Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 40 971
  • 742
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 10 825
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
Само дето зонирането няма да реши проблемите нито на Младост, нито на Надежда нито на който и да е друг квартал, защото пред огромните панелки има по 5 места за всеки 20 апартамента

# 616
  • Мнения: X
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
А караш ли всеки ден до работа и обратно? Ако да, тогава със сигурност ти дреме на шапката. Всъщност на каращите всеки ден до работа най-много им дреме за зоните, те тях ограничават, не на живеещите в зоните, които само печелят от зона.

Само дето зонирането няма да реши проблемите нито на Младост, нито на Надежда нито на който и да е друг квартал, защото пред огромните панелки има по 5 места за всеки 20 апартамента
Но със сигурност ще са по-добре от сега, когато освен живеещите има и един куп приходящи с коли - отнася за районите с бизнес сгради и офиси, както е Младост.

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 16:36 от Анонимен

# 617
  • Мнения: 2 937
Естествено, че без наличие на многоетажни паркинги зоната не решава проблема с паркираните коли. Просто с въвеждането ѝ се намалява непрекъснато пропускливостта на улиците, които непрекъснато се стесняват, защото се прави все по - широк обхвата на зоните, а колите са все повече. Дори по повечето от съществуващите 4 лентови булеварди в момента има оставени по 2 ленти за движение и 2 за паркиране.
И да, когато започнаха да  въвеждат зони, един от аргументите беше точно този - да се наберат средства за изграждането на многоетажни  паркинги. След 5-10 г. стана ясно, че  всъщност само се събират едни пари, с които "едва се покриват разходите на паркинги и гаражи".

# 618
  • София
  • Мнения: 10 825
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
А караш ли всеки ден до работа и обратно? Ако да, тогава със сигурност ти дреме на шапката. Всъщност на каращите всеки ден до работа най-много им дреме за зоните, те тях ограничават, не на живеещите в зоните, които само печелят от зона.
Забеляза ли че използвах множествено число на думата гараж? Та, да, дреме ми.

# 619
  • Мнения: X
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
А караш ли всеки ден до работа и обратно? Ако да, тогава със сигурност ти дреме на шапката. Всъщност на каращите всеки ден до работа най-много им дреме за зоните, те тях ограничават, не на живеещите в зоните, които само печелят от зона.
Забеляза ли че използвах множествено число на думата гараж? Та, да, дреме ми.
Че ти може да си си купила гаражИ там, където живееш Simple Smile А ако си имаш гараж и там, където работиш, значи, зоната не ти пречи. За какво ти е паркинг тогава?
Естествено, че без наличие на многоетажни паркинги зоната не решава проблема с паркираните коли. Просто с въвеждането ѝ се намалява непрекъснато пропускливостта на улиците, които непрекъснато се стесняват, защото се прави все по - широк обхвата на зоните, а колите са все повече. Дори по повечето от съществуващите 4 лентови булеварди в момента има оставени по 2 ленти за движение и 2 за паркиране.
И да, когато започнаха да  въвеждат зони, един от аргументите беше точно този - да се наберат средства за изграждането на многоетажни  паркинги. След 5-10 г. стана ясно, че  всъщност само се събират едни пари, с които "едва се покриват разходите на паркинги и гаражи".
Колкото по-широки улици се строят, толкова по-големи задръствания има по тях - има проучвания по въпроса.
Нищо естествено няма. Проблемите с паркирането ще се решат, като се намали броя на колите, а не като се увеличава инфраструктурата за тях. Като с въведе данък 180 % за всяка новорегистрирана кола, като в Дания, а също и се увеличи многократно годишния данък и гражданска, и като зоните станат в пъти по-скъпи, да видиш как ще се решат проблемите с паркирането.
Когато започнаха да въвеждат зоните, живеещите в зони бяха против, защото и идея си нямаха какво облекчение за тях е това. Сега самите живеещи искат зони, които постепенно се въвеждат на все повече места. Не виждам защо трябва с общински пари да се строят паркинги, по-добре тези пари да отидат за нови трамваи, тролеи и автобуси, за нови линии на ГТ, за тротоари, училища и ДГ.

