Отговори
# 120
  • Мнения: X
Първо, искам категорично да се разгранича от безумния спор за стотните разлики в резултатите от ДЗИ. При отлично общо представяне, кой е на 1, 2 ... 5 място няма абсолютно никакво значение и не може да послужи за никакъв смислен извод.
Но с цел прецизност, Рос, както в АК има едно 10%, за които ДЗИ няма никакво значение, защото заминават за САЩ, така и в държавните гимназии доста деца, повече от 10%, остават да следват в България. И за тях матурата, както и успехът от дипломата, нямат абсолютно никакво значение /изключая много малко университетски специалности/, защото не са им балообразуващи. Голяма част от тях също са се готвили дълго за доста тежки изпити /по химия, биология, математика.../ и са изкарали високи оценки още на предварителните изпити през март-април и училище, диплома, ДЗИ по БЕЛ са им в10-та глуха като интерес. Така че тези 10% в АК или 30% /примерно/ в ДГ, не са обяснение за нищо. Не че, пак повтарям, 10,20,30 стотни резултат на ДЗИ имат каквото и да е значение.

Да припомня как децата от СМГ не били способни един мейл да напишат. Това ми е култово.
Ох, това го бях забравила! Joy
Няма безумен спор за стотните. Самоцитирам се: “Я кажи кой е нарекъл АК посредствено училище. Но с цитат моля. Защото ако визираш мен значи си лъжкиня. Сред моите постове можеш да намериш това изказване: От там нататък независимо дали учиш в немската, СМГ, АК или в друго хубаво, което не е нужно дори да е в първата десетка училище можеш да се реализираш много добре в живота.. Основно заради Ежко, но не само показах, че не трябва да се абсолютаризира едно частно училище за сметка на държавните, защото точно три държавни училища са с по-добри резултати от него, а това нямаше да се случи, ако АК беше сам на върха.”

# 121
  • София
  • Мнения: 16 315
Добивам впечатлението, че 99% от аудиторията се вълнува единствено от това да докаже, че техните отрочета са по-по-най или поне равни на другите.
'Ми, те и впечатленията ти са като постовете ти - без връзка с фактите и темата на разговор. Joy

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 13:51 от sanaka

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
Днес е много весело в темата, не мога да се откъсна от нея!  Вие нямате ли си служебна работа, че и аз да мога да свърша нещо!

# 123
  • София
  • Мнения: 2 925
Нико, ако вземеш да прочетеш старите теми, ще разбереш, че тези неща сме дъвкали до втръсване (и сигурно ще продължаваме да ги дъчем всяка година около времето за матури и НВО) и няма нужда да се появи някой и да ни "просветлява" все едно тук за първи път чуваме за резултати от ДЗИ.

# 124
  • Мнения: X
Нико, ако вземеш да прочетеш старите теми, ще разбереш, че тези неща сме дъвкали до втръсване (и сигурно ще продължаваме да ги дъчем всяка година около времето за матури и НВО) и няма нужда да се появи някой и да ни "просветлява" все едно тук за първи път чуваме за резултати от ДЗИ.
Щом сте ги дъвкали до втръсване е странно, че някои хора продължават поставят на върха едно единствено училище.

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
Имат мисия.

