Проблем с оценяването в първи клас

  • 7 173
  • 238
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 1 463
Цитат
Обяснила съм, за въпросните човечета. В електронните дневници също се отбелязва.
Извън темата е, но да питам, за което се хизвинявам - как се отразяват в електронния дневник човечетата?
Ако училището на детето ви работи с електронен дневник, ще имате достъп до профила на детето, за всичко - взет материал, оценка, т. е. човечето, звездичка.., похвали, отсъствие.

# 106
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Недоумявам - детето чете, ама учителката защо не четяло на срички! Не й е кеф на учителката нещо твоето и това е! И идеален да е, тогава ще тръгне да ти обяснява как е потискащо-идеален и другите се дразнят, нека не е чак толкова идеален, за да не дразни другите! Simple Smile
А, вече я кефи, поне не се е оплаквала, ама и аз не питам. Даже скоро ми го хвали, ама вече са 2ри клас и минаха това със сричането, писането на букви и броенето на пръсти. А и в класа от една група от ДГ са 6 парчета и се оказва, че 5 от тях са с идеална подготовка, та има и други, освен моето. За което мога да благодаря само на учителките в ДГ и на самата ДГ, защото не смотават под килима подготовката за училище.
Пък и явно усети, че аз не се втелясвам как пише, с кви ченгели и подобни и у нас си го подготвяме на каквото ние преценим - не четем никога от учебниците, а избираме други текстове за четене, диктовки и други матеряли по математика.

# 107
  • Мнения: 4 420
Цитат
Обяснила съм, за въпросните човечета. В електронните дневници също се отбелязва.
Извън темата е, но да питам, за което се хизвинявам - как се отразяват в електронния дневник човечетата?

При нас са звезда, сърце и човечета с усмивка, тъжно и ядосано мисля. Като отвориш самата оценка си пише какво е - отличен, много добър и т.н.

За препускането по материала - ами според мен се препуска. Давам пример - за по един ден минаха от дециметър на метър. Никакво упражнение по тези уроци. Минаха директно на скоби. Точно след месец половината няма да помнят един метър колко сантиметра е. Да не говорим, че ако не бяха допълнителните листи, които дава госпожата за решаване, нямаше да успеят да упражнят сравняването на метри с дециметри и сантиметри.
Да не забравяме и другия проблем - за пореден път откривам грешки в сборник и учебна тетрадка по математика. Това е безумие. Видях, че задачата е пропусната и питам детето и то казва - тази няма да я решаваме. Зачетох се - ми тя няма решение, ама явно и на госпожата й е писнало да обяснява, че има грешка и са я пропуснали директно.

# 108
  • Мнения: 24 467
Цитат
Обяснила съм, за въпросните човечета. В електронните дневници също се отбелязва.
Извън темата е, но да питам, за което се хизвинявам - как се отразяват в електронния дневник човечетата?
Ако училището на детето ви работи с електронен дневник, ще имате достъп до профила на детето, за всичко - взет материал, оценка, т. е. човечето, звездичка.., похвали, отсъствие.

Детето ми е голямо и в ел. дневник са си нанесени нормалните му количествени оценки.
Питането ми беше с човечетата как става нанасянето, понеже пишеш, че "също се отбелязва". Картинка ли излиза там или какво?

Цитат
При нас са звезда, сърце и човечета с усмивка, тъжно и ядосано мисля. Като отвориш самата оценка си пише какво е - отличен, много добър и т.н.
Аха, разбрах, картинка.
Ми то е същото като цифровата оценка. Не виждам смисъл от това заместване на цифрите в този случай изобщо. Не по тикви, а по кратуни.

# 109
  • Мнения: 1 463
Това с човечета, вместо оценки е за това, че са малки и е спуснато от МОН.
Аз също, като учител имам доста забележки към програмата, материала, липса на часове за упражнения. Понякога трябва да се "крадат" часове от музика или изобразително изкуство, за да се дообясняват задачи, да се упражняват, обаче нали се сещате, че това не е много редно.
Трудно е, факт! Не само за децата, да премелят това огромно количество материал, а и за нас учителите да смогнем да го предадем, според зададенета програма.
Много недомислено и глупаво, но за съжаление, това идва отгоре.
А, в допълнителните помагала...има такива сложни, неправилно поднесени и глупави задачи, не знам как да го коментирам....

