Частни училища - информативна тема 30

  • 32 281
  • 749
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 19 272
Хоуп, при тази програма остава ли му време за самостоятелна игра? Нещо, което да не е организирано занимание? (футболът, спортът са си организирани, защото някой им казва долу-горе какво да правят).
Ако сте успели и това да съчетаете ще си ми мастър!  Grinning
И мен това ми е интересно. Остава ли време за нищоправене?
За колко се решават тези 40-50 задачи плюс по другите предмети? Има ли време да пътувате събота и неделя?

Всъщност май и на много деца от ДУ им е такава програмата. Аз от тази година започнах да следя седмокласната тема и малко се шашнах в началото. За седми клас е ясно, че всичко се концентрира около НВО, пробни, задачи, преразкази. Обаче доста родители споделят, че още от шести клас цялото време е заето с курсове и други извънкласни дейности. И като Пипи започнах да се чудя дали не изоставаме Joy

# 226
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
И на мен ми хареса на Хоуп постът. Особено в тази част, че е до дете и свръхамбиции при чувствително дете се отразяват кофти. Имам приятелка, която като дете беше постоянно стресирана да учи, за да не й се карат, не я усещах щастлива някак си. Аз още се катерех по дървета, същевременно четях за удоволствие,  а тя под час. Може би с разменени родители щеше да ни е по-добре Simple Smile)
Сега не знам, може и да стимулирам мързела на моя син, но той например категорично отказа да ходи на айкидо след градина. Обясни ми, че не му се ходи, не можело и градина, и още нещо. Ходихме на 2 пробни урока и така и не влезна, треньорът каза, че не може насила и се отказахме. Та, как с дете, което отказва нещо забавно според мен да предвидя на какво натоварване ще издържи съвсем скоро..? Ако не му го представят по интересен начин, ще го загубят. Затова търся баланс между спорт и лежерност, малки класове, но и разширен хорариум по бел и мат.  Имам предвид едно училище, което изглежда такова, но чакам да обиколя и другите, преди да се настройвам (пък те едни не са готови и чак догодина, други вече натискат да решаваме, тъпо така неинформирано решение да взимаме)

# 227
  • София
  • Мнения: 5 248
Sadlady, явно аз възприемам различно - пробен ден, от който зависи дали училището ще избере детето ти и такъв, в който детето избира. Но да, като цяло съм съгласна, че точно пробния ден е мястото да решите за училище - да или не. Ето БШ не го предлага изобщо и малко и това наклони везните към нашето НЕ за тях.

Сега малко инфо за БШ и Прогресивната паралелка- 22 деца. Било много шумно и за момента със спорни отзиви на родител с дете там. Няма да издавам повече, че да не го разпознаят, но везните клонят към търсене на ново за 1и клас. Обратният полюс със стандартните паралелки- родителите са доволни, споменават за много добри постижения за кратко време, особено по езиците. (всичко това са субективни мнения!) Аз бях останала с впечетление, че имат повече паралеки, а не 2 стандартни и 1 прогресивна- около 50 деца. Имаше много кандидатстващи, а не сме чули за отговор от школото за неприети деца, което малко странно ми се стори.

# 228
  • Мнения: 8 173
Хоуп, при тази програма остава ли му време за самостоятелна игра? Нещо, което да не е организирано занимание? (футболът, спортът са си организирани, защото някой им казва долу-горе какво да правят).
Ако сте успели и това да съчетаете ще си ми мастър!  Grinning
И мен това ми е интересно. Остава ли време за нищоправене?
За колко се решават тези 40-50 задачи плюс по другите предмети? Има ли време да пътувате събота и неделя?

Всъщност май и на много деца от ДУ им е такава програмата. Аз от тази година започнах да следя седмокласната тема и малко се шашнах в началото. За седми клас е ясно, че всичко се концентрира около НВО, пробни, задачи, преразкази. Обаче доста родители споделят, че още от шести клас цялото време е заето с курсове и други извънкласни дейности. И като Пипи започнах да се чудя дали не изоставаме Joy

Това с нищоправенето...ме побъркава.
Кратък отчет на почивните дни Simple Smile Петък прибрахме се в 19 часа, след извънкласни. Седна да играе онлайн със съученици. Откара до 22,30 когато почти със скандал го пратих да се оправя за лягане. В събота от 14 -17 часа игра на с децата от квартала...два пъти излизах да правя забележка щото има бебета които спят по това време. В неделя стана в 7,00 залепи се за електроните игри и откара на тях до 9,30 когато пак повиших тон. Вчера свърши с домашното в 16 ,30- 17,00 и у дома започнаха да се превличат някакви деца Simple Smile)) ММ в 20,30 му обясни че не сме хан и не може да кани всеки на гости Simple Smile

Пътуваме редовно. Това ми е един от проблемите. На мен - не на детето Simple Smile Нон стоп влачим учебници и тетрадки. На СПА на ски и т.н. Все трябва да се съобразяваме с неговите ангажименти , което лично на мен ми идва в повече на моменти.

