"Селски" номера и пинизи - тема 2

  • 399 644
  • 5 969
  •   4
Отговори
# 2 415
  • Мнения: 1 625
Да, извинявам се. Действително е само за инвалиди. Имало е предложение, но е потънало в забвение.
Афродита, казвам, че тези на които не е нужна, много бързо ще се откажат от нея, ако трябва да плащат.

Да, нямам кола. Нямам нужда от кола, в град с развита транспортна система, където може за под час да стигна в почти всеки край. Ако е спешно, има доста таксиметрови компании.
Не казвам да ги принудят да махнат колите, казвам да стане зона. Така ще си проличи кой има нужда от кола и кой я има просто защото "трябва".

Допълвам: За хората, които нямат възможност, може да има отделни ниски и/или никакви тарифи, при доказване на нужда, но невъзможност за плащане на зона. До колкото знам и сега в зоните, хората които живеят там плащат по-ниски годишни такси.
Какво пречи да се направи същото и с останала част на града?
И аз искам огромни изградени паркове към кварталите. Но пак няма да има място за всички, ще е далече, няма да ни харесва и един куп оправдания. Ако направят в центъра на квартала ви(независимо кой) подземен паркинг, пак хората в периферията ще им е далече. Ако е голям квартал, ще е нужно да има и транспорт.
И пак стигаме до "Ама то ми е далеч." И ако няма глоби се стига до всеки си паркира където му падне, а другите кучета ги яли.

Последна редакция: нд, 28 фев 2021, 18:02 от Neko.fukakai

# 2 416
  • София
  • Мнения: 12 006
Скрит текст:
Да, извинявам се. Действително е само за инвалиди. Имало е предложение, но е потънало в забвение.
Афродита, казвам, че тези на които не е нужна, много бързо ще се откажат от нея, ако трябва да плащат.
Да, нямам кола. Нямам нужда от кола
Скрит текст:
, в град с развита транспортна система, където може за под час да стигна в почти всеки край. Ако е спешно, има доста таксиметрови компании.
Не казвам да ги принудят да махнат колите, казвам да стане зона. Така ще си проличи кой има нужда от кола и кой я има просто защото "трябва".
След като ти нямаш нужда от кола, хайде да не се изказваш за останалите. Много тънко подмина въпросите ми от предния пост, защото и ти не знаеш адекватен отговор, но като не ползваща кола много лесно отсъждаш за другите.

# 2 417
  • при късмета
  • Мнения: 24 015
Имам приятелка, която си плаща годишна зона, просто защото на такова място живее. На булевард в центъра, доста натоварен, един от първите в синята зона. Поради липса на места за всички живущи, имат право да паркират и на съседни улици, които са изрично изброени. Общината е длъжна, особено когато продава нещо да го осигури, ама на, не е осигурила. Хем няма места, хем са длъжни да издадат разрешение на всеки, който е там по адресна регистрация, съответно и колата му. Не може да продаваш нещо, а да не си го осигурил, само Столична община някак успява да опровергае това правило в търговията. А по кварталите е абсурд. Нали после всеки втори ще съди общината, че му е прибрала едни пари, а не е осигурила това за което е платил.
За гаражите в центъра, не се оплаквайте. И в кварталите няма. В нашия се намира по някой, сторени с панели, т.е. отдавна и сега се говори, че голяма част от тях ще махат, защото на мястото на 2 гаража, могат да паркират 3 коли. А ги има пред изключително малка част от блоковете, еденици са си направо. И в квартал с размерите и населението на Люлин, се сещам само за 4-5 платени паркинга. В нашия микрорайон, няма нито един.
Зад блока има огромно място, което беше паркинг, даже на половина имаше второ ниво. Говорим за място м/у 4 блока на старото отстояние. Добре, ама една сутрин се събуждам, защото си мисля, че има земетресение, а се оказа, че багер разбива горното ниво на паркинга. Махнаха второто ниво и засипаха всичко с пръст, сега буренясва. Мястото е частно, започнал е строежа на този паркинг собственика, после нещо се закучили нещата и строежа е спрял. Изтекли някакви срокове и от общината махат строежа като незаконен. Съседи казват, че стои така над 10-15 години (ние сме тук от няма и 5) и собственика отдавна е в чужбина, а паркинга така и не заработил. С две думи, от общината премахват и частните, какво остава те да правят

# 2 418
  • Пловдив
  • Мнения: 23 689
Например пред блока има една каравана. Не е мърдала с години. Според мен ако на тези хора им се наложи да плащат за паркомясто за колата И за караваната ще се откажат от караваната. Хоп, едно място повече за мен. Която си карам активно колата. Аз от сега дебна кога ще почне да се плаща за паркомясто в нашия квартал, ще се кандидатствам за едната кола задължително, и ако може ще кандидатствам и за втората. Не всичките гаражи се ползват по предназначение, ама за това няма смисъл да говорим. Ние обикаляхме наоколо и лепихме бележки на всеки гараж, че искаме да купим/наемем гараж в района, обаче няма.

