Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

"Селски" номера и пинизи - тема 2

  • 176 286
  • 2 534
  •   1
Отговори
# 2 445
  • при късмета
  • Мнения: 18 219
Бавно ходиш значи. Аз за 10 мин. отминавам 3 спирки на автобуса и 2 на трамвая, които са ми най-близо Joy
Магазини иначе имам на близо, всеки ден влача в торбите повече от предвиденото, щото като вляза вътре съм като луд с картечница, обаче никак не е добре да влача тежко. И при по-голям пазар ходим с колата. Ортопедията ми е втори дом от над 25 години и за ходене, много ходя, но не мога да си представя за всяко ходене до колата да ходя 10 мин. Мъжа ми ходи с нея на работа, защото пътя му е около 18 км., но аз се качвам или с много багаж, че сме тръгнали на някъде или за по-голям пазар, който и да искам, не можем да пренесем на ръка. Абсолютно противопоказно ми е да нося тежко. Остави торбите, ако трябваше детето да нося до колата и тя да е на това разстояние, изобщо нямаше да се справя
Не мога да разбера, новите кооперации нямат ли подземни паркинги? Това се решава лесно - няма паркинг, няма разрешително за строеж. 
Тук това се решава от всяка община, няма общ закон за всички. В София се говореше, че е влязло в сила такова правило, ама беше отдавна и за малко. И никой не знае влезе ли наистина или лобистите си свършиха работата преди да започне да действа. В целия квартал, на пръстите на едната ми ръка се броят блоковете, които имат подземен паркинг от по-новите. Единия се наводни 2 години след населването на сградата и стоя неизползваем повече от година. А блока е почти на пазара в Люлин и около него движение и от преминаващи и от живущи

# 2 446
  • пак там
  • Мнения: 2 712
Ето ти нагледно доказателство - между два блока пространството беше предназначено за паркинг. Това още по Тошово време.  Едни хора я взеха, не я купиха. За начина на придобиване на земята няма да говоря - това също е тема като за наказателен съд, но не е за тук. Сега на това място се мъдри блок. Триетажен. С подземен паркинг. Въпросът е колко апартамента има в един блок тип къща на три етажа, ако има подземен паркинг, а колите ОКОЛО него са седемнайсет?

# 2 447
  • на Мелмак
  • Мнения: 7 698
Прочетох за Надежда, и понеже и аз съм в нея, да кажа. Паркираме в метрото, в буферния паркинг. Купихме си гараж на зелено на около 10-на минути от нас. Цената му е по-висока от жилищна. Но е голям и удобен за влизане /излизане. Има доста гаражи и паркоместа, които се продават, явно не се купуват заради цената им, колите са около новите кооперации. Преди да вземем този гараж, обиколихме около вкъщи, гаражи 10-12 кв, в които, за да влезеш трябва да направиш 56 маневри, ако нямаш камера на автомобила.
Друга хитрина на строителите, масово е да слагат на паркоместата едни, не се сещам името сега - платформи, които с дистанционно се движат нагоре, надолу, уж за два автомобила. Така пък те отговарят на изискванията за брой паркоместа, за апартаментите.
Взимат ги под наем и после ги връщат.
Отделно, преди две години може би, не беше уреден добре въпроса за покупка на паркомясто в сграда, в която нямаш жилище. Тогава също търсихме, но не купихме поради тази причина-документите.
Сега може и да са го оправили.
Градинката пред блока иначе стана на паркинг. Преди това глобяваха, ако си паркирал там.

# 2 448
  • Мнения: 814
Е как точно ще осигуряват места на всеки желаещ? В София има вече сигурно над 2 милиона жители, новото строителство е на всеки ъгъл.
Ако не можеш да си платиш паркомясто, платен паркинг или гараж, пълна селяния е да паркираш по междублокови пространства и градинки. Какво значи - те хората не го правят от добро? Направо съм сащисана от такива разсъждения. Градът и кварталът не са само за шофьори, в градът живеят деца, пенсионери, хора, които искат да седнат някъде на чист въздух.
Оше повече, че в цяла Европа се насърчават хората по всеки начин да слязат от колата, да ползват градски или велосипеди. Колата не е необходимост при живот в столица с транспорт, а лукс. Луксът се плаща.
Само ние в България трябва да насърчаваме десетки трошки да завземат всеки ъгъл, защото колата била необходимост и се вади вода от сто кладенеца защо нищо друго не е вариант.
Ние имаме кола в Лондон - изисква се специално удостоверение, че живея в квартала, за да имам право да паркирам отпред. За това се плаща и такса. Карам електрическа кола, за да не плащам и допълнителна такса от 15 паунда дневно, която дължат собствениците на бензинови и дизелови коли, ако шофират из центъра. На работа винаги съм ходила и ще продължа да ходя с метро. Колата е за ваканции извън града, тежък багаж и за ходене на лекар, ако си много зле. Така си спестяваш много грижи къде и как да търсиш зони и паркинги.

