Частни училища - информативна тема 29

  • 36 581
  • 792
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 19 657
Пипи, действай си според твоето усещане, на мен ми е интересно как ще се развият нещата при вас (добронамерено). Аз съм твоя противоположност и мисълта за алтернативи от този тип ме изнервя Simple Smile, но все пак ми е интересно да проследя едно такова образование.

# 706
  • София
  • Мнения: 7 378
Според мен много малко училища в София ще отговорят на зададените от Пипи критерии. Например това би отговорило: http://www.waldorf.bg/wp/bg/education-bg/school-bg/ Както и евентуално Артис.

И да добавя - Пипи, нито едно от набелязаните от теб: БШ, Азбуки, КО, Изи и Меридиан не отговаря на критериите, които поставяш:

" Търся по-скоро учене извън класната стая на голям %, не един път годишно- музеи, посещения на фирми и заводи, планини, лаборатории, учене чрез правене."

По-добре иди и виж Николай Райнов и може да споделиш полезна информация тук. На мен лично ми е интересно.

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 14:07 от Аш

# 707
  • Мнения: 6 382
БШ също запълва бройки, а не приема цялостно след 4 клас. Общо взето като човек сменил училище между 1 и 2 клас не бих го препоръчала на никого. Основната идея освен това винаги ми е била да не се налага смяна след 4 клас. Нито каквито и да било изпити повече до 7 клас. Затова и Питагор беше много заден вариант за нас. Към днешна дата смятам избора и решението за 100% точни.
Всичките тези неща, които ги изброяваш, Пипи, са пълни алабалистики и ако някъде ти ги обещават, то тези обещания са нещо като обещанията за сграда до 2 години, които после стават 4 г. Wink
След ПУК и 1 клас местата в истински добрите ЧУ са инцидентни - 2-3 макс. 4. Изпитите вече са много, много по-сериозни. Ако смяташ, че е по-лесно да влезете тогава, а не когато има десетки бройки и рисуване на изпита...дерзай!

# 708
  • Мнения: 9 050
Е как, масово се сменят училища след 5ти клас. СМГ, БШ, 125то, ПЧМГ са само част от тези, които знам, че приемат. Предполагам, че и КО.
Разбирам какво ми казвате, но наистина съм от настроените за "алтернативно" образование. Ако искам здраво учене и стоене на чин, мисля, че 125то и 145то ще са ми ок, с някое и друго занимание или урок. Търся по-скоро учене извън класната стая на голям %, не един път годишно- музеи, посещения на фирми и заводи, планини, лаборатории, учене чрез правене. Може да е наивно, но на 5-6 г мога да си позволя "експеримент", който ако не работи, още в първи клас, или най-късно в пети, мога да "поправя".
А кои са академичните, които съм пропуснала, щом не СС? (освен Питагор)
СМГ, 125, ПЧМГ са математически училища. Ако на детето то иска да влезе в тях ще му се наложи да се готви.
Готвенето се състои в решаване на задачи. От порядъка на 40-50-60 броя за уикенд. Ако детето ти не се е научили да учи няма вариант да си седне на дупето и да го прави.
За БШ не знам дали приема, но КО приема само при наличие на свободни места - ми ако няма такива.

Програмата за 1-4 клас е една и съща за всички училища. Важно е как я усвояват децата. Учене извън класната стая няма, просто защото ни е такава програмата. Всичко можеш да поправиш в 5 клас. Ще ти кажа как моя приятелка го "поправя" с дете от ЧУ с "алтернативно" образование. Та ще го мести детето. От септември детето ходи на ЧУ по математика /говорим за задължителна математика/ - 2 пъти в седмицата. И на частни уроци по език в събота. Оказа се, че и БЕЛа не е на ниво. От Коледната ваканция тръгва на частни уроци по БЕЛ.  

А аз като майка на дете на което се налага да кандидатства съм категорично против тези кандидатствания на децата.

Допълвам се Simple Smile Аш , Пипи няма критерии затова и така се лута. БШ няма нищо общо с Азбуки, пък Азбуки няма общо с Иззи, пък Иззи няма нищо общо с КО.

# 709
  • Мнения: 4 358
Aз имам наблюдение върху приятелка с горчив опит от алтернативно училище. В началото хвалебствия, колко интересни проекти имат, как никой не ги притиска за учене, как ако искат четат, ако искат не четат, всеки си прави проекти. В края на годината детето не може да чете, трудно познава буквите. А дори не става дума за палаво момче, точно обратното. Та толкова по въпроса с алтернативното образование.

# 710
  • Мнения: 125
А кои училища броите за алтернативни? Едва ли са КО или БШ... Тоест Пипи не си е избрала алтернативни... . Аз разбирам тя какво има предвид, въпреки че не съм сигурна, а и не искам, са го формулирам. В същата ситуация съм.

# 711
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.
Казвала съм не един път, че списъкът ми е на база локация и поне нещо да ме привлича в училището. Както каза Ежко, сумарно дневно под час да се пътува. А има академични, защото изборът на други не е голям. Доколкото знам Прогресивно залагат на учене извън чиновете.
Знам, че няма да намеря идеалното и ще има компромиси, например Изи има часове по наука за малките, което е супер, Прогресивно са леко към Монтесори и тн.
А живеейки в България и непланирайки друго, трябва някак и с МОН и НВО да се съобразя, наясно съм.
Нека видя лично и поговоря с директоеите и ще преценя, не е нужно да се занимавате повече с мен, иначе ще чета отново съветите слдд обиколките.

