Частни училища - информативна тема 30

  • 32 490
  • 749
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 18 025
Онна, език специално (аз лично само за него питах Шарки) децата почват да учат днес още от детската градина. Така че дали са в лежерни, нележерни, зубрачески, натегачески, добри, лоши или други училища,  все тая, идеята е, че елемента зубрене в най-чистия му смисъл го има. Затова помолих нещо и не виждам причина някой да вменява желание за кавга, след като никъде нищо не съм казала срещу ЧУ, напротив, ясно написах,че несъмненое моделът на обучение по език в някои частни училища е доста успешен предвид постигнатите от децата нива. Какво пречи някой да каже в какво се изразява това учене с разбиране на граматични конструкции при малките?

# 76
  • Мнения: 5 425
Дописах се. Някои хора си присвояват чужди обиди. Grinning

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Ежко, не се опитвай да пробутваш версията за кавгата, защото опити за кавга няма. Обсъждаме зубренето и ученето на език по някакви начини, които изключват зубрене. Макар че тая работа с лексиката не зная как става без зубрене, защото всеки новак в езика, включително малките деца, бъркат наименованията на предметите.

# 78
  • София
  • Мнения: 7 277
Онна, език специално (аз лично само за него питах Шарки) децата почват да учат днес още от детската градина. Така че дали са в лежерни, нележерни, зубрачески, натегачески, добри, лоши или други училища,  все тая, идеята е, че елемента зубрене в най-чистия му смисъл го има. Затова помолих нещо и не виждам причина някой да вменява желание за кавга, след като никъде нищо не съм казала срещу ЧУ, напротив, ясно написах,че несъмненое моделът на обучение по език в някои частни училища е доста успешен предвид постигнатите от децата нива. Какво пречи някой да каже в какво се изразява това учене с разбиране на граматични конструкции при малките?
Опитват се с примери и игри да ги научат да разберат и запомнят по-лесно. Накрая обаче правят тестове и им пишат оценки, като резултатите на моменти са трагични. Пишат оценки и за краснопис - т.е. толкова за лесното, без коментар, освен че е лесно, когато не трябва да доказваш резултат.

# 79
  • София
  • Мнения: 18 025
Ежко,
Скрит текст:
очевидно не си разбрал какво питам, още по-малко си прочел какво написах на Пипи. Не става дума за това как да запомни човек ябълка. Става дума за правила, в които невинаги има логика и възможности за асоциации и които  просто искаш или не се помнят наизуст. Нали ходиш на немски, каква логика намери съвсем на старта в това, че маса е от мъжки род, училище - от женски? Не те питам примерно за думата гимназия или за думата упражнение, при които въпреки разминаването с нашите родове има на какво да се облегнеш като логика ( и то пак след като си назубрил правилото, че ако дума завършва на едикаква си букава, то тя е от род едикой си..)   

Аш, благодаря. Simple Smile

# 80
  • София
  • Мнения: 16 193
Точно така, Аш, имаме българска МОНска (замърнала в късния соц), силно стимулираща точно зубренето, програма, и имаме иновативни училища, в повечето случаи ЧУ, които научават децата да учат по-друг начин. И на изхода на системата виждаме разликата между двата резултата.

# 81
  • София
  • Мнения: 7 277
Да, Шарки - само че училището, в което децата в крайна сметка се упражняват по традиционния начин, защото независимо от креативния подход, трябва да се мисли и за теста, и за договора, накрая показва най-високи резултати по АЕ, задминавайки иновативните. Казвам го с цялото ми уважение към последните.

# 82
  • София
  • Мнения: 18 025
Аш, взе ми думите от устата Simple Smile Учениците от това ЧУ после изпъкват в езиковите с друг език ( в класа на голямата ми дъщеря имаше цели две), когато дойде време за английския. Пък нека да са го зубрили...

# 83
  • Мнения: 5 425
Ежко, очевидно не си разбрал какво питам, още по-малко си прочел какво написах на Пипи. Не става дума за това как да запомни човек ябълка. Става дума за правила, в които невинаги има логика и възможности за асоциации и които  просто искаш или не се помнят наизуст. Нали ходиш на немски, каква логика намери съвсем на старта в това, че маса е от мъжки род, училище - от женски?

Не става дума за точно тези думи, но примерът може да се приложи: изобразиха даденият предмет с рокличка.
И може да се учи (не зубри) с асоциации, вместо с логика. Както може и да се зубри с логика.
Въпросът е дали наученото може да се използва и комбинира творчески или просто се възпроизвежда буквално.

Опитват се с примери и игри да ги научат да разберат и запомнят по-лесно. Накрая обаче правят тестове и им пишат оценки, като резултатите на моменти са трагични. Пишат оценки и за краснопис - т.е. толкова за лесното, без коментар, освен че е лесно, когато не трябва да доказваш резултат.
В КО ги учиха с игри и т.н. И на тестовете (външни) резултатите си бяха много даже ок. А оценки за краснопис не съм виждал. Важното е да е четливо.
Да, Шарки - само че училището, в което децата в крайна сметка се упражняват по традиционния начин, защото независимо от креативния подход, трябва да се мисли и за теста, и за договора, накрая показва най-високи резултати по АЕ, задминавайки иновативните.
Най-високи резултати на КОЙ изпит? АК междувпрочем е иновативно училище. Simple Smile
И езика там не се зубри...

# 84
  • София
  • Мнения: 7 277
По английски език, Ежко. Света София е по-напред от КО. Или и затова ще спорим?

# 85
  • София
  • Мнения: 18 025
АК, Ежко, е най-неудачният пример за тезата ти. Това е училище, в което се учи НА английски.. Оставаше думи да зубрят...И във Френския лицей не зубрят по френски, и в Дойче шуле по немски. Говорим за частни училища, в които обучението е на бг и просто се учи чужд език, с различна интензивност..
На женския род - рокличка, на мъжкия - панталонки, на средния - какво? Laughing

Последна редакция: пт, 08 ное 2019, 22:19 от пенсионирана русалка

# 86
  • София
  • Мнения: 16 193
Именно, де, езика  в АК го ползват.

# 87
  • София
  • Мнения: 18 025
Именно, де, езика  в АК го ползват.

Именно какво?  Във Веда и Ерих Кестнер  не всички часове са на немски, само тези по самия език и по някои разказвателни. И си зубрят, та пушек се вдига, по същата схема като в държавните. Та и накрая успеваемостта на държавните е може би по-висока като измерителят е чужд изпит на ниво С1, не нашенски, понеже  учениците в тях са имали по-траен досег до носители на езика. Това, за жалост, вече няма как да се докаже, понеже немците забраниха публикуване дори на обобщени резултати по училища като някога, всеки ученик получава само своите. И ето, на, частни, частни, ама следват същите традиционни методи за езиково обучение. А и колко по-различни да са, след като преподаващите в тях учители по немски се врътват ту в някое частно, ту в държавно? Една дама, спрягана за много добър учител,  през последните години е преподавала в ЕК, после в 73-то, после във Веда..

Последна редакция: пт, 08 ное 2019, 22:36 от пенсионирана русалка

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
На това с рокличката му казват зрителна опора и не изключва зубренето. Следващия път като му покажеш рокличка, ако детето не е назубрило думата, ще мълчи или ще каже грешна дума. Трябвя сто пъти да покажеш рокличката и пак може да не помни думата. Същото е като ученето на цветовете - трябва да се извърти сто пъти, дори с асоциации, но пак си я зубри.

# 89
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 765
Детето може да научи думата и без да му се показва картинка.

Общи условия

Активация на акаунт