Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 9 окт. 2019, 17:04 ч.

Частни училища - информативна тема 29

  • 25 450
  • 792
  •   1
Отговори

Анкета

Списъкът на първа страница да съдържа:

Опции:

* Гласуването приключено: вт, 29 окт 2019, 17:43

# 780
  • София
  • Мнения: 7 416
Не мога да се произнеса по частта от дискусията, която касае педагогиката, но като социолог ми се дощя да припомня, че децата ходят на училище, за да се социализират. Ама не, за да общуват, а за да възприемат нормите, правилата и ценностите на обществото, нарича се вторична социализация, защото първичната е в семейството. Ако детето не учи в стандартно училище трябва да е сигурно, че след това няма да живее в стандартна среда, защото в противен случай няма да има и най-малка представа и умения за оцеляване. Факт, че реда в училище е насилие на децата, често заниманията са им неприятни, понякога безсмислени, но живтът е такъв. Ходенето на работа, изпълнението на задълженията на възрастен са много далеч от всякакви алтернативни истории. Иначе, поне според мен, при добри финансови възможности всяко дете най-добре ще се учи на наука с частни учители в дома си, но всичко останало, което е далеч по-важно, няма как да научи само на теория. Социалното се учи в практика, а виждаме по резултатите, че често и 12 години в училище са крайно недостатъчни, за да имат хората добро възпитание, съвест, адекватни очаквания към другите и умение да спазват правила и да поддържат ред.
Дали класическото училище убива креативността – съмнявам се. Творчеството е вид бягство, така или иначе, бягство от реалността. Рядко пълният комфорт води до гениални творчески изблици, да не говорим, че в повечето творчески занимания и професии се изисква по-жестока дисциплина, отколкото при обикновена административна работа, например. Ако не вярвате питайте всеки рисувал и свирил, танцувал, по цял ден от ранна детска възраст, за да бъде накрая просто художник, пианист, балерина или друго. И там се овладяват първо знания и умения, а и самоконтрол и дисциплина, а след това идват или не гениалните креативни изблици.

# 781
  • София
  • Мнения: 38 116
щом има група, има и уравниловка. най-алтернативно ще ви уравниловят. каото не иска уравниловка минава на индивидуално обучение.

# 782
  • Мнения: 13 111
Ох, не мога да ви изчета, но напредналите математици в СС не само не решават 1+1 с другите, но дори и домашните не пишат.
Нали говорим за тези 1-2 деца, които са нон-стоп първи по съст.
Дори и тези от вторите редици до 4ти клас, където се дъвче все едно и също, но с различни числа, пак решават от сборници, ако пожелаят в часовете за упражнения.
По англ.също след някой клас ги делят на нива, така че няма как напредналите да изостават с другите.
По БЕЛ не съм забелязала в интерес на истината кой знае какво разминаване в нивото, но поне до 3клас ако си готов с учебния мат., може да четеш книга или да правиш друго в часа.
По-нататък трудно се смогва, защото материалът е много.
Не мисля, че в което и да е ЧУ, ръководството би имало интерес някое супер талантливо дете да дълбае на едно място с останалите, при положение че успехите му са реклама за училището.
Има го и моментът обаче, че децата се оплакват, че нещо им е скучно, че могат да го правят със затворени очи и т.н. Може и да е така в даден момент, но един по-буден учител може да прецени дали пък не е известна доза мързел и подценяване на заданията.
В СМГ имат за домашно по петдесетина задачи всеки ден. Е, няма как в ЧУ, в което се дават по 10 зад.за домашно само уикенда, и в часовете всичко да е иху-аху.

Относно ученето на ЧЕ, мисля, че е до човек. Едни възприемат по-добре говоримия език, други се нуждаят от структури, на които се опират при създаването на изречения.
Не знам Ежко какво има предвид под колко лесно децата учели български, но само като се загледа в пълните членове на дискутиращите в бг мама и се вижда кое му е лесното.
И да, вкъщи и на улицата го учат говоримо, а в училище и писмено. Няма как да стане без писане и само с гледане на филмчета.

Последна редакция: чт, 07 ное 2019, 11:05 от Дъждец

# 783
  • София
  • Мнения: 11 512
Пълният член е измислена конструкция от акад. Балан за да стане академик. Замислете се, когато говорите дали го произнасяте.

# 784
  • Мнения: 13 111
И?
На френски като пишеш 3-4 букви и произнасяш една, следва да пишеш каквото чуваш ли?
А за заменянето на ''и" с "й" в множествено число на края на думата какво е оправданието?

# 785
  • Мнения: 199
>> напредналите математици в СС не само не решават 1+1 с другите, но дори и домашните не пишат.

Знаете ли от кой клас в СС децата могат да решават свободно (родителско-) избираеми задачи в часовете за упражнения? За СС съм информирана единствено от форума, но в едно друго ЧУ от светата троица поне преди години не одобряваха индивидуални планове. На тези училища реклама не им трябва, а и не знам дали някой ще се върже, че на топ състезателите подготовката им е от училище.

>>Социалното се учи в практика, а виждаме по резултатите, че често и 12 години в училище са крайно недостатъчни, за да имат хората добро възпитание, съвест, адекватни очаквания към другите и умение да спазват правила и да поддържат ред.

Защо да са недостатъчни? Напълно достатъчни са били за да се адаптират към "стандартната среда" в България.