# 110
  • Мнения: 12 579
А на мен сборникът по математика (Мечо и Медунка май беше) по ми хареса в пръви клас от учебника и учебната тетрадка. И понеже класната ни дава домашни ХР само от сборника съм казала хич да не си мъкне учебната тетрадка и учебника вкъщи, безсмислено е. По БЕЛ също домашните са от сборника или училище. тетрадка. Направих регистрация за електронно четими учебници и така отпада да мъкне и литературата - отварям електронния учебник и си чете текста от там.

# 111
  • Мнения: 4 578
Andadriel, именно за да се избегнат подобни конфликти на работното място и заплатите, и бонусите, и оценките са конфиденциална информация.
Само че с малки деца няма как да е така.
Judit, бихте ли ми отговорили на въпроса как поощрявате деца, които видимо се стараят, но по различни причини не са сред първенците на класа?

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 17:56 от TafTaf

# 112
  • Мнения: 1 463
Andadriel, именно за да се избегнат подобни конфликти на работното място и заплатите, и бонусите, и оценките са конфиденциална информация.
Само че к малщи деза няма как да е така.
Judit, бихте ли ми отговорили на въпроса как поощрявате деца, които видимо се стараят, но по различни причини не са сред първенците на класа?
Отговорила съм на този въпрос.
Не поощрявам при не справяне. Това, че се старае го отчитам, но не мога да поставям нереална представа в главата на дете и родител, за възможности далече от нужните, за да са доволни децата и Вие, родителите.
Съветът ми е, този въпрос да го зададете на вашата учителка. Аз не поощрявам, само защото се старае, а на практика да няма положителен резултат.

# 113
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
После защо след някой друг клас на децата рязко спира да им се учи. Поне устно не споменавате ли на детето, че отчитате старанието му?

# 114
  • Мнения: 24 467
Andadriel, именно за да се избегнат подобни конфликти на работното място и заплатите, и бонусите, и оценките са конфиденциална информация.
Само че к малщи деза няма как да е така.
Judit, бихте ли ми отговорили на въпроса как поощрявате деца, които видимо се стараят, но по различни причини не са сред първенците на класа?
Отговорила съм на този въпрос.
Не поощрявам при не справяне. Това, че се старае го отчитам, но не мога да поставям нереална представа в главата на дете и родител, за възможности далече от нужните, за да са доволни децата и Вие, родителите.
Съветът ми е, този въпрос да го зададете на вашата учителка. Аз не поощрявам, само защото се старае, а на практика да няма положителен резултат.

Таф Таф не пита, дали има поощрение при "несправяне", а дали има такова при "видимо положено старание", но детето все пак не е сред първенците на класа.
Справяне означава не само работа без грешка. Това е максимализъм. И той също ще доведе до "нереална представа в главата на дете и родител", само че с обратен знак - те ще смятат, че не постигат нищо, а това едва ли ще да е така.
Справило се е и дете, което има бърз напредък, в сравнение с нивото му от преди, примерно, седмица, месец. Та това е също положителен резултат.
Такова дете лично аз бих поощрила.

После защо след някой друг клас на децата рязко спира да им се учи. Поне устно не споменавате ли на детето, че отчитате старанието му?

Много хубаво би било поне това да е налице.

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 19:28 от Judy

# 115
  • Мнения: 8 334
Работя в чужда фирма.Всяка година имаме външно оценяване на всяка една държава. Най-високо се оценява напредъка. Ако България е почнала от ниво "0" и е постигнала ниво "4" печели пред Унгария която е почнала от ниво "3" и е стигнала ниво "5". Въпреки че оценката на Унгария е по-висока.
Аз лично считам , че това е най-добрият, правилен и мотивиращ начин. Но голяма част от нашите учители са останали в миналият век. И за които е важен само правилният отговор а не извървеният оът до него.

