Частни училища - информативна тема 29

  • 36 650
  • 792
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 234
На мен всичко казано за френския лицей ми звучи супер, включително храната, ваканциите и задължителното излизане навън без телефони. Едно време ме спря само това, че не зная френски и щях да се чувствам много изолирана от образованието на детето. Конкретно за ваканциите, ако и нашата МОН-ска образователна система мине на подобен вариант - с двуседмични ваканции тук-там през годината и по-кратка лятна, бих била много щастлива. Сега децата буквално се изтощават докато дойде юни, а след това цяло лято изтрещяват от скука и (в общия случай) дигитални устройства. Ако това се случи, ще има и занимални, така че няма да натежи на родителите.

Бояна, какви културни/ценностни различия и потенциални неприятни изненади визираш конкретно за ФЛ?

# 241
  • Мнения: 20 032
Аз не си давам дългата лятна ваканция за нищо.
Докато иде на 2-3 лагера, седмица някакво занимание в София, по 2-3 пъти на море и на планина с нас, някакво пътуване за гости и ваканцията свършва. Не остава буквално никакво време за скука.

Задължителното излизане навън също го намирам за ужасно. Понякога децата са леко болни и не е много приятно да се намокрят или да стоят в мъглата по няколко пъти на ден.

В Германия в градините, в които съм ходила, хич не бяха толкова обгрижващи, както Мецан описва Киндъроазе. Не знам дали е от немците или просто са се адаптирали към това, което се търси тук. Може и аз да съм попаднала на такива градини навремето, но все пак и не бяха частни, което си е фактор.

Сега детето на приятели там е в някаква хипарска градина, където игрите на чичо доктор са позволени, но трябва преди това децата да уведомят учителките и ги оставят усамотени. Имат някакви правила, които трябва да спазват при тези игри. Откачено ми се стори. Момиченцето е научило разни цветущи истории и вицове.

Бояна, доста са контролните и оценките, за които пишеш.
При нас така е само по трите основни предмета и някак не се възприема като стрес, защото всичко по тези предмети е предвидено да се прави в училище освен домашните за събота и неделя.
Всъщност поне моето не се стресира, не знам за останалите.
По някои от разказвателните се задават въпроси по време на часа и се поставя оценка след няколко часа. Контролни по тези предмети се правят няколко на срок и за тях се предупреждава.

Мернах във фейса полемики за реформата във Франция.Пишеше, че 60% от учениците преди са се проваляли на изпитите за BAC. Това ми се струва страшно много. Колко изпита са били?
Сега промените ми се струват подобни на нашите с тези избори на специалности. Само че при тях ще влизат и някакви текущи изпити плюс финалните и устен, за да не се концентрира всичко в една седмица накрая.
 Може би нещо като матурата в 10 клас тук ли, не знам. Аз още не съм разучила нашата реформа в детайли.

