Частни училища - информативна тема 29

  • 32 068
  • 792
  •   1
Отговори
# 765
  • София
  • Мнения: 16 193
Анди слага знак за равенство между редовна подготовка за следващия ден и зубренв. Децата ми никога не са зубрили, понеже приличат на майка си, никак не им върви механичното учене наизуст. Няма ли логически връзки в учебния материал, няма разбиране и запомняне.

# 766
  • София
  • Мнения: 7 277
По английски език някои неща баш са си да се запомнят и научат, иначе съм съгласна с Шарки. Сега точно сме на сегашните времена. Написали сме всички спрежения на глаголите (заедно с negative/interrogative) на едни карти и когато можем - преговаряме и се упражняваме. Ей няма научаване това. Чудя се някои деца как учат перфектно английски само от гледане на филми и клипчета в youtube и защо на мен не са ми се паднали такива. Затова ми е любопитно и на алтернативните училища как им се получава ученето на чужд език.

# 767
  • София
  • Мнения: 16 193
На мен баш от тия са ми са се паднали, особено последното. Освен това, напълно граматически правилно не винаги е равносилно на “правоговорно”.  Преди 37 г., в час по Б уроци при Джудит Спространова аз избълвах едно дълго изречение със съвсем правилни склонения и времена, Джудит се засмя к каза:”Браво, но ние не говорим така”.  Език (и произношение) се “лепят”.

Последна редакция: чт, 07 ное 2019, 08:16 от Sharky*

# 768
  • Мнения: 7 154
Моля, някой да пусне нова тема!

# 769
  • София
  • Мнения: 6 182
Хич не знам дали перфектно го знаят, но се справят за възрастта си. И аз не знам как? Просто не ми го побира акъла. Писали са думи до 4 клас. Учат, не е да не учат, но не изглеждат смазани от учене. Вероятно когато им е интересно, то им изглежда лесно.
Дребен имаше да напише проект за любимата си видео игра. Изпраска 23 слайда като го прави с огромен ентусиазъм и вълнение. Голямата има да пише на тема: "От къде произлиза фразата ОК boomer  и защо се счита за обидна?" И вчера подскачаше като пумпал колко яко било да пишеш по този въпрос. Аз се отегчих ужасно докато ми разказваше, но аз съм друго поколение и затова шапка свалям на учители, които могат да предвидят интересите на децата.

# 770
  • Мнения: 234
Анди слага знак за равенство между редовна подготовка за следващия ден и зубренв. Децата ми никога не са зубрили, понеже приличат на майка си, никак не им върви механичното учене наизуст. Няма ли логически връзки в учебния материал, няма разбиране и запомняне.

"Зубрене" в постовете й го разбрах образно казано, не че наизустяваш текстове от учебник като дебил, а по-скоро, че все пак четеш, търсиш информация, изграждаш взаимовръзки. Това е осмисляне, не зубрене. Няма как след 6-7 клас да караш само на памет от чутото в училище, иска се и допълнителна работа - това по преки наблюдения от моите деца поне, които винаги са били в силно енергоспестяващ режим и горе-долу до 6 клас се получава, после се иска повечко работа. Но без смислен учител и добри учебни материали е мъка вероятно.

# 771
  • Мнения: 5 425
Приятното се възприема като лесно, Анди. Ето така:


И Аш, колко беше трудно на детето ти, дето не е от онези с езиците, да научи български? А защо да е различно с чуждия език? Въпрос на "алтернативен подход" вместо зубрене на граматика.

Последна редакция: чт, 07 ное 2019, 09:01 от Ezhko

# 772
  • София
  • Мнения: 7 277
Може и да си прав.

# 773
  • Мнения: 234
Стига де, никаква разлика ли не виждате между дете на български родители в българско училище в България, което научава неусетно български и след това същото това дете, в същите условия - но учещо английски? Очевидно не е същото. Зубрене на граматика не знам дали помага, но филми на английски + адаптирани книги на английски + ползване на истински хартиени речници за търсене на думи върши работа. Разбира се, подкрепено с часовете в училище или в школата (иначе е заблуда, че се стига "перфектно" ниво на владеене). Това едва ли може да се нарече "алтернативен" подход обаче.

