164 ГПИЕ "Мигел де Сервантес" - 2

  • 80 137
  • 761
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 7 039
Съгласна съм, че труда на учителя по физическо трябва да се уважава както на всеки друг учител. Нормативите по физическо зададени от министерството са тотално несъобразени с възможнстите на децата. Абсурдно е, деца занимаващи се от години със спорт, някои дори национални състезатели, да имат затруднения с покриването на нормативи за бягане. Моето мнение е, че музиката и изобр.изкуство нямат място в учебната програма след седми клас, изключвайки специализираните училища естествено.

# 601
  • Мнения: 303
Съгласна съм. Изобщо не мисля, че детето ми е получило незаслужена оценка, нито пък неадекватно преподаване. Като особено приятно впечатление ми направи онова, което ми разказа за преподавателката по физическо - събрала ги е и им е дала указания и за скока и бягането. Обяснила е доста интересни поне за мен неща. За тези едва няколко седмици в гимназията мога да кажа, че впечатленията ми са приятни, детето е спокойно и ентусиазирано дори и за фвс (което за мен е голяма изненада).
За оценките и стипендията не искам да се тревожа. Предпочитам малко по-Дзен . Всеки си избира битките, тези не са моите.
До момента има оценки от входните по БЕЛ, МАТ, ИТ, както и от коментираните нормативи.  Имаха и тест по испански, там оценката не е съобщена, но съм предупредена за очакванията - muí fatal 😂

# 602
  • Мнения: 512
Няма значение дали е езикова или спортно. Трудът на всеки трябва да се уважава, госпожата по физическо е имала мечта - да възпитава и преподава физическа култура на децата и тазш мечта е достойна за уважение и заслужава да получава съответното отношение. Тя има разписана методика, норматив и го спазва - нищо по-различно от математика. Има талантливи има и не чяк толкова талантливи деца. Някак си приемаме, че по математика ще ходим на уроци, важно ни е и въпреки липсата на талант ще научим за отличен, но усилия, та дори и демонстрация на заинтересованост по ФВС, музика и ИИ са излишен разход на ресурс.
(Моля не бързайте да ме нападнете, прочетете ме втори и трети път, опитайте се да го обясните на децата си и ако покажат необходимото желание и уважение ще получат оценка, която няма да обърка стипендията)

Кой е казал, че някой се държи неуважително с госпожата?
Децата имат респект от учителката, стараят се, но както някой по-горе написа нормативите изобщо не са съобразени с възможностите на децата.  Децата не са в първи клас, не са и глупави, знаят как да се държат с преподавателите.
И при условие, че оценката се пише на база резултат за съответния норматив, няма как да получат оценка на база желание и отношение. Това да им обясним да "покажат желание и уважение", за да получат оценка ми звучи като да ги научим да се подмазват, за да имат висок успех. И три пъти прочетено, все така ми звучи.

Последна редакция: сб, 08 окт 2022, 10:39 от meduncka

# 603
  • София
  • Мнения: 2 660
Дори изразено на глас мнението, че "съм в езикова гимназия,а не в спортно училище" е неуважение, ако ще и с най-уважителния тон да е. Има много други дейности в час по ФВС освен покриването на нормативите, които не са подмазване.

# 604
  • Мнения: 257
Нормативните по физическо са си съвсем нормални. Това, че децата са обездвижени, не спортуват говори лошо за нас. Нормативште дори са намалени. Ние бягахме 60 метра, а сега 30. И също така сега дългата дистанция е 200 метра, а беше 300. Това, че поколението било друго не е извинение. Да им пишат високи оценки само заради стипендията не е добър подход. Ако се огледаме доста девойки и младежи са с наднормено тегло. И странното е, че родителите се притесняват от математиката и другите предмети, но не, че детето им е обездвижено.