Последна редакция: вт, 15 окт 2019, 10:49 от Дъждец

# 242
  • София
  • Мнения: 15 321


Бояна, какви културни/ценностни различия и потенциални неприятни изненади визираш конкретно за ФЛ?
Много неща са, дребни наглед повечето, но съм виждала потресени родители, понякога съм се потрисала и аз. Татко мецан е изброил някои неща за детската градина, няма закуски, плод, нищо. Това, което казах с излизането е супер, но на минус 15 градуса един час навън и за мен не е ок, както и ако има порой, ама стоят въпреки това. Другото е боледуването. Във Франция майчинстовото е 3 месеца и бебета са на ясла, дори да не са в институция, а в дома на гледачка контролирана от яслата, и това определя съвсем различно отношение към тях. На 3 години вече са стари пушки и никой не се трогва ако са болни. Ходят си сополиви и с температура на градина, на училище, но това е от една страна, от друга, ако прецениш твоето да си боледува вкъщи на втория ден започват с мейлите за това колко е важно да ходи редовно, със срещите с директора после на същата тема. Малките деца, а и децата като цяло боледуват, но френската система не толерира и не предвижда това. Мисля, че и в Англия са така. За мен това е в крайност.
По отношение на самото изучаване на предмети за мен някои неща се учат по доста странен начин. Казах за математиката, назад са спрямо нашите, но и методът им е съвсем различен. Всяка година се връщат на същото, но задълбочават и някак бавно го търкалят. По естествените науки пък уж формално имат високи изисквания, но за един въпрос за това колко тежи 700 мл петрол се чудих аз два часа и търсех формули за плътност и тн, а се оказа, че трябва в не знам колко стъпки да се опише как се включва везната, как се мери мензурата, после се мери с петрола и за това трябва да се четрае и схема, а основната част от оценката е колко прецизно е начертано и описано всичко това. Намирам го идиотско за 6-ти клас. В същото време по литература и история учат доста интересно и напредничаво, според мен, но пък повечето деца трудно се справят, или поне така ми се струва като гледам оценките на останалите.
Много често имат оценки на екипна работа, имат оценки на тетрадка, за участие в клас и тн. В началното училище имат и оценка за поведение в няколко измерение – възпитание, уважение към учителите, поведение в междучасията и тн.
Имат и часове по граждански морал и етика още от първи клас, а после и избори за делегати в общото събрание на училището и прочее.
История и география са един предмет. През цялото време...Биологията е наука за живота и земята, и включва и астрономия, например. Физика и химия също са заедно.
Всяка година разформироват класовете и сменят учителите. И в началното училище и след това. Разбирам, че го правят, за да няма зловредни групички, а и силни и слаби класове, за да няма любимци на учителя за години, но това има и минуси, особено като са по-малки децата.
Многото време на двора е хубаво, от една страна, от друга това е много време за конфлити, за сбивания и проблеми от всякакъв характер.
Та много неща са, които не са като при нас. Някои са хубави, други не толкова, а и като цяло зависи от случая на родителя и детето за това как ще ги приеме. Но човек трябва да ги знае предварително, за да не изкара цялото си време в "Ама как така" еди какво си.
Съжалявам, че така нахвърляно, но опитах да дам повече примери.

# 243
  • Мнения: 234
Много благодаря за подробния коментар! Не бях се замисляла за тези неща, а със сигурност ще е от полза за родители, които тепърва избират.

Игрите на "чичо доктор" в поста на Дъждец ме потресоха направо.

# 244
  • Мнения: 6 386
И аз благодаря. Нищичко не знаех за това училище. Да повтаряш втори клас трябва да е някаква шега, пък другите “особености” въобще няма да ги коментирам. Не разбирам идеята да висиш задължително навън и да ходиш болен на училище. Що не ходиш болен на работа.

# 245
  • София
  • Мнения: 15 321
И аз благодаря. Нищичко не знаех за това училище. Да повтаряш втори клас трябва да е някаква шега, пък другите “особености” въобще няма да ги коментирам. Не разбирам идеята да висиш задължително навън и да ходиш болен на училище. Що не ходиш болен на работа.
Във Франция ходят. Както ходят на работа на 31-ви декември, например. Училището готви децата да се впишат в съответното общество. Затова казвам първо човек да е запознат с особеностите на обществото и след това да записват децата си в училище от съответната държава.

PS И класове в детската градина се повтарят, ама родителите могат да откажат. В големите класове учителският съвет преценява. Все пак светлата страна на това е, че може да се прескача и напред, ако си много напреднал.

# 246
  • Мнения: 6 386
Западните образователни схеми и системи очевидно често преследват цели, до които още не сме достигнали като разбиране. Отскоро сме капиталисти😀

# 247
  • София
  • Мнения: 15 321
Западните образователни схеми и системи очевидно често преследват цели, до които още не сме достигнали като разбиране. Отскоро сме капиталисти😀
Определено Simple Smile
Ние все още сме всестранно развити личности, малко по-креки. Апропо, това също е нещо различно – французите не очакват някой да е отличник и в точните, и в хуманитарните науки. Даже новите учители в началото на година понякога питат като се запознават с децата – ти литература и история, или математика си? Това за нас, всестранно развитите гении и родители на също такива гении, може да мине и като обида Wink Това в кръга на шегата.

