СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 600
  • 742
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 8 229
Мисля, че според МОН целта на НВО е точно някаква обща проверка на нивото в цялата страна. Доколкото съм слушала и чела техни коментари по темата, оставам с впечатлението, че за тях фактът, че НВО се явява и вход за гимназия, остава нещо странично, по-скоро следствие, а не основна цел на изпитите. За тук списващите не е така, но господата от МОН мислят другояче. В тази връзка не очаквам напъни от тяхна страна в посока някакво усложняване на изпита.
И по този повод се замислих за друго. Роптая, че поне засега не виждам на курса да решават някакви по-трудни задачи, но пък и реално целият първи модул е съставен от задачи точно от група А. Втори модул е група Б, хайде, и от първия може да има 1-2 малко по-трудни. Може би наистина е резонно да наблягат на автоматизирането на голям брой по-леки задачи.

# 436
  • Мнения: 520
При нас тази година няма да се използва Shkolo , оценките ще бъдат вписани само в бележника...имаме още входни , които не са върнати...
Мен лично по ме притеснява Математиката- задачите са трудни и много за това време, май на никой не му пука, че все пак това са деца на 14 години и не мога още да си го обясня защо им се причинява това....

# 437
  • София
  • Мнения: 4 035
Миналата година го пратих в Междучасие на математика и резултатът беше потресаващ- около 60точки. Та си мисля да заложа на Регалия тази година. С надеждата да са по-близо до реалното ниво, макар, че гаранция няма. Междучасие пък, ни е много удобно като дестинация, та ще го помисля още.

Ох, направо ме убивате - ако моето дете изкара 60т на НВО по математика, ще черпя всеки, когото срещна. Чак пък да е потресаващ резултата не ми се струва, може би за конкретното дете, не знам за другите, но мен определено такива определения силно ме депресират. А детето супер много се старае, учи, решава задачи, пита, но просто не е нейното.

# 438
  • Мнения: 3 049
Bubcheto15, моето пък е отчяно от тезите и въобще от всичко в литературната част. Иначе заяви, че историята по литература е по-интересна от историята по история. Нещо любопитно около Добри Чинтулов му говорили и е сграбчил понятното. (иначе му е мъка историята) Simple Smile

# 439
  • София
  • Мнения: 3 610

Ох, направо ме убивате - ако моето дете изкара 60т на НВО по математика, ще черпя всеки, когото срещна. Чак пък да е потресаващ резултата не ми се струва, може би за конкретното дете, не знам за другите, но мен определено такива определения силно ме депресират. А детето супер много се старае, учи, решава задачи, пита, но просто не е нейното.
Бубче, потресаващ беше защото настройката му и претенциите бяха доста по-големи. Не е математически гений, но няма проблем с училищния материал, рядко има някоя и друга петица, а и се цели в една от топ гимназиите, където определено ще му трябват точки максимално близо до максимума.

# 440
  • София
  • Мнения: 3 561
Много трябва да се внимава с точките, защото един по-нисък резултат на пробен с по-висока сложност от колкото на реално НВО може да бъде нож с две остриета. Някое по-намахано дете би си казало "Я, да се стегна, едната математика ли ще ме събори", но друго дете може да си каже "Явно съм много зле, толкова си мога и повече няма да изкарам, няма смисъл да си давам зор..."

# 441
  • София
  • Мнения: 4 035
Да, аз предполагам, че е потресаващ за него, просто така общо като го видя написано и ми се изправя косата, защото виждам колко усилия полага моята по математика и просто не й се получава решаването на задачи. А и за мен самата 60 точки генерално не са потресаващ резултат, но аз съм изключително далеч от максимализма.

# 442
  • София
  • Мнения: 9 111
Аз се интересувам от резултата главно на преразказа и тезата по БЕЛ. Останалата полза от пробните виждам най-вече в отработване на форма'та за време.

# 443
  • Мнения: 5 160
Не подценявайте "четенето с разбиране" в частта какво са имали предвид МОН.

# 444
  • София
  • Мнения: 2 437
Amanda.D нещо подобно се получава и при моя с математиката в школата. Там са по-напред от училище, той нищо не питал, но и нищо не разбрал и вчера трябваше да обяснявам многочлен, за да си реши домашното. Тази математика от миналата година е зор и почвам да се чудя какво да правя. Групата е силна на база от входното ниво и децата са по-напред с материала в у-ще. Вече се чудя какво да правя. Дали да не включа и частен урок - един път седмично да му обясняват задачите.
По отношение на пробните - засега мисля да си ходи само на неговите в Регалия.

# 445
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Aз и преди съм писала - ние избрахме частни уроци, вместо школа. Сина ми не иска да е в група с други деца, защото се притеснява да пита. А и както сам си признава - много се разсейва. Simple Smile
Учителката му по математика преподава в училище на седмокласници, а в събота и неделя в школа, отново на седмокласници. Тя самата ми каза, че няма място за сравнение между груповата и индивидуалната подготовка, въпреки че всички обяснява по един и същи начин.
Ако можете да си намерите учители по това време мисля, че ще е по-добрия вариант.

# 446
  • Мнения: 3 491
Мама Мони, аз вчера установих, че за написването на домашната работа не просто трябва да си почнал многочлени, а и да знаеш всичко за тях, формули за съкратено умножение и т н Не ми работи точката на телефона А те в училище дори едночлени не са приключили Та минахме пет урока наведнъж и му се проясни ситуацията Но аз нямам намерение и време да преподавам предварително, ще мисля за един час частни уроци

# 447
  • Мнения: 27
И при моето дете нещо не се получава с школата по математика. Там вървят доста по-напред с материала, а тя е доста свита и я е срам да пита, когато не е разбрала нещо.

# 448
  • София
  • Мнения: 2 437
Мария, не ми се ще да го спирам от школата, а учител такъв, какъвто ти си намерила няма да мога да открия. Миналата година му помагаше една бивша учителка по математика, която сега има частна занималня за малки деца и си мисля ако не вървят нещата да говоря с нея, за да му обяснява материала. Но не мога да й се доверя за изцяло уроци при нея. Ако имах такава, която да е действащ учител и да е наясно с тънкостите на НВО бих се замислила сериозно, но нямам.

# 449
  • София
  • Мнения: 385
Моят син миналата година ходи на школа, където по математика взимаха предварително материала. Еми, не му се получи, слезе от шестици по математика в 5 клас на петици, дори четворки в 6 клас. И не, не е защото е нов материал, геометрични фигури и т.н. Просто в школата претупваха обясненията на новите предварително взети уроци за 10-на минути и после се решаваха според мен, подчертавам, според мен, елементарни задачи за упражнение, много по-лесни от тези, които решаваха в училище.
Та тази година сме с частен учител един път седмично по 1,5 астрономически часа. За съжаление, засега не виждам някакъв особен напредък, в смисъл, добре започна годината, с шестица, но и благодарение на мен, защото освен учителя и аз дообяснявам задачи и се упражнявам с него. Може би след месец ще имам повече впечатления от работата с учителя, но все ми се струва, че с този един урок - както с него, така и без него. Да, обяснява му се каквито въпроси има, но накрая му дава домашно за вкъщи, което на следващия урок се проверява, коментира и се дава следващото. Без да подценявам труда на учителя, това и аз мога да го правя. Моля, ако някое друго детенце е на частни уроци, споделете по колко часа в седмицата ходи и как протича урока.

Общи условия

Активация на акаунт