# 774
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
Всъщност тук има добра илюстрация на манипулиране на начина на мислене. OK boomer обидно ли е? Грубо е. Но обикновено е на място. Защо трябва да обяснявам “защо се счита за обидна”, след като не я считам за такава? Нямам проблеми да обясня нещо, с което не съм съгласна, но някакви норми предполагат че е така, защото съм възрастен и адаптивен човек, но защо децата да ги правим конформисти от малки, те и без друго ще станат сами.

# 775
  • София
  • Мнения: 5 255
Аз да напомня.. някой ще пусне ли нова тема? Фран вече помоли, амЪ...

# 776
  • Мнения: 5 425
Стига де, никаква разлика ли не виждате между дете на български родители в българско училище в България, което научава неусетно български и след това същото това дете, в същите условия - но учещо английски? Очевидно не е същото. Зубрене на граматика не знам дали помага, но филми на английски + адаптирани книги на английски + ползване на истински хартиени речници за търсене на думи върши работа. Разбира се, подкрепено с часовете в училище или в школата (иначе е заблуда, че се стига "перфектно" ниво на владеене). Това едва ли може да се нарече "алтернативен" подход обаче.
Детето в училище ли научава български?
Иначе, къде е разликата и защо тази разлика да не може да се минимизира, ако не напълно премахне?
Поне в рамките на училището?

# 777
  • Мнения: 234
Може да се премахне като семейството се премести в Бристъл например. Така детето ще учи английски докато си купува бейгъл, докато се разминава със съседите, докато обменя информация за майнкрафт със съучениците си и докато си пише домашните по математика. Наистина ли не е ясна разликата?

# 778
  • Мнения: 333
Да ви кажа честно, колкото повече навлизам в нещата и ми се трупа база данни и професионално с все повече деца, не само заради личното си виждане, все повече ставам привърженик на зубраческите училища. Най-активното учене и трупане на всичко е до пубертета, а това е началното и основното училище.
Аз пък, колкото повече навлизам в нещата, толкова повече се разколебавам в това, а преди бях на същото мнение. Най-активното трупане е преди училище и проблемът на зубраческите училища е, че ако едно дете е напреднало по нещо, то трябва да повтаря с останалите до затъпяване. Или ако не му се удава на този етап пак трябва да зубри, за да не развали рейтинга на школото. За развитие на въображението пък хич да не говоря. Като цяло тази уравновилка направо ме плаши. Според мен ти се заблуждаваш, защото сравняваш такива ученици с другата крайност. А истината е, че родителите са тези, които формират навиците и възпитанието на децата и при правилно такова, не е необходимо пречупване в училище. Наскоро прочетох едно писмо на Айнщайн до сина му:

I am very pleased that you find joy with the piano.
This and carpentry are in my opinion for your age the best pursuits, better even than school.
Because those are things which fit a young person such as you very well. Mainly play the things on the piano which please you, even if the teacher does not assign those. That is the way to learn the most, that when you are doing something with such enjoyment that you don’t notice that the time passes.

Чудя се някои деца как учат перфектно английски само от гледане на филми и клипчета в youtube и защо на мен не са ми се паднали такива.
Познавам повече едно такова дете, което е "учило" преди училище от филмчета и разговори с родители на английски в България и на почивка в Англия си мислят, че е от там Simple Smile Не знам дали има дете, научило езика с граматика и диктовки, което да е попадало в такава ситуация. А децата като понапреднат започват сами да си четат на английски и гледат предавания и дърпат напред, изобщо не знам защо ги мъчат с граматика и диктовки от толкова малки. Според мен индикация за добро ниво по език е, когато детето САМО предпочита да гледа недублирани филмчетата.

# 779
  • Мнения: 6 301
Доживях да съм съгласен изцяло с мнение на Дораемон, с всяка дума от него.

Общи условия

Активация на акаунт