Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 41 118
  • 742
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 14 393
Ама аз нищо не съм казала за ФПЧ и каквито и да било газове, Poppea. На мен ми е ясно кои са замърсителите, но по-страшния замърсител, за който никой не мисли или поне не желае да се коментира тази тема, са батериите.
Аз мога да ти кажа, че и районите около трамвайните релси са още по-опасни от ФПЧ, задаради способността им да привличат всякакви метални частици с нано-размери, които са изключително опасни за човешкото здраве.
Климатичните условия на София в момента са такива и заради особено гъстото застрояване в южните райони.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 15:58 от petiaivanov

# 286
  • Мнения: X
Ама аз нищо не съм казала за ФПЧ и каквито и да било газове, Poppea. На мен ми е ясно кои са замърсителите, но по-страшния замърсител, за който никой не мисли или поне не желае да се коментира тази тема, са батериите.
Аз мога да ти кажа, че и районите около трамвайните релси са още по-опасни от ФПЧ, задаради способността им да привличат всякакви метални частици с нано-размери, които са изключително опасни за човешкото здраве.
Климатичните условия на София в момента са такива и заради особено гъстото застрояване в южните райони.
И какво предлагаш тогава? Говоря конкретно за проблема с колите с големи емисии. Добре, има по-страшен замърсител, но той не променя необходимостта да се вземат мерки срещу старите коли и изобщо ограничаването на коли в града.
За застрояването е друга тема.

# 287
  • Мнения: 21 785
Ми колкото и да цитирате - ГТ не е моят вариант. А на аргументите на Попеа, че всички трябва да си слезем от колите, щото въздухът бил мръсен ще отвърна, че това са рисковете да живееш в центъра. И местата за паркиране пред домовете ви не са ваши лични, за да се ограничава който и да е да ги ползва регламентирано разбира се. Аз съм за това, целият град да стане зона, и без това не искам никой да паркира безплатно на моята улица, при положение че навсякъде си плащам, за да си оставя колата, а в къщи имам гараж. Останалите ми имоти също имат гаражи, съответно не оставям колите си на улицата, а съм си платила за удобството. Колкото и да пишете за чистотата на въздуха, истината е, че София невероятно набъбна и се презастрои. Минусите ги понасяме всички, забраната за коли в центъра първо няма да се случи, второ с нищо няма да подобри ситуациятат в момента. ГТ не е в състояние да поеме тези тълпи и да ги превози, той и сега се задъхва.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 16:18 от milittana

# 288
  • Мнения: 18
Ами виж сега, колата не е нито жизнена необходимост, нито основно човешко право (а още по-малко - безплатното паркиране на тротоара пред входа). Ако на някого му е скъпа новата и екологична кола, може просто да не си купува кола, нали така? Оправданието "тровя ви със старата си трошка, щото нямам пари за нова" и "паркирам ей тука в градинката, щото нямам пари за гараж" минава само пред импотентни и популистки администрации като нашата.

е колата в България в доста случаи е по-скъпа и от жената, освен това показва статус и е на пиедестал, ако нямаш лъскава кола няма и жена, някои не могат да си позволят и една други имат х3/4 явно за всеки ден в седмицата с различна Yum, други са се превърнали в недвижими имоти пред блока. Също когато хората от другите градове идват в София на работа те идват с колите си не са пешеходци, защото транспорта там или го няма или е безбожно скъпо като в Бургас например, там няма месечна карта за всички линии има билетче на всяко качване х1.50лв. и това е. Ако се наложи да сменяш всеки ден х2 линии с 6 лв. на ден, направо си работиш за чест и слава, затова на хората им писва, взимат си кола и като нямат работа там, бум пристигат в Софията, която не е проектирана за 1,5 млн. коли и става абсолютен бардак.

За мен лично решението поне за свободно място би било с гаражи на няколко етажа общинска собственост и всеки да е задължен да паркира там с месечна такса, така биха се намалили броя коли и по детските площадки в някои които и котките спят нощем.



За качеството на въздуха вече е малко спорна работата зависи колко е стара колата и замърсяването не идва само от там

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 16:15 от mister_m

# 289
  • София
  • Мнения: 2 035
Аз не мисля, че ГТ е толова прекрасен, по-специално наземния, но е достатъчно добър. Факт е, че автопаркът е обновен почти навсякъде, атвобусите и тролеите са супер - чисти, климатизирани, новички, има wi-fi, изобщо добра работа. Маршрутите и разписанията обаче се нуждаят от сериозна ревизия.
Но ГТ ще стане много по-добър, ако трафикът спадне, защото в момента наземните линии нямат почти никакво реално предимство пред автомобила. Където има бусленти, хубаво, но голяма част от тях са пожелателни, а в големите тапи по кръстовищата наземния ГТ се бави толкова, колкото и личния автомобил.
А метрото е идеално, но далеч не обслужва цяла София.

# 290
  • В планината / На морето
  • Мнения: 1 011
Аз пък смятам да си карам старите коли, защото с разликата до нови, знаете ли колко години данъци ще плащам ? Пък и новите след година - две - три и те са стари. Освен това на новите като им се повреди нещо то струва майка си и баща си особено елекрониката с която са наблъскани.

# 291
  • sofia
  • Мнения: 9 260
Аз пък си мисля, че тез фини прахови частици не са само от изгорелите газове, а и от ужасно мръсните, прахолясали, та чак кални улици. За няколко дни колата ми се покри с приличен слой кал, фино разпръскван от автомобила пред мен....

# 292
  • Мнения: 18
Аз пък смятам да си карам старите коли, защото с разликата до нови, знаете ли колко години данъци ще плащам ? Пък и новите след година - две - три и те са стари. Освен това на новите като им се повреди нещо то струва майка си и баща си особено елекрониката с която са наблъскани.