# 2 419
  • София
  • Мнения: 13 719
Плащаме повече от 100 лв на месец за гараж за едната кола. Живеем в центъра и няма, просто няма гаражи наблизо.
Сподели, моля те, къде намираш гараж в центъра. Голяма мъка ми е намирането на гараж там.
От над 10 години го наемаме, на Венелин е. Собствениците не живеят в БГ, но не отдават апартамента под наем.

# 2 420
  • Варна
  • Мнения: 36 616
В района, където работя, няма нито един паркинг, на който мога да платя и да си сложа колата. Бих плащала месечен абонамент, но просто няма. Там, където живея, има само един. С ограничен, много ограничен брой места, заети от години от едни и същи хора. Лятото там си държа мотора, едва ми намират място за него и то понеже съм дългогодишен клиент с него. Днес комшия ми сподели, че е успял да вземе под наем последното място в подземен паркинг на съседната кооперация. За 80 лв месечно. За там бях питала за мотора си, но на мотори не даваха, бръмчали им. Около работата ми е зона вече и нещата са регулирани. Но около блока ми е анархия и борба за места. А не е като да няма къде да се изгради един многоетажен. Та селския номер е на общината, че не го прави, а не на комшиите, че се опитват да оцелеят с една кола. Тия с повече от една не ги мисля изобщо.

# 2 421
  • Мнения: 1 625
Афродита, отговорих и на другите ти въпроси, просто допълних във предишният отговор.
Пак питам, ако се направят огромни, многоетажни паркинги към кварталите, колко мислите ще се използват, или пак всеки ще си паркира, където му скимне, щото са много далеч?
И още нещо, как е в другите държави? Подсигурени ли са навсякъде за всички паркоместа или?
Ето Хайспийд пише, че би си плащала, пише, че откакто има зона, където работи, проблем няма. Ако и живееше при зона, пак щеше да е изчистен проблема.
И да, подкрепям паркингите, където и когато е нужно. Но ако и това не помогне, какво правим? Пешеходците да прелитаме, щото чичо Пешо е решил, че на тротоара му е най-близо да си паркира?!

# 2 422
  • Варна
  • Мнения: 36 616
При нас полицаите редовно глобяват. Където живея. Минават по малките часове нощес и сутринта комшиите осъмват с честитки, на мен не ми се е случвало. Не че не спирам на кофти места, но явно баш тогава не са вършали. Бих плащала, да, разумна сума месечно. Мисля, че повечето около мен също биха. Предимствата са много. А и тогава няма какво да врещят, че няма места или че са ги глобили щото са спрели кофти.

# 2 423
  • София
  • Мнения: 13 719
В Дюселдорф се паркира както и в София, на улицата. Това в центъра, защото и там са стари сградите и няма гаражи.
Аз съм много за зоните, нямам проблем да плащам, стига да мога да намеря место под километър от дома си.

# 2 424
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 343
Навсякъде е проблем с паркирането. Колите се множат, тези градове не са разтегаеми. Около нас всички са с по две коли, имаме паркоместа към апартаментите, но по едно. А живеем в квартал без никакъв обществен транспорт и е невъзможно без кола. И е вечна война за паркиране, която ме докарва до лудост. По центъра е лудница пък съвсем.

# 2 425
  • при късмета
  • Мнения: 24 015
Афродита, отговорих и на другите ти въпроси, просто допълних във предишният отговор.
Пак питам, ако се направят огромни, многоетажни паркинги към кварталите, колко мислите ще се използват, или пак всеки ще си паркира, където му скимне, щото са много далеч?
И още нещо, как е в другите държави? Подсигурени ли са навсякъде за всички паркоместа или?
Ето Хайспийд пише, че би си плащала, пише, че откакто има зона, където работи, проблем няма. Ако и живееше при зона, пак щеше да е изчистен проблема.
И да, подкрепям паркингите, където и когато е нужно. Но ако и това не помогне, какво правим? Пешеходците да прелитаме, щото чичо Пешо е решил, че на тротоара му е най-близо да си паркира?!
Пред нашия блок тротоара си стои свободен, от другата страна на улицата има детска градина и пред нея тротоара даже е с мантинела от край до край. Искаш ли утре на светло да ти снимам, как при свободни тротоари от двете страни си ходят по улицата?
Иначе, паркинги ако имаше много  повече хора биха се възползвали, отколкото мислиш. Като махнаха този зад блока, стана страшно. Защото от 2-3 блока хората паркираха там, а беше използваема малка част от него, защото не беше довършен. Сега са принудени да паркират дори по тротоара.
Сестра ми живее в Германия. В къща са. Паркират си отпред на улицата и двете коли. Докато бяха под наем живееха в кооперация. Пак паркираха на улицата, без да могат да си платят за гарантирано място. Точно като тук. Само, че кооперацията не е на по 8-9 етажа, като нашите блокове и на улицата има достатъчно място за всички