# 126
  • Мнения: 3 008

Росс, редно е да четеш внимателно преди да обвиняваш.Не един път през последните дни се спомена, че АК години наред  беше на 1 място на ДЗИ. Първо Фран го каза, после го казах и аз. И да, стотните нямат значение определнео, но този факт не пречеше  преди време на един екзалтиран ПламенХК и на агитката му, заменен сега от Ежко, да начукват канчетата на останалите гимназии, които не са на най-горното стъпало. Макар тогава НЕГ да отстъпваше с 1 -2 стотни. Но тогава не се усещахте колко несъдържателни са такива хвалби, а сега при леко обърната палачинка се дразните. За това става дума, а не че някой има преднина. Тя и в двата случая винаги е била несъществена и непоказателна. Да не говорим, че не е  прецизно и изказването ти, че щом децата от другите гимназии отиват предимно в Европа, то им трябват матурите и заради това наблягат на подготовката за тях. Нито в Холандия е важна дипломата, нито в  Германия за болшинството специалности, изключения правят специалности като медицина, стоматология и фармация. За България да не говорим. Множество деца от АК, от НЕГ, от СМГ отиват баш в Холандия и на Острова, което предполага, че са поставени пред равни условия с  голяма тежест или съответно с  никаква на дипломата, оттам и на матурите. Но ти избра удобно да арзглеждаш  сравнително малката извадка от випуска за САЩ, която заради учене за други изпити не обръщала внимание на матурите. И преди написах, децата от лайстунг в НЕГ успоредно с нашите матури държат и няколко изключително тежки немски писмени и устни матури, но това не им пречи на база регулярната подготовка в годините да се справят на макс по БЕЛ на ДЗИ. Подозирам даже, че ако някой някога направи от МОН индивидуална справка за спрявянето на ДЗИ по БЕЛ, първите позициии с пълните шестици или оценките съвсем малко под тях преобладаващо ще са на деца от лайстунг, на  които в 12 клас  на главата им е струпано наистина много.. Нека гледаме обективно на нещата и  да не изкарваме, че на голямо натоварване са подложени само колежаните, отправили се към САЩ, та затова неглижират ДЗИ..

Определено не знам какво им трябва за Германия, не знам там по какво ги избират, но за Острова и Холандия матурите и дипломата са от съществено значение.
Не помня ПлмаменХК да е писал за матурите, защото те не са показателни за никого от АК, но си спомням как ПламенХК беше прокуден от тукашната агитка, както и много деца, които даваха ценна информация от кухнята на АК.
Не издържаха на хапливите ви постове и след няколко подобни спора, не се появиха.
Което за вас беше все тая, но за родителите, интересуващи се от АК , не. И това се случваше в темата на АК.
Не знам какво трябва за кандидатстване в Германия, не съм влизала в темата на немската, испанската , английската да им обяснявам как е в другите училища. Явно съм с грешни впечатленич, че ги класират според дипломата. Не знаех, че има други показатели за Германия, които са по-важни от дипломата.
( Русалке, децата от лайцунг паралелките, ако изкарат лоши оценки на немските матури, имат ли право да кандидатстват в Германия с българската си диплома от МОН?)

# 127
  • София
  • Мнения: 20 049
Ох, Россс, колко да е важна дипломата в Холандия освен за мнооооого желани специалности с крайно малък брой места. Нима с 5,40, 5,50 или 5,60 няма да те приемат? Приятелско дете учи в Бреда с 5,40 гейм дизайн, друго с май по-ниска същото в Енсхеде, девойка от вокалната формация, в която пееше дъщеря ми, имаше на ДЗИ по БЕЛ ниска оценка, ама учи в Маастрихт....Да, може да е балообразуваща дипломата, но и с далеч от максимална ще те приемат, тоест не е  нужно да се бъхтиш за 5,90+ по БЕЛ. Важна е само за Великобритания, да. И пак не за всички унита, понеже има доста такива, които залагат изискване за успех около 5 или 5 и малко. Но пак казвам, на Острова супер много деца кандидатстват и от Колежа, и от ДУ, та са при съвършено  равни условия поставени - независимо дали им трябва висока диплома или пък не.. А в Германия има  множество специалности без квоти в много добри университети като ТУ Мюнхен, ТУ Берлин, КИТ Карлсруе, РВТХ Аахен и т.н, тоест колкото хора подадат изрядни откъм пълнота бумаги, толкова ще бъдат приети. И това не значи, че такъв лежерен  е приемът в някакви долнопробни университети за смотани специалности. Системата е  просто друга, цедка на входа няма, после буквално  им стопяват лагерите и неставащите отпадат. На други места има местни квоти по успех, но в тях минималните балове падат до немско 2-2.5 за последния приет, тоест до нашенски успех 4,50-5, който един ученик от АК или добра ДГ ВИНАГИ ще има, дори и да не се напряга за ДЗИ въобще. С общонационални квоти, при които значение дипломата вече наистина има, понеже приемат само кандиадати с макимална диплома или с близка до нея, са няколко специалности само. Е, не всички деца отиват да учат тях все пак, нали?