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 16:28 от Анонимен

# 620
  • Мнения: 2 937
Цитат
За какво ти е паркинг тогава?
Паркинги трябват, за да не се намалява пропускливостта на улиците, които и без това не са кой знае колко широки. Ако каращите коли не висят на празен ход в задръствания, придвижването ще е значително по - бързо, съответно и замърсяването от изгорели газове ще е значително по малко. Защото дори и хората с евро 6 автомобили, които автоматично изгасват при спиране на колата, просто изключват тази функция в задръстванията, за да не се пали и гаси през 1-3 мин. колата.

# 621
  • Мнения: X
Цитат
За какво ти е паркинг тогава?
Паркинги трябват, за да не се намалява пропускливостта на улиците, които и без това не са кой знае колко широки. Ако каращите коли не висят на празен ход в задръствания, придвижването ще е значително по - бързо, съответно и замърсяването от изгорели газове ще е значително по малко. Защото дори и хората с евро 6 автомобили, които автоматично изгасват при спиране на колата, просто изключват тази функция в задръстванията, за да не се пали и гаси през 1-3 мин. колата.
А пък аз смятам, че хората трябва да слязат от автомобилите си ежедневно и да се качат на ГТ, тогава няма да има задръствания и никой няма да виси, и не ти трябват пропускливи улици или широки булеварди. И въздухът ще е по-чист, и за хората ще е по-приятно да се разхождат в града, изобщо, ще има много по-приятна за обитаване градска среда.   Посоката е да бъдат ограничавани автомобилите в града, всякак, с данъци, зони, такси, глоби, а не да бъдат стимулирани. В големия град карането на личния автомобил всеки ден е лукс, не е полагащо се право. А парите за паркинги да се дадат за ГТ, за училища и детски градини, за тротоари и зелени площи, и пешеходни зони.

# 622
  • София
  • Мнения: 10 825
Скрит текст:
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
А караш ли всеки ден до работа и обратно? Ако да, тогава със сигурност ти дреме на шапката. Всъщност на каращите всеки ден до работа най-много им дреме за зоните, те тях ограничават, не на живеещите в зоните, които само печелят от зона.
Забеляза ли че използвах множествено число на думата гараж? Та, да, дреме ми.
Че ти може да си си купила гаражИ там, където живееш Simple Smile А ако си имаш гараж и там, където работиш, значи, зоната не ти пречи. За какво ти е паркинг тогава?
Скрит текст:
Естествено, че без наличие на многоетажни паркинги зоната не решава проблема с паркираните коли. Просто с въвеждането ѝ се намалява непрекъснато пропускливостта на улиците, които непрекъснато се стесняват, защото се прави все по - широк обхвата на зоните, а колите са все повече. Дори по повечето от съществуващите 4 лентови булеварди в момента има оставени по 2 ленти за движение и 2 за паркиране.
И да, когато започнаха да  въвеждат зони, един от аргументите беше точно този - да се наберат средства за изграждането на многоетажни  паркинги. След 5-10 г. стана ясно, че  всъщност само се събират едни пари, с които "едва се покриват разходите на паркинги и гаражи".
Колкото по-широки улици се строят, толкова по-големи задръствания има по тях - има проучвания по въпроса.
Нищо естествено няма. Проблемите с паркирането ще се решат, като се намали броя на колите, а не като се увеличава инфраструктурата за тях. Като с въведе данък 180 % за всяка новорегистрирана кола, като в Дания, а също и се увеличи многократно годишния данък и гражданска, и като зоните станат в пъти по-скъпи, да видиш как ще се решат проблемите с паркирането.
Когато започнаха да въвеждат зоните, живеещите в зони бяха против, защото и идея си нямаха какво облекчение за тях е това. Сега самите живеещи искат зони, които постепенно се въвеждат на все повече места. Не виждам защо трябва с общински пари да се строят паркинги, по-добре тези пари да отидат за нови трамваи, тролеи и автобуси, за нови линии на ГТ, за тротоари, училища и ДГ.
Защото, Попеа, освен за собствения си гъз, се опитвам да мисля понякога и за останалите хора, емпатия му се вика.
Преливането от пусто в празно, обаче вече ми доскуча, така че се оттеглям от разговора.