Забравих нещо свързано с училището което много ме радва.....детето ми чете. По собствено желание , без да го насилвам и книгите се избират от него. Повечето аз не съм ги чувала, то ги знае от децата в училището или учителките. Носи книга в училище всеки ден и почти винаги е чел от нея. Чете почти всяка вечер преди да заспи. Може би и ние като семейство имаме принос, но съм убедена и в същият на училището.

# 229
  • Мнения: 6 269
Сега не знам, може и да стимулирам мързела на моя син, но той например категорично отказа да ходи на айкидо след градина. Обясни ми, че не му се ходи, не можело и градина, и още нещо. Ходихме на 2 пробни урока и така и не влезна, треньорът каза, че не може насила и се отказахме. Та, как с дете, което отказва нещо забавно според мен да предвидя на какво натоварване ще издържи съвсем скоро..?

Забавно е според теб, а ти не си детето. На нас каквото ни е забавно, на тях може да не им е. И моето се отказа от таекуондо, а треньорът им толкова интересно показваше и такива интересни неща разказваше, включително и много полезни, че чак ми идваше аз да се запиша. Не знаех например, че ако се удариш примерно някъде по главата, трябвало да почукваш леко от другата страна на главата, симетрично, противоположна точка и болката минавала. Примерно ако контузиш лявата буза, трябва да почукваш по дясната на същото място;) и много, много други. Ема три деца от класа му ходеха и след няколко тренировки всичките се отказаха.


И правилно са решили, и твоето, и моето дете, защото после научих, че било много вредно в такава крехка възраст да се тренират бойни спортове. Забавно било! Ми на него може да му е по-забавно да решава задачи ако щеш, що не пробваш;) Ама ти от зор да не го претовариш.

# 230
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Хаха, така е, съгласих се с Мецан. Имах предвид, че е лежерно занимание, не го карам да пише букви три часа примерно...
Задачи обича, ако съм до него и ги правим заедно, ама не обича да изписва цифрите и изобщо фината моторика е назад, ама не натискам още.
Уикендът много държа да е свободен, това е към причините да търся ЧУ (иначе сигурно се ходи на език/спорт тогава). Или пътуваме, или е при баба си поне единия ден, което за него е нещо като седмична награда Simple Smile а другия ден сме на планина или нещо друго семейно. Даже сега трябва на логопед да ходим и се чудя как да го бутна през седмицата.

# 231
  • Мнения: 8 173
И на мен ми хареса на Хоуп постът. Особено в тази част, че е до дете и свръхамбиции при чувствително дете се отразяват кофти. Имам приятелка, която като дете беше постоянно стресирана да учи, за да не й се карат, не я усещах щастлива някак си. Аз още се катерех по дървета, същевременно четях за удоволствие,  а тя под час. Може би с разменени родители щеше да ни е по-добре Simple Smile)
Сега не знам, може и да стимулирам мързела на моя син, но той например категорично отказа да ходи на айкидо след градина. Обясни ми, че не му се ходи, не можело и градина, и още нещо. Ходихме на 2 пробни урока и така и не влезна, треньорът каза, че не може насила и се отказахме. Та, как с дете, което отказва нещо забавно според мен да предвидя на какво натоварване ще издържи съвсем скоро..? Ако не му го представят по интересен начин, ще го загубят. Затова търся баланс между спорт и лежерност, малки класове, но и разширен хорариум по бел и мат.  Имам предвид едно училище, което изглежда такова, но чакам да обиколя и другите, преди да се настройвам (пък те едни не са готови и чак догодина, други вече натискат да решаваме, тъпо така неинформирано решение да взимаме)

Пипи имаш нереалистични очаквания Simple Smile
Мотивацията : или подбудата е движещата сила към постигането на определени цели.
Тя бива външна :Външна Мотивация – това са дейностите, които правим заради външен стимул. Към тях спада абсолютно всичко, което правим, за да получим нещо в замяна (пари и други материални награди)
и Вътрешна мотивация : Вътрешна Мотивация – това са дейностите, които правим заради самото удоволствие, което получаваме от тях. Всеки от нас си има „своите неща“, които обожава да прави, няма значение дали ще е музика, футбол, видео игри, книги, филми, катерене, градинарство и т.н. Тъй като тези действия не са зависими от нищо друго, освен нашето желание и мотивация да ги вършим, ние можем да се насладим на тях максимално.

