Частни училища - информативна тема 29

  • 36 600
  • 792
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 20 051
Нотарис, амбицирана да учи, за да не се излага, девойката ти също става зубър (старателно и регулярно учеща Simple Smile Или? Не е ли това и търсен ефект от родители при проучване/избор на училища - среда от ученици, която да дърпа детето напред и нагоре, дори и то да е по-лежерно?

# 691
  • Мнения: 6 386
Тъкмо ти се радвах в немската тема, разминали сме се. Точно това се опитвам да кажа по моя си начин. Работи идеята. В предишното ЧУ моята издържа една година, средата се оказа много под нивото й, ама нямаше как да избяга през октомври, когато установи тоя печален факт. Иначе сама се набута там заради приятели. От скука и защото я дразнеха до края на годината им скъса нервите на учители и директори, те си бяха прости и злобни, от старата школа, а дете с характер и самочувствие направо ги побъркваше. Преживяванията ни там са за “Бисери и вицове”. Така са ми се карали двама директори като на петокласник, аз се чудя да се смея ли, да плача ли. Като ме набраха, забравих си цялата реч, дето я бях приготвил, само гледах да свърши и да стигна вратата. Направо ме върнаха в детството. Иначе въпросното даскало е споменавано.
С една дума си права - средата трябва да е стимулираща, под напрежение се учи/работи много по-добре. И победите са по-сладки.

Последна редакция: пн, 04 ное 2019, 23:43 от Notaris

# 692
  • София
  • Мнения: 10 825
БШ, Азбуки, КО, Изи и Меридиан евентуално- значи 5 общо, но ходим първо без детето.

Азбуки нали нямаха прием за ПУК? Или нещо се е сменило...
Аз реших да питам все пак, но както казах, не бяха много адекватни и информирани... Ако не ми отговорят скоро на мейла (което очаквам), ще пробвам пак да звънна.

Лошо за школото. Може ли нещо по-конкретно, от което не са доволни, някакъв пример за “хаос”?
Може ли да не давам конкретни примери с чужди деца?

# 693
  • София
  • Мнения: 16 549
И аз дочух същото, за прогресивните им паралелки, много шумни  и поради това много уморяващи децата в тях.

# 694
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз дочух, че прогресивно с нов директор. Дано се включи Олив да каже дали е само слух...

# 695
  • София
  • Мнения: 2 925
Пипи, моят съвет е ако дори малко те интересуват резултатите от НВО да не изключваш по-амбициозните училища. От наблюденията ми по мои познати, немалко родители от по-лежерните в един момент сменят приоритетите и се втурват да търсят уроци и школи, съжалявайки, че са подценили другия тип училища. Та нищо не пречи да ги прозвъниш и тях. Поне да имаш някакви лични впечатления.

# 696
  • София
  • Мнения: 5 424
Тук имаме ли родители на деца от Прогресивните паралелки в БШ? Аз май не съм срещала, но ще е полезно да се включи някой..

# 697
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Пипи, моят съвет е ако дори малко те интересуват резултатите от НВО да не изключваш по-амбициозните училища. От наблюденията ми по мои познати, немалко родители от по-лежерните в един момент сменят приоритетите и се втурват да търсят уроци и школи, съжалявайки, че са подценили другия тип училища. Та нищо не пречи да ги прозвъниш и тях. Поне да имаш някакви лични впечатления.
Ами аз се замислям за евентуална смяна в 5ти клас, просто различни неща са важни в етапите 1-4 и 5-7 клас. Не че е добре да се сменя баш преди пубертета, мъж ми има много неприятен опит от такава смяна, но иначе или правиш компромис 0-4 клас, или след това.
Инак СС освен далечната локация мисля, че просто не е подходящо за моето дете. Доколкото знам искат сравнително послушни, ученолюбиви деца на амбициозни родители, а моето е диваче, не е от типа деца, които с радост приемат статични занимания, палав е, енергичен, много говори, само по околен свят учителката казва, че проявява жив интерес и знае повече от другите. Съответно търся място, където ще знаят как да насочат правилно всичката тази енергия и да не убият любознателнотта му на тема растения като го карат напримет един час да изписва думата “растение”, вместо да ги разглежда- това е метафора, да не се хванете за примера.
Все пак от чист интерес може да посетя СС, че тук най-много доволни родители има оттам, почти не съм чула критика. Но пък не знам какви са децата, както казах с кротко и спокойно момиченце е друго, някой ден и това ще мисля :Д