Не ме карай да ровя теми от преди 100 години, в които въпросният Пламен разбивки по години постваше кой колко има на ДЗИ по БЕЛ. Всеки, който е чел тогава, знае, че е така. Пък ти отричай. Точно по този повод тогава се включи една вече бивша за Колежа преподавателка, която не знам на какво основание предричаше бъдещ спад по БЕЛ. Може и да е било игра на тото изказването й, не е това важното, казвам го, защото тя реагира тогава именно на нескончаемите хвалби на Пламен как АК е неизменно първи на ДЗИ. Икогато някой кажеше, че преднината е 2 стотни, отговорът гласеше " 1, 2, 3, няма значение, ама са първи, нали?"

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 14:06 от пенсионирана русалка

# 128
  • София
  • Мнения: 7 378
Днес е много весело в темата, не мога да се откъсна от нея!  Вие нямате ли си служебна работа, че и аз да мога да свърша нещо!
Ха-ха, аз всичко на всичко успях да си пусна месечната декларация Обр. 1 …

Ежко, схващаме разликата между лични способности и образование - но нали накрая личните способности идват от образованието ? или не е така....?

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Пламен никой не го е гонил.

Ей така си ми замина почивният ден в игри и закачки в тази тема. Вие поне надница сте изкарали. Simple Smile

# 130
  • Мнения: 5 425
Днес е много весело в темата, не мога да се откъсна от нея!  Вие нямате ли си служебна работа, че и аз да мога да свърша нещо!
Ха-ха, аз всичко на всичко успях да си пусна месечната декларация Обр. 1 …

Ежко, схващаме разликата между лични способности и образование - но нали накрая личните способности идват от образованието ? или не е така....?

Употребих "личностни качества", а не способности. И тези качества не идват от образованието. Образованието може да ги допълни. Интелигентен и образован са различни неща.

ПС В момента предаваме поредната многомилионна оферта...

# 131
  • София
  • Мнения: 7 378
Ежко, аз не мисля, че тук някой нормален родител би коментирал "качествата" в смисъла на "интелект", притежавани от чужди деца. Коментират се "способности" все пак.

# 132
  • София
  • Мнения: 5 465
На мен днес не ми е забавна темата. Твърде много страсти закипяха.
Нямам поглед върху 12 клас, но все си мисля, че част от децата, отиващи да учат в САЩ, са достатъчно грамотни и амбициозни, че точно те да са причината за "спад" на матурите. Това, което отличава АК от СМГ /там са ми наблюденията и затова тях сравнявам/, е, че в колежа има доста повече деца, които се занимават активно с някакъв вид изкуство - театър, кино, музика, но не като хоби, а в степен да искат това да следват и да правят професионално. За тях успехът в дипломата наистина не е водещ, вкл. и на матурите. Те си гледат изработки на портфолио, снимки, записи и др. Същевременно те са и доста ангажирани с репетиции, участия в представления, кандидатстват за летни стипендиантски програми и т.н., и затова  не се движат стремглаво по академичната писта. Има и такива, които, без да се занимават с изкуства или с нещо друго, пак не се изсилват за висок успех. Те си знаят на какво разчитат, но и това отношение се среща по-често отколкото в  СМГ. Има и такива, които изкарват 11 клас на обмен извън България /4-5 ученици на випуск/, така че може и те да допринасят за някоя и друга стотна надолу на матурите по български в 12 клас. Като цяло една по-разнородна среда, която не трябва да се преценява само през погледа на ДЗИ. Иначе по статистика 97% от завършващите колежа продължават да учат в чужди университети.

Последна редакция: чт, 24 окт 2019, 14:08 от Prizma

# 133
  • София
  • Мнения: 16 542
Така става, като си нямаме стихотворение в първия пост. Русалке, къде си? Мецане, освен ти да се включиш, нищо че изстреля два "патрона" на края на миналата тема?

# 134
  • София
  • Мнения: 20 049
Призма, "спад" в което и училище да има, той не се дължи на определена група във випуска.

Общи условия

Активация на акаунт