>> повечето творчески занимания и професии се изисква по-жестока дисциплина - Ако не вярвате питайте всеки рисувал и свирил, танцувал, по цял ден от ранна детска възраст

Вярвам, но какво общо има училището с тези творчески професии? Тази дисциплина/търпение често се овладява още преди училище, а някои минават на индивидуален план, точно за да не им пречат от училище. Та, както каза Андариел, най-добре са индивидуални занимания и дори на моменти си мислех да мина на половин работен ден за да ги поема лично, но ей го на, бивайки продукт на тази стаднартна среда ме достраша ...

# 786
  • София
  • Мнения: 4 137
Аз пък, като чета мнението на Бояна и настръхвам.

Ходенето на работа, животът като възрастен и всичко може да си е алтернативно, а не работа-вкъщи-сън, тук таме някое парти , седмица на море, седмица на ски. Също така скоро четох някакво проучване (не мога да го изровя, но беше на сериозна организация), че точно стандартното училище чупи креативността. (Разбира се има и изключения). Под това се разбира там, където всичко се учи с диктовка, зубрене... но това е присъщо на ДУ, доколкото знам за ЧУ, които съм проучвала, такова нещо няма.

# 787
  • Мнения: 759
doraemon, в класа ни има поне 3-ма състезатели. Според мен нямат официален индивидуален план, такъв какъвто ти визираш. Но винаги учителите са се съобразявали с децата. Дори тази година на двама от тях беше възложено те да представят определен урок по математика. И се справиха. В училището има два вида допълнителна математика. СЪстезателна и занимателна. Часовете са два на седмица и се провеждат от друг учител. Миналата година по състезателна беше Петя Тодорова. Знам, че там се подготвят за състезания. Дали ходят тези деца на още математика извън училище не знам. Но смятам, че училището прави необходимото и според възможностите да развива специфичните им способности. Още повече, че училището не е математическо като Питагор и супер изявените деца по математика не са чак толкова много. За Питагор друг да каже, но от прочетеното във форума съм си създала мнение, че там имат далеч по-задълбочено занимание по състезателна математика на ниво целия випуск, което просто произтича от профила на училището.

И според мен независимо от всичко, уравновиловката към по-високото ниво е ключа към успеха на тези училища. Но това не значи, че екстремните изключения са с приоритет. Да стимулират се, подпомагат се. Но приоритетно се работи с всички деца, защото успехът на всички дава крайния резултат на цялото училище.

# 788
  • Мнения: 3 564
Не мога да се произнеса по частта от дискусията, която касае педагогиката, но като социолог ми се дощя да припомня, че децата ходят на училище, за да се социализират. Ама не, за да общуват, а за да възприемат нормите, правилата и ценностите на обществото, нарича се вторична социализация, защото първичната е в семейството.
Да възприемат нормите, правилата и ценностите на обществото или на дадена негова класа/каста? И коя именно?

Ако детето не учи в стандартно училище трябва да е сигурно, че след това няма да живее в стандартна среда, защото в противен случай няма да има и най-малка представа и умения за оцеляване. Факт, че реда в училище е насилие на децата, често заниманията са им неприятни, понякога безсмислени, но живтът е такъв. Ходенето на работа, изпълнението на задълженията на възрастен са много далеч от всякакви алтернативни истории.
Когато образованието не съответства на класата/кастата/културата, в която се намираш, това е наистина трагедия. Поради което маса от образованите ни чада поема към един от двата терминала. А свикването с насилие и неприятни, безмислени задължения - това е участта на низшите класи/касти...

Дали класическото училище убива креативността – съмнявам се. Творчеството е вид бягство, така или иначе, бягство от реалността. Рядко пълният комфорт води до гениални творчески изблици, да не говорим, че в повечето творчески занимания и професии се изисква по-жестока дисциплина, отколкото при обикновена административна работа, например. Ако не вярвате питайте всеки рисувал и свирил, танцувал, по цял ден от ранна детска възраст, за да бъде накрая просто художник, пианист, балерина или друго. И там се овладяват първо знания и умения, а и самоконтрол и дисциплина, а след това идват или не гениалните креативни изблици.
За класическото училище (каквото и да значи този термин) - не знам. Но за сегашното ни държавно образование съм убеден, че убива креативността. Не с трудности, а с губене на време и с отвращаване от процеса учене. Трудностите се преодоляват, когато има мотивация. А сегашното ни ДУ прави всичко за да убие желанието за учене в децата.

# 789
  • София
  • Мнения: 3 358
Когато образованието не съответства на класата/кастата/културата, в която се намираш, това е наистина трагедия. Поради което маса от образованите ни чада поема към един от двата терминала. А свикването с насилие и неприятни, безмислени задължения - това е участта на низшите класи/касти...
Глупости, ще ме прощаваш! Дори кралицата има неприятни задължения и то доста повече от "по-низшите класи".

# 790
  • Мнения: 13 111
А в чужбина всичко е цветя и рози. Само фън.
По този повод си спомням една приятелка, която по време на следването работеше в едно кантине в Германия. И немците я питали с апломб дали работата ѝ доставя удоволствие, на което тя отвърнала съвсем неполиткоректно, че работи само заради парите. Последвала буря от възмущение как можело да говори така Joy

Дора, Фенси го е описала много добре. Няма система, а по преценка на учителя. Мисля, че трети клас носехме сборници в училище и решаваха от тях. Преди това нямам спомени, но със сигурност ако свършеха бързо, можеха да правят нещо друго.

# 791
  • Мнения: 5 889
Има повишение в таксата за обучение и храна в Питагор за 2020/2021г.
От 4000 на 4500 за обучение и от 600 на 670 за храна.

https://www.parvamatematicheska.com/chnu-pitagor/finansovi-uslovia-pitagor.html

На 53 стр. сме. Никой ли няма желание да пусне нова тема?

# 792

Общи условия

Активация на акаунт