Частни училища - информативна тема 30

  • 39 392
  • 749
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 6 395
Много високо ниво на училищни знания.  И по БЕЛ, и по Мат. Мисля, че даже имаше една логическа задача. Това за след 1 клас. По английски просто кажи за кой клас ще се кандидатсва за да ти кажа кой е последния минат учебник.

За 3 клас.

Във втори клас минават Стори фън 3 и 4. Виж ги. Това е нивото по английски. https://www.cambridge.org/bg/cambridgeenglish/catalog/cambridge- … d-2nd-edition/toc

Ще погледна и дали пазя някои контролни по Бел и Мат. Но като цяло, ако в стандартните училища примерно редактират текст от 3 изречения и редакцията касае само един елемент, при тях текста е два-три пъти по-дълъг и касае всички изучавани до момента елементи. Пример е, да не се хванеш за неточност.

# 556
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Ако може да видя някои контролни да се ориентирам, ще е добре. Не мога да преценя доколко знанията на дъщеря ми ще са адекватни. Да кажем тестовете от състезание Любословие ги прави много добре само с училищни знания, обаче математическите състезания за нейната възраст - оле мале! Съмнявам се, че някое дете от нейния клас би се справило без допълнителна подготовка по математика. По английски трябва да сравня на кое ниво отговарят тези учебници с нивото на моята госпожица от  British council.

# 557
  • Мнения: 1 323
Моята дъщеря от ДУ се явява на изпит след 3 клас без никаква допълнителна подготовка.
Изпитите бяха два. Първия ориентировъчен, след това окончателен.
На ориентировъчните изкара 5.50 и 5.75, на окончателния 5.50 и 5.25.
С тези оценки се класира в горната половина на резултатите, но не й бяха достатъчни за да я допуснат изобщо до изпита по Английски.
След ориентировъчните каза, че листа по БЕЛ го били правили в училище. След окончателните сподели, че по МАТ имало задача, каквато не били решавали.
Моите изводи са, че ориентировъчния всъщност не те ориентира, защото е по-лесен от окончателния.

# 558
  • Мнения: 156
gadamer, остави състезателната математика - само с училищна подготовка, дори и на децата от Света София им е трудно да се справят с нея. За състезателната математика си трябва специална и сестематична допълнителна подготовка и решаване на много състезателни задачи.

Не знам за изпита, но ако ще се готвите сериозно, може би помагалата, които се ползват в училище, ще ти бъдат от полза. За английския вече знаеш.

Скрит текст:


ПП. На контролните понякога имат задачи от по-състезателен характер, но те са 1-2 накрая и със *

# 559
  • Мнения: 6 395
Предварителните и окончателните изпити са с еднакво ниво на трудност. Но специално по математика има и част извън МОН материала от една или две задачи. Които са от лесните логически. Не би било нужен курс, ако детето използва логика. По БЕЛ няма извън МОН материала, но нивото е много над учебникарското.
Както и преди ви обясних, вроятно на Бел и Мат е имало много деца с резултати над вашият.

При нас единственото помагало по мат. във втори клас беше сборника на Евелина Динева. По Бел. на Бановска стандартно се използват. Но принципно тези помагала са с по-ниско ниво на трудност от отделните листчета, които им дават.

# 560
  • Мнения: 6 420
И да не си помислите нещо - ЧУ имат право (по Ежко) да си избират децата, ползвайки за това т.нар. изпити. Предварителните изпити са за това, за да преценят какво да дадат на окончателните. Нали помните, нямате право да гледате чуждите работи. Та класиране някъде или не, нищо не означава за способностите на едно дете.
Юристите сме си циници. И какви славни времена бяха, че аз отказах на СС, а не те на мен😀

# 561
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
А какво избра вместо СС

# 562
  • Мнения: 6 395
На предварителните изпити ти казват дали изобщо има смисъл да се пънеш за окончателните.
Хахаха, а ние дори не бяхме разбрали, че това са само предварителни.

# 563
  • София
  • Мнения: 7 378
И да не си помислите нещо - ЧУ имат право (по Ежко) да си избират децата, ползвайки за това т.нар. изпити. Предварителните изпити са за това, за да преценят какво да дадат на окончателните. Нали помните, нямате право да гледате чуждите работи. Та класиране някъде или не, нищо не означава за способностите на едно дете.
Юристите сме си циници. И какви славни времена бяха, че аз отказах на СС, а не те на мен😀
И сега има хора, които кандидатстват и после не се записват. Отиват на изпита, само за да се пробват. Освен това има много хора, които изначално въобще не искат да кандидатстват в СС и избират други училища.