# 712
  • Мнения: 6 382
Ами да, те са алтернатива. Но са все пак И училища. И поради това са алтернатива на все по-затъващото държавно образование. Но иначе всички са длъжни в 7 клас, ако искат читаво продължение да изкласят нанякъде. Тогава алтернативите са 90 към 10 за държавните гимназии. Т.е. струват правят, НВО е цел в 7 клас за повечето деца.
Та алтернативата се изразява в това да налеят максималното в главиците. И ако има тук там някакво допълнително "алтернативно" занимание - супер.
Учене сред природата и т.н. Ма хубаво, но това нали си даваме сметка, колко трудоемко и енергоемко е. Т.е. учим по биология в гората всеки ден, но губим още два часа, които са предназначени за Мат.

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 15:31 от .♥.Fancy.♥.

# 713
  • София
  • Мнения: 7 378
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.
Разбира се, че има загатване за алтернативност в ЧУ, но от това, което пишеш, си представям, че очакваш пълна алтернативност - всеки ден учене навън например … това не е просто загатване

# 714
  • София
  • Мнения: 399
Търся по-скоро учене извън класната стая на голям %, не един път годишно- музеи, посещения на фирми и заводи, планини, лаборатории, учене чрез правене. Може да е наивно, но на 5-6 г мога да си позволя "експеримент", който ако не работи, още в първи клас, или най-късно в пети, мога да "поправя".

Може би "Светлина" има подобен уклон. Поне по приказките и намеренията на директорката. За съжаление нямам лични впечатления за училището и не мога кажа в каква степен /и дали изобщо/ се изпълняват тези намерения.

# 715
  • Мнения: 9 050
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.
Казвала съм не един път, че списъкът ми е на база локация и поне нещо да ме привлича в училището. Както каза Ежко, сумарно дневно под час да се пътува. А има академични, защото изборът на други не е голям. Доколкото знам Прогресивно залагат на учене извън чиновете.
Знам, че няма да намеря идеалното и ще има компромиси, например Изи има часове по наука за малките, което е супер, Прогресивно са леко към Монтесори и тн.
А живеейки в България и непланирайки друго, трябва някак и с МОН и НВО да се съобразя, наясно съм.
Нека видя лично и поговоря с директоеите и ще преценя, не е нужно да се занимавате повече с мен, иначе ще чета отново съветите слдд обиколките.

Не знам защо мислиш, че училището е БЕЛ и математика и че децата седят като монахини в часовете и не се отлепят от стола.
Хорариума часове във всяко училище е еднакъв и той е по МОН. Нямаш разлика.
В 1 клас програмата в понеделник е била следната:
1. Домашен бит и техника
2.Музика
3.БЕЛ
4.БЕЛ
5.Физическо
6.Англ. език
7.Англ. език
8. Самоподготовка
9. Роден край.

Часовете са по 30 минути. Първите 10 минават във вадене на тетрадки и учебници.
По БЕЛ - 1 час предава урока , 2ри час пишат в учебната тетрадка. При самоподготовка някой дописват учебник и тетрадка други ако са готови правят помагало.
На 30 минутни часове ако вземеш 2 часа БЕЛ и 2 Английски и 2 часа при самоподготовка - детето е "учило" общо 3 астрономически часа. Това се случва в учебен ден от 8 до 17,20 часа. Дали е много?

Влизам в този обяснителен режим, защото всеки от нас се е лутал при избор на училище и се е чудил дали е избрал най-доброто. Сега от позицията на времето всеки може да каже кое е минус и кое плюс в неговите очи.
Желая ти да успееш да пресееш най-доброто за теб.

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 16:53 от Hope for Two

# 716
  • Мнения: 347
Пипи,
в БШ специално природните науки не се неглижират, напротив. При това, като гледам, доста се залага на практическия опит. Има нов учител, млад университетски преподавател е. Доста е разчупен подходът му, правят проекти... Това достатъчно алтернативно ли ти звучи, за да те окуража малко? Wink Понеже написа това....
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.

Аз, от позиция на времето, мога да кажа, че академичността хич не е за пренебрегване, децата никой не ги държи вързани или по цял ден в стаята, а пък смяна на училище, учител, приятелчета и среда - не е добра алтернатива, освен ако не се налага.

# 717
  • Мнения: 5 425
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.
Казвала съм не един път, че списъкът ми е на база локация и поне нещо да ме привлича в училището. Както каза Ежко, сумарно дневно под час да се пътува
...
Нека видя лично и поговоря с директоеите и ще преценя, не е нужно да се занимавате повече с мен, иначе ще чета отново съветите слдд обиколките.
Положението в ДУ си е за отчайване. В ЧУ плащаш за ниво като на добро квартално навремето + чужд език.
Алтернативното е ако могат да мотивират децата да учат с желание, а не от страх. Изисква малко повече внимание и отдаденост от страна на учителя. И малко на брой ученици в паралелка.
Иначе си се ориентирала добре да го караш на лични впечатления оттук-нататък.
Дерзай и успех.

# 718
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Отчайвате ме, все си мислех, че идеята на Чу е да има поне загатване за “алтернативност”, а не просто БЕЛ и мат в по-големи количества.
Разбира се, че има загатване за алтернативност в ЧУ, но от това, което пишеш, си представям, че очакваш пълна алтернативност - всеки ден учене навън например … това не е просто загатване
не, не, в никакъв случай пълна, но не и пълна липса. Ще чета после останалото

# 719
  • София
  • Мнения: 5 423
Защо сложихте Британика (Дрита) към академичните? Личните ми впечетления са коренно различни, но това Дрита, сега Британика не знам как е.
Имам много приятелски деца в Откривател. Родителите им са много доволни, но аз само виждам децата, не мога да преценя дали академично са Ок или не.

Общи условия

Активация на акаунт