Е зависи колко е стара сега ако е някоя абитюрентка на 18 години, то всеки ден ремонти пак не е много евтино. В някои случаи дори с колело съм в пъти по-бърз, като има задръствания разбира се с риск някоя фльорца да ме качи на капака Yum

# 293
  • Мнения: 5 302
А на аргументите на Попеа, че всички трябва да си слезем от колите, щото въздухът бил мръсен ще отвърна, че това са рисковете да живееш в центъра.

Цяла София е много замърсена!
Идете в Симеоново, Драгалевци - не се диша!
Аз няма да си напусна жилището в центъра, за да дишам по-добре в краен квартал, защото там е дори по-лошо, сигурна съм.

# 294
  • Мнения: 21 785
Аз никой не карам да си напуска жилището (и аз не бих си напуснала моето), но е факт, че се диша доста по-добре в Драгалевци и Симеоново. И то предполагам първо защото са високо и на практика в планината, и второ защото не са толкова гъсто населени.

# 295
  • Мнения: X
Ми колкото и да цитирате - ГТ не е моят вариант. А на аргументите на Попеа, че всички трябва да си слезем от колите, щото въздухът бил мръсен ще отвърна, че това са рисковете да живееш в центъра. И местата за паркиране пред домовете ви не са ваши лични, за да се ограничава който и да е да ги ползва регламентирано разбира се. Аз съм за това, целият град да стане зона, и без това не искам никой да паркира безплатно на моята улица, при положение че навсякъде си плащам, за да си оставя колата, а в къщи имам гараж. Останалите ми имоти също имат гаражи, съответно не оставям колите си на улицата, а съм си платила за удобството. Колкото и да пишете за чистотата на въздуха, истината е, че София невероятно набъбна и се презастрои. Минусите ги понасяме всички, забраната за коли в центъра първо няма да се случи, второ с нищо няма да подобри ситуациятат в момента. ГТ не е в състояние да поеме тези тълпи и да ги превози, той и сега се задъхва.
За зоната подкрепям, аз в Драгалевци с кола не ходя и не смятам, че е редно да си оставя колата по тротоарите на хората, за да се качвам на Витоша. И колата ми не стои на улицата, има си паркомясто. Но ако си мислиш, че смогът не стига до Драгалевци, та ми говориш за рисковете в центъра, качи се до бай Кръстьо и погледни надолу.  Дишаш същото, което и останалите в котловината.
А на аргументите на Попеа, че всички трябва да си слезем от колите, щото въздухът бил мръсен ще отвърна, че това са рисковете да живееш в центъра.

Цяла София е много замърсена!
Идете в Симеоново, Драгалевци - не се диша!
Аз няма да си напусна жилището в центъра, за да дишам по-добре в краен квартал, защото там е дори по-лошо, сигурна съм.
Разбира се, че е така.
Аз никой не карам да си напуска жилището (и аз не бих си напуснала моето), но е факт, че се диша доста по-добре в Драгалевци и Симеоново. И то предполагам първо защото са високо и на практика в планината, и второ защото не са толкова гъсто населени.
Ами аз с очите си съм виждала смога и докъде стига, защото ходим на Витоша пеш, лифт не ни трябва, но ако държиш да се убедиш, може и сама да се качиш и да видиш какво дишаш всъщност.
Между другото, центърът на Драгалевци и Кръста в Лозенец са на подобна надморска височина, и двете точки са вътре в смога.

# 296
  • sofia
  • Мнения: 9 260
Работя в Лозенец, живея на село.... по улиците е една й съща свинщина, разкаляни тротоари, дупки, разлика във въздуха не усещам.... просто не разбирам за какво се дърляте от толкова години Sweat Smile

# 297
  • Мнения: 21 785
Попеа, не си права, не ми се спори за хиляден път обаче. Имам си начини, по които установявам къде въздухът е мръсен, защото и аз имам работа в центъра, мога да усетя разликата. Наистина няма смисъл от препирни, нямам желание да споря. Остани си убедена в това, аз виждам всеки ден разликата. Не може когато си нависоко, има вятър и планинатат е на метри от теб да дишаш същото като в ниското и захлупен със сгради. Неслучайно се протестира заради бетонната стена от сгради, обграждаща Околовръстното, която спира притокът на свеж въздух от планината към града, и то към горните части на Лозенец, а надолу не ми се мисли. И  сега в дните с мъгли съвсем пък ясно се усети, те започват на практика малко над Фантастико на Околовръстното, нагоре беше слънчево. Това са си моите субективни усещания, кожата и косата ми изглеждат по съвсем друг начин, когато не слизам в центъра. Но нямам измервателен уред, не съм толкова параноична, ама пък и нямам цифри, които да представя в дискусията.

# 298
  • В планината / На морето
  • Мнения: 1 011
Естествено ,че ПРАХОВИТЕте частици са от ПРАХ .

# 299
  • София
  • Мнения: 2 035
е колата в България в доста случаи е по-скъпа и от жената, освен това показва статус и е на пиедестал, ако нямаш лъскава кола няма и жена

Ами какво да ти кажа, това е проблем на манталитета. Аз явно съм много стара, но през 90-те не си избирахме мъже по колата и дори не ни пукаше има ли кола, няма ли... Щом днес колата е нужна за целите на възпроизводството, значи на зле отиват нещата Grinning Сещам се Сакскобургготски (който едва ли се е качвал в ГТ, но това е друга тема) и прословутия му призив за смяна на чипа.
Многоетажните паркинги са добро решение, но не виждам СО някога да съумее да въведе нещо подобно. А с тая скорост на строителство скоро няма да има и къде да се сложат.

Общи условия

Активация на акаунт