# 248
  • Мнения: 968
Аз пък сега видях от линка нещо друго любопитно. Защо тръгват бусовете чак в 18.00 часа? Това не е ли ужасно късно? На повечето места тръгват около 16.00-16.30? Или това е часът за "втората вълна" (тоест имат бусове и за ползващите допълнителни занимания след часовете, което ако е така не е лош вариант)?
Това, че тръгват в 18 часа е добре, всъщност, защото тръгват след допълнителните занимания и така детето може да ги посещава. Иначе щеше да ни е много трудно.

Разбира се, напълно съм съгласна с уместната забележка, че мнението на някой, който е в училището от 2-3 седмици не е като на някой, който е там от 5 години.

Ако все пак първите ми впечатления  от БШ биха били полезни и интересни, то бих могла да ги споделя.

Първо притесненията ми - като имате предвид, че първата седмица бях на тръни - на ново място, дали съм постъпила правилно и т.н и може да съм била по - изнервена, на все пак Simple Smile с транспорта ми скъсаха нервите, защото на първия учебен ден още нямах яснота какво става и никаква информация, а на другия ден уж трябва да вземат детето. Звънях два пъти - казваха ми - “спокойно, от транспортната фирма ще се свържат с вас”. Ами никой не се свърза. На другия ден отидохме с метрото и продължих да звъня. Най - накрая - към 17 часа ми се обадиха. Предложиха ми място, което за нас не е съвсем близо, постепенно схванах, че там живее друго дете и ние ходим до тях, всъщност. Според мен просто ни бяха забравили тотално, не са ни предвиждали в маршрута и така ни “наместиха”. Това може би си е пропуск на транспортната фирма, а не на училището.
 В крайна сметка ги преглътнах тези неща, реших че са бели кахъри и за догодина ще се боря за място под слънцето, а сега приех така ситуацията. Иначе е симпатяга човекът с транспорта.
Друго, което ме изнерви е, че -като нова в ситуацията - писах няколко мейла с въпроси да различни хора от администрацията (съобразно въпроса) и не получих нито един отговор от никого. Леко се изненадах от тази липса на индивидуална комуникация.
От тогава не съм писала, та не знам само на периода ли се дължи, на какво ли.

Хубавите неща са много. Повече съм доволна.
Освен това - въпреки моите притеснения в началото - детето не изглежда ни най-малко стресирано, а ми го връщат усмихнато и доволно.

Имах случай и да се впечатля в позитивна посока.  Ще напиша отделен пост с позитиви за тях след малко,  че трябва и да се работи.

Ако имате желание да четете сравнение с Артис, също ще пиша.
Simple Smile

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 15:51 от AnMary

# 249
  • София
  • Мнения: 10 825
Скрит текст:
Разбира се, напълно съм съгласна с уместната забележка, че мнението на някой, който е в училището от 2-3 седмици не е като на някой, който е там от 5 години.

Ако все пак първите ми впечатления  от БШ биха били полезни и интересни, то бих могла да ги споделя.

Първо притесненията ми - като имате предвид, че първата седмица бях на тръни - на ново място, дали съм постъпила правилно и т.н и може да съм била по - изнервена, на все пак Simple Smile с транспорта ми скъсаха нервите, защото на първия учебен ден още нямах яснота какво става и никаква информация, а на другия ден уж трябва да вземат детето. Звънях два пъти - казваха ми - “спокойно, от транспортната фирма ще се свържат с вас”. Ами никой не се свърза. На другия ден отидохме с метрото и продължих да звъня. Най - накрая - към 17 часа ми се обадиха. Предложиха ми място, което за нас не е съвсем близо, постепенно схванах, че там живее друго дете и ние ходим до тях, всъщност. Според мен просто ни бяха забравили тотално, не са ни предвиждали в маршрута и така ни “наместиха”. Това може би си е пропуск на транспортната фирма, а не на училището.
 В крайна сметка ги преглътнах тези неща, реших че са бели кахъри и за догодина ще се боря за място под слънцето, а сега приех така ситуацията. Иначе е симпатяга човекът с транспорта.
Друго, което ме изнерви е, че -като нова в ситуацията - писах няколко мейла с въпроси да различни хора от администрацията (съобразно въпроса) и не получих нито един отговор от никого. Леко се изненадах от тази липса на индивидуална комуникация.
От тогава не съм писала, та не знам само на периода ли се дължи, на какво ли.