# 2 449
  • Варна
  • Мнения: 28 405
А ако можеш и искаш да си платиш паркомясто, платен паркинг или гараж обаче няма? Тогава къде отива твоята логика?

# 2 450
  • Мнения: 814
Не ми се е случвало да е невъзможно при желание от мен да платя място или наема гараж. Ако при теб е така, за което съжалявам, просто ще потърся начин да не ползвам кола. Докато живеех в София, винаги ходех на работа с колело например, за него се намираше място.

# 2 451
  • Варна
  • Мнения: 28 405
За съжаление аз зареждам тежки кашони, понякога всеки ден. Не става да ги нося на гръб. Понякога кола си трябва.

И да, при мен е точно така. В големите градове на България положението е едно и също.

# 2 452
  • here and now
  • Мнения: 2 066
А детето с колело ли да го пращам на училище?
Няма къде да го остави там.

# 2 453
  • при късмета
  • Мнения: 18 219
Добре де, лятото ще ходиш на работа с колело. А зимата, а като вали, а като трябва да напазаруваш и прибереш покупките? И гледаш как се придвижва сам възрастен. А този възрастен, ако трябва и дете да води на градина, у-ще, лекар, извънкласни занимания? И него на колелото, при това  независимо от времето. И говорим само за придвижване из града. Ако искаш уикенда да отидеш някъде, пак ли без кола е по-лесно? Ние ходим на палатка на риболов при всеки удобен случай, смяташ ли, че и да имаше транспорт до където сме тръгнали е възможно багажа да го превозиш по този начин? Или ще си стои непрекъснато в града?
Не, колата не е лукс. В цял свят не е. Необходимост е навсякъде. Дори хората ходещи на работа с колело, когато условията позволяват, имат коли. Това дали се ползват всеки ден или не, не решава проблема с мястото за престоя им. Ако няма място да паркираш, като се прибираш от почивка, то няма да има и като се прибираш веси ден.
Цели квартали има с никакви гаражи. Интересно ми е и зимата ли ходеше с колело на работа? Защото аз зимно време колоездачи по улиците изобщо не виждам

# 2 454
  • Мнения: 9 546
Нравоученията тип Цвета Караянчева  "Оди пеш, бре" или "Не се оплаквай" винаги са ми били неприятни.
Всеки си знае ежедневието, носи глава на раменете и си е преценил как е най-добре да си организира ежедневието. Напористото вменяване на хората как да го правят ми е селско.

Grinning Карам кола, за да не носим раницата на детето, той е 27 кг, раницата тежи в различните дни между 6-8 кг в зависимост от програмата. На мен ми тежи да я нося, на него не му я даваме по очебийни причини.

Проблемите в София по отношение на паркирането са огромни, общината нищо не прави. Паркинги и гаражи само си бръмчат като касичка да събират пари от зоната и всичко е оставено всеки да се оправя.

# 2 455
  • при късмета
  • Мнения: 18 219
На третия учебен ден, раницата на детето беше близо 11кг. А той миналото лято претърпя 2 ортопедични операции. Сигурно трябваше да я носи за физиотерапия

# 2 456
  • Мнения: 566
Властите, вместо да се чудят как да наказват хората с още данъци и такси, защото дишат, нека помислят за улеснения на ежедневието им. Колите са необходимост много отдавна и подземните паркинги трябваше да са реалност още преди 10 години. А не да ни се набива, че градски транспорт и може да се ходи пеша, от хора, които се движат със служебни автомобили, поддържани от всички нас. Само се настройват хората излишно едни срещу други. В градския няма как да пренасяш безкрайно количество багаж, не е и безопасен за малки деца и бременни. Ходенето пеша пък, колкото и да е здравословно и евтино, не е възможно навсякъде.

# 2 457
  • Варна
  • Мнения: 28 405
Ако мога да карам без кола, да не си мислите, че не бих си спестила данъка, гражданската, поддръжката и горивото, вечните проблеми с паркирането и заплащането на зона? Бих. Ама не мога засега.

# 2 458
  • Мнения: 566
Именно, това щях да допълня - за "глезотията" да имаш собствен автомобил си плащаш яко, а властите хем прибират охотно парите, хем не ти създават нормални условия, хем после с цялата си наглост си позволяват "съвети". А този автомобил не е да идеш до сладкарницата да те видят, че си с кола, а главно за важни дела - работа, училище и други занимания за детето, болница и други спешни излизания, когато се налага.

# 2 459
  • here and now
  • Мнения: 2 066
Подсетихте ме за нашия кмет. Има къща в центъра, която отдава под наем на едно семейство. Пред къщата е паркиран стар автомобил(който не е в движение от около 2 години), собственост на собственика на къщата, а наемателите се чудят къде да паркират.
Вие искате управляващите за вас да мислят.

Общи условия

Активация на акаунт