# 116
  • София
  • Мнения: 62 595
Справянето е с конкретна задача към конкретен момент при конкретни критерии. Темпът на растеж е друга формула. В училище на контролно какво мерим? Точно така - мерим справяне с контретни задачи към конкретна точка от времето по конкретна скала за оценяване. Джуди, това го знаеш, сигурна съм.
Хоуп, същото важи и за вашата фирма. Обаче ако тръгнат да мерят оборот в пари към определен момент вече е мерене на постижение, а не мерене на растеж. Стига, де, хора, на патагонски ли обяснявам! Това се учи по статистика!

Значи така, правим оценяването тайно и няма повод за проблем. Simple Smile А за заплатите конфиденциални, ама се разчува.

# 117
  • Мнения: 1 463
Дам, не е нужно детето да знае да чете и пише, но в предучилищната се учи, а вкъщи, лятото преди първи клас трябва лекинко да се побутне каруцата, за да е по-лесно на малкото човече.
Като педагог имам опит с тези деца, които не знаят да си напишат и името в първи клас. Трудно е, но това ни е работата, да ги научим и се иска много, ама много търпение.
Идват доста подготвени деца, също и това наистина е стрес, за тези с които вкъщи не се е работило поне малко предварително.
А за човечетата, така нар. оценки, ами такава е системата Simple Smile Няма начин да поощриш дете, което не се справя с усмихнато човече в тетрадка с лошо написани буквички или цифри, но може устно, да му кажеш, че и то ще се справи, за да е спокойно. Simple Smile
За всички, които четат избирателно!  Самоцитирам се!Ето първото, което съм написара по темата, за поощряването!
А за човечетата, така нар. оценки, ами такава е системата Simple Smile Няма начин да поощриш дете, което не се справя с усмихнато човече в тетрадка с лошо написани буквички или цифри, но може устно, да му кажеш, че и то ще се справи, за да е спокойно. Simple Smile

# 118
  • София
  • Мнения: 62 595
В училище е като на състезание - ако в състезанието се мери време за бягане на 100 метра, редят състезателите по времена. Ако Иван Иванов миналата година е бил с време 10 секунди, а тази година е с 8 секунди, а Петър Петров миналата година е бил с време 7 секунди, а днес е с време пак 7 секунди, то Петър ще е пръв, а не Иван, независимо дали Иван има напредък. По вашата логика с поощрението трябва Иван да е пръв, защото ще го поощрят с една сеекунда за напредъка. В реалността обаче Петър ще е пръв, а за Иван някой журналист ще каже "лично постижение за Иван, той много работи през изминалата година и ето, личи си с две секунди по-добро време".

# 119
  • Мнения: 12 579
ТафТаф,точно това е проблемът. По-лесно е да се работи с бързо схващащите деца. За тях са отличните оценки и похвала на учителите. Така на външните оценявания има по-висок резултата, съответно стимул за госпожата, че добре е подготвила / научила учениците. Както обаче става ясно от коментарите по различни теми, свързани  с обучението на децата, зад отличните оценки не стоят само личните качества на детето, нито само уменията на учителката в клас, а и  допълнителни занимания на детето с частен учител, родител, курсове...
От друга страна усилието, което полага една учителка по отношение на дете, което напредва по-бавно и неговите малки върхове остават недооценени. А често пъти трудът и усилията едно дете да покрие минимума са многократно по-големи от усилията, които стоят зад отличната оценка на друго дете. Но докато се гледат само статистиките и по тях се мери за работата на учителя, ще страдат децата. На времето по методика на учеха, че учителят трябва да работи на нивото на децата с резултат добър (т.е масата, средното ниво). На изоставащите и изпреварващите ученици в класа се дава според нивото им индивидуална работа. В противен случай ще страда класа. Ако летвата е на нивото на отличниците, то останалите (по-голямата част) ще са в позиция на изоставащи. Ако работата е на нивото на изоставащите (пак малък процент от класа) останалите деца също ще тъпчат на едно място. Затова се взема за ориентир златната среда (средното ниво, които са най-много в класа) и се работи според тях.

Общи условия

Активация на акаунт