# 623
  • Мнения: 2 359
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
Само дето зонирането няма да реши проблемите нито на Младост, нито на Надежда нито на който и да е друг квартал, защото пред огромните панелки има по 5 места за всеки 20 апартамента

Не съм против въвеждането на зони. Против съм общината да абдикира от задълженията си въвеждайки зони.

# 624
  • Мнения: 2 937
Така ти се иска, но вместо за
Цитат
ГТ, за училища и детски градини, за тротоари и зелени площи, и пешеходни зони.
, парите отиват за самоиздържане на паркинги и гаражи. Т.е. с нашите такси се издържа една структура от чиновници, шофьори на паяци, продавачи на талони и т.н. и въпреки че се увеличават зоните, хората не слизат от колите, защото:
1. ГТ не им е удобен по никакъв начин /има много такива райони/.
2. Пътуват по няколко човека и им е по изгодно с кола вместо с ГТ. В София все още няма възможност купувайки си билет да пътуваш определено време (примерно 1 час) с няколко транспортни средства, както е в много градове в Европа, а може би и др. континенти - не съм запозната. Много рядко някой живее на такова място, че да стига до работното си място само с едно превозно средство.
3. Често хората не просто отиват и се връщат на работа, а освен това:
3.1 Возят 1, 2, 3 деца в различни училища и детски градини (сутрин и вечер минимум);
3.2. Ходят на различни видове спорт, т.е. носят спортни сакове, които ако помъкнат ежедневно по ГТ ще получат гръбначни изкривявания + скандали с други пътуващи;
3.3 За работата им са необходими примерно 17" лаптоп или куфар с инструменти, или нещо подобно , които никак не са леки също.
3.4 Налага се да използват специфични предпазни средства и не работят само на 1 място, т.е. трябва да си ги носят със себе си
3.5 А някои пък  отговарят на няколко от изброените причини едновременно и си предстявям каква лудница ще настане в прословутият ГТ, ако половината от пътуващите помъкнат всичко което им е необходимо ежедневно в него Simple Smile.

# 625
  • София
  • Мнения: 6 949
Не е да не ти дреме, колкото и гаража да имаш. Глупости са това и Фасони. И ние имаме една кола на мъжа ми и едно паркомясто. Е, и? Нали колите ти не са недвижима собственост? Слагаш в гаража и не местиш ли? Нали все гости ще имаш, да няма къде да спрат? Нали деца ще порастат и те с коли? И най най вече. Тъпо е да не му дреме на някой, понеже една и съща смрад дишаме, ако ще и 10 гаража да купиш. И висиш в задръстване с трошките заедно, нали? Та рестрикция са нужни няма как. За всички. И на всички ни дреме. Тук Фасони са лишни, за друго иде реч

