежа не е най-доброто училище пък все трябва да има обяснение защо едни хора решават да дадат едни пари, ето една супер малка част. И ще помоля NikoT да посочи едно училище в, което ученици в 12 кл ще са в 6 сутринта на училище доброволно...
https://www.facebook.com/americancollegeofsofia/
Аз мога да говоря само от собствен опит. Първата ми жена е нямала търпение да започне училище. Започнала е на 6 годинки и е била много щастлива. Втората ми жена не е чак толкова фанатично ученолюбива, но завършва първо 120-то, а после и немската с пълно 6. Аз за съжаление далеч не съм толкова ученолюбив, но благодарение на средата, в която съм расъл се справих добре и с омразното за мен учене, и с живота. Затова твърдя, че доброто училище и средата са много важни. Дават възможност и на неособено ученолюбиви хора да успеят.

# 641
  • София
  • Мнения: 12 131
Най-добре децата на чистачките и други обявени в бг мама за нискокултурни граждани да не се образоват изобщо, да не вземе аристокрацията да се омеша с плебса по случайност. Една снобария е завилняла... вместо да гледаш да издърпаш давещите се - дай да им отрежем въжето.

Е това е голяма част от населението на елитните гимназии. Не всички, но доста голям процент са такава среда.

Какви по-точно - чистачки или сноби? Joy Много весело стана...

# 642
  • София
  • Мнения: 16 208
Цитат
Мислех, да отговоря сериозно на Тинкърбел, но последната дискусия толкова ме развесели, че ми се отщя. Както се казва много исках, но нямах желание


И аз така...плеснах се само по челото и дотам беше.

# 643
  • София
  • Мнения: 18 116
Хоуп, нали самата ти твърдеше, че статистиките и смятането са ти сила? Ако е  така, къде отчиташ факта, че преди примерно 5 години съотношението слушане на бг/слушане на чужд език, върху което акцентираш като довод,  е било същото като днес, но АК въпреки това държеше първенството по БЕЛ? И въобще не става дума очевидно в поста на Нико за матурата по английски (тя е една от вторите), която беше наистина пълна с грешки. Тази по БЕЛ се визира, ако се види цитираната от него/нея  класация, а тази матура  беше поне нормална, да се каже добра е трудна работа, когато става дума за изпитни варианти, сътворени от експерти на МОН. Така че трябва да се отчитат и ред други фактори, а не  да се свеждат нещата до съотношение между часове  на английски и часове на български. Предвид факта, че в 12 клас в НЕГ и 73-то се държи сертификатен изпит по езика, много часове са с немец или с бг преподавател на немски, 6  с немеца и още 6 с бг преподавател. И? А лайстунг? При тях 90+% от нещата са на немски, държат и нечовешки енмски матури, ама на матурата по БЕЛ имат неизменно отлични резултати по БЕЛ. Да не кажем даже, че може би имат най-високите в страната, които покачват цялостната оценка и на НЕГ в частност. Ежегодно в тези паралелки има по доста хора с 6,00 по БЕЛ. Та? Каква е разликаата по отношение на коментираното от теб? Никаква..Само дето не слушат английски,а  немски. Когато се сравняват резултатите по БЕЛ, трябва да се отчитат ред неща и според мен упоменатият от теб  довод е с много незначителна тежест,. Далеч по-важни са:
1. При кой преподавател по БЕЛ е съответният випуск в съответното училище? Добър ли е, взискателен ли е или е  проблемният примерно, който(която по-скоро) често се коментира в темата за АК?
2. Колко хора от дадено училище ходят на курсове/уроци?
3. За колко хора от випуска  е важна дипломата за кандидатстване , а оттам и  на колко деца се е наложило да задълбаят сериозно по БЕЛ, за да покрият изисквания за успех? И съответно на колко им е широко около врата?
И т.н. и т.н. Та с твоите камъни по твоята галва. И ти не си запозната с доста неща за 12 клас, но смело квалифицираш, та не виждам защо НикоТ да не може да прави същото.

Съветвам теис абсолщтизирането ан средта  да не си дават тогава детето след 7 клас нито в АК, нито в СМГ, нито в НЕГ, нито в някое подобно училище, определяно за добро, заради средата. Родителите образовани, претенциите им много, децата с аммбиции и потенциал, уж образуващи хомогенна среда, но във всяко едно от упоменатите има/имало е и ще има такива, които пият, пушат, ползват трева, слушат дива чалга, вандалстват...

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 16:02 от пенсионирана русалка

# 644
  • Мнения: 646
Не разбирам спора за класацията на матурите след 12 клас. Да се втелясваш за някакви стотни при очевидно птлични оценки е смешно.
А и нека нека не забравяме, че тази година на 2ро място по желаност след 7ми клас стана училище далеч от ТОП представянето на матурите Wink

Общи условия

Активация на акаунт