# 605
  • София
  • Мнения: 12 015
Не е съвсем така. Всъщност старите нормативи бяха по-лесни за покриване. Особено 60-те метра спрямо измислените 30 сега. И не става въпрос за обездвижени деца. Масово и активни спортисти не ги покриват. Но учителите знаят и отчитат това и се оценява собственият прогрес.

# 606
  • София
  • Мнения: 7 039
Именно норматив 30 метра бягане визирах. Масово деца спортисти не можаха да го покрият и да получат заслужени отлични оценки. Децата в тази възраст не са само обездвижени, но и с много различен ръст. Ако момче 180 см с лекота покрива даден норматив, то друго дете с ръст 160 см, няма да се справи толкова лесно.

Последна редакция: сб, 08 окт 2022, 15:14 от buni

# 607
  • Мнения: 257
Какво имате предвид, че не могат да го покрият? Не могат да го покрият за 6? Синът ми, който тренира баскетбол го е избягал за 4,07. Това било 6, а той не е експлозивен на къси разстояния,  защото е и много висок, а това пречи. Добър е на дълго бягане.
Не се фокусирайте върху оценката. Това все пак са и природни дадености.  Синът ми не може да рисува и да пее добре. Т.ябва ли да му подаряват, за да вземе стипендията? Не! В живота няма кой да му подари нещо. Няма да го търпят на работа ако не се справя, но има желание.

# 608
  • Мнения: 433
Е, хайде сега - не са отишли още на работа, а в езикова гимназия, за която именно всички са показали сравнително подобни резултати. Физическото не е било критерий за приема им, не са залагали на него при подготовката. Но ги мерят с един аршин, и  заветните 4 секунди - абсолютно неадекватно  приложени към ниски и високи, екс- и имплозивни, пъргави и тромави, трениращи и пеещи (напр.) -  ги делят на можещи и неможещи. Нормативите са важни, предполагам, но не е добре да бъдат казармени заемки. За подаръците от живота и другите екстри на насилствената уравниловка могат да научат и от улицата или телевизора.

# 609
  • София
  • Мнения: 2 660
Не разбирам защо насилствената уравниловка по математика е така добре приета, а по ФВС стигматизирана? Въпросът ми е съвсем сериозен (в училище много обичах математиката и ненавиждах ФВСто, но имаше и хора с точно обратните предпочитания)

# 610
  • София
  • Мнения: 12 015
Аз съм от тези с обратните предпочитания. Joy
Дъщеря ми 60 метра бяга за 6, а 30 метра за 5-4. Дългите раздстояния винаги са за 6,скокът винаги е за 4. Но на нормативите по колективните спортове е бетон . И накрая винаги е с 6 за годината.

# 611
  • Мнения: 433
Не разбирам защо насилствената уравниловка по математика е така добре приета, а по ФВС стигматизирана? Въпросът ми е съвсем сериозен (в училище много обичах математиката и ненавиждах ФВСто, но имаше и хора с точно обратните предпочитания)
Защото не са в спортно училище.

# 612
  • София
  • Мнения: 7 039
Аз пък не харесвам съветите от рода на: не се фокусирайте в оценката... Оценката на ученика е мерило за труда му - дали знания, преписване, спортни постижения, зубрене или просто амбиция Thinking. Много искам учителите да не се фокусират в заплатите си, а да им е важно на какво са успели да научат учениците си и ако не се справят, да не ги "търпят" на работа.
В Испанската гимназия има и такива учители, дават много на нашите деца и трябва да им бъдем благодарни, независимо от специалността им.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 00:24 от buni

# 613
  • Мнения: 8
Изобщо не съм съгласен с мнението, че спортуващите деца не могат да покрият нормативите. Дъщеря ми бяга 30м за под 4. Факт е обаче, че в училище децата трябва да се справят на асфалт а не на писта, което определено влошава резултата а и е предпоставка за контузии при бързите бягания

# 614
  • Мнения: 91
Здравейте, спомняте ли си кога се организира езиковият лагер? Предполагам, че не е през август, но знаете ли дали е през първата или втората половина на юли? Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт