Отговори
# 615
  • Мнения: 3 916
Не във всяко "добро" училище, средата е добра. На късмет е.

# 616
  • Мнения: X
Не във всяко "добро" училище, средата е добра. На късмет е.
В хубавите държавни училища и особено в основните такива средата е доста добра. Там рядко учат деца на нискограмотни родители.

# 617
  • София
  • Мнения: 16 213
Ежко, не мога да повярвам, че се връзваш Simple Smile. Нали виждаш, че целта на т.нар. дискусия не е информация, а директно  низвергване.
Шарки, има хора, които четат форума и имат нужда от отговорите на тези въпроси. Иначе въпросите стават отговори за тях.
А и независимо от мотивите на питащия, отговора по същество дава възможност за продължаване на дискусията в конструктивно русло. Ако питащият избере този вариант.
  И стана ли възможността реалност? Получи ли се конструктивна дискусия?
...
Тинки, по-ангажиран от теб родител няма в тази тема. Следиш какво и колко учи дъщеря ти в СМГ, преди това си била наясно какво и колко е учила в Колежа. Година след като си преместила дъщеря си, не спираш да следиш и коментираш Колежа. //"Обратното на любовта не е омраза, обратното на любовта е безразличие". // Взела си правилно за теб решение, чудесно, придържай се към него, каква е тази страст да следиш сайта на Колежа, какво толкова лично те засяга някакви непознати на теб родители или деца колко са ангажирани? Нали сега двете с дъщеря ти имате цялото време на света за личностно развитие, оползотворявайте го.

# 618
  • Мнения: 6 323
Точно средата е, иначе за какво ти е НЕГ например - освен заради средата и доброто общо образование. Иначе ето, Черна станция е казвала тук, че е завършила НЕГ и същевременно е казвала, че чете само на английски. Един познат е доста нависоко в сферата на финансите, и той е завършил НЕГ, и после на "дърти" години - около 30+, учи сериозно английски, щото немския никаква работа не му вършеше. Дори за Русалката доколкото знам, не използва немски в работата си. Хеле пък за испанския да не говорим - може да е много разпространен като брой говорещи го в света, ама за реализация - хич не виждам за какво ти е. Ама средата в ИГ е добра, затова е привлекателна.
-----------------------------------------

Шарки, не е в Тинки въпроса, а примерно в това, че си можел да управляваш системата. Е хайде де, махнете го това двустепенно гимназиално образование, като на никого от вас не му харесва (освен на Попеа, която изобщо не я бърка, тъй като отдавна е минала гимназиалния етап). Как ще го махнете, можете ли? Ами давайте, съберете съмишленици и го махнете?
Ми смешно ли е? Ами смешно е. По тоз въпрос Анди е напълно права.

Доп. Шарки, тази тема не е за АК - по повод забележката ти към Тинки, а не че да не пишете за АК. Освен ако постът е преместен от темата за АК, не знам.

# 619
  • Мнения: 5 425
Ежко, излиза, че децата трябва да се бунтуват  без да пречат, някак незабележимо. А те с бягството дори не се бунтуват или да си проветряват хормоните - просто решават по някакви причини да избягат от час.
Андариел, отново:
Необходимост от бунт изпитват робите. Свободните хора заявяват и защитават правата си. Ако говорим за удобство, вторите са решително по-неудобни за разни и разнообразни диктаторчета. И много им пречат.
А просто решават, по някакви (неясни и за тях самите) причини, да избягат от час само ударени от хормоните шилета.

# 620
  • Мнения: 3 916
Ниско грамотни не ги прави в никакъв случай обаче "добра среда". Първо. И второ-учат точно всякакви, особено в основните, все пак има райониране.

# 621
  • София
  • Мнения: 62 595
Глупости, Ежко! Необходимост от бунт е нормална част от индивидуалното развитие на детето/човека. Деца, които не се бунтуват по никакъв начин, поне не се бунтуват видимо, не ги знаеш какво мътят в главите си. Конструктивният бунт не е никакъв бунт, това е конформизъм със системата. Робите, когато са в състояние на действително умствено и физическо робство не се бунтуват.
Да, дори да са избягали от час ударени от хормоните шилета, поне имат здрави хормони и са здрави шилета. Навремето ние понякога бягахме без видима причина, а заради самия факт да отидем в дома на съученик, който има видео и да гледаме някой пуберски филм от 80-те или записи на МТВ. И родителите ни дори не разбираха, а само регистрираха, че има едно неизвинено в бележника.

