СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 6

  • 30 710
  • 753
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 6 926
Как беше ПИ по математика? 18 +5 или 20 +3? Разделиха ли частите по време?
20+3 е било. Което няма кой да ни каже дали си го знаят или така са си решили. Аз продължавам да мисля, че освен тотално грешната задача; небивалиците по оформянето на задачите с неясни схеми, които нямат общо с някоя от задачите, таблицата в условието на едната задача, която е към другата задача; формулирането с някакво нечетливо задраскване на едната задача; по двете (б) подточки (вместо а,б,в са абб на 2 от трите задачи на втора част, което евентуално може да всее объркване при пренасянето на белова), правописът, "кърпежите" от стари пробни ... са използвали и задача тип ОМТ, която въпреки, че е за прием в МГ след 4-ти клас, съдържа материал, който май не е включен в ЗП до 7-ми клас. Изобщо този пробен, било то и решим в първата си част нищо няма да ви даде като информация подготвени ли са ви децата за нво по математика. Съжалявам, че го написах, но все си махаме с ръка и викаме "карай, от това нищо не зависи", но децата са си загубили съботата за това мероприятие и такова отношение към тях е обидно.

Точно се чудех дали да не питам МОН един прост въпрос. Нещо от сорта на: В публикувания модел сте уточнили общия брой задачи, но не сте уточнили броя задачи във всяка от частите. Моля да изясните регламента в тази му част! Или нещо в този дух. Един прост въпрос, за да е трудно да дадат двусмислен отговор.

# 331
  • Мнения: 3 048
Подозирам, че може и в МОН още да не са го измислили. Иначе ще наглеждаме в тази връзка софийските школи, защото там винаги ще са една крачка напред с информацията.  И контактите там са други   и по-лесно стигат до МОН.
Но е вярно, че няма как да разберем дали вида на ПИ е такъв заради налична информация или е предполижение на школата.

# 332
  • Мнения: 21 455
Миналата година в началото и между софийските школи имаше разногласие. Някои пускаха на модули, а други - за 150 минути. Дори след като стана ясно, че няма да има модули, а части, пак е имало единни пробни изпити или поне така изглежда от изпитните бланки.

# 333
  • София
  • Мнения: 12 229
В коя школа се водеше, че теста по мат е по-близък до НВО? Регалия?
Очевидно не е в Междучасие, подозирам и че в СМГ.
Така или иначе си плащам за мат, поне следващият път да упражнят ако може формат на задачите, по-близък до реалния на НВО.
Предвид броят задачи в отделните модули, на едната близначка, която като цяло се справя с математиката, за първи модул са и останали дори 20 минути, докато за втори модул, каза че не и останало време. Но там е загубила много време заради сгрешената подточка да търси вариант с подадената информация как да реши задачата.
На другата близначка както обикновено не и е стигнало времето изобщо за целият първи модул, поне 3 задачи не е стигнала до тях, като със сигурност от решаваните ще има добър процент грешни. По втори модул е писала по част от задачите. Най-вече заради нея ми се иска да опита в друга школа с по-лесни ПИ.

Последна редакция: нд, 17 ное 2019, 01:35 от Aila

# 334
  • Мнения: 4 967
BettyL, какви са твоите впечатления от 1 АЕГ?
Аз и преди съм писала по този въпрос. Най-общо казано съм разочарована. Но, искам да подчертая, че си зависи от детето. Мотивирано дете ще се чувства добре и ще научи много в гимназията. Немотивирано дете, загубило интерес към ученето, като моя син, ще си живее спокойно и ще си завърши училището, без да научи езика. Значи, какво ви говори това. Преди години това не беше възможно. Имам много близки познати, завършили Първа АЕГ. Голямо учене падаше, но учителите го изискваха и никой не можеше между капките да се размине. А сега е масово. Не е само моето дете, поне половината клас е като него. Има няколко момиченца, които са съвестни и си учат както трябва, това стана ясно още от 8 клас. И да не си помислите, че с цялото неучене синът ми преминава с тройки. Миналата година успехът му беше много добър.
Ще си помисля и аз за следващия пробен по математика. Моето момиче беше доволно, сякаш, което ме усъмни много. Не се била затруднила на първия модул, стигнало й времето съмсем спокойно. На втория едната задача въобще не решила, защото не помнела формулата за обем на нещо си... Интересно защо не са им дали формулите. Тя си ги носеше, но също, както някой писа по-нагоре, не ги е извадила и не е питала. Преди години водих сина ми на пробните в Регалия, приблизително подобна оценка получи и на НВО.