# 2 426
  • Мнения: 1 625
Благодаря за информацията за другите страни.
Ма Ко, няма смисъл да ми снимаш, знам точно за къде говориш. Ако искаш аз мога да снимам, когато излезна другата седмица, защо се пенявя. Става дума за Надежда, в момента, както и във всеки друг момент има около 40 коли, които са паркирани неправилно и от двете страни на блока. След дъжд е гадно и гнусно, защото половината са или минават през тревните площи, което разнася кал навсякъде. Като изсъхне пък става невъзможно за дишане. Сега със маските хубаво, ама това всичко се набива на всички в дробовете. Не стигат газовете, не стигат къщите, които се отопляват на каквото има, не стигат и тецовете, а и прах трябва да дишаме. Някак не е честно. Съмнявам се, че много хора ще искат да паркират на 5 до 10 мин. пешеходно разстояние. А предполагам всички са съгласни, че не може на всеки 500м. да има паркинг. Изграждане на паркинги по кварталите е задача, която е обречена на неуспех, защото всеки ще си мисли, че трябва на него да му е удобно, да му е близо и накрая ще имаме голям, хубав,  полъ-празен паркинг и задръстени тротоари и зелени площи. Отделно, как ще се определи кой да паркира на малкото места около блоковете и кой на общият паркинг?

Живея в Надежда, последно работех в кв. Горубляне. И пак не намирам за нужно да имам кола. Разбирам хората, които работят с колата, разбирам тези,които водят децата в десети квартал, защото само там има място в детска, разбирам хора, които са със заболявания и трудноподвижни. Не разбирам 20-30г. които нямат деца, работят на 30-40мин. от вкъщи, но плачат, че колата е нужна. Не мога да го разбера, съжалявам. Още по-малко разбирам мисленето "Ми като няма къде да спра, ще си спра където искам". Грозно и егоцентрично е.

# 2 427
  • при късмета
  • Мнения: 24 015
Чакай сега, 500м. и на 10 мин. пеша са много, ама много различни разстояния. Аз за десет минути пеша, отивам в съседния квартал. Ако трябва да влачиш нещо тежко, дали ще си съгласна да минаваш с него това разстояние? Ако има паркинги, трябва да са за няколко блока. Никой няма да ходи 10 минути пеша до колата. А зимата с малко дете, ако трябва да го заведеш на лекар? А ако имаш нещо тежко да пренасяш? Както може на всеки 500 м. да изниква нова сграда, така може и на всеки 500м. вместо нея да правят паркинг. И без друго по съвсем официални данни 1/3 от жилищата стоят необитаеми. Няма нужда от нови сгради, а от нова инфраструктора. Спират разрешителните за строеж, докато не изникне такава нужда и то доказана. А това означава да се ползват всички налични жилища, тогава има нужда от нови. Офис сградите и те на половина празни. Но и те не спират да изникват, както и молове. И от тях няма нужда, но не се гледа те колко замърсяват и докато се строят и докато са в експлоатация. да не би там да ходят хората без коли. Ей така, отива пеша, че като се натовари с покупките да му е по-лесно да се прибере. И по-интересно и здравословно. Да, ама не го правят, нали? И на 10 мин. да му е мола, пак с колата отива. Ако имаше паркинги само на 1/3 от площта и гъстотата на молове и офис сгради, всичко щеше да е наред.

# 2 428
  • при късмета
  • Мнения: 24 015
И за презастрояването и за липсата на място за каквото и да е и за повечето замърсяване има само една причина и тя е пренаселването.  За да се решат генерално няколко проблема, трябва да се реши този. Ако не прииждаха непрекъснато, нямаше да се строят нови сгради и нямаше всеки да идва с кола. Защото, както някой назад каза, градовете не са разтегателни. Ако можеш една сграда да я събориш и на нейно място да построиш по-висока, то за улицата такова решение няма. А по-високата сграда събира повече хора, независимо дали живеят или работят в тази сграда. Като всеки зарязал 3-4 етажната къща извън София е решил да се пресели тук, ще търпи и мръсен въздух и липса на места за паркиране и липса на места в градините и всичко онова, което търпят тези, които нямат вариант да се върнат където и да е и абсолютна липса на такъв извън София, защото няма нито при кого, нито къде

# 2 429
  • Мнения: 1 230
Подавайте сигнали на сайта на столична община. Оправиха ни осветлението на улицата, окосиха треволяка... предполагам заради сигналите. За спиране в зелените площи също може да се сигнализира

Общи условия

Активация на акаунт