# 622
  • Мнения: 8 321
Ежко, защо АК е чак на четвърто място, а на първите три места са държавни гимназии? П.П. https://www.danybon.com/obrazovanie/klasacia-gimnazii-maturi-2019/
Не съм Ежко, но този безумен въпрос го виждам за втори път в темата.
Ако в първите гимназии всичко се изучава на български , то в АК всичко се учи на английски. Това по мои спомени. Ако ти цял ден говориш на български а аз на английски, дали ти няма да си по-добър от мен в края на седмицата по БЕЛ? . А ако разликата ни е 0,20 , при изпит дали пък аз не се справям по-добре от теб ? Ако приемем че говорим по 8 часа на ден , аз с 80% по-малко усилия имам 0,20% по -нисък резултат.....и....извода е....

А ако се интересувате от Матурите , ще сте наясно за протеста за матурата по Английски , която е пълна с грешки и неточности,  тази година искаха да я анулират.

Освен едни цифри е хубаво да се знае какво стои зад тях.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 14:48 от Hope for Two

# 623
  • София
  • Мнения: 5 051
Е хайде де, махнете го това двустепенно гимназиално образование, като на никого от вас не му харесва Как ще го махнете, можете ли? Ами давайте, съберете съмишленици и го махнете?
Ми смешно ли е? Ами смешно е. По тоз въпрос Анди е напълно права.

Аз също харесвам двустепенното образование като идея, но реализацията в движение ме притеснява. Това е решение на МОН и няма как да бъде премахнато в училище, което издава български дипломи. Обаче, както вече писах, от тази година по предложение на РУА има нови елективи. Например дете, което догодина влиза в профил математика и физика, може да посещава елективи по AP биология и АР химия. Те ще му влязат в дипломата като хорариум и като оценки. Това дете, на база на подготовката в елективите,  освен това ще мoже да се яви на тези изпити, да си вземе сертификатите, и да ги представи пред университетите - било при кандидатстване, било за някакви кредити.

# 624
  • Мнения: X
Ниско грамотни не ги прави в никакъв случай обаче "добра среда". Първо. И второ-учат точно всякакви, особено в основните, все пак има райониране.
Точно това имам предвид. В 20-то трудно ще намериш дете на чистачка например.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 14:57 от Анонимен

# 625
  • София
  • Мнения: 62 595
Призма, това е много хубаво за допълнителните часове. Децата трябва да имат възможности за бъдещето извън задължителния профил. Голяма каша забъркаха с този двустепенна система.

# 626
  • Мнения: 5 425
Ниско грамотни не ги прави в никакъв случай обаче "добра среда". Първо. И второ-учат точно всякакви, особено в основните, все пак има райониране.
Точно това имам предвид. В 20-то трудно ще намериш дете на чистачка например.
Но пък в АК може да намериш. Социалният произход не е присъда.

Призма, това е много хубаво за допълнителните часове. Децата трябва да имат възможности за бъдещето извън задължителния профил. Голяма каша забъркаха с този двустепенна система.
Толкова по въпроса:
Аз като родител какво бих могла по идеята за партньорството да направя като не съм съгласна детето ми да учи по този нов модел?

# 627
  • София
  • Мнения: 16 213
Мецане, и аз като Попеа подкрепям двустепенното гимназиално образование, вероятно защото и на мен ми е широко около врата, че сина ми е 11 клас и, както той казва, "за малко" му се размина "новата система". Въобразявам си (защото нямам доказателства), че ако  в 11 клас учеше по-малко дисциплини (а не 14, както в момента), щеше да му е по-леко да се готви за изпитите за АP-тата през май.

# 628
  • Мнения: 3 916
Ниско грамотни не ги прави в никакъв случай обаче "добра среда". Първо. И второ-учат точно всякакви, особено в основните, все пак има райониране.
Точно това имам предвид. При районирането в хубав и скъп квартал трудно ще попадне дете на чистачка. А и да може да се заобиколи районирането пак хората, които полагат много финансови и времеви усилия да запишат детето си в хубаво държавно училище каквото няма в техния район надали са глупави. В 20-то трудно ще намериш дете на чистачка например.

20-то е класически пример за кофти среда.

# 629
  • София
  • Мнения: 62 595
Ежко, ок, за конкретния случай с предметите съм съгласна.

Общи условия

Активация на акаунт