# 698
  • София
  • Мнения: 2 925
Пипи, от "по-академичните" не е само СС. Но, ти писа, че отхвърляш донякъде и БШ поради тази причина. А ако детето ти догодина ще е ПУК е съвсем нормално сега, на тази възраст да ти се струва палаво и не готово да стои на едно място. Имай предвид и че местенето след четвърти клас не е лесно в по-амбициозните училища, ако решиш да смениш целите за различната възраст. Има изпити, които предполагат сериозна и целенасочена подготовка доста преди това. Особено, ако ви хрумне в един момент, че искате СМГ:)

# 699
  • Мнения: 234
Пипи, аз и назад някъде в тази тема мисля, че точно на теб обяснявах - митове са това за "Света София". Моите две деца са много различни едно от друго, но нито едното не отговаря на описанието "послушни". Виж, за ученолюбиви мога да се съглася - любопитни са и наистина им е интересно. В класа на голямото освен 1-2, никое друго дете не бих нарекла послушно. Диваци са дори половината, дебнат само да излязат навън и да играят баскетбол. И пак като цяло имат доста добри резултати.

Присъединявам се към съвета на sadlady, който си цитирала, а и поста й след това. Не отписвай училища само заради клишетата, които върлуват и ако не си готова да приемеш, че детето може да изостане от очакваната от МОН учебна програма или да учи след 7 клас в кварталното училище, не се хвърляй на "лежерни" училища само защото детето ти сега е на 5. Няколко приятелски семейства имам, които минаха по този път, едните със съвсем алтернативни разбирания за образование (включващо и домашно обучение в един период) - сега детето е в една от топ гимназиите, след като в 6 и 7 клас го скъсаха от уроци и приравнителни изпити. Децата бързо порасват и са готови на предизвикателства и с правилните учители ученето не им е такава мъка, каквато си представяме.

С този пост не искам да кажа, че да учиш в кварталното училище след 7 клас е катастрофа, а само вметнах тази перспектива, защото по мои наблюдения тя е неприемлива за почти всички, пишещи в темата.

# 700
  • София
  • Мнения: 16 315
Доколкото знам искат сравнително послушни, ученолюбиви деца на амбициозни родители, а моето е диваче, не е от типа деца, които с радост приемат статични занимания, палав е, енергичен, много говори,
Не знам откъде ги знаеш тия работи. Joy Моите и трите са от типа на твоето. Пък и съучениците им преобладаващо са такива. Особено в класа на малкия. Само като пример: На рождения му ден преди няколко дни имаше външен басейн пред заведението, в което празнувахме. Само за 15-ина минути играха около басейна, пред погледа на голяма част от родителите, и две деца успяха да паднат в него Laughing /едното просто си влезе - стъпи върху покривалото да пробва дали ще го издържи, а другото положи всички възможни усилия да падне "без да иска" Joy /А не са на 2 години все пак, на 9 са. Шумни, енергични, подвижни деца. Със сигурност не ги избират по кроткост. Е, няма да го оставят да говори и да се разхожда в час и да пречи на останалите и на учебния процес, но това не знам къде биха го допуснали.

# 701
  • София
  • Мнения: 7 378
И аз се присъединявам към горните три мнения, но е факт, че в училище като СС се учи здраво, с постоянно темпо и с домашни събота и неделя, и в периода 1-4 клас. А доколкото разбирам, тя не иска това за нейното дете (освен, че е оценила и детето като по-палаво, което е по-маловажна характеристика).