Вътрешната мотивация започва да се формира в периода 8-10 години , до тогава е силно изразена външната мотивация.
Тоест ако детето ти е отказало да влезне в урока по айкидо - ти не си успяла да го мотивираш да го направи. И това няма нищо общо с това какво натоварване би издържало в бъдеще. За натоварването са определящи много други фактори...ама за тях друг път Simple Smile

# 232
  • Мнения: 333
Хоуп и аз благодаря за поста. Имаме още време и до тогава нещата може сами да се изяснят. За момента обича да си чопли някоя сложна задача, например успешно решава геометричните от ОМТ 4 клас, чертае едни сложни диаграми на Ойлер, но някои типове просто не ги обича и се бави, недоглежда. За сега съм решила да го оставя да си решава основно това, което иска и лека по-лека ще гледаме да редуцураме състезанията до такива, където дават малко, но трудни задачи. Не съм ги проучвала още, май олимпиадите бяха такива, но са от 4ти клас.

И правилно са решили, и твоето, и моето дете, защото после научих, че било много вредно в такава крехка възраст да се тренират бойни спортове. Забавно било! Ми на него може да му е по-забавно да решава задачи ако щеш, що не пробваш;) Ама ти от зор да не го претовариш.
защо е вредно? Моето още от детската градина ходеше с желание на таекуондо (поне така си мислех) и наскоро заяви, че повече не му се ходи. А аз го "убедих" да посещава поне докато сме платили и сега се почуствах виновна Sad

Последна редакция: вт, 12 ное 2019, 16:58 от Фран

# 233
  • Мнения: 6 269
Ми не знам, не съм специалист, просто така бях чел, че е вредно. Ами костите били още крехки, можело да попречи на развитието и т.н.

Тоест ако детето ти е отказало да влезне в урока по айкидо - ти не си успяла да го мотивираш да го направи.
Ами не винаги се успява - не знам ти винаги ли успяваш да мотивираш твоето дете да направи нещо;) Щото аз не успявам почти никога. Като беше по-малко, го прилъгвах някак си. После започна да не се лъже и го мотивирах с награди. По едно време даже и с пари. Сега стигнахме до там, че то ми предлага пари, ако го оставя на мира (има спестени). В крайна сметка детето се занимава със сериозни неща, ако само поиска. Насила наистина не става, правилно й е казал треньорът на Пипи.

Хоуп, не е към теб, но тук повечето изглеждат като някакви садисти, които умират да насилват децата да учат и твърдят, че "нищо им нямало". На мен някак си повече ми допада подходът на Пипи. Той пък някак си е малко в другата крайност. Нещата са индивидуални според всяко дете. И според интересите и характера му.


После, Пипи, детето ти е на 4. Като четеш за училищата тук, може да откачиш, как изглежда отстрани, че всички знаят и могат извънземни неща, за да влязат и после да учат успешно. Хората тук са с по-големи деца, някои са в прогимназия дори, а други са с деца 3-ти, 4-ти клас. Разликата с едно 4 годишно е огромна! И ти като четеш, ти се струва, че твоето изоставало. Нищо подобно, то просто е на 4 години!
Леле, Анди пък ако я четеш, направо можеш да си теглиш ножа Grinning Изобщо не са такива страшни нещата. И твоето не изостава по нищо. Смешно е на 4 да се говори за изоставане.

Всъщност, може и на 5 да ти е детето, щом догодина ще сте в ПУК - но и това е абсолютно същата работа. На 5 г. да не мислиш, че някое от децата тук е решавало кръгове на Ойлер или какво беше там - рачешки задачи, дето и аз даже не знам какво е това - от Хоуп съм научил термина ;-D

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 14:03 от Татко Мецан

# 234
  • Мнения: 8 173
Ми не знам, не съм специалист, просто така бях чел, че е вредно. Ами костите били още крехки, можело да попречи на развитието и т.н.