# 335
  • гр.София
  • Мнения: 4 154
Betty L.,  и при моя син така в Регалия резултатите почти се припокриха с НВО.  Сега ги дебна да си обявят пробните и ще пратя девойката. Хем да се понатрупа още материал от училище.
За Първа английска от години следя темата за нея и това, което пишеш е преобладаващо мнение, което си е притеснително. Човърка ме, че по- "неелитният"  ни избор дори е по-добър. Но детето си е съвестно и ще си учи, където и да е. Стига късен пубертет да не я тласне в някоя друга посока.

# 336
  • Бургас
  • Мнения: 3 077
Вчера й дадох задание да помисли и да ми напише есе на тема "дядо Коледа". Първо се изсмя истерично, после се замисли. Да видим днес какво ще ми предаде за проверка. Simple Smile
На пробни изпити не е ходила, на уроци също не ходи. Уикендите са за любимия й спорт.

# 337
  • София
  • Мнения: 1 570
BettyL., това, което споделяш го чувам от години за всички "елитни" гимназии.

# 338
  • Мнения: 4 967
Да, и аз така. Затова и не съм отписала Първа английска като вариант за дъщеря ми. Е, за немската и испанската не съм чувала лоши отзиви, но пък те не са ни цел. Толкова висок бал не очаквам, а и немският не й харесва изобщо.

# 339
  • Мнения: 3 491
При нас тази сутрин се появи ново желание- за ТОХ Той обожава да готви, заради него купуваме разни меса и риби за ценители, които са на стряскащи цени Украсява, поднася много красиво. Вкусно е. Та си имаме и резервен вариант.
Ако знаех, че и формулите не дават, щях съвсем да се откажа, но вече, уви, е там.

# 340
  • Мнения: 6 926
Да питам за друг казус. Ния решава някакъв стар пробен с инструкции. И там е показано следното задраскване:


В инструкциите на бланките на МОН м.г. хиксовете НЕ излизат от кръгчето. Не мога да се сетя, за нво имаше ли проблем ако се излиза от кръгчето или се бъркам с изборите Simple Smile))

# 341
  • Мнения: 3 976
Предната година хиксчето не следваше да излиза от кръгчето. Рано е да инструктирате децата относно формата. От МОН могат да изненадат с промени. Предходната година за първи път за НВО имаше електронна обработка. Възможно е поради това да има промени.

# 342
  • София
  • Мнения: 922
Тази година ми е много странна. Натоварването за училище с домашни леко намаля, а тя си ходи от миналата година на БЕЛ и не го усеща. Сега и инициативата за решаване на допълнителни пробни ми е отнета - за домашно има да реши ПИ от миналата година на СМГ. 😐

# 343
  • София
  • Мнения: 7 190
Е минал е пробният в Междучасие.
Запазила е самообладание, въпреки, че не ѝ казах за проблемите в изпита.
Решила е подточка Б на 23-та задача, каквото и да значи това.
Иначе хиксовете е трябвало да излизат от кръгчетата.
По-късно ще проверявам.
Имам друг въпрос към вас, обаче.
Има ли помагало по БЕЛ, което изчерпателно и с много примери да обяснява как се пишат прословутите тези?
Ще съм много благодарна, ако споделите. 😊

# 344
  • Мнения: 3 491
Синът ми излезе в 11 часа, последната задача от втория модул изобщо не е правил иопит да я реши, не си спомня формулите.Първият модул го е приключил 15 минути по-рано, според него бил лесен Каза, че на изпит било по-лесно да решаваш задачи, защото няма какво друго да правиш и не се разсейваш Предполагам доста е объркал, но не ми се решава, за да проверявам.

Общи условия

Активация на акаунт