# 564
  • Мнения: 6 420
А какво избра вместо СС
22-ро😀

Последна редакция: ср, 04 дек 2019, 07:35 от Notaris

# 565
  • Мнения: 912

Всеки има право на избор... Но говорим за очевидно доста минало време. В днешно време да избереш 22-ро пред СС е меко казано странно и лишено от логика /изключвам финансовия мотив/.

# 566
  • Мнения: 1 323
Обективно за приемните процедури в 3 ЧУ  -  нито в СС /кандидатстване след 3кл/, нито в Азбуки /след 4кл/, нито в ТЕ /също след 4/ приемната процедура беше напълно прозрачна.

На трите места нямаше обявени брой на местата, за които се кандидатства.

СС - имаше на сайта ясно разписани дати за подаване на заявления, и след това обявиха дата за предварителния изпит. На самия изпит организацията беше добра.
След предварителния изпит получихме мейл, който информираше за оценките, както и че детето е класирано в горната половина на общите резултати от всички кандидатствали деца. Можеше да видим работата на нашето дете, но не можеше да видим колко деца има пред нас, както и за колко места кандидатстваме. Интерпретацията дали има смисъл да продължаваме с окончателния изпит беше оставена на нас.
След окончателния изпит получихме оценките по мейл, заедно с информация, че не продължава за втори кръг. Втори кръг предполагам е бил изпит по Английски. Пак можеше да видим работата, но не и къде стои детето спрямо останалите.

Азбуки - не помня дали на сайта имаше обявен прием, или ние звъняхме. В крайна сметка получихме дата за изпит, на който преброих около 19 деца. Изпита беше по БЕЛ, МАТ и Английски  в един ден. В деня на изпита поговорихме със заместник директорката, която обясни че още нямат яснота колко деца ще приемат.
След това получихме мейл, че детето се класира за втори кръг, който представляваше пробен ден, който трябва да се заплати. По време на пробния ден наблюдават социализация и поведение на детето. Нямам мейл, но мисля че по тел съобщиха, че резултатите от изпита били шестици. Отново нямаше яснота как стои детето спрямо останалите кандидати.

ТЕ - не помня дали на сайта е имало инфо, или по тел, но стигнахме до среща с директорката, която обяви, че вероятно ще приемат 1-2 деца. Тя отдели най-много време да разкаже за училището, за учебния процес, разведе ни из базата, и да обеща, че догодина ще са в нова сграда.
Приемния изпит беше на различни дати за различните деца, също по БЕЛ, МАТ и Английски. Оценките бяха 5,50 по МАТ и две шестици, и бяха щастливи да ни поканят на 2 пробни дни. Пробните дни бяха безплатни, и отново наблюдаваха как се социализира, освен това и нивото по предметите извън тестовете. След това ни информираха, че я приемат. Отново нямаше яснота за останалите деца.

Чисто субективно, на мен ми се искаше в СС изпита по Английски да е на равно с МАТ и БЕЛ и да формират общ бал, и резултатите да са публично изнесени, като имената на децата винаги могат да бъдат код, но всеки родител може да си прецени къде и как стои.
За ТЕ субективното ми мнение е, че биха приели всяко дете.
За Азбуки ми е трудно да преценя - от 19 деца, които преброих на изпита приеха общо 4 или 5. Дали останалите са имали реална готовност да се запишат - нямам представа. Също и на какъв принцип са подбрани приетите - не беше прозрачно.

# 567
  • Мнения: 6 395
От момента на нашето кандидатстване след 1 клас, което беше през май-юни 2017 година СС обявява на сайта си колко свободни места имат за съответния клас. Мисля, че и преди това го имаше като практика, но не съм на 100% сигурна. След това съм сигурна, че всяка година обявяват свободните места и датите по процедурата. Ние бяхме наясно, че за 2 клас има 3 свободни места и се борим за едно от тях. Не е имало официални списъци. Български и математика бяха в един ден и веднага след тях ни уведомиха дали да идваме на следващия ден за английски.
Беше ни предварително разяснено, че така протича класирането.

# 568
  • Мнения: 1 323
Нашето кандидатстване беше пролетта на 2018, след 3 клас и нямаше обявени бройки.

# 569
  • Мнения: 6 395
Сега ще потърся. Почти съм сигурна, че дори във форума тогава се постнаха бройките. Именно от сайта. Твърдо съм 100% сигурна, че всяка година след нашето кандидатсване на сайта ги обявяват. Стриктно ги следя.

Последна редакция: ср, 04 дек 2019, 12:36 от Fancy

Общи условия

Активация на акаунт