Тоест ако детето ти е отказало да влезне в урока по айкидо - ти не си успяла да го мотивираш да го направи.
Ами не винаги се успява - не знам ти винаги ли успяваш да мотивираш твоето дете да направи нещо;) Щото аз не успявам почти никога. Като беше по-малко, го прилъгвах някак си. После започна да не се лъже и го мотивирах с награди. По едно време даже и с пари. Сега стигнахме до там, че то ми предлага пари, ако го оставя на мира (има спестени). В крайна сметка детето се занимава със сериозни неща, ако само поиска. Насила наистина не става, правилно й е казал треньорът на Пипи.

Хоуп, не е към теб, но тук повечето изглеждат като някакви садисти, които умират да насилват децата да учат и твърдят, че "нищо им нямало". На мен някак си повече ми допада подходът на Пипи. Той пък някак си е малко в другата крайност. Нещата са индивидуални според всяко дете. И според интересите и характера му.

Не, не успявам винаги а и не мисля ,че се налага.
Моя ходеше на плуване. Първите 20 пъти му беше кеф , после се оказа че трябва д полага усилия и стана кофти. Опитах се да го мотивирам по хиляди начини и не се получи. Обясних му, че ще го водя на плуване докато се научи да плува. Започна да плува 2 стила по 20 - 30 дължини. Тоест прилично и го спряхме.

Ами Мецане нямам идея как ти си преживял детството си ама аз не съм размитала да уча. Просто защото в периода 1-4 клас изобщо не ми е било ясно за какво ми трябва историята или от какъв зор ми трябва да умножавам 3 цифрени числа като има калкулатори.
Та ако у дома не съм била контролирана - успешно щях да продавам салати в щанда на Била.
Не насилвам детето ми - не учи нищо различно от това което учат в училище. Тоест за мен е важно да знае училищният материал и да го разбира. Нито решава интеграли нито пише романи. .
Щом има време да играе Броу Стар и 5 други игри. Щом има време да се знимава със спорт /тук е по собствено желание вече/. Щом има време да посещава всяка седмица някаква сбирка. Значи ученето хич не го е утрепало Simple Smile
Мога и да го оставя да нищо прави - до тук от тази му дейност качествени резултати не съм видяла. Или да чакам да стане 7 клас и да го запиша на курс да пълни дупките в граматиката от 3-4 клас.

Не си падам по щастливите и неграмотни деца.....пълно е с тях. Не искам моето да е и то такова.

# 235
  • Мнения: 6 269
Оф, не ми разправяй за тоя Броу стар, че ако го оставя, цял ден ще изкара на него. Снощи спечели още една легендарка. С часове може да говори за Броу Старс и страшно преживява, ако му вземат купи. Каква е тази игра, какво е това чудо. Още миналата година я научи от един петокласник в буса. Ей затова не е хубаво с тези бусове. Да ми падне само който я е измислил тази игра! Сигурно е бил компютърджия като теб:) Grinning

# 236
  • Мнения: 8 173
Оф, не ми разправяй за тоя Броу стар, че ако го оставя, цял ден ще изкара на него. Снощи спечели още една легендарка. С часове може да говори за Броу Старс и страшно преживява, ако му вземат купи. Каква е тази игра, какво е това чудо. Да ми падне само който я е измислил. Сигурно е бил компютърджия като теб:) Grinning
Щом не си висял 8 часа на Comic Con не си скуби косата.
А тази е като всички останали...заглажда качествено мозъка и се филмират още по-качествено.

# 237
  • Мнения: 6 269
Точно! Голяма напаст е това. Та технологиите имат и големи минуси - този е един от тях.

# 238
  • Мнения: 234
Технологиите прецакват и "времето за нищоправене". Защото и аз съм фен на това децата да си имат време, в което да скучаят и да измислят как да се забавляват, много добре знам колко е полезно, но как все на youtube видеа и игри ги избива? За мен не се брои за качествено свободно време ако е запълнено с игри на телефона, инстаграм и следване на "инфлуенЦъри".

# 239
  • София
  • Мнения: 2 756
Хаха, и аз колко съм набрала на разни ютюбъри...Joy
Дъждец, точно така е и затова това време е ценно. Не може само структурирани занимания  и екрани.

Сега се сетих, че по-горе някой беше написал, че Дрита имали 3-годишен договор с Британка. Какво се предполага да стане след 3 години?

Общи условия

Активация на акаунт