Ми ако не иска училище, в което се учи с определено темпо, върви се безотказно по материала, поставена е цел всички деца да са упражнили и научили всичко, което върви ръка за ръка с определени усилия - как да ѝ хареса Света София - кажете ми Grinning? Това все пак е и до различно виждане за това как трябва да протича времето на едно дете от 1 до 4 клас. В този смисъл според мен трябва да я оставим сама да избере. Може да е ОК с избора си и след 4 клас, знае ли човек.

# 702
  • Мнения: 9 050
Пипи, моят съвет е ако дори малко те интересуват резултатите от НВО да не изключваш по-амбициозните училища. От наблюденията ми по мои познати, немалко родители от по-лежерните в един момент сменят приоритетите и се втурват да търсят уроци и школи, съжалявайки, че са подценили другия тип училища. Та нищо не пречи да ги прозвъниш и тях. Поне да имаш някакви лични впечатления.
Ами аз се замислям за евентуална смяна в 5ти клас, просто различни неща са важни в етапите 1-4 и 5-7 клас. Не че е добре да се сменя баш преди пубертета, мъж ми има много неприятен опит от такава смяна, но иначе или правиш компромис 0-4 клас, или след това.
Инак СС освен далечната локация мисля, че просто не е подходящо за моето дете. Доколкото знам искат сравнително послушни, ученолюбиви деца на амбициозни родители, а моето е диваче, не е от типа деца, които с радост приемат статични занимания, палав е, енергичен, много говори, само по околен свят учителката казва, че проявява жив интерес и знае повече от другите. Съответно търся място, където ще знаят как да насочат правилно всичката тази енергия и да не убият любознателнотта му на тема растения като го карат напримет един час да изписва думата “растение”, вместо да ги разглежда- това е метафора, да не се хванете за примера.
Все пак от чист интерес може да посетя СС, че тук най-много доволни родители има оттам, почти не съм чула критика. Но пък не знам какви са децата, както казах с кротко и спокойно момиченце е друго, някой ден и това ще мисля :Д

Това е доста безумно Пипи. Да избираш ЧУ да мине подбор детето и в 5 клас да търсиш ново. Колко училища мислиш, че имат прием в 5 клас? До тук 1 - ПЧМГ, всичко останало е запълване на бройките. И ако за ПУК детето сравнява картинки и разказва приказки , то за 5 държи изпити по математика, БЕЛ и език.

# 703
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
Е как, масово се сменят училища след 5ти клас. СМГ, БШ, 125то, ПЧМГ са само част от тези, които знам, че приемат. Предполагам, че и КО.
Разбирам какво ми казвате, но наистина съм от настроените за "алтернативно" образование. Ако искам здраво учене и стоене на чин, мисля, че 125то и 145то ще са ми ок, с някое и друго занимание или урок. Търся по-скоро учене извън класната стая на голям %, не един път годишно- музеи, посещения на фирми и заводи, планини, лаборатории, учене чрез правене. Може да е наивно, но на 5-6 г мога да си позволя "експеримент", който ако не работи, още в първи клас, или най-късно в пети, мога да "поправя".
А кои са академичните, които съм пропуснала, щом не СС? (освен Питагор)

# 704
  • София
  • Мнения: 2 925
Съответно търся място, където ще знаят как да насочат правилно всичката тази енергия и да не убият любознателнотта му на тема растения като го карат напримет един час да изписва думата “растение”, вместо да ги разглежда- това е метафора, да не се хванете за примера.
Търся по-скоро учене извън класната стая на голям %, не един път годишно- музеи, посещения на фирми и заводи, планини, лаборатории, учене чрез правене. Може да е наивно, но на 5-6 г мога да си позволя "експеримент", който ако не работи, още в първи клас, или най-късно в пети, мога да "поправя".
А кои са академичните, които съм пропуснала, щом не СС? (освен Питагор)

Пипи, интересно ми е дали някъде ти обещаха подобно нещо? А ако някъде ти обещаят, попитай и какво точно и как го постигат, ако може с конкретни примери, а не само общи приказки.

Освен СС и Питагор, "академични", тоест "не алтернативни" са и БШ, КО, Азбуки, ТЕ, Британика (Дрита), ПБ, Дорис Тенеди, Меридиан 22, ЕСПА...

Общи условия

Активация на акаунт