Хубавите неща са много. Повече съм доволна.
Освен това - въпреки моите притеснения в началото - детето не изглежда ни най-малко стресирано, а ми го връщат усмихнато и доволно.

Имах случай и да се впечатля в позитивна посока.  Ще напиша отделен пост с позитиви за тях след малко,  че трябва и да се работи.

Ако имате желание да четете сравнение с Артис, също ще пиша.
Simple Smile
Да, моля! На мен би ми било изключително интересно.

# 250
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 839
инкс, Аз чакам с нетърпение отзивите за БШ, че ни е номер 1 в списъка. Само преди това може ли да уточниш кой клас е детето и дали стандартна паралелка (ако е след втори, предполагам- да). И дали е отпаднало това със засдължителните руски и испански.
Сравнение с Артис също ще е интересно, вие бяхте от преместения почти цял клас, или индивидуално?

# 251
  • Мнения: 7 683
Аз не бих сметнал за бял кахър ако съм си платил за транспорт и са ми казали, че ще е до врата, после да се окаже, че са ме забравили и ме карат да се разкарвам до място, което "не е съвсем близо". Не бих приел като бял кахър и тоталната липса на комуникация. И като е симпатяга човека с транспорта, не можете ли да се разберете с него да идва до вас, в края на краищата нали сте платили за това?

# 252
  • София
  • Мнения: 19 657
Аз за транспорта бих ги вдигнала на УРА, как така ще оставят нещата.

# 253
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз за транспорта бих ги вдигнала на УРА, как така ще оставят нещата.
Дори да не ми пречи да извървявам х разстояние, доста сериозно бих изнегодувала. Да речем, че им влизам в положение и се съглася да вървя разстоянието не е ли редно разходите за транспорт да ми бъдат преизчислени?! А като започне големия студ и рано сутрин карам детето да върви в сняг, колко точно би ме топлило намаления транспорт..... Аз лично още в този начален момент, разбирайки, че са “ме забравили” бих била много огорчена.

# 254
  • Мнения: 968
Да, от "онзи" клас Simple Smile

Детето ми е четвърти клас. Стандартна паралелка.
Няма вече два езика, а четирите часа се избират според интересите на детето - могат да бъдат език (испански, руски, не знам събра и се немски), природни науки или математика. Изборът се прави за цялата година и се избира едно от тези неща. Това е едно от нововъведенията на новата директорка (която е нашата стара и заради която сме там, всъщност). Аз го намирам за добро - смятам, че е много по-добре да учиш един език, но четири часа, отколкото два по два и накрая нищо.
Отделно, освен общото физическо има един час избираем спорт, който също можеш да избереш дали да е лека атлетика, плуване или народни танци.

Нещо, което мен ме впечатли позитивно и ми устави усещане за "чуване" (след първоначалното ми изнервяне, че оставям 10 бона, а никой не е...а да отговори на един мейл с един въпрос) - детето ми се оплака, че в обедната почивка не им остава никакво време да излязат навън, защото става голяма опашка за храната и докато успеят да си вземат нещо и да хапнат - почивката свършва. Мен ми стана мъчно, че не й остава време да поиграе свободно и се чудех не може ли някак на смени да ги направят, за да не е скупчване. Тази седмица ми каза: "ние вече първо излизаме, после ядем и така има повече време навън в почивката".
Оказа се, че междувременно психоложката минавала и попълвали някакви тестове "какво бихте променили"  и тя, а сигурно и други писали това за почивката и опашката. Дали промяната се дължи на това, дали сами са забелязали, че трябва да се направи нещо с голямата опашка - не знам. Но е факт, че се коригират нещата и се работи по въпроса, един вид. Което е много важно, според мен, защото въпроси, проблеми - винаги ще възникват, важното е как се реагира и че има желание да става по-добре.

Стартира електронния дневник - това сигурно го има на повечето места, но за мен е новост, та го споделям.

Като допълнителни занимания - радостни сме да открием в списъка творческо писане, например.

Общи условия

Активация на акаунт