# 626
  • Мнения: X
Скрит текст:
Чакай малко. Кой да ги строи тия паркинги? Надявам се нямаш предвид общината. Аз лично съм твърдо против обществени средства да се дават за нещо, което е чисто лична отговорност - кой къде да си паркира колата.
Тогава защо си против въвеждането на зони?
Аз лично моите проблеми съм си ги решила, имаме гаражи и ми дреме на шапката каква зона къде ще въведат.
А караш ли всеки ден до работа и обратно? Ако да, тогава със сигурност ти дреме на шапката. Всъщност на каращите всеки ден до работа най-много им дреме за зоните, те тях ограничават, не на живеещите в зоните, които само печелят от зона.
Забеляза ли че използвах множествено число на думата гараж? Та, да, дреме ми.
Че ти може да си си купила гаражИ там, където живееш Simple Smile А ако си имаш гараж и там, където работиш, значи, зоната не ти пречи. За какво ти е паркинг тогава?
Скрит текст:
Естествено, че без наличие на многоетажни паркинги зоната не решава проблема с паркираните коли. Просто с въвеждането ѝ се намалява непрекъснато пропускливостта на улиците, които непрекъснато се стесняват, защото се прави все по - широк обхвата на зоните, а колите са все повече. Дори по повечето от съществуващите 4 лентови булеварди в момента има оставени по 2 ленти за движение и 2 за паркиране.
И да, когато започнаха да  въвеждат зони, един от аргументите беше точно този - да се наберат средства за изграждането на многоетажни  паркинги. След 5-10 г. стана ясно, че  всъщност само се събират едни пари, с които "едва се покриват разходите на паркинги и гаражи".
Колкото по-широки улици се строят, толкова по-големи задръствания има по тях - има проучвания по въпроса.
Нищо естествено няма. Проблемите с паркирането ще се решат, като се намали броя на колите, а не като се увеличава инфраструктурата за тях. Като с въведе данък 180 % за всяка новорегистрирана кола, като в Дания, а също и се увеличи многократно годишния данък и гражданска, и като зоните станат в пъти по-скъпи, да видиш как ще се решат проблемите с паркирането.
Когато започнаха да въвеждат зоните, живеещите в зони бяха против, защото и идея си нямаха какво облекчение за тях е това. Сега самите живеещи искат зони, които постепенно се въвеждат на все повече места. Не виждам защо трябва с общински пари да се строят паркинги, по-добре тези пари да отидат за нови трамваи, тролеи и автобуси, за нови линии на ГТ, за тротоари, училища и ДГ.
Защото, Попеа, освен за собствения си гъз, се опитвам да мисля понякога и за останалите хора, емпатия му се вика.
Преливането от пусто в празно, обаче вече ми доскуча, така че се оттеглям от разговора.
Да, вероятно от емпатия искаш да има повече коли по улиците на града, за да дишат и възрастните, и децата, хубавия въздух от изгорелите газове, и да не могат да ходят пеш, защото е опасно, шумно и неприятно да ходиш покрай непрекъснат поток от фучащи коли. Добре мислиш не само за собствения си гъз Simple Smile
Скрит текст:
Така ти се иска, но вместо за
Цитат
ГТ, за училища и детски градини, за тротоари и зелени площи, и пешеходни зони.
, парите отиват за самоиздържане на паркинги и гаражи. Т.е. с нашите такси се издържа една структура от чиновници, шофьори на паяци, продавачи на талони и т.н. и въпреки че се увеличават зоните, хората не слизат от колите, защото:
1. ГТ не им е удобен по никакъв начин /има много такива райони/.
2. Пътуват по няколко човека и им е по изгодно с кола вместо с ГТ. В София все още няма възможност купувайки си билет да пътуваш определено време (примерно 1 час) с няколко транспортни средства, както е в много градове в Европа, а може би и др. континенти - не съм запозната. Много рядко някой живее на такова място, че да стига до работното си място само с едно превозно средство.
3. Често хората не просто отиват и се връщат на работа, а освен това:
3.1 Возят 1, 2, 3 деца в различни училища и детски градини (сутрин и вечер минимум);
3.2. Ходят на различни видове спорт, т.е. носят спортни сакове, които ако помъкнат ежедневно по ГТ ще получат гръбначни изкривявания + скандали с други пътуващи;
3.3 За работата им са необходими примерно 17" лаптоп или куфар с инструменти, или нещо подобно , които никак не са леки също.
3.4 Налага се да използват специфични предпазни средства и не работят само на 1 място, т.е. трябва да си ги носят със себе си
3.5 А някои пък  отговарят на няколко от изброените причини едновременно и си предстявям каква лудница ще настане в прословутият ГТ, ако половината от пътуващите помъкнат всичко което им е необходимо ежедневно в него Simple Smile.
[/spoiler]
По точки:
1) Кои са тези "много райони" и колко са като население спрямо целия град? Основните квартали са добре уредени, недомислиците като МанЛи и сие няма да коментирам, който е купувал там, да е мислил.  
2) За тези, които пътуват редовно с ГТ си има карти. Права си, че трябва и билетчето да е едно и да важи за всички видове, това е нещо, за което си струва да се дадат пари, за такава система;
3) никой и никъде не е гарантирал на хората правото да возят децата си с личен автомобил. Не виждам защо трябва милион и половина да търпят задръствания и дишат мръсен въздух само защото някой е решил, че детето му не може да посещава кварталното училище или детска градина. Никъде в големите  градове в Европа никой не ти гарантира това - ако нямат заведения на разстояние пеш, возят ги с велосипеди или с ГТ. И там няма места, и там има райониране. Затова като си купуват имоти, първо гледат какви детски заведения има наоколо.
за 4 и 5) огледай се на Орлов мост в час пик колко от автомобилите са с по 1 човек.  Тези, които обикалят по клиенти с инструменти, са пренебрежимо малко. Огромната част от трафика са хора, които ползват автомобил само за да им  е по-комфортно и няма да се откажат от комфорта на автомобила си, освен ако с икономически мерки не ги откажат.
Като цяло, като искаш да живееш в голям град с много възможности, ще търпиш и негативите от това. В Малко Търново (съвсем примерно) може да не слизаш от автомобила си, в София не е така и все повече няма да е. Не са само зоните, все още е много евтино да имаш и караш автомобил в София. Когато това се промени, полека ще слязат, защото ще им бърка здраво в джоба. Бавно става, вярно е, но ще стане, защото просто няма друг път напред. А политиците са мижитурки, които мислят само до следващите избори.
Не е да не ти дреме, колкото и гаража да имаш. Глупости са това и Фасони. И ние имаме една кола на мъжа ми и едно паркомясто. Е, и? Нали колите ти не са недвижима собственост? Слагаш в гаража и не местиш ли? Нали все гости ще имаш, да няма къде да спрат? Нали деца ще порастат и те с коли? И най най вече. Тъпо е да не му дреме на някой, понеже една и съща смрад дишаме, ако ще и 10 гаража да купиш. И висиш в задръстване с трошките заедно, нали? Та рестрикция са нужни няма как. За всички. И на всички ни дреме. Тук Фасони са лишни, за друго иде реч
Разбира се Simple Smile Онна явно кара всеки ден и дълбоко се съмнявам да не й бъркат в здравето все по-затягащите се рестрикции за коли.  Колкото и да обяснява как не й пука и колко е загрижена за другите Laughing

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 17:28 от Анонимен

# 627
  • Мнения: 2 359
Аз винаги съм се чудил, маса народ уж загрижен как ще си карат децата до училища на другия край на града, ама не им дреме къв въздух дишат.

# 628
  • Мнения: X
Аз винаги съм се чудил, маса народ уж загрижен как ще си карат децата до училища на другия край на града, ама не им дреме къв въздух дишат.
И аз на това се чудя. Всеки само за собствения комфорт мисли, а за въздуха, мръсотията и шума  все други са виновни, той само е потърпевш.

# 629
  • София
  • Мнения: 865
Зоните са за да се събират пари, не за да реши глобалния проблем с паркирането и чистотата на въздуха, за жалост. То няма и как да реши тези проблеми. Добра транспортна схема и автобуси на често, ще свали шофьорите от автомобилите. Сещам се само за един + на зоната - 1 автомобил необходимост, всеки следващ лукс. В този ред на мисли, смятам, че трябва още да се вдигнат таксите, за да няма "паметници" пред блоковете. Живея в район със зона, в събота и неделя е отврат, каквито се сетите паркират, до където ви стига въображението. От както градска дебилност дежурят, поне през седмицата няма нагло паркирали. Чист въздух се получава от редовно миене на улици, но това е друга теза, която общината отрича, от икономия.

